abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 15:41:30 #1
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34345423
Puur uit belangstelling een vraagje, zit met mijn 16 jaar, 1.91 en 72 KG goed op gewicht.

Welk dieet werkt nou wel echt? Ik hoor veel mensen die wel aan een dieet doen, maar er mee stoppen omdat ze vaker aankomen dan afvallen, daarom deze ervaringsvraag. En hoe komt et dat ze dan ook echt werken?
pi_34345505
doorgaans wordt het "van je luie kont komen en gaan bewegen"-dieet aanbevolen, dacht ik...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 22 januari 2006 @ 15:47:28 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34345601
72 kg en 1.91 en dan afvallen? Volgens mij zit je prima wat betreft je gewicht...?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34345617
Wat volgens mij het beste werkt is een gezonde eetstijl aanleren die je je hele leven (in min of meerdere mate) vol kan houden.

Een voorbeeldje: sochtends brood o.i.d., tussendoor fruit, smiddags brood of salade, tussendoor fruit of soep, avondeten met veel groente en mager vlees en savonds nog wat yoghurt of kwark.

Als je zoiets als basis houdt en slechts af en toe 'slechte' dingen neemt en zorgt voor voldoende beweging, dan moet je zeker wel een gezond gewicht kunnen krijgen en behouden. De meeste mensen 'weten' ook wel waar ze fout zitten. Een strenger dieet met maaltijdvervangers of hele bijzondere maaltijden hou je misschien een tijd vol tot je voldoende bent afgevallen, maar daarna vervallen de meeste mensen weer in het oude patroon.

De truc is dus om dat oude patroon om te bouwen naar iets gezonders. Niet dat hele pak koekjes, maar af en toe mag je best iets nemen. Of je neemt na een dag lekker uit eten even een 'balansdag', wat minder eten en meer bewegen.

De reden dat zoiets werkt is dat je niet het gevoel hebt op dieet te zijn en jezelf vanalles moet ontzeggen. Je leert een algeheel gezondere leefstijl aan, bewegen wordt een vast onderdeel van je planning etc.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zondag 22 januari 2006 @ 15:48:58 #5
108558 Messenga
pi_34345636
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:47 schreef Herkauwer het volgende:
72 kg en 1.91 en dan afvallen? Volgens mij zit je prima wat betreft je gewicht...?
Dat staat er toch ook
  zondag 22 januari 2006 @ 15:51:04 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34345710
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:48 schreef Messenga het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook
Maar waarom vraag je het dan? Een dieet dat werkt verschilt per persoon
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34345818
dieten werken niet

S'ochtends brood
S'middags brood
S'avonds warm eten geen patat of 3 liter jus en je valt zo af, ook veel water drinken is aan te raden.
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_34345827
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:51 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat staat er ook....

Hij vraagt het zich gewoon af uit interesse....

Ontopic:

Punten dieet schijnt wel goed te werken, verder is sporten e.d. heel belangrijk
  zondag 22 januari 2006 @ 15:54:35 #9
108558 Messenga
pi_34345842
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:51 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Anders lees je de OP ff overnieuw en wordt wakker .
pi_34345920
Elk dieet komt uiteindelijk neer op het minder binnenkrijgen van calorieėn dan dat je verbruikt.

Dan heb je drie opties:

Minder eten (kleinere porties)
Gezonder eten (minder calorierijk voedsel)
Meer bewegen (calorieėn verbranden)

Een combinatie werkt het beste
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34348099
Eet gewoon altijd goed en gezond . Dan hoef je ook niet spastisch te doen wanneer er op een verjaardag taart o.i.d. wordt gegeten en neem je gewoon een hapje mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')