abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34380036
Oke komtie:

Mijn vriendin is 14 jaar en zit in 2 HAVO. Nu heeft een leraar een keer tegenhaar klas gezegt tijdens een les: als je een stekker in een varkensneus stopt komt er nog even stroom uit. Nu zou je denken, dat gelooft iemand van 14 toch niet. Tot mijn grote schrik is mijn vriendin en de rest van haar klas er WERKELIJK VAN OVERTUIGT dat dit kan. Wat vinden jullie hiervan? Ze is zo zeker van haar zaak dat ik er zelf bijna aan zou gaan twijfelen..
pi_34380155
*zoekt geboortedatum*

Geboortedatum: 1949-06-17

Right.. Het kan best zijn dat er nog reststroom in een apparaat zit.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_34380230
Ik ben overigens uit 1989
pi_34380263
Nu even verder over die varkensneus
pi_34380364
Je bent uit 89?

Hobbies/interesses: sex en bier jeweett0g

Tis dat ik uit 88 kom, anders had ik je zo hard afgemaakt
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_34380426
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:40 schreef Silven het volgende:
Oke komtie:

Mijn vriendin is 14 jaar en zit in 2 HAVO. Nu heeft een leraar een keer tegen haar klas gezegd tijdens een les: als je een stekker in een varkensneus stopt komt er nog even stroom uit. Nu zou je denken, dat gelooft iemand van 14 toch niet. Tot mijn grote schrik is mijn vriendin en de rest van haar klas er WERKELIJK VAN OVERTUIGd dat dit kan.
Is dat niet zo dan?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34380442
whehe kunnen we nu over die varkensneus verder? dit topic was serieus (is hetnog steeds).
pi_34380637
Er kán in principe reststroom in een elektrisch apparaat zitten wat eruit kan komen als je de stekker aanraakt. Dacht ik.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:56:09 #9
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_34380669
Pauper, kon je geen vriendin van je eigen leeftijd krijgen ofzo
Oh wacht, ik dacht even dat ik nog in KLB zat
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 23 januari 2006 @ 16:02:37 #10
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34380923
Waar wil je met dit topic naar toe
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34381365
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:02 schreef Quarks het volgende:
Waar wil je met dit topic naar toe
Mijn vriendin dit topic laten lezen, misschien dat ze me wel gelooft als jullie ook zeggen dta t niet kan
pi_34381607
Waar komt volgens haar stroom uit? De stekker of de neus?
pi_34381994
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:26 schreef Donnie.Darko het volgende:
Waar komt volgens haar stroom uit? De stekker of de neus?
Uit het varken natuurlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34382064
Klopt.
pi_34382120
Tis misschien ook wel even interessant om te vermelden welk vak die docent geeft. Als het natuurkunde is, wordt het een stuk aannemelijker dan wanneer ie Frans doceert..

Verder lijkt het mij van niet, aangezien het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat een varken ook op wisselspanning werkt..:P
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34382210
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Uit het varken natuurlijk.
nogal onduidelijk..

Die docent, beweert dus.. dat als je een stekker in een varkensneus steekt.. een radio bijvoorbeeld, heel eventjes aangaat.
pi_34384172
statische electriciteit?

De zwakke electrische stroom van zenuwen? (al is dat niet veel, en komt het zeker niet door de huid)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 23 januari 2006 @ 18:16:23 #18
129299 Roltrapfee
feed me a stray cat
pi_34385388
Die leraar had hoe dan ook wel gevoel voor humor Zou ie ook maar enigszins vermoed hebben dat er nu een heus topic over geopend is?
When the weather gets rough and it's whiskey in the shade
It's best to wrap your saviour up in cellophane
Hee, een korhoen!
pi_34390200
Organisch materiaal kan stroom produceren... dat moet iemand die er verstand van heeft toch kunnen bevestigen. Alleen is het natuurlijk zo weinig (laag ampere/voltage?) dat je er niks mee kan doen.
Heb wel eens zo'n testje op tv gezien waarbij ze dat met aardappels/fruit deden.. Met genoeg konden ze een klein lampje erop laten branden.
pi_34390532
Het kan wel, maar de truuk is de definitie van varkensneus...
Het is een ferrietkraaltje waar een draadje doorheen geregen zit, door het magnetisch veld geeft deze nog even een spanning af zij het zeer weinig en zeer kort.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 23 januari 2006 @ 20:40:42 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34390784
Heeft je vriendin toevallig een varkensneus soms?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_34390853
arme varkentjes die straks amaal een stekker in hun neus krijgen geduwt om te testen
pi_34391022
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:42 schreef XQZ-me het volgende:
arme varkentjes die straks amaal een stekker in hun neus krijgen geduwt om te testen
Ik neem aan dat ze de neus er eerst afsnijden na een gruwelijke dood. Dus die varkentjes hebben nergens meer last van.
pi_34391101
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:46 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze de neus er eerst afsnijden na een gruwelijke dood. Dus die varkentjes hebben nergens meer last van.
dus je wil zeggen dat wanneer een varken 'ontneust' is, en je dan de stekker er in stopt er dus blijkbaar 'stroom' vanaf komt?
ik dacht namelijk dat in deze context bedoelt werd wanneer ut varken zun neus nog had.
(zowiezo geloof ik het niet dat varkens stroom afgeven, alhoewel ze wel al licht kunnen geven las ik laatst:X)
pi_34391258
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:47 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

dus je wil zeggen dat wanneer een varken 'ontneust' is, en je dan de stekker er in stopt er dus blijkbaar 'stroom' vanaf komt?
ik dacht namelijk dat in deze context bedoelt werd wanneer ut varken zun neus nog had.
(zowiezo geloof ik het niet dat varkens stroom afgeven, alhoewel ze wel al licht kunnen geven las ik laatst:X)
Zo vatte ik de OP op. Zoals ik al aangaf is het mogelijk om stroom te halen uit fruit. Ik denk dat het ook mogelijk is met ander organisch materiaal. Maar ik weet er verder weinig vanaf, een experiment zou uitkomst kunnen bieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')