Ik krijg het dus niet voor elkaar, want in een tekstvak (waarbij je dus scrollbalken krijgt) krijg je geen plaatjes en frames hou ik niet zo van. Ik zou het graag anders doen, maar hoe..quote:Op maandag 30 januari 2006 19:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dit heeft niets met php te maken, maar puur met html en CSS.
Kijk eens op www.handleidinghtml.nlom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
vergeet tabellen en kijk naar div's een overflow div is je oplossingquote:Op maandag 30 januari 2006 19:11 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Ik krijg het dus niet voor elkaar, want in een tekstvak (waarbij je dus scrollbalken krijgt) krijg je geen plaatjes en frames hou ik niet zo van. Ik zou het graag anders doen, maar hoe..
Wat is dit voor onzinquote:Op maandag 30 januari 2006 19:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Er is een uur per jaar waarbij je bij DATETIME het verschil niet kunt vertellen maar bij Unix timestamps wélom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Het wordt tijd dat php een fatsoenlijk datum formaat krijgt.quote:Dat kan, maar zoals gezegd format ik liever niet met MySQL. MySQL is mijn opslagformaat, en met PHP of via een template zorg ik voor de formatting. Zo is er bijvoorbeeld date() waarbij timestamps zich uitzonderlijk goed als parameter lenen. Als je dan toch iets na een query direct geformatteerd wilt zien door MySQL, dan gebruik je toch FROM_UNIXTIME()? Nee, ze zullen iets zonder formatting en met bredere opties dan een epoch-timestamp (iets dat langer dan 2038 meegaat bijvoorbeeld) moeten introduceren in MySQL voordat ik daar op over gaom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
zal wel de wintertijd/zomertijd transitie overlap uur zijn.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:57 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzinom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja, ik snap dat hij daar op doelt. Maar een DATETIME met een datum en een INT kolom met een timestamp doen beide niets met tijdzone/zomertijd. Alleen functies als NOW() in mysql en date() in php kun je beinvloeden door tijdzones en zomertijd.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:11 schreef Roᅵaᅵ het volgende:
[..]
zal wel de wintertijd/zomertijd transitie overlap uur zijn.
Hoezo boeit het formulier? Zoals je ziet is mijn output gewoon 4 (Aantal $sAmount).....quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 | php # -------------- © 2003, 2004, 2005 NetEQ Internet Services --------------- # /* Load main library Files */ require_once ( "../lib/htconfig.php" ); require_once ( $GLOBALS['SITE']['LibPath'] . "main.php" ); if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" ) { if ( $_POST['Amount'] AND $_POST['In'] AND $_POST['Out'] AND $_POST['ProductId'] ) { $sProductId = addslashes ( $_POST['ProductId'] ); $sAmount = $_POST['Amount']; $sIn = $_POST['In']; $sOut = $_POST['Out']; $sDate = date ( "U" ); $rCheckProduct = mysql_query ( "SELECT COUNT(IdProduct) FROM Producten WHERE IdProduct = '" . $sProductId . "'" ); $rCheckResult = mysql_result ( $rCheckProduct, 0 ); if ( $rCheckResult == 1 ) { if ( is_int ( $sAmount ) ) { } else { $error->Report ( "Inkoopprijs, Verkoopprijs of Aantal zijn geen geldige formaten.<br /><br />Debugging:<br />Inkoopprijs: " . $sIn . "<br />Verkoopprijs: " . $sOut . "<br />Aantal: " . $sAmount . "", 0, 1 ); } } else { $error->Report ( "Het opgegeven product is niet gevonden. <br /><br />Debugging:<br />Records gevonden: " . $rCheckResult , 0, 1 ); } } else { $error->Report ( "Niet alle verplichte velden zijn ingevuld.", 0, 1 ); } } else { $error->Report ( "Ongeldige aanvraag", 0, 1 ); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | <input name="ProductId" type="hidden" value="#IDPRODUCT" /> <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="1"> <tr> <td bgcolor="#E8E8E8" colspan="2"><strong>Aantal</strong></td> <td bgcolor="#F5F5F5" colspan="5"><input name="Amount" type="text" id="Amount" size="5" maxlength="10" /></td> </tr> <tr> <td bgcolor="#E8E8E8" colspan="2"><strong>Inkoopprijs</strong></td> <td bgcolor="#F5F5F5" colspan="5"><input name="In" type="text" id="In" /> (Kommagetallen scheiden door een punt. Voorbeeld: <strong>22.50</strong>) </td> </tr> <tr> <td bgcolor="#E8E8E8" colspan="2"><strong>Verkoopprijs</strong></td> <td bgcolor="#F5F5F5" colspan="5"><input name="Out" type="text" id="Out" /> (Kommagetallen scheiden door een punt. Voorbeeld: <strong>22.50</strong>)</td> </tr> <tr> <td colspan="7" align="center" bgcolor="#E8E8E8"><input name="AddStock" type="submit" id="AddStock" value="Voorraad toevoegen" /></td> </tr> </table> </form> |
1 2 3 4 5 6 | FROM klanten WHERE kortingcode=5 AND plaats='gouda' GROUP BY kortingcode HAVING COUNT(kortingcode)>2 |
1 2 3 4 | FROM fietsen GROUP BY merknaam HAVING aantal_versnellingen>=5 |
1 2 3 4 | FROM fietsen GROUP BY merknaam HAVING aantal_versnellingen>=5 |
Dusquote:Op maandag 30 januari 2006 23:57 schreef SuperRembo het volgende:
Het aantal_versnellingen is onbepaald als je er niet op groepeert.
In je laatste query hoort eigenlijk GROUP BY merknaam, aantal_versnellingen te staan. Het is fout van MySQL dat ie daar niet over klaagt. Het resultaat wat je nu krijgt hangt maar net af van de volgorde waarin de gegevens in de tabel staan.
1 2 3 4 | FROM fietsen GROUP BY merknaam,aantal_versnellingen HAVING aantal_versnellingen>=5 |
Je had ook zo'n antwoord kunnen geven in plaats van het af te doen met "wat is dit voor onzinquote:Op maandag 30 januari 2006 20:29 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat hij daar op doelt. Maar een DATETIME met een datum en een INT kolom met een timestamp doen beide niets met tijdzone/zomertijd. Alleen functies als NOW() in mysql en date() in php kun je beinvloeden door tijdzones en zomertijd.
Je hebt gegroepeerd op aantal_versnellingen maar waarschijnlijk wil je je clausule in de where stoppen, dus WHERE aantal_versnellingen >= 5.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:19 schreef H4ze het volgende:
[..]
Dus
[ code verwijderd ]
Zou wel moeten werken? Doet ie dus ook niet...
#1054 - Unknown column 'aantal_versnellingen' in 'having clause'
Thnx iig voor de snelle reply iigom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja meneer.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:00 schreef wobbel het volgende:
Hierboven staat mijn vraag, het heeft nogal haastom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op maandag 30 januari 2006 22:04 schreef wobbel het volgende:
[..]
Hoezo boeit het formulier? Zoals je ziet is mijn output gewoon 4 (Aantal $sAmount).....
Volledige script:
[ code verwijderd ]
Zoals je ziet wordt de input geleverd vanaf een ander HTML formulier...hier de code...
[ code verwijderd ]
En die colspan 2 en 5 komt omdat het vanaf een hele grote tabel is, maar ik heb het ff wat lkeiner gemaakt zodat het overzichtelijker isom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 2 3 | $myInt = (int) $myInt; ?> |
In de database zet je de tijd zonder zomertijd, of een timestamp zonder zomertijd. Wat is het verschilquote:Op dinsdag 31 januari 2006 05:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je had ook zo'n antwoord kunnen geven in plaats van het af te doen met "wat is dit voor onzinom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies."Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.een UNSIGNED INT kolom met een timestamp geeft het aantal seconden sinds 1 januari 1970 weer. Je begrijpt misschien wel dat in dat ene uur 7200 seconden zitten, gezien na 3600 seconden de tijd een uur terug wordt gezet. Een Unix timestamp houdt daar dus gewoon rekening mee, terwijl een DATETIME twee keer dezelfde waardes zal laten zien.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop