tsja...de OP lezen is ook een kunst..quote:Op maandag 23 januari 2006 19:22 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Als je dan zo´n boekje hebt, staan de oplossingen meestal achterin![]()
wil je dit eens visueel toelichten?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:26 schreef optifree het volgende:
Ik denk dat je even verder moet kijken, zo kan rechts onderin op het 2e blokje van rechts een 2 staan
(en dat gewoon door afstrepend te kijken)
deze vat ik ook niet helemaal. Wil je dit eens aanwijzen op het plaatje?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:34 schreef freiss het volgende:
In het vak rechtboven kan je zeggen dat op de onderste rij geen 2 kan staan omdat linksboven op de middelste rij geen 2 kan staan.
quote:Op maandag 23 januari 2006 19:40 schreef tjAb het volgende:
[..]
wil je dit eens visueel toelichten?
[..]
deze vat ik ook niet helemaal. Wil je dit eens aanwijzen op het plaatje?
Oftewel, hij kan nu bijna alles oplossenquote:Op maandag 23 januari 2006 21:01 schreef optifree het volgende:
Het vakje rechts onder, die met de 1, 9,8 en 7 er in, daar moet onder de 8 een 2 staan.
Dat kun je zien door het afstrepen van Freiss. want in de linker kolom laat hij al zien dat bij de bovenste 2 vakken geen 2 in het midden staan en daarom moet hij dus bij de onderste in het midden komen, en wel onder de 8.
het is niet zo heel moeilijk hoor, eerst een begin zoeken, en dan loopt de rest vanzelf dicht.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:20 schreef dewanand het volgende:
ik snap sudoku nog niet. moet het toch eens gaan bestuderen he. wiskunde was vroeger wel mijn topvak, maar nu ben ik misschien wat te oud ervoor.
Bij de echt moeilijke is het soms wel handig om dat te doen maar vaak nooit meer dan een paar stapjes vooruitquote:Op maandag 23 januari 2006 21:19 schreef -beyond- het volgende:
Jeetje pfff hoe jij het doet is echt ingewikkeld...
Je denkt echt veel te moeilijk.
Je gaat toch niet na welke getallen er allemaal nodig zijn in elk hokje pffff.
Soms is het handig ter ondersteuning te weten welke getallen waar zouden kunnen staan, maar dat is nooit overal.
Kortom je maakt het jezelf veel te moeilijk zo!
Misschien nog iets verder uitleggen:quote:Op maandag 23 januari 2006 19:40 schreef tjAb het volgende:
deze vat ik ook niet helemaal. Wil je dit eens aanwijzen op het plaatje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |