abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34354582
Is incest slecht?

De eerste gedachte die door de hoofden van de overgrote meerderheid van de lezers zal gaan, zal iets zijn in de strekking: "Natuurlijk! Wat een vraag!"

Een logische reactie, inderdaad....... in de context van de moraal van onze huidige samenleving wel te verstaan.

Het etiket 'slecht' is echter relatief en daardoor betekent het weinig op het universele niveau. Zo zou er even goed een samenleving hebben kunnen ontstaan waarbij incest sociaal geaccepteerd is. Een manier om als ouder je liefde op een zeer speciale manier te tonen aan je kind. Het is maar net hoe het balletje van de culturele evolutie rolt.

Laten we in deze topic gaan praten over de vraag: is incest slecht? Of beter gezegd: is het feit dat wij incest slecht vinden niet enkel een product van onze toevallig tot stand gekomen moraal, maar is het daarentegen eigenlijk helemaal niet zo schadelijk voor het kind en verwerpelijk op het universele niveau?
  Jubileum moderator zondag 22 januari 2006 @ 20:12:05 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34354654
Niet iets voor OUD--> schopje WFL
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34354702
Hangt er vanaf of je zusje een strakke kut heeft of niet.
pi_34354758
Alleen het feit dat kinderen het veel anders op dat moment beleven dan jij als volwassen zorgt er al voor dat ik het alleen maar kan afkeuren. Ik denk ook niet dat zoiets weg zal vallen door maatschappelijke acceptatie.
pi_34354804
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:14 schreef Wolter het volgende:
Alleen het feit dat kinderen het veel anders op dat moment beleven dan jij als volwassen zorgt er al voor dat ik het alleen maar kan afkeuren. Ik denk ook niet dat zoiets weg zal vallen door maatschappelijke acceptatie.
Maar is de manier waarop kinderen het beleven schadelijk? Dat is een cruciale vraag.
pi_34354816
Met incest met een condoom lijkt mij niks mee.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34354922
De evolutie heeft onze soort niet voor niets incestueus gedrag meegegeven. Het zal dus wel ergens goed voor zijn.
pi_34354965
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:15 schreef teknomist het volgende:
Met incest met een condoom lijkt mij niks mee.
Met een condoom lijkt het mij ook niks
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34354983
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:18 schreef thabit het volgende:
De evolutie heeft onze soort niet voor niets incestueus gedrag meegegeven. Het zal dus wel ergens goed voor zijn.
Kan ik hieruit concluderen dat je incest niet slecht vindt?
pi_34355002
Het probleem met incest is voor de meeste potentiele participanten denk ik dat het instinctief verkeerd voelt; iets buiten de moraal om, een dierlijke afkeer. Daaruit vloeit voort dat het ook in de moraal universeel afgekeurd zal (blijven) worden.
  Admin zondag 22 januari 2006 @ 20:21:37 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34355059
Dicht, geen zin om te ruimen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')