1 |
Ik zou wel eerder gebruik maken van 1 of 0.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:15 schreef SkaterSam het volgende:
Ja, ik heb dus nu gewoon een field sticky aan de tabel toegevoegd met de waardes: yes en no, en dan inderdaad wat jij zei, en dat doet ie het, aangezien Y eerder zou komen dan N, weet ik dat ook weer
Dit is makkelijker te controleren? Of leest het sneller uit de DB, of is het gewoon logischer?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:34 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zou wel eerder gebruik maken van 1 of 0.
Eens. De programmalogica wordt duidelijk eenvoudiger door 0 en 1 ipv "N" en "Y".quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik zou wel eerder gebruik maken van 1 of 0.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | // update } elseif(count($new) < count($old)) { // update, delete } elseif(count($new) > count($old)) { // update, insert } |
Semantisch gezien is het logischer om 'y' en 'n' te gebruiken, maar aangezien je op een sticky status wilt sorteren kun je beter voor 0 en 1 kiezen omdat je dan zeker weet welke waarde bovenaan komt. Bij 'y' en 'n' is dat maar gokken (MySQL sorteert ze geloof ik op volgorde dat ze gedefinieerd zijn, maar dit hoeft dus niet persé zo te zijn).quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:16 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Dit is makkelijker te controleren? Of leest het sneller uit de DB, of is het gewoon logischer?
vroeg ik me af
Door gebruik te maken van array_diff() kun je ontdekken welke waarden er zijn weggehaald en welke er zijn toegevoegd. Echter, als je maar met één soort waarde werkt weet ik niet waarom je ooit een UPDATE zal uitvoeren?quote:
1 2 3 | echo" <td class='row4'><span class='desc'><font size = 2 color = gray>[12:34] </font><font size = 2 color = red>Mededelingen: </font> <font size = 2 color = purple> <marquee Direction='up' loop='true' height='10' hspace='30' scrollamount='1' scrolldelay='70'>$reactielijn</marquee></font><br /></span></td>"; ?> |
Er moet ook ge-update kunnen worden omdat, kijk. Het is voor een poll. Ik heb een tabel options met de velden id,pollid,option,votes. Als je een poll wilt editten wordt elke option die bij een gegeven pollid hoort ingeladen in een form. Form wordt gesubmit, dit moet verwerkt worden. Er zijn tien input's voor de opties dus er kunnen er maximaal 10 worden gesubmit maar er kunnen ook een paar léég zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Door gebruik te maken van array_diff() kun je ontdekken welke waarden er zijn weggehaald en welke er zijn toegevoegd. Echter, als je maar met één soort waarde werkt weet ik niet waarom je ooit een UPDATE zal uitvoeren?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | // UPDATE $queryUpdateOption = "UPDATE " . $tableOptions . " SET `option`='" . $new[$x] . "' WHERE `id`=" . $old[$x]['id']; } for($x=count($old)+1;$x<count($new);$x++) { // INSERT $new[$x]; } |
CSS gebruiken? float: left enzo.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
hmm het volgende stukje code werkt wel, maar het lukt mij onmogelijk om de mededelingen: tekst, en de marquee naast elkaar te krijgen.. iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
[ code verwijderd ]
Vanuit groot php document met beveiliging enzoquote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
CSS gebruiken? float: left enzo.
Waarom eigenlijk zoveel html laten echo´en?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <span class='desc'> <font size = 2 color = gray style='float:left'>[12:34] </font> <font size = 2 color = red style='float:left'>Mededelingen: </font> <font size = 2 color = purple style='float:left'> <marquee Direction='up' loop='true' height='10' hspace='30' scrollamount='1' scrolldelay='70'>$reactielijn</marquee> </font> <br /></span></td>"; ?> |
Om het makkelijker te maken kun je ook nog char(1) gebruiken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
Semantisch gezien is het logischer om 'y' en 'n' te gebruiken, maar aangezien je op een sticky status wilt sorteren kun je beter voor 0 en 1 kiezen omdat je dan zeker weet welke waarde bovenaan komt. Bij 'y' en 'n' is dat maar gokken (MySQL sorteert ze geloof ik op volgorde dat ze gedefinieerd zijn, maar dit hoeft dus niet persé zo te zijn).
1 2 3 | ... } |
Dat werktquote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:16 schreef the_disheaver het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoiets misschien? Niet getest enzo
1 2 3 | header('Location: index.php'); ?> |
Nee, zie mijn edit. Maar het is wel een betere manier. Tenminste, geeft ie ook de attributen erbij mee? (dus ?id=2) (wat dus niet moet) ow, maakt volgens mij niets uit...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[ code verwijderd ]
werkt dit wel?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | if (!isset($_SESSION['general']['afdeling'])) { if (isset($_POST['afdeling'])) { $_SESSION['general']['afdeling'] = $_POST[afdeling]; header('Location: '.$_SERVER['PHP_SELF']); } print $keuzeformulier_afdeling } if (isset($_SESSION['general']['afdeling'])) { print $afdeling_gegevens } ?> |
Ja, dat kan, en nee, het is geen good practicequote:Op woensdag 1 februari 2006 02:44 schreef DionysuZ het volgende:
kan je een location header naar een relative path laten verwijzen?ik dacht dat die alleen absolute paths nam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |