abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34395921
(kon hier geen ander topic over vinden)

OK, ik heb nu dus met enig argwaan mijn 'gratis' media box geinstalleerd. Voorlopig heb ik een paar extra kanalen. Maar ik ben niet onder de indruk, want veeel kanalen (inclu het redelijk gangbare net5) bestaan gewoon uit blokjes; slechte ontvangst dus.
Al met al weet ik niet of ik hieraan die 2 euro extra per maand wil gaan uitgeven.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Maar iets heel anders wat ik me ook afvraag: Er zit achterop dat media box ding ook een ethernet stekkertje Enig idee wat de mogelijkheden daarmee zijn, of wat upc daar in de toekomst mee zou kunnen doen? Ik kan me er echt niets bij voorstellen namelijk!
(:
pi_34395991
Dat is ook een ingang voor digitale televisie, ik krijg het binnen 3 maanden va de glasvezel binnen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34396250
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef longinus het volgende:
Dat is ook een ingang voor digitale televisie, ik krijg het binnen 3 maanden va de glasvezel binnen.
aah, oke. Ik krijg het nu via de coax binnen. Maar je kan er dus geen leuke geintjes mee uithalen om m aan je computer aan te sluiten of je modem ofzo? *nep h4ackz0r*
(:
pi_34396266
Neem nooit een dienst aan van UPC, al betalen ze jou!
pi_34396401
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:46 schreef Conflict het volgende:
Neem nooit een dienst aan van UPC, al betalen ze jou!
Jaaa..ik weet het ik weet het, maar nieuwsgierig he (ook omdat mijn moeder in friesland serieus zit te denken over athome digitaal en wil zien wat de mogelijkheden zijn )
(:
  maandag 23 januari 2006 @ 23:00:08 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_34396899
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef nein het volgende:

OK, ik heb nu dus met enig argwaan mijn 'gratis' media box geinstalleerd. Voorlopig heb ik een paar extra kanalen. Maar ik ben niet onder de indruk, want veeel kanalen (inclu het redelijk gangbare net5) bestaan gewoon uit blokjes; slechte ontvangst dus.
Al met al weet ik niet of ik hieraan die 2 euro extra per maand wil gaan uitgeven.

Maar iets heel anders wat ik me ook afvraag: Er zit achterop dat media box ding ook een ethernet stekkertje Enig idee wat de mogelijkheden daarmee zijn, of wat upc daar in de toekomst mee zou kunnen doen? Ik kan me er echt niets bij voorstellen namelijk!
Ik denk dat je dat "slechte ontvangst" even achterwegen moet laten en eens kijken of je eigen kabel systeem wel lekker is want er is zoveel bagger in de nederlandse woningen aangelegd.
Digitale tv heeft wel zijn voordelen maar ik vind persoonlijk de compresie techniek nog te slecht . Alhoewel je al een betere kwaliteit hebt dan normaal kabel signaal, vind ik dat de kleuren niet mooit zijn. Vaak veel te gekleurd en niet natuurgetrouw. Maar ik haal mijn ervaringen wel van @home met een samsung decoder.
  maandag 23 januari 2006 @ 23:01:59 #7
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_34396980
Voor 2,95 euro meer per maand heb je een wel degelijk beter ontvangst met digitale televisie van upc mits je de kabels natuurlijk goed hebt aangesloten.

De standaard kanalen die je nu hebt zijn sowieso beter en de andere kanalen varieren in bitraten en zijn soms sterker en soms wat minder dan wat je gewend bent, maar dat is maar net wat hun doorgeven. Ik vind het die paar euro wel waard !!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:03:19 #8
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_34397042
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat "slechte ontvangst" even achterwegen moet laten en eens kijken of je eigen kabel systeem wel lekker is want er is zoveel bagger in de nederlandse woningen aangelegd.
Digitale tv heeft wel zijn voordelen maar ik vind persoonlijk de compresie techniek nog te slecht . Alhoewel je al een betere kwaliteit hebt dan normaal kabel signaal, vind ik dat de kleuren niet mooit zijn. Vaak veel te gekleurd en niet natuurgetrouw. Maar ik haal mijn ervaringen wel van @home met een samsung decoder.
En daar zit het hem precies in die samsung decoder geeft inderdaad een flets beeld, je zou beter over kunnen gaan op de nokia decoder die is een stuk beter in kleur !!!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:07:05 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_34397198
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:03 schreef Diego27 het volgende:

[..]

En daar zit het hem precies in die samsung decoder geeft inderdaad een flets beeld, je zou beter over kunnen gaan op de nokia decoder die is een stuk beter in kleur !!!
Tja dat weet ik helaas niet b&o ondersteund nu de samsung decoder ( zodat je dat kastje lekker weg kan zetten en via de b&o afstandbediening direct je kanalen kan kiezen) vandaar dat ik die alleen instaleer. (voor mijn werk) Maargoed ikzelf heb gewoon canaldigitaal met een schotel nog mooier beeld
pi_34397217
Als het eenmaal werkt hebben ze best een goed product.

De kans dat het allemaal naar behoren werkt is zeer gering. Houd er rekening mee dat je niet geholpen wordt bij problemen, dat er veel fouten in rekeningen voorkomen en dat opzeggen vrijwel onmogelijk is.
pi_34398216
De kleuren van de Mediabox vind ik juist wel helder. Als ik nu analoog kijk vind ik het veel te groen (op 2 verschillende TV's vergeleken). Als je echt zoveel blokken hebt is er echt iets mis in je installatie. Bij mij thuis is het best slecht aangesloten (6 meter coax met 2 splitters), maar het beeld is prima. Een vriend van mij had ontzettende ruis op z'n analoog, maar de Mediabox werkte daar op wat haperingen na ook best goed (na het vervangen van de stekkers aan zijn kabel is nu zowel analoog als digitaal strak).

Overigens vind ik het geluid ook duidelijk beter dan van het analoge signaal, zeker als je hem aan een receiver hangt. Al met al vind ik het die 4 euro (want je wilt natuurlijk ook wel lekker veel zenders voor je geld) wel waard.

Owja en de EPG is natuurlijk ook super (de balk onder in beeld in ieder geval, die andere is nog niet echt handig).
pi_34398476
Mijn ontvangst is nu oke trouwens! Ik denk dat mn box een paar uurtjes nodig had om alle programma's fatsoenlijk te decoderen ofzo...vreemd, maar volgens mij wel zo.

Het beeldverschil voor mij is dat de kleuren een tikje warmer (minder geel, iets rozer) zijn, en strepen van mn kabel zijn 100% weg.

Ook handig is dat ik gewone tv dingen zoals volume met de afstandsbedieing van die media box kan doen, ik was alweer bang dat ik met 2 verschillende AB's moest gaan zappen. Die EPG vind ik maar zo-zo, ik ga nog altijd liever naar tvgids.nl.

Ik heb wel weer voor het eerst in 6 jaar Jay Leno gezien

Het zappen naar verschillende kanalen is alleen traag, net zoals bij satteliet-tv (ook digitaal), beetje irritant, want ik druk sneller op de zapknop dan dat ding kan bijhouden, waardoor hij vaak te ver door'zapt'.
(:
pi_34398614
Mja daarom zap ik altijd via die piloot. Dus gewoon Ok duwen en dan met links en rechts door de zenders bladeren. Ik heb genoeg aan de naam van het programma meestal om te weten of ik wil kijken of niet.

Die 8 talen ondertiteling bij Reality TV zijn trouwens ook wel grappig.
pi_34398668
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:44 schreef Bigs het volgende:

Die 8 talen ondertiteling bij Reality TV zijn trouwens ook wel grappig.
! Ik heb al bij 20 zender die ondertiteloptie geprobeerd, maar niets! Maar ff zappen naar reality tv dan
(:
pi_34398717
Heb ik een nokia decoder van UPC?
(:
pi_34399125
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:45 schreef nein het volgende:

[..]

! Ik heb al bij 20 zender die ondertiteloptie geprobeerd, maar niets! Maar ff zappen naar reality tv dan
Je ziet het rechts in die navigatiebalk, onder het streepje dat aangeeft hoe ver het programma is (ojajoh? ):

Dat icoontje met die streepjes betekent dat je uit ondertiteling kunt kiezen (hier op Club)
Die 6 is de leeftijdskeuring van het programma.

Het oortje betekent dat er meerdere talen beschikbaar zijn (hier op Sailing channel)

Je ziet het overigens alleen als je de zender echt op hebt staan, niet als je er overheen bladert. De UPC decoder is trouwens een Thomson.
pi_34399259
COOL! ik moet natuurlijk wel het meeste eruit zien te halen he

Thomson, aah oke! 14.gif (niet dat ik daar nu zoveel mee kan, maar goed)
(:
pi_34400659
Shit, nu heb ik na t kijken van een DVDtje zwart beeld op die ontvanger

Menu komt wel door met goede huidige tijd,maar de guide info is van een uur geleden

gaar ding.
(:
  dinsdag 24 januari 2006 @ 01:04:06 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_34400740
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef nein het volgende:

Dat je in de toekomst via dat ding dus evt. mail kunt gaan ontvangen.. spelletjes kunt spelen, eten kunt gaan bestellen en bepaalde websites kunt bezoeken
Per eind 2006 en 2007.. kun je er veel meer mee.. uiteraard met een grotere abbo.. ze zijn niet achterlijk enzo
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_34401062
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Dat je in de toekomst via dat ding dus evt. mail kunt gaan ontvangen.. spelletjes kunt spelen, eten kunt gaan bestellen en bepaalde websites kunt bezoeken
Per eind 2006 en 2007.. kun je er veel meer mee.. uiteraard met een grotere abbo.. ze zijn niet achterlijk enzo
Ja precies
Nou begon ie net bij mij nadat ik de stroom eraf had gehaald te zeggen dat de software werd geupgrade.....nog steeds zwart beeld.
(:
pi_34401095
quote:

[..]

Voor dat mailen, spelletjes spelen (kan nu al), eten bestellen etc. heb je die Ethernet poort niet nodig hoor Dat gaat gewoon via het ingebouwde kabelmodem.
pi_34401327
Ik heb weer beeld! jeuj!

Alleen blijft het vaak hangen En krijg ik bij bepaalde kanalen bericht dat er niet genoeg signaal is. Volgens mij heb ik slechte kabels ofzo, maar ik heb geen zin om hiervoor weer nieuwe coaxkabels te kopen.
(:
pi_34420081
quote:

[..]

ze zijn niet achterlijk enzo
UPC wel hoor.
pi_34420175
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:08 schreef Conflict het volgende:

[..]

UPC wel hoor.
Het zit wel hoog of niet? ik internet al sinds 1999 via UPC nooit problemen gehad.

Iedere provider of tv maatschappij heeft uiteindelijk wel een aantal ontevreden klanten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_34421443
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Het zit wel hoog of niet? ik internet al sinds 1999 via UPC nooit problemen gehad.

Iedere provider of tv maatschappij heeft uiteindelijk wel een aantal ontevreden klanten.
Het zit zeker hoog, ik moet namelijk volgens hun 400 euro betalen voor "een maand zorgeloos uitproberen"

UPC is een zooitje en hun diensten kan je makkelijk bij een ander afnemen. Ik zal iedereeen ervoor waarschuwen, zoveel ik kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')