Ik zit hier op kamers (klein kamertje maar). Nou ben ik hier 1.5 week niet geweest en ik had het raam in die tijd op een flinke kier gelaten. Nou lig ik vanavond een beetje te pitten hoorde ik al wat gekrab en ik dacht dat het een vogel/muizen/ratten of whatever in het dak/regenpijp oid zou zijn. Nou hoor ik echter net weer het getrappel en ga ik een beetje op onderzoek uit. En nou tref ik 2 dode muisjes aan in een emmer op m'n kamer (met 3 pakjes yoghi er in waarvan eentje stuk was vandaar dat ik het in de emmer heb gegooid). Ik alles ff redelijk doorzocht maar meer getrappel hoor ik ook niet meer.
Ik heb maar een paar miniscule muizenkeuteltjes gevonden en een plek waar ze in de muur kunnen verdwijnen is er niet volgens mij. Wel zit er hier een gigantische kier onder m'n deur waardoor ze makkelijk naar/uit andere kamers kunnen komen van huisgenoten.
De 3 vragen:
A. Het lijkt mij heel erg sterk dat die 2 muizen in een optocht door het raam binnen zijn gekomen
![]()
zou dat betekenen dat er ergens een nest moet zijn. Ze zijn ook even klein (echt mini).
Het lijkt me overigens dat er een 3e moet zijn. In die 2 seconde dat ik op onderzoek uit ben zal het toch niet zo zijn dat beide muizen gedood zijn door het gewicht van die yoghi
![]()
. Ik hoor echter nu al een uur geen herrie meer
B. Wat voor maatregelen moet ik treffen behalve geen zoete rommel/eten zomaar op m'n kamer hier te laten slingeren zoals die yoghi.
C. Op welke manier zal ik beide inbrekers gaan misbruiken. (lees mijn huisgenoten houden niet zo van schoonmaken/ vuilniszakken weggooien etc. Waar zal ik beide dode beestjes nu eens even positioneren zodat men zich eens achter het hoofd gaat krabben dat er toch wel wat moet worden schoongemaakt
Dank voor uw aandacht
Disclaimer: Binnen deze 4 muren is het harstikke netjes en schoon
[ Bericht 2% gewijzigd door PLAE@ op 24-01-2006 03:40:04 ]