Waar haal je in godsnaam de motivatie vandaan om aan die planning te beginnen dan wel deze uit te voeren?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:26 schreef Roeji het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met de organisatie van de administratie en dagplanning bij iedereen?
Bij mij lukt t nog niet geweldig. Heb nu een week vrij van mn werk en wil in die week een goeie planning gaan opzetten. Voor mn dagen dat ik thuis ben en ook voor de dagen dat ik werk.
Als iemand tips heeft, graag!!
www.hersenstorm.nl dan moet je kijken bij: 'Wat is adhd?' een stuk naar beneden scrollen en op ong de helft staat een knop met checklistquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:35 schreef Misanthropist het volgende:
er zijn toch ook van die online tests waarmee je een aardige indicatie kan krijgen? iemand een idee waar ik die kan vinden?
Je moet jezelf wel een beetje pushen en het ook stap voor stap doen, zodat het niet TE saai wordt en verdeel de taak in gedeeltes, zodat je meer overzicht krijgt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:36 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Waar haal je in godsnaam de motivatie vandaan om aan die planning te beginnen dan wel deze uit te voeren?
ik heb inmiddels een whiteboardquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:50 schreef Cleetje het volgende:
[..]
Je moet jezelf wel een beetje pushen en het ook stap voor stap doen, zodat het niet TE saai wordt en verdeel de taak in gedeeltes, zodat je meer overzicht krijgt.
tip: prikborden, gote prikborden zijn heel errug handig![]()
Ik heb zelf ook een bloedhekel aan opruimen, dus bedenk een beloning voor jezelf.. bijv als je een gedeelte gedaan heb ( bepaal dan wel vantevoren wat de gedeeltes zijn) mag je iets doen wat je leuk vind. Of bepaal wat je in ieder geval de desbetreffende dag af wilt krijgen en trakteer jezelf daarna op een leuke avond uit.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:58 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ik heb inmiddels een whiteboard
maar ik ben bijvoorbeeld ruim een maand terug verhuisd, maar heb gewoon de puf (lees: motivatie) niet om me ertoe te zetten. er is al wel wat weg, maar dat heeft voornamelijk te maken met mijn huisgenoot hehe
ik vind opruimen zeg maar totaal niet leuk, dus op welke manier kan ik het interessant voor mezelf maken?
Hmm.. heb zeg maar al een hele tijd het idee dat het best wel eens zou kunnen en de testen bevestigen mijn vermoeden ook behoorlijk... die checklist geeft 8-12-16-23-19 als uitslag en bij de diagnosecriteria vormen 13 stuks een chronisch probleem. Het is alleen dat het me niet nodig lijkt om het te laten onderzoeken, maar wanneer is het aan te raden?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:47 schreef Cleetje het volgende:
[..]
www.hersenstorm.nl dan moet je kijken bij: 'Wat is adhd?' een stuk naar beneden scrollen en op ong de helft staat een knop met checklist
hmm.... ik kan me alleen niet zo storen aan die verhuisdozen, voornamelijk anderen storen zich eraanquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:14 schreef Cleetje het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een bloedhekel aan opruimen, dus bedenk een beloning voor jezelf.. bijv als je een gedeelte gedaan heb ( bepaal dan wel vantevoren wat de gedeeltes zijn) mag je iets doen wat je leuk vind. Of bepaal wat je in ieder geval de desbetreffende dag af wilt krijgen en trakteer jezelf daarna op een leuke avond uit.
Mijn eigen beloning is, dat ik heel erg veel van gezelligheid houd en dat betekent bij mij ook dat alles een plekje heeft en er netjes uitziet( leuk kleurtje op de muren, schilderijtjes, mooie gordijnen etc), dus alles vertrekken die ik nu gehad heb zijn hardstikke leuk geworden en daar geniet ik dan weer zo van, dat ik het werk er graag voor over heb en raak ik meer gemotiveerd voor de volgende ruimte.![]()
mijn tip is dus: bedenk wat je leuk vind en waar je jezelf mee kan belonen en blijf jezelf pushen![]()
ik dus ook, vandaar de vriendinquote:Op zondag 12 februari 2006 00:45 schreef Robbiej het volgende:
Beloning voor mezelf?
wat nou als ik die meteen pak en niet opruim?zo denk ik dan
Motivatie 1: Als ik niet iets drastisch op mn werk ga veranderen ben ik straks mn baan misschien kwijt. Dus ik moet daar echt goed gaan plannen. Een voordeel, op onze afdeling is het qua planning 1 grote tyfuszooi, dus ik val nog niet echt op.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:36 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Waar haal je in godsnaam de motivatie vandaan om aan die planning te beginnen dan wel deze uit te voeren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |