abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34621802
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

dit heeft niets met php te maken, maar puur met html en CSS.
Kijk eens op www.handleidinghtml.nl
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik krijg het dus niet voor elkaar, want in een tekstvak (waarbij je dus scrollbalken krijgt) krijg je geen plaatjes en frames hou ik niet zo van. Ik zou het graag anders doen, maar hoe..
Signature
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 19:15:11 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34621923
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:11 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Ik krijg het dus niet voor elkaar, want in een tekstvak (waarbij je dus scrollbalken krijgt) krijg je geen plaatjes en frames hou ik niet zo van. Ik zou het graag anders doen, maar hoe..
vergeet tabellen en kijk naar div's een overflow div is je oplossing
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34623591
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:10 schreef JeRa het volgende:

[..]

Er is een uur per jaar waarbij je bij DATETIME het verschil niet kunt vertellen maar bij Unix timestamps wél
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wat is dit voor onzin
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Dat kan, maar zoals gezegd format ik liever niet met MySQL. MySQL is mijn opslagformaat, en met PHP of via een template zorg ik voor de formatting. Zo is er bijvoorbeeld date() waarbij timestamps zich uitzonderlijk goed als parameter lenen. Als je dan toch iets na een query direct geformatteerd wilt zien door MySQL, dan gebruik je toch FROM_UNIXTIME()? Nee, ze zullen iets zonder formatting en met bredere opties dan een epoch-timestamp (iets dat langer dan 2038 meegaat bijvoorbeeld) moeten introduceren in MySQL voordat ik daar op over ga
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het wordt tijd dat php een fatsoenlijk datum formaat krijgt.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_34623974
Foutje
Signature
pi_34624103
Found it
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Thx
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Signature
pi_34624226
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:57 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
zal wel de wintertijd/zomertijd transitie overlap uur zijn.
pi_34625061
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:11 schreef Roᅵaᅵ het volgende:

[..]

zal wel de wintertijd/zomertijd transitie overlap uur zijn.
Ja, ik snap dat hij daar op doelt. Maar een DATETIME met een datum en een INT kolom met een timestamp doen beide niets met tijdzone/zomertijd. Alleen functies als NOW() in mysql en date() in php kun je beinvloeden door tijdzones en zomertijd.
  maandag 30 januari 2006 @ 21:03:38 #183
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_34626684
Even een kort vraagje, is het mogelijk om de height en width van een plaatje te krijgen zonder imageGD?
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_34626919
Ja, dat kan met getimagesize(). "This function does not require the GD image library."
  maandag 30 januari 2006 @ 21:08:47 #185
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_34626951
danku
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  maandag 30 januari 2006 @ 22:04:37 #186
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_34629567
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geef je formulier eens.
Hoezo boeit het formulier? Zoals je ziet is mijn output gewoon 4 (Aantal $sAmount).....

Volledige script:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?php
php
# -------------- © 2003, 2004, 2005 NetEQ Internet Services --------------- #
/* Load main library Files */
require_once                                    ( "../lib/htconfig.php" );
require_once                                    (
$GLOBALS['SITE']['LibPath'] . "main.php" );

if (
$_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" )
{

if (
$_POST['Amount'] AND $_POST['In'] AND $_POST['Out'] AND $_POST['ProductId'] )
    {

$sProductId                                = addslashes ( $_POST['ProductId'] );

$sAmount                                = $_POST['Amount'];

$sIn                                    = $_POST['In'];

$sOut                                    = $_POST['Out'];

$sDate                                    = date ( "U" );

$rCheckProduct                            = mysql_query ( "SELECT COUNT(IdProduct)
                                                FROM Producten
                                                WHERE IdProduct = '"
. $sProductId . "'" );

$rCheckResult                            = mysql_result ( $rCheckProduct, 0 );

if (
$rCheckResult == 1 )
        {

if (
is_int ( $sAmount ) )
            {

}
            else
            {

$error-&gt;Report                        ( "Inkoopprijs, Verkoopprijs of Aantal zijn geen geldige formaten.<br /><br />Debugging:<br />Inkoopprijs: " . $sIn  . "<br />Verkoopprijs: " . $sOut  . "<br />Aantal: " . $sAmount  . "", 0, 1 );

}

}
        else
        {

$error-&gt;Report                        ( "Het opgegeven product is niet gevonden. <br /><br />Debugging:<br />Records gevonden: " . $rCheckResult , 0, 1 );

}

}
    else
    {

$error-&gt;Report                            ( "Niet alle verplichte velden zijn ingevuld.", 0, 1 );

}

}
else
{

$error-&gt;Report                                ( "Ongeldige aanvraag", 0, 1 );

}
?>

Zoals je ziet wordt de input geleverd vanaf een ander HTML formulier...hier de code...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
   <form method="post" action="#SITE_URL/admin/product_stock_add.php">
   <input name="ProductId" type="hidden" value="#IDPRODUCT" />
   <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="1">
     <tr>
        <td bgcolor="#E8E8E8" colspan="2"><strong>Aantal</strong></td>
        <td bgcolor="#F5F5F5" colspan="5"><input name="Amount" type="text" id="Amount" size="5" maxlength="10" /></td>
      </tr>
     <tr>
       <td bgcolor="#E8E8E8" colspan="2"><strong>Inkoopprijs</strong></td>
       <td bgcolor="#F5F5F5" colspan="5"><input name="In" type="text" id="In" />
         (Kommagetallen scheiden door een punt. Voorbeeld: <strong>22.50</strong>) </td>
       </tr>
     <tr>
       <td bgcolor="#E8E8E8" colspan="2"><strong>Verkoopprijs</strong></td>
       <td bgcolor="#F5F5F5" colspan="5"><input name="Out" type="text" id="Out" />
         (Kommagetallen scheiden door een punt. Voorbeeld: <strong>22.50</strong>)</td>
       </tr>
     <tr>
       <td colspan="7" align="center" bgcolor="#E8E8E8"><input name="AddStock" type="submit" id="AddStock" value="Voorraad toevoegen" /></td>
       </tr>
    </table>
   </form>

En die colspan 2 en 5 komt omdat het vanaf een hele grote tabel is, maar ik heb het ff wat lkeiner gemaakt zodat het overzichtelijker is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34629578
tvp, tis al weer een tijdje geleden dat ik dit gelezen heb
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 30 januari 2006 @ 23:35:35 #188
51748 H4ze
wait...what?
pi_34633876
Ik heb ff een vraagje betreffende wat queries. Inzicht in de database/tabellen is geloof ik niet nodig, dus die geef ik er niet bij.

1
2
3
4
5
6
SELECT COUNT(klantnr)
FROM klanten
WHERE kortingcode=5
AND plaats='gouda'
GROUP BY kortingcode
HAVING COUNT(kortingcode)>2

Dit werkt prima
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

1
2
3
4
SELECT COUNT(fietsnr),merknaam
FROM fietsen
GROUP BY merknaam
HAVING aantal_versnellingen>=5

Dit werkt niet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar zodra ik aantal_versnellingen ook in de SELECT zet, werkt het wel! Zoals hieronder dus:
1
2
3
4
SELECT COUNT(fietsnr),merknaam,aantal_versnellingen
FROM fietsen
GROUP BY merknaam

Mijn vraag is nu, hoe kan dit? Waarom hoef ik in de bovenste query hetgeen wat in de HAVING clause staat niet in de SELECT te zetten? En waarom moet dit wel bij die andere? Ligt dit aan de COUNT in de eerste query, dat ie 't daarom wel pakt, of ligt het aan mysql. Of ben ik gewoon dom bezig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik weet trouwens dat ik ipv die HAVING ook gewoon WHERE kan doen (dan werkt 't ook gewoon), maar vroeg me verder gewoon af waarom 't niet werkt met die HAVING zonder aantal_versnellingen in de SELECT
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

BVD
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
*BURP*
pi_34634815
Het aantal_versnellingen is onbepaald als je er niet op groepeert.

In je laatste query hoort eigenlijk GROUP BY merknaam, aantal_versnellingen te staan. Het is fout van MySQL dat ie daar niet over klaagt. Het resultaat wat je nu krijgt hangt maar net af van de volgorde waarin de gegevens in de tabel staan.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:19:51 #190
51748 H4ze
wait...what?
pi_34635588
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:57 schreef SuperRembo het volgende:
Het aantal_versnellingen is onbepaald als je er niet op groepeert.

In je laatste query hoort eigenlijk GROUP BY merknaam, aantal_versnellingen te staan. Het is fout van MySQL dat ie daar niet over klaagt. Het resultaat wat je nu krijgt hangt maar net af van de volgorde waarin de gegevens in de tabel staan.
Dus

1
2
3
4
SELECT COUNT(fietsnr),merknaam
FROM fietsen
GROUP BY merknaam,aantal_versnellingen

Zou wel moeten werken? Doet ie dus ook niet...
#1054 - Unknown column 'aantal_versnellingen' in 'having clause'

Thnx iig voor de snelle reply iig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
*BURP*
pi_34638713
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:29 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat hij daar op doelt. Maar een DATETIME met een datum en een INT kolom met een timestamp doen beide niets met tijdzone/zomertijd. Alleen functies als NOW() in mysql en date() in php kun je beinvloeden door tijdzones en zomertijd.
Je had ook zo'n antwoord kunnen geven in plaats van het af te doen met "wat is dit voor onzin
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
een UNSIGNED INT kolom met een timestamp geeft het aantal seconden sinds 1 januari 1970 weer. Je begrijpt misschien wel dat in dat ene uur 7200 seconden zitten, gezien na 3600 seconden de tijd een uur terug wordt gezet. Een Unix timestamp houdt daar dus gewoon rekening mee, terwijl een DATETIME twee keer dezelfde waardes zal laten zien.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34638717
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:19 schreef H4ze het volgende:

[..]

Dus
[ code verwijderd ]

Zou wel moeten werken? Doet ie dus ook niet...
#1054 - Unknown column 'aantal_versnellingen' in 'having clause'

Thnx iig voor de snelle reply iig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Je hebt gegroepeerd op aantal_versnellingen maar waarschijnlijk wil je je clausule in de where stoppen, dus WHERE aantal_versnellingen >= 5.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:00:24 #193
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_34639082
Hierboven staat mijn vraag, het heeft nogal haast
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34639590
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:00 schreef wobbel het volgende:
Hierboven staat mijn vraag, het heeft nogal haast
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja meneer.

is_int() retourneert het type van de variabele. In $_POST staan vooral strings, dus daarom krijg je een foutmelding. Waarschijnlijk heb je meer aan is_numeric(). Of je gebruikt natuurlijk intval() of een andere manier om naar een integer te casten om er zeker van te zijn dat je een integer hebt, het enige waar je dan nog op hoeft te controleren is of de waarde die je daaruit krijgt groter is dan 0. Sommige mensen vinden dit geen goede methode aangezien je dan de user input verandert.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 januari 2006 @ 09:55:44 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34640483
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:04 schreef wobbel het volgende:

[..]

Hoezo boeit het formulier? Zoals je ziet is mijn output gewoon 4 (Aantal $sAmount).....

Volledige script:
[ code verwijderd ]

Zoals je ziet wordt de input geleverd vanaf een ander HTML formulier...hier de code...
[ code verwijderd ]

En die colspan 2 en 5 komt omdat het vanaf een hele grote tabel is, maar ik heb het ff wat lkeiner gemaakt zodat het overzichtelijker is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Om te zien of je een string meegeeft in plaats van een integer.

-edit-
Jera was me voor.
pi_34641259
als kleine aanvulling: je kan eventueel ook aan type juggling doen om zeker te zijn van je typen:

1
2
3
<?php
$myInt
= (int) $myInt;
?>
pi_34641271
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 05:54 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je had ook zo'n antwoord kunnen geven in plaats van het af te doen met "wat is dit voor onzin
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
een UNSIGNED INT kolom met een timestamp geeft het aantal seconden sinds 1 januari 1970 weer. Je begrijpt misschien wel dat in dat ene uur 7200 seconden zitten, gezien na 3600 seconden de tijd een uur terug wordt gezet. Een Unix timestamp houdt daar dus gewoon rekening mee, terwijl een DATETIME twee keer dezelfde waardes zal laten zien.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In de database zet je de tijd zonder zomertijd, of een timestamp zonder zomertijd. Wat is het verschil
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34642122
Ik heb me toch iets vaags ... ik zit in een formulier waar ik onder bepaalde voorwaarden een radio-keuze heb, in dit geval wordt deze niet weergegeven, ik doe een GET waarbij ik dezelfde pagina opnieuw aanroep, maar nu met andere parameters en vervolgens het volgende:

381 if (isset($_GET["weekmaand"]) && !empty($_GET["weekmaand"]));
382 {
383 echo $_GET["weekmaand"];
384 #####
385 }

en wat krijg ik?
Notice: Undefined index: weekmaand in ##### on line 383

Volgens mij kan dat helemaal niet want de radio 'weekmaand' is in het formulier helemaal niet weergegeven en dus bestaat deze niet en dus zou ik niet bij de echo moeten komen ...
Wie snapt wat hier fout gaat?
Democratie is iets waar politici over praten zoals een hoer over de liefde
pi_34642298
Er staat een puntkomma achter je if
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34643446
Ik blij dat ik in het juiste topic gereageerd heb
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Democratie is iets waar politici over praten zoals een hoer over de liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop