1 2 3 | $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: mail@domein.nl"; |
Ik wil niet die prompt, ik wil verbinding maken met een socket vanuit een programma (dat ik zelf aan het maken ben, dus) en dan wil ik in feite hetzelfde als die prompt via het netwerk binnen krijgen. Ik zal maar eens naar de moeilijke manier gaan kijken. Alhoewel dat document gaat over het 4.1 protocol, en versie 5 een nieuw protocol heeft. Ik had gehoopt dat het zo makkelijk zou zijn als bijvoorbeeld POP3..quote:Op zondag 5 februari 2006 13:22 schreef JeRa het volgende:
Als je de MySQL prompt wilt krijgen:
1 2 3 4 5 6 7 8 | bC.bC_plugins.filename, bC.bC_plugins.directory FROM bC.bC_plugins LEFT JOIN bC.bC_pluginSettings ON (bC.bC_plugins.pluginId = bC.bC_pluginSettings.pluginId) JOIN bC.bC_pagePlugins ON (bC.bC_plugins.pluginId = bC.bC_pagePlugins.pluginId) JOIN bC.bC_pages ON (bC.bC_pages.pageId = bC.bC_pagePlugins.pageId) WHERE bC.bC_pagePlugins.pageId = 4 AND bC.bC_pages.siteId = 1 ORDER BY bC.bC_pagePlugins.order |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | php if($_GET['image'] && $_GET['width']) { // het is niet handig om de grootte mee te geven maar voor test doeleinden wel //Waar komt het bestand vandaan? $bronvanhetbestand = "upload/". $_GET['image']; //De hoogte en breedte ophalen van het plaatje $dimensions = getimagesize($bronvanhetbestand); //Dit is de breedte die alle plaatjes krijgen $doelbreedte = $_GET['width']; //Hoogte en breedte toekennnen aan nieuwe variabelen $bronbreedte = $dimensions[0]; $bronhoogte = $dimensions[1]; //De nieuwe hoogte berekenen aan de gegevens van het oude plaatje en de doel breedte $doelhoogte = ($bronhoogte * $doelbreedte) / $bronbreedte; //De hoogte, als het nodig is, afronden $doelhoogte = round($doelhoogte, 0); //Zeggen dat dit bestand een plaatje is header('content-type: image/jpeg'); //Het plaatje inlezen in de variabele $image $image = imagecreatefromjpeg($bronvanhetbestand); //een nieuw klein plaatje maken met de gewenste grootte $destination = imagecreatetruecolor($doelbreedte, $doelhoogte); //Het nieuwe plaatje vullen met verkleinde plaatje imagecopyresampled($destination, $image, 0, 0, 0, 0, $doelbreedte, $doelhoogte, $bronbreedte, $bronhoogte); //Het plaatje weergeven imagejpeg($destination); //Het bronplaatje verwijderen imagedestroy($image); //Het doelplaatje verwijderen imagedestroy($destination); } else { echo "Er is geen plaatje meegegeven"; } ?> |
gooi het bestand door een hashfunctie en vergelijk de hash met eerdere hashesquote:Op maandag 6 februari 2006 21:16 schreef Nevermind het volgende:
Heeft een bestand iets unieks waardoor het te identificeren is? Ik ben bezig met een LAN-applicatie die elke nacht alle videobestanden indexeert en er screenshots van maakt. Op dit moment wordt gecheckt of het bestand al eerder is geïndexeerd door de url (locatie). Maar als ik een bestand verplaats of hernoem wil ik niet dat die opnieuw geïndexeerd wordt, anders kost het weer een hoop cpukracht voor niks.
Daarom wil ik in de database een uniek id aanwijzen aan elk bestand dat geïndexeerd is, zodat ik het kan koppelen aan de screenshots. Maar wat is een goede manier hiervoor? Een md5-checksum?
1 |
Ik ontdek nu pas dat het erg simpel isquote:Op maandag 6 februari 2006 21:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
gooi het bestand door een hashfunctie en vergelijk de hash met eerdere hashes
phpdesignerquote:Op maandag 6 februari 2006 22:08 schreef Tijn het volgende:
Wat is een fijne gratis PHP-editor voor Windows?
jedit doet ook op andere OS'squote:Op maandag 6 februari 2006 22:08 schreef Tijn het volgende:
Wat is een fijne gratis PHP-editor voor Windows?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |