abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34336225
is het mogelijk om bij grote bouwmarkten zoals gamma, praxis, formido e.d een korting te bedingen omdat je aan een flinke verbouwing gaat beginnen ??
en dan bedoel ik dat je toch voor een eurootje of 10.000 bij een bouwmarkt vandaan haalt
pies on joe toe
  zondag 22 januari 2006 @ 09:37:16 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_34336236
De meeste bouwmarkten hebben wel een kluspas, waarmee je of meteen korting krijgt, of bonnen bij alles wat je besteedt, zodat je die bij een volgend bezoek weer kan besteden.

http://www.gamma.com/voordeelpas/
http://www.karwei.nl/index.jsp?page=index.jsp&sh=karweikaart&
pi_34336251
bij de gamma hadden ze een tijd terug een actie waar je een maand lang 10 % korting kreeg op alles wat je kocht
die 1 euro die je terugkrijgt bij 25 euro is dan ff te weinig
en ik wil gewoon baar geld terug ipv kortingsbonnen die je dan alleen kan besteden voor dingen die je niet nodig hebt
pies on joe toe
pi_34336341
Ik geef je de meeste kans bij een franchiser, maar of ze zulke kortingen geven? Geen idee.

Als je over zoveel handel praat, dan kun je beter naar een echte bouwmarkt gaan, daar valt ws wel te praten over korting (Evenals het kopen op rekening) Bijvoorbeeld Imabo of zo.
pi_34336390
quote:
Op zondag 22 januari 2006 09:40 schreef bonke het volgende:
bij de gamma hadden ze een tijd terug een actie waar je een maand lang 10 % korting kreeg op alles wat je kocht
die 1 euro die je terugkrijgt bij 25 euro is dan ff te weinig
en ik wil gewoon baar geld terug ipv kortingsbonnen die je dan alleen kan besteden voor dingen die je niet nodig hebt
Ik zal het principe van de Gamma Voordeelpas even uitleggen:
op vertoon van de voordeelpas, krijg je per 25 EUR een kortingscoupon van 1 EUR die je binnen een maand moet besteden, anders is deze niet geldig. Je kunt deze kortingscouponnen op elk product inleveren. Echter zit er op bepaalde artikelen ook korting verwerkt. Als je bijvoorbeeld een pot structuurverf koopt, krijg je bij de kassa een coupon voor korting op structuurverfrollers. Verder zit er acties op deuren, dat je een kortingscoupon van 10 EUR krijgt.
Het is dus zo dat je deze pas bij de kassa krijgt als je alles hebt afgerekend en die bonnen gelden op je volgende aankoop (of de aankoop daarna, als het maar binnen een maand is).
Als je gekochte artikelen terugbrengt, moet je het quotum aan kortingscouponnen natuurlijk ook weer inleveren, anders wordt het een spaarsysteem.

Jij wilt natuurlijk graag korting op artikelen. Logisch, dat wil iedereen als hij of zij aan het verbouwen is. Wat het meest tactisch is, is om veel dingen te kopen als ze in de aanbieding zijn. Vraag desnoods bij je lokale Gamma of ze de folders van de komende weken willen kijken wanneer iets in de aanbieding is (folders worden zo'n zes weken van tevoren gemaakt, waarbij de eerste twee weken bijna definitief zijn, de rest is concept).

Niet elke bouwmarktmanager is even gulzig met het geven van korting als jij bijvoorbeeld tien deuren koopt. Wat handig is, om dat soort dingen vooraf met hem of haar te overleggen (in principe gaat alleen het management over prijsaanpassingen).

Succes met je verbouwing. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust
pi_34336477
omdat ik straks dus met een grote verbouwing zit wil ik dus korting op de dingen die ik nodig heb en niet de dingen die in de reclame zijn
als ik 40 platen mdf nodig heb of 75 vierkante meter gipsplaten dan ga ik niet wachten tot ze daar reclame voor gaan maken
ik wil gewoon proberen om 10 % korting te bedingen ?:)
ps : ik zit net te denken aan een kennis van mij die bij de gamma werkt, die krijgen toch ook korting als ze wat aankopen bij diverse winkels ?
pies on joe toe
pi_34336577
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:15 schreef bonke het volgende:
omdat ik straks dus met een grote verbouwing zit wil ik dus korting op de dingen die ik nodig heb en niet de dingen die in de reclame zijn
als ik 40 platen mdf nodig heb of 75 vierkante meter gipsplaten dan ga ik niet wachten tot ze daar reclame voor gaan maken
ps : ik zit net te denken aan een kennis van mij die bij de gamma werkt, die krijgen toch ook korting als ze wat aankopen bij diverse winkels ?
Ik zou als je zoveel nodig hebt, de dure bouwmarkten laten zijn voor wat ze zijn en naar echte bouwmarkten toegaan (Bouwmaat, Imabo, eventueel een Enorm, hoewel ik er daar maar 1 van ken)

Daar krijg je op zoveel spul wel degelijk korting, op de prijs die vaak al beter is als een Gamma prijs.
  zondag 22 januari 2006 @ 10:25:11 #8
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_34336589
Gaat zeker lukken!

Is mij ook gelukt 2 jaar geleden, gewoon de chef erbij halen en ff wat regelen.
De chef kende mijn gezicht en ik kreeg 20% korting op ¤2000,-
Signature
pi_34336629
quote:
Ik werk ook bij de Gamma en de regel is dat we 20% korting krijgen bij alle Gamma- en Karwei-bouwmarkten in Nederland. Dit geldt alleen voor jezelf of als je nog thuiswoont, ook voor je inwonenden (ouders bijvoorbeeld). De regels zijn nogal strikt dat personeel niet voor vrienden en kennissen met korting mag kopen.
Je kunt het beter met de manager van de desbetreffende bouwmarkt overleggen, dan valt er vast wel wat te regelen met de prijs!
  zondag 22 januari 2006 @ 11:12:17 #10
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_34337263
moet je niet bij gamma inkopen maar meer bij een groothandel
good boobs bounce
pi_34337882
Hoi, Bij de Karwei waar ik werk zijn wel 2 bedrijven die 10% korting krijgen omdat ze regelmatig veel afnemen, maar als je bijvoorbeeld een keuken van ¤5000,- afneemt krijg je niets, dan kan je beter wachten tot er keukens in de aanbieding zijn, dan krijg je minimaal 15% korting, en dan kan je die kaart gebruiken, als je daar creatief mee omgaat kan dat aardig wat voordeel opleveren.
Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
1971 VW Kever 1302 e!!!
pi_34338607
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:42 schreef captainfrasca het volgende:
Hoi, Bij de Karwei waar ik werk zijn wel 2 bedrijven die 10% korting krijgen omdat ze regelmatig veel afnemen, maar als je bijvoorbeeld een keuken van ¤5000,- afneemt krijg je niets, dan kan je beter wachten tot er keukens in de aanbieding zijn, dan krijg je minimaal 15% korting, en dan kan je die kaart gebruiken, als je daar creatief mee omgaat kan dat aardig wat voordeel opleveren.
collega
pi_34345405
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:07 schreef _Denker het volgende:

[..]

collega
Hoi!
1971 VW Kever 1302 e!!!
pi_34345572
quote:
zou je dan niet naar de groothandel gaan.? iboma, pontmeyer.?
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_34346153
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:46 schreef dutchmage het volgende:

[..]

zou je dan niet naar de groothandel gaan.? iboma, pontmeyer.?
Inderdaad, ga naar de Pontmeyer, Imabo of Bouwmaat (pas aanvragen via iemand met KVK). Standaard al wat goedkoper, met partijen helemaal en kwaliteit ligt tevens op een hoger niveau.
  zondag 22 januari 2006 @ 16:15:46 #16
64781 bonke
pipo koeie
pi_34346542
die bouwmarkten hebben we hier niet in de buurt
wel een BBN , dat schijnt ook wel een goeie te zijn
ps: het hele gebeuren zal rond half maart moeten aanvangen dus ben al een beetje van alles aan et uitzoeken
pies on joe toe
pi_34346611
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:15 schreef bonke het volgende:
die bouwmarkten hebben we hier niet in de buurt
wel een BBN , dat schijnt ook wel een goeie te zijn
ps: het hele gebeuren zal rond half maart moeten aanvangen dus ben al een beetje van alles aan et uitzoeken
iboma en pontmeyer komen het ook brengen
pi_34346639
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:03 schreef sjares het volgende:

[..]

Inderdaad, ga naar de Pontmeyer, Imabo of Bouwmaat (pas aanvragen via iemand met KVK). Standaard al wat goedkoper, met partijen helemaal en kwaliteit ligt tevens op een hoger niveau.
nee, niet imabo.. iboma..

www.iboma.nl
www.pontmeyer.nl
pi_34346762
Ik heb bij mijn verbouwing alle spullen bij ''doeland'' gehaald.

Heb ik een half jaar 10 % korting op het gehele assortiment gehad.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 22 januari 2006 @ 16:27:32 #20
64781 bonke
pipo koeie
pi_34346925
pontmeyer zit hier ook
ff de site checken dus
pies on joe toe
pi_34354277
Ik ga voor "mijn"verbouwing, eigenlijk allen mar nog fixit of de speciaalzaak als ik wat nodig heb.

Ik heb daar nadat ik had laten vallen dat ik ga verbouwen een speciale pas gekregen met standaard 10% korting direct op de bon. Geen gedoe met bonnetjes welke hun geldigheid verliezen e.d gewoon hoppa 10% over alles....

Verder probeer ik altijd een prijs te maken als ik ergens veel van moet hebben. Bijvoorbeeld agnes plafond panelen per vier stuks 27,95 betaald (inclusief) das een beste prijs hoor!!

Op gereedschap kunnen ze daar niet veel doen op "mijn huismerk"Makita, daarvoor nemen ze te weinig af bij makita Nederland. Daar ga ik voor naar de speciaal bouwmarkt(Goversbv) welke 30% op de adviesprijs kan geven als je bijv. twee machines tegelijk koopt.

Al met al scheelt het soms aanzienlijk, je moet er wel effe aandacht aan besteden, je kan je geld immers maar een keer uitgeven
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34356166
De Praxis geeft zover ik weet niet extra korting op bestellingen of facturen van 10.000 euro, je krijgt vaak het bezorgen wel gratis (tenzij je van Maastricht naar Groningen moet )

Bestellingen van zulke bedragen zijn niet echt ontzettend byzonder, ik maak vaak zat zulke grote bestellingen (afgelopen zaterdag een man die een totaal van 350m² tegels had besteld ) Je kan 10% kortingen krijgen met je airmiles
En als er een actie is en je wilt iets daarvan hebben maar hebt het pas over een tijd nodig, laat eht dan bestellen in de actie periode omdat je het dan voor de actie prijs krijgt
Bram! Boterham!
  zondag 22 januari 2006 @ 22:57:28 #23
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_34362015
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:27 schreef _Denker het volgende:

[..]

Ik werk ook bij de Gamma en de regel is dat we 20% korting krijgen bij alle Gamma- en Karwei-bouwmarkten in Nederland. Dit geldt alleen voor jezelf of als je nog thuiswoont, ook voor je inwonenden (ouders bijvoorbeeld). De regels zijn nogal strikt dat personeel niet voor vrienden en kennissen met korting mag kopen.
Je kunt het beter met de manager van de desbetreffende bouwmarkt overleggen, dan valt er vast wel wat te regelen met de prijs!
Collega
Krijg je trouwens niet alleen korting bij de GAMMA en Karwei filialen welke van jouw franchise nemer zijn? Bij "onze" GAMMA is dat namelijk wel het geval, dus andere filialen die niet onder onze franchisenemer vallen krijgen niet zomaar de personeels korting. (in uitzonderlijke gevallen wel en dan in overleg met de manager)
olen ihanin tyttö koko maailmassa
pi_34368743
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:57 schreef Hoogbevaegd het volgende:

[..]

Collega
Krijg je trouwens niet alleen korting bij de GAMMA en Karwei filialen welke van jouw franchise nemer zijn? Bij "onze" GAMMA is dat namelijk wel het geval, dus andere filialen die niet onder onze franchisenemer vallen krijgen niet zomaar de personeels korting. (in uitzonderlijke gevallen wel en dan in overleg met de manager)
Klopt helemaal wat je zegt! Onze franchiser heeft maar één Karwei en we krijgen alleen daar korting, alleen krijg ik bij vestiging weesp ook korting omdat ik goed kan opschieten met de manager aldaar!
1971 VW Kever 1302 e!!!
pi_34369551
Gewoon voor een grote verbouwing naar een imabo, raabkarger, filippo, enz gaan. Gewoon een keer langs gaan met de tekeningen en een eigen lijstje wat je allemaal nodig denk te hebben, en bespreken waar je mee bezig bent. Kun je samen met hun alle benodige materialen doornemen (vaak vergeet je zelf wat waar hun wel aan denken), vaak hebben ze ook nog goede adviezzen om iets anders te doen. Je kunt dan voor de hele kus een prjs afspreken die ver onder de normale verkoopprijs ligt inclusief een aantal keren dat ze het komen brengen als je het nodig hebt. Ook als je nog gereedschap zelf niet hebt en wilt kopen of huren neem je dan ook meteen mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')