abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 20:47:29 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34592582
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:41 schreef JeRa het volgende:

[..]

Kun je bij je huidige hosting mod_rewrite gebruiken? Want dan zou je in principe alles behalve de toegestane pagina's een 404 kunnen geven
Dat weet ik niet Ik heb me sowieso nog nooit in mod_rewrites verdiept.
pi_34593882
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Maar goed, dat is dus in het begin fout gegaan, kan ik nu weinig meer aan veranderen (immers, het invoeren van statistieken en het weergeven van simpele overzichten werkt al, en anders moet ik dat allemaal gaan aanpassen). Dus hoe zou ik het nu werkend kunnen krijgen?
Lijkt lijkt me zeker de moeite waard om het nu nog om te bouwen. Als je tabel eenmaal vol met statistieken zit is het veel meer werk om het om te zetten.

$s = date('H:i:s'); geeft de huidige tijd als 21:17:52, 24-uurs tijd met voorloopnullen. Maar als je nog steeds dingen als $uurA = date("$i:0:0"); gebruikt dan gaat het natuurlijk mis.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_34594159
Ik gebruik bijna altijd een Unix epoch timestamp. Een 4-byte unsigned integer waarmee je gemakkelijk kunt rekenen - als je de rijen wilt hebben in een bepaald tijdbestek bepaal je de grenzen en doe je een timestamp BETWEEN x AND y DATETIME heb ik nooit zo heel goed begrepen aangezien je dan op databaseniveau bezig bent met formatting van een datum/tijd, terwijl ik liever bezig ben met de presentatie van dat soort dingen op templateniveau.

En LeeHarveyOswald, het loont zeker om nu nog je databasestructuur aan te passen zeker omdat je zei dat je pas nog de statistieken gereset hebt, nu maakt het nog weinig uit.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 21:38:57 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34594738
En je kan natuurlijk een convertor scriptje schrijven welke je huidige varchar tijd omzet naar een correct formaat voor DATETIME kolommen.

Zet je de boel even over
pi_34614918
is er een goede manier om berichten af te vangen die vrijwel volledig in caps geschreven zijn? het probleem is dat niet alle berichten volledig in caps geschreven worden, en om alles via strtolower(); om te zetten is n beetje matig. het mooiste zou ook nog s zijn als elke keer dat het bericht wordt omgezet naar kleine letters wanneer nodig, de eerste letter na een punt-spatie weer een hoofdletter wordt. en natuurlijk de allereerste letter ook
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_34615533
@Desdinova

Je kunt een functie schrijven die het aantal hoofdletters t.o.v. het totaal aantal letters telt. Komt het percentage boven een gekozen grens uit, zeg 15%, dan zou je ervoor kunnen kiezen om een strtolower() toe te passen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 16:23:33 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34616403
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:35 schreef Desdinova het volgende:
is er een goede manier om berichten af te vangen die vrijwel volledig in caps geschreven zijn? het probleem is dat niet alle berichten volledig in caps geschreven worden, en om alles via strtolower(); om te zetten is n beetje matig. het mooiste zou ook nog s zijn als elke keer dat het bericht wordt omgezet naar kleine letters wanneer nodig, de eerste letter na een punt-spatie weer een hoofdletter wordt. en natuurlijk de allereerste letter ook
reguliere expressie?

Kijk eens op het volgende linkje. Die doen wel niet precies wat je wil, maar met de code welke daar gepost is, moet je denk ik een eind kunnen komen.
http://www.phpfreakz.nl/forum.php?forum=5&iid=705810
pi_34616629
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:25 schreef JeRa het volgende:
Ik gebruik bijna altijd een Unix epoch timestamp. Een 4-byte unsigned integer waarmee je gemakkelijk kunt rekenen - als je de rijen wilt hebben in een bepaald tijdbestek bepaal je de grenzen en doe je een timestamp BETWEEN x AND y DATETIME heb ik nooit zo heel goed begrepen aangezien je dan op databaseniveau bezig bent met formatting van een datum/tijd, terwijl ik liever bezig ben met de presentatie van dat soort dingen op templateniveau.
Echte formatting is het niet. Als ik het goed heb wordt een DATETIME op dezelfde manier opgeslagen als een DECIMAL.
pi_34617180
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:30 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Echte formatting is het niet. Als ik het goed heb wordt een DATETIME op dezelfde manier opgeslagen als een DECIMAL.
Voor zover ik me kan herinneren moest ik weldegelijk een string naar een bepaald formaat (YYYY-MM-DD HH:mm oid) omzetten om in een DATETIME kolom te kunnen opslaan
pi_34618784
Je kunt zonder problemen 20060130164900 in een DATETIME inserten.
pi_34618972
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:38 schreef SuperRembo het volgende:
Je kunt zonder problemen 20060130164900 in een DATETIME inserten.
Dan nog heb ik liever dat er één standaard komt die overal gebruikt kan worden in plaats van een bepaald formaat dat per tijdzone of per land verschilt immers, is op jouw manier een bepaalde datum nu 1 februari of 2 januari? (0102, 0201). En is een bepaalde tijd in het uur van omschakeling van winter- naar zomertijd (of andersom) nu vóór of ná de omschakeling? Nee, geef mij maar de oude vertrouwde secondes sinds 1 januari 1970 hoewel die natuurlijk voor geen meter werken als je een datum vóór 1970 wilt opslaan, dan zal een DATETIME vast en zeker beter werken
pi_34619619
Een DATETIME doet niets met tijdzones en zomertijd. Net als jouw timestamps. Een datum is YYYYMMDD of YYYYMMDDHHMMSS, dus 20060102 is 2 januari en niet 1 februari.
Als je een query uitvoert zonder formatting via php dan krijg je met een timestamp wijnig informatieve waarden als 1138640905. Dan heb ik toch liever 20060130180825 of '2006-01-30 18:08:25'.
  maandag 30 januari 2006 @ 18:23:17 #163
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_34620048
Hoe controleer of ik een variable een getal is?
GEEN komma of punt getal (dus geen 25,50 en 13,37) maar gewoon alleen 2550 of alleen 1337.

is_int() niet
is_float() ook niet :s

echo Aantal: " . is_int ( $sAmount ) . ";
geeft trouwens alleen Aantal: weer, dus zonder true of false erachter
pi_34620162
klein vraagje dat niet zo zeer met php te maken heeft en toch weer wel:
als ik in php de funvtie mail() gebruik kan ik er ook headers aan meegeven...
weet iemand welke headers dit allemaal zijn?
want dat kan ik namelijk niet vinden...
  maandag 30 januari 2006 @ 18:28:37 #165
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_34620202
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:27 schreef mschol het volgende:
klein vraagje dat niet zo zeer met php te maken heeft en toch weer wel:
als ik in php de funvtie mail() gebruik kan ik er ook headers aan meegeven...
weet iemand welke headers dit allemaal zijn?
want dat kan ik namelijk niet vinden...
Ligt eraan wat je wilt meegeven er zijn er nogal wat, je kan ze ook zelf aanmaken. Zo hebben wij een extra header X-Info: met daarin onze bedrijfsnaam omdat wij het script geprogged hebben
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 18:29:11 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34620219
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:23 schreef wobbel het volgende:
Hoe controleer of ik een variable een getal is?
GEEN komma of punt getal (dus geen 25,50 en 13,37) maar gewoon alleen 2550 of alleen 1337.

is_int() niet
is_float() ook niet :s
is_int doet toch precies wat je wil?
quote:
echo Aantal: " . is_int ( $sAmount ) . ";
geeft trouwens alleen Aantal: weer, dus zonder true of false erachter
je moet toch voorwaardelijk controleren, dus if(is_int($sAmount)){
pi_34620449
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:28 schreef wobbel het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wilt meegeven er zijn er nogal wat, je kan ze ook zelf aanmaken. Zo hebben wij een extra header X-Info: met daarin onze bedrijfsnaam omdat wij het script geprogged hebben
nou allee de beetje standaard headers zou al prettig zijn (degene die dus het meest worden gebruikt..)
ik wil er een beetje mee klooien en kijken hoe het aankomt enzo vandaar..
pi_34620616
Hier een paar;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reply-To: "Somebody" <SomeReplyAddr@somplace.com>
From: "Somebody" <somebozo@yahoo.com>
To: <gboyd@expita.com>
Subject: Test message
Date: Fri, 2 Mar 2001 12:04:31 -0800
Organization: SomeOrganiztion
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6600

Dat is typisch googlewerk hoor

-edit-
http://www.expita.com/header1.html
Naar beneden scrollen tot 'Common e-mail headers'
  maandag 30 januari 2006 @ 18:41:59 #169
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_34620637
Hej mensen, ik zit een beetje met php te prutsen en kom er op het moment met google ed niet uit.

Het gaat hierom: http://nieuw.jkoetsier.nl

De inhoud van elke pagina staat opgeslagen in een *.dat bestandje (op dit moment alleen Home met de tekst "Welkom" en de 404 melding). In die bestandjes gebruik ik gewoon html, dus plaatjes ed zijn ook mogelijk. Nu komt mijn probleem. Als ik nu een lange lap tekst kwijt wil, wil ik niet dat m'n tabel vergroot wordt, ik wil dan een scrollbalkje krijgen. Nu lijkt me dat ik iets moet doen met een dynamisch tekstveld, maar ik kan hier niks over vinden. Daarnaast moet ik natuurlijk ook gewoon plaatjes op pagina's kwijt kunnen. Hoe pak ik dit aan?
Signature
pi_34620724
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:41 schreef wobbel het volgende:
lama
-edit-
mooie timing hoor
  maandag 30 januari 2006 @ 18:45:06 #172
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_34620757
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

is_int doet toch precies wat je wil?
[..]

je moet toch voorwaardelijk controleren, dus if(is_int($sAmount)){
Waarom krijg ik dan deze foutmelding:
Inkoopprijs, Verkoopprijs of Aantal zijn geen geldige formaten.

Debugging:
Inkoopprijs: 25
Verkoopprijs: 25
Aantal: 4

Script:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
$sProductId                                
= addslashes ( $_POST['ProductId'] );

$sAmount                                = $_POST['Amount'];

$sIn                                    = $_POST['In'];

$sOut                                    = $_POST['Out'];

$sDate                                    = date ( "U" );

$rCheckProduct                            = mysql_query ( "SELECT COUNT(IdProduct)
                                                FROM Producten
                                                WHERE IdProduct = '"
. $sProductId . "'" );

$rCheckResult                            = mysql_result ( $rCheckProduct, 0 );

if (
$rCheckResult == 1 )
        {

if (
is_int ( $sAmount ) )
            {

}
            else
            {

$error-&gt;Report                        ( "Inkoopprijs, Verkoopprijs of Aantal zijn geen geldige formaten.<br /><br />Debugging:<br />Inkoopprijs: " . $sIn  . "<br />Verkoopprijs: " . $sOut  . "<br />Aantal: " . $sAmount  . "", 0, 1 );

}

}
        else
        {

$error-&gt;Report                        ( "Het opgegeven product is niet gevonden. <br /><br />Debugging:<br />Records gevonden: " . $rCheckResult , 0, 1 );

}
?>
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 19:02:11 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34621374
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:41 schreef FritsFluitketel het volgende:
Hej mensen, ik zit een beetje met php te prutsen en kom er op het moment met google ed niet uit.

Het gaat hierom: http://nieuw.jkoetsier.nl

De inhoud van elke pagina staat opgeslagen in een *.dat bestandje (op dit moment alleen Home met de tekst "Welkom" en de 404 melding). In die bestandjes gebruik ik gewoon html, dus plaatjes ed zijn ook mogelijk. Nu komt mijn probleem. Als ik nu een lange lap tekst kwijt wil, wil ik niet dat m'n tabel vergroot wordt, ik wil dan een scrollbalkje krijgen. Nu lijkt me dat ik iets moet doen met een dynamisch tekstveld, maar ik kan hier niks over vinden. Daarnaast moet ik natuurlijk ook gewoon plaatjes op pagina's kwijt kunnen. Hoe pak ik dit aan?
dit heeft niets met php te maken, maar puur met html en CSS.
Kijk eens op www.handleidinghtml.nl
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 19:06:52 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34621573
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:45 schreef wobbel het volgende:

[..]

Waarom krijg ik dan deze foutmelding:
Inkoopprijs, Verkoopprijs of Aantal zijn geen geldige formaten.
Geef je formulier eens.
pi_34621730
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:09 schreef SuperRembo het volgende:
Een DATETIME doet niets met tijdzones en zomertijd. Net als jouw timestamps.
Er is een uur per jaar waarbij je bij DATETIME het verschil niet kunt vertellen maar bij Unix timestamps wél
quote:
Als je een query uitvoert zonder formatting via php dan krijg je met een timestamp wijnig informatieve waarden als 1138640905. Dan heb ik toch liever 20060130180825 of '2006-01-30 18:08:25'.
Dat kan, maar zoals gezegd format ik liever niet met MySQL. MySQL is mijn opslagformaat, en met PHP of via een template zorg ik voor de formatting. Zo is er bijvoorbeeld date() waarbij timestamps zich uitzonderlijk goed als parameter lenen. Als je dan toch iets na een query direct geformatteerd wilt zien door MySQL, dan gebruik je toch FROM_UNIXTIME()? Nee, ze zullen iets zonder formatting en met bredere opties dan een epoch-timestamp (iets dat langer dan 2038 meegaat bijvoorbeeld) moeten introduceren in MySQL voordat ik daar op over ga
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')