abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34360080
Waarom willen ze Charisteas eigenlijk dumpen? Ik vind hem één van de weinige die spirit toont en nog redelijk speelt ook. Plus hij pikt zijn goaltjes mee. Of zie ik dat verkeerd.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_34360206
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:12 schreef Steeven het volgende:
Waarom willen ze Charisteas eigenlijk dumpen? Ik vind hem één van de weinige die spirit toont en nog redelijk speelt ook. Plus hij pikt zijn goaltjes mee. Of zie ik dat verkeerd.
Hij toont spirit en speelt redelijk: correct. Hij pikt zijn goaltjes mee: correct.
Het probleem zit echter ergens anders. Harry is een aankoop van Ronald "Donald" Koeman.
Zowel Blind als Van Geel zijn niet erg gecharmeerd van de 4-4-2 spits. Huntelaar is een echte 4-3-3 spits en aangezien Ajax naar dit systeem terugwil is het logisch dat The Hunter de voorkeur geniet boven Harry. Dan Rosenberg, ook een 4-4-2 spits, maar hij is nog jong en is nog te vormen. Ook toonde hij aan ook in het 4-3-3 systeem te kunnen scoren. Daarbij is Rosenberg een aankoop van Blind en zal hij eerder het voordeel van de twijfel krijgen dan Harry.
pi_34360277
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:15 schreef marsu het volgende:

[..]

Hij toont spirit en speelt redelijk: correct. Hij pikt zijn goaltjes mee: correct.
Het probleem zit echter ergens anders. Harry is een aankoop van Ronald "Donald" Koeman.
Zowel Blind als Van Geel zijn niet erg gecharmeerd van de 4-4-2 spits. Huntelaar is een echte 4-3-3 spits en aangezien Ajax naar dit systeem terugwil is het logisch dat The Hunter de voorkeur geniet boven Harry. Dan Rosenberg, ook een 4-4-2 spits, maar hij is nog jong en is nog te vormen. Ook toonde hij aan ook in het 4-3-3 systeem te kunnen scoren. Daarbij is Rosenberg een aankoop van Blind en zal hij eerder het voordeel van de twijfel krijgen dan Harry.
Begrijpelijk, maar het zou niet verkeerd zijn een spits als Harry op de bank te hebben dan. Dat zal wel te duur wezen ws .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_34360284
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:10 schreef jna het volgende:

[..]

allemaal de bedoeling joh
Hehe, uiteraard. Twente uit is toch geen makkelijke pot, ik ben er wel tevreden mee. Geluk heb je ook soms nodig.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zondag 22 januari 2006 @ 22:20:06 #205
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34360425
FCU is de volgende! En daarna drie punten ophalen in Rotterdam, zoals het hoort.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34362359
Egbers: Is HSV beter dan Ajax?
VDV: Ja...

pi_34362430
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:05 schreef 2Drix het volgende:

[afbeelding]
Op dit moment wel. Heeft hij gewoon gelijk in
  zondag 22 januari 2006 @ 23:08:12 #208
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34362457
quote:

[afbeelding]
Geef hem eens ongelijk
pi_34362547
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:08 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Geef hem eens ongelijk
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:07 schreef VoreG het volgende:

[..]

Op dit moment wel. Heeft hij gewoon gelijk in
Wat zijn jullie opzienbarend realistisch
pi_34362566
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:10 schreef JustJunior het volgende:

[..]

[..]

Wat zijn jullie opzienbarend realistisch
Bijna iedereen in dit topic, altijd al geweest. .
pi_34363550
Majstorovic gaat op zeker weg bij Twente en niet naar PSV en niet naar Feyenoord, dus zou hij dan naar ons gaan?
pi_34363673
het gene wat me toch steeds weer verbaasd zijn de constante stroom van spelers die weggaan. Deze week is Lobont vertrokken, en zoals we allemaal weten gaan er nogal een aantal spelers weg. Sommige daarvan zijn grote verliezen en sommige kunnen makkelijk vervangen worden.
Maar daar ligt juist het probleem.. voor volgend seizoen zijn alleen Kron delhi en de Mul ( terugkeer van huur) toegevoegd.

Er zullen toch dringend meer spelers moeten komen, want Galasék heeft nog steeds niet bijgetekend. Ook Grygera heeft niet bijgetekend. Juan Fran is ook nog steeds niet officieel overgenomen, dus ik vraag me af wie gaan we halen?
Sowieso hebben we een goede centrale verdediger nodig om naast grygera te spelen ( als hij blijft) een of twee ervaren creative middenvelders plus buitenspelers..

Maar goed wie? iemand enig idee?
pi_34363844
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:05 schreef marsu het volgende:
En niemand die het over de briljante tactische omzetting van Blind heeft. Hij zette Rosales linkshalf en Urby rechtsbuiten, dit leidde tot de zege.
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:04 schreef Roeni3 het volgende:
Ajax heeft zich goed in de wedstrijd teruggeknokt. Daar is niets lucky aan, dat is pure strijdlust. De wissel van Emmanuelson voor Rosenberg was niet dom, Blind heeft de speler er in gezet die het winnende doelpunt heeft gemaakt.

Op de speelwijze na (slechte ballen etc, er moet inderdaad nog heel veel beter), mogen we trots zijn hoe we zijn teruggekomen. Wat dat betreft zie ik het probleem niet. Wat ik wel zie is karakter, om van twee keer een achterstand terug te komen tot winst.
pi_34364009
quote:

[afbeelding]
Quote dan goed en doe het niet zo stemmingsmakend....

Hij zei dat HSV een betere ploeg is dan Ajax, maar dat Ajax meer kwaliteit heeft. Maar hun waren meer een eenheid. Kan ik me goed voorstellen overigens.

Verder kwam Ajax niet echt heel positief naar voren en probeerde VDV volgens mij nog mild te zijn.
pi_34364189
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:42 schreef SwithleR het volgende:
het gene wat me toch steeds weer verbaasd zijn de constante stroom van spelers die weggaan. Deze week is Lobont vertrokken, en zoals we allemaal weten gaan er nogal een aantal spelers weg. Sommige daarvan zijn grote verliezen en sommige kunnen makkelijk vervangen worden.
Maar daar ligt juist het probleem.. voor volgend seizoen zijn alleen Kron delhi en de Mul ( terugkeer van huur) toegevoegd.

Er zullen toch dringend meer spelers moeten komen, want Galasék heeft nog steeds niet bijgetekend. Ook Grygera heeft niet bijgetekend. Juan Fran is ook nog steeds niet officieel overgenomen, dus ik vraag me af wie gaan we halen?
Sowieso hebben we een goede centrale verdediger nodig om naast grygera te spelen ( als hij blijft) een of twee ervaren creative middenvelders plus buitenspelers..

Maar goed wie? iemand enig idee?
De uitstroom van spelers verbaast je? Veel van de spelers die nu weggaan zijn transfervrij, zo raar lijkt me dat niet. Zeker niet als je ook kijkt naar de positie van die spelers in de groep (op De Jong na).

Zoals Juanfran nu speelt is hij een aanwinst voor Ajax en neemt Ajax hem zeker over, lijkt me (hoop ik ) Routine, ervaring en de nodige portie techniek zorgen ervoor dat die man het team alleen maar versterkt (zijn salaris daargelaten).

Wat betreft de centrale verdedigers vind ik dat het vooral afhangt van de ontwikkeling van Heitinga. Als die zijn dip nou eindelijk eens achter zich laat, hebben we met Heitinga, Vermaelen en Grygera een behoorlijke achterhoede, hoewel je voor de breedte inderdaad eigenlijk nog een verdediger extra nodig hebt.

Dat Krohn-Dehli al heeft getekend om volgend jaar bij Ajax te spelen is trouwens best snel hoor. De meeste transfers vinden pas in de zomer plaats. Van Geel heeft gezegd dat hij het team van volgend jaar voor het WK rond wilt hebben. Nog genoeg tijd dus om te scouten . Of De Mul terug komt is trouwens nog niet zeker. Blind zei hem dat hij alleen terug kan komen als hij zich zo goed blijft doorontwikkelen bij Vitesse zoals hij dat het afgelopen halve seizoen heeft gedaan.

Zo teruglezend is het best schrikbarend maar wel juist om te concluderen dat Ajax inderdaad met een mega-renovatie bezig is. Hopen dat er volgend seizoen wel een ijzersterk collectief staat.
pi_34364546
@roeni3:

Ah ik dacht dat de Mul sowieso al terugkwam, thnx voor de info.
waar ik voor volgend seizoen een beetje op hoop is de terugkeer van Mitea. Is een aardige buitenspeler die helaas al lang geblesseerd is, en ook hij heeft nog niet bijgetekend, wat inhoud dat volgens van geel hij moet vertrekken als hij niet bijtekend ( net zoals bij Grygera).

Opzich is het inderdaad niet zo raar dat veel spelers transfervrij weggaan, maar het verbaasd me wel dat ajax er zo weinig op reageerd. Als je kijkt naar PSV bijvoorbeeld, dan zie je daar toch een veel betere planning. Ze halen daar spelers in de winter ( die jonge Amerikaan en die australiër). Daar hebben ze met Ball ook een miskoop maar goed dat is een andere topic en psv is mijn club ook niet.

Maar al met al verbaasd het me gewoon hoe "schijnbaar" rustig ajax is.. Steeds meer spelers geven aan weg te gaan of weg te moeten en er staat in mijn ogen te weinig tegenover.

Maar goed het zal even afwachten worden voor we weten wat het "nieuwe" ajax gaat worden.
pi_34364963
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:08 schreef SwithleR het volgende:
@roeni3:

Ah ik dacht dat de Mul sowieso al terugkwam, thnx voor de info.
waar ik voor volgend seizoen een beetje op hoop is de terugkeer van Mitea. Is een aardige buitenspeler die helaas al lang geblesseerd is, en ook hij heeft nog niet bijgetekend, wat inhoud dat volgens van geel hij moet vertrekken als hij niet bijtekend ( net zoals bij Grygera).

Opzich is het inderdaad niet zo raar dat veel spelers transfervrij weggaan, maar het verbaasd me wel dat ajax er zo weinig op reageerd. Als je kijkt naar PSV bijvoorbeeld, dan zie je daar toch een veel betere planning. Ze halen daar spelers in de winter ( die jonge Amerikaan en die australiër). Daar hebben ze met Ball ook een miskoop maar goed dat is een andere topic en psv is mijn club ook niet.

Maar al met al verbaasd het me gewoon hoe "schijnbaar" rustig ajax is.. Steeds meer spelers geven aan weg te gaan of weg te moeten en er staat in mijn ogen te weinig tegenover.

Maar goed het zal even afwachten worden voor we weten wat het "nieuwe" ajax gaat worden.
Tot wanneer loopt het contract van Mitea dan? Kan me niet herinneren dat hij na volgend seizoen ook transfervrij is?

W.b. de leegloop: Blind en Van Geel hebben juist aangegeven dat het te gek voor woorden is hoeveel spelers nu transfervrij weg kunnen (wat dus ook de leegloop veroorzaakt). Juist daarom (en dus pas na het inzicht dat dit niet zo makkelijk meer moet kunnen) wil Van Geel nu dat spelers vroegtijdig bijtekenen.

Kortom, Ajax is ook niet blij met de leegloop en probeert daar nu ook wat aan te doen. Het laatste half jaar was een goede les voor ons aller Ajax, zullen we maar zeggen.

En over De Mul: join the club en blijf dit topic gewoon lekker volgen. Komen vaak een hoop leuke nieuwtjes voorbij . Dat van De Mul weet ik ook alleen door dit topic.
pi_34365235
mitea heeft toen hij overkwam uit roemenië een contract tot 2007 getekend. Die jongen heeft helaas weinig kunnen spelen maar ik moet zeggen dat ik het persoonlijk een hele goede vind.
Hij komt alleen niet voor zichzelf op. Hij is watervlug en heeft een goede voorzet.
Punt is geloof ik dat hij iets meer wil en ajax niet meer wil bieden.
Maar goed tijd genoeg, als het goed is moet hij nu toch langzaam weer fit worden ( dacht ik )
pi_34365474
mitea heeft juist geen voorzet
  maandag 23 januari 2006 @ 00:58:02 #220
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34365895
En als hij er een zou hebben dan laat hij hem niet zien. Die loopt zichzelf echt altijd vast.
Life is what you make it.
pi_34365990
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:58 schreef Schanulleke het volgende:
En als hij er een zou hebben dan laat hij hem niet zien. Die loopt zichzelf echt altijd vast.
Mitea moet z'n voorzet verbeteren, dan wordt hij een hele goeie.
pi_34369335
ik vond het overzichtje bij Talpa gister emt vertrokken spelers trouwens wel erg groot. Als je dat zo ziet, ga je je toch afvragen wat voor een wanbeleid er is gevoerd...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_34369488
Ach, van de meeste spelers die vertrekken vind ik het niet zo erg. Inmiddels mag wel duidelijk zijn dat de huidige spelersgroep gewoon niet goed genoeg is.
Een grote schoonmaak is dus helemaal niet zo erg. Wel jammer dat er veel spelers transfervrij weg gaan, mja van der Eijden, van Gaal en Koeman hadden het te druk met hun eigen ego om ook nog eens op de contracten te letten.
pi_34369567
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ik vond het overzichtje bij Talpa gister emt vertrokken spelers trouwens wel erg groot. Als je dat zo ziet, ga je je toch afvragen wat voor een wanbeleid er is gevoerd...
Nu pas?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 23 januari 2006 @ 09:41:16 #225
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_34369742
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:27 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Nu pas?
Nee, gister dus al....

Leuk voor Emanuelson dat juist hij gister de winnende scoorde.
Ik ben benieuwd hoe Blind de blessure van Sneijder gaat opvangen. Voorlopig is Sneijder de enige creatieve aanvallende middenvelder.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')