abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:08:01 #226
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34977196
Heb net de Peugeot 205 1.4 GT 1987 van mn broer overgekocht voor een klein prijsje

kon niet meer wachten nog 176 dagen dan pas word ik 18
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:26:48 #227
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34978013
Hoe gaat het inmiddels met de organisatie van de administratie en dagplanning bij iedereen?
Bij mij lukt t nog niet geweldig. Heb nu een week vrij van mn werk en wil in die week een goeie planning gaan opzetten. Voor mn dagen dat ik thuis ben en ook voor de dagen dat ik werk.

Als iemand tips heeft, graag!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_34982371
Hoi,

ik ga over ong 2 weken weer aan het werk en ben nu hard bezig om mn huis en administratie op orde te krijgen, ik heb er nu alle tijd voor dus doe het ook echt stap voor stap(anders wordt het saai en focus ik me niet meer).
Ik ben bijna door mn hele huis heen op 2 ruimtes na en weet waar alles ligt, ik heb alles weggedaan wat kapot is of nooit gebruikt wordt en als ik klaar ben met mn huis is mn administratie aan de beurt.
Volgende week heb ik een afspraak met een maatschappelijk werker die me komt helpen de boel uit te zoeken en te ordenen.
Als dat gebeurd is maak ik een schema met wat er in een week moet gebeuren om én mn huis én mn administratie bij te houden op een manier dat het overzichtelijk BLIJFT en daar maak ik dan een dagplanning van, waarin ik kan wegstrepen wat gedaan is.

Ik hoop dat het gaat werken en misschien heb jij er ook iets aan..
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_34982469
er zijn toch ook van die online tests waarmee je een aardige indicatie kan krijgen? iemand een idee waar ik die kan vinden?
pi_34982525
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:26 schreef Roeji het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met de organisatie van de administratie en dagplanning bij iedereen?
Bij mij lukt t nog niet geweldig. Heb nu een week vrij van mn werk en wil in die week een goeie planning gaan opzetten. Voor mn dagen dat ik thuis ben en ook voor de dagen dat ik werk.

Als iemand tips heeft, graag!!
Waar haal je in godsnaam de motivatie vandaan om aan die planning te beginnen dan wel deze uit te voeren?
pi_34982935
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:35 schreef Misanthropist het volgende:
er zijn toch ook van die online tests waarmee je een aardige indicatie kan krijgen? iemand een idee waar ik die kan vinden?
www.hersenstorm.nl dan moet je kijken bij: 'Wat is adhd?' een stuk naar beneden scrollen en op ong de helft staat een knop met checklist
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_34983017
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:36 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Waar haal je in godsnaam de motivatie vandaan om aan die planning te beginnen dan wel deze uit te voeren?
Je moet jezelf wel een beetje pushen en het ook stap voor stap doen, zodat het niet TE saai wordt en verdeel de taak in gedeeltes, zodat je meer overzicht krijgt.

tip: prikborden, gote prikborden zijn heel errug handig
pi_34983368
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:50 schreef Cleetje het volgende:

[..]

Je moet jezelf wel een beetje pushen en het ook stap voor stap doen, zodat het niet TE saai wordt en verdeel de taak in gedeeltes, zodat je meer overzicht krijgt.

tip: prikborden, gote prikborden zijn heel errug handig
ik heb inmiddels een whiteboard

maar ik ben bijvoorbeeld ruim een maand terug verhuisd, maar heb gewoon de puf (lees: motivatie) niet om me ertoe te zetten. er is al wel wat weg, maar dat heeft voornamelijk te maken met mijn huisgenoot hehe

ik vind opruimen zeg maar totaal niet leuk, dus op welke manier kan ik het interessant voor mezelf maken?
pi_34983971
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:58 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

ik heb inmiddels een whiteboard

maar ik ben bijvoorbeeld ruim een maand terug verhuisd, maar heb gewoon de puf (lees: motivatie) niet om me ertoe te zetten. er is al wel wat weg, maar dat heeft voornamelijk te maken met mijn huisgenoot hehe

ik vind opruimen zeg maar totaal niet leuk, dus op welke manier kan ik het interessant voor mezelf maken?
Ik heb zelf ook een bloedhekel aan opruimen, dus bedenk een beloning voor jezelf.. bijv als je een gedeelte gedaan heb ( bepaal dan wel vantevoren wat de gedeeltes zijn) mag je iets doen wat je leuk vind. Of bepaal wat je in ieder geval de desbetreffende dag af wilt krijgen en trakteer jezelf daarna op een leuke avond uit.

Mijn eigen beloning is, dat ik heel erg veel van gezelligheid houd en dat betekent bij mij ook dat alles een plekje heeft en er netjes uitziet( leuk kleurtje op de muren, schilderijtjes, mooie gordijnen etc), dus alles vertrekken die ik nu gehad heb zijn hardstikke leuk geworden en daar geniet ik dan weer zo van, dat ik het werk er graag voor over heb en raak ik meer gemotiveerd voor de volgende ruimte.

mijn tip is dus: bedenk wat je leuk vind en waar je jezelf mee kan belonen en blijf jezelf pushen
pi_34984450
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:47 schreef Cleetje het volgende:

[..]

www.hersenstorm.nl dan moet je kijken bij: 'Wat is adhd?' een stuk naar beneden scrollen en op ong de helft staat een knop met checklist
Hmm.. heb zeg maar al een hele tijd het idee dat het best wel eens zou kunnen en de testen bevestigen mijn vermoeden ook behoorlijk... die checklist geeft 8-12-16-23-19 als uitslag en bij de diagnosecriteria vormen 13 stuks een chronisch probleem. Het is alleen dat het me niet nodig lijkt om het te laten onderzoeken, maar wanneer is het aan te raden?
pi_34984553
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:14 schreef Cleetje het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een bloedhekel aan opruimen, dus bedenk een beloning voor jezelf.. bijv als je een gedeelte gedaan heb ( bepaal dan wel vantevoren wat de gedeeltes zijn) mag je iets doen wat je leuk vind. Of bepaal wat je in ieder geval de desbetreffende dag af wilt krijgen en trakteer jezelf daarna op een leuke avond uit.

Mijn eigen beloning is, dat ik heel erg veel van gezelligheid houd en dat betekent bij mij ook dat alles een plekje heeft en er netjes uitziet( leuk kleurtje op de muren, schilderijtjes, mooie gordijnen etc), dus alles vertrekken die ik nu gehad heb zijn hardstikke leuk geworden en daar geniet ik dan weer zo van, dat ik het werk er graag voor over heb en raak ik meer gemotiveerd voor de volgende ruimte.

mijn tip is dus: bedenk wat je leuk vind en waar je jezelf mee kan belonen en blijf jezelf pushen
hmm.... ik kan me alleen niet zo storen aan die verhuisdozen, voornamelijk anderen storen zich eraan

maar best lastig lijkt mij om die handel te verzinnen, moest maar eens lief met mijn vriendin babbelen over beloningen e.d.
pi_34985158
Hhaha, ja das het enige wat ik kan verzinnen, ik hoopte eigenlijk op wat meer tips hier op het forum, maar het schijnt hier meestal niet zo druk te zijn
  zondag 12 februari 2006 @ 00:45:25 #238
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34986600
Beloning voor mezelf?

wat nou als ik die meteen pak en niet opruim? zo denk ik dan
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_34989161
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:45 schreef Robbiej het volgende:
Beloning voor mezelf?

wat nou als ik die meteen pak en niet opruim? zo denk ik dan
ik dus ook, vandaar de vriendin
  zondag 12 februari 2006 @ 10:24:02 #240
63411 Roeji
pi_34991295
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:36 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Motivatie 1: Als ik niet iets drastisch op mn werk ga veranderen ben ik straks mn baan misschien kwijt. Dus ik moet daar echt goed gaan plannen. Een voordeel, op onze afdeling is het qua planning 1 grote tyfuszooi, dus ik val nog niet echt op. Maar aangezien we dus al vaak ofwel dubbel werk hebben gedaan of dat er dingen zijn blijven liggen omdat ik (of iemand anders) dacht dat t al gedaan was. Dus daar hebben we afgelopen week over vergaderd. En gaan we dus ook iets aan doen. Nu wil ik graag mn eigen planning klaar hebben voor de volgende vergadering zodat ik tenminste zelf kan bepalen wat ik doe. (dan trek ik de voor mij leuke klusjes naar me toe )

Motivatie 2: Ik kan er absoluut niet tegen als ik iets moet gaan zoeken doordat het ooit eens ergens is neergegooid. VInd ik tijdsverspilling. Dus wil ik alles zo geordend mogelijk hebben. Ik vind opruimen op mn werk bijvoorbeeld heel erg leuk. Kabels sorteren, alles uitzoeken en inventariseren. Zodat als ik iets nodig heb ik het met mn ogen dicht kan pakken. (en ik krijg betaald om het simpelste werk te doen )

Wat thuis betreft, opruimen vind ik soms heel leuk. Dan moet het hele huis er dan ook aan geloven. Maar meestal ebt dat gevoel ergens halverwege weg en dan zit je wekenlang in de rotzooi. Zoals ik nu dus ook zit. Daarom nu een weekje vrij om op te ruimen en bij te komen.

En ik wil thuis nu met een planning werken omdat ik een hoop wíl doen, maar het ofwel vergeet ofwel voor me uitschuif omdat ik even geen zin heb. En dan is het dus weg, foetsie uit mn kop.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 12 februari 2006 @ 10:29:05 #241
63411 Roeji
pi_34991373
Oja dat belonings systeem werkt hier ook niet. Er is niemand die me kan controleren. Dus ook ik ga dan meestal direct door naar de beloning

Er zouden hier een leger aan kabouters moeten rondlopen die me zo nu en dan een schop onder mn kont konden geven als ik iets niet gedaan heb.

Is net monopolie (maar dan aangepast) Als je het netjes doet, kom je langs alle hokjes(en houd je dus je planning aan). Als je het op mijn manier doet, dan trek je zo'n kaartje: ga direct naar start en ontvang .... (vul maar in welke beloning je in gedachten had).

Ik word er zelf nu ook eigenlijk best moe van hoe ik ben en doe. Alles kost me eigenlijk minstens 2 keer zoveel tijd dan wanneer ik het meteen zou doen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34992272
het ws maar een idee, iets beters kan ik ook niet bedenken, omdat ik zelf precies hetzelfde heb, ik begin vol overgave aan iets en uiteindelijk blijft het een zootje.
Nu ben ik er na zoveel jaren zo zat van dat het altijd zo chaotisch is en ik dreig in serieuze problemen te komen door mijn chaotische zooi in huis, dat is mijn grootste motivatie, is eigenlijk nog niet genoeg, daarom gaat het ook zo verrekte langzaam, maar er begint een systeem in te komen, dat is mijn grootste beloning
  zondag 12 februari 2006 @ 11:36:42 #243
63411 Roeji
pi_34992458
Cleetje wat jij zegt met die maatschappelijk werker, dat wil ik ook gaan doen. Maar ik wil het nu deze week eerst nog even zelf proberen om iets op poten te zetten. Als dat dan echt niet lukt dan ga ik me daarvoor aanmelden.

Ik heb gelukkig mn administratie wel redelijk op orde. Tenminste tot een maand of 2 geleden. vanaf toen ligt nog alles in een bak en moet ik alles weer uitzoeken. Doe ik dus 1 keer per maand of per 2 maanden. Maar gewoon die dagplanning om iets te gaan doen wat moet gebeuren, dat is zo moeilijk.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34992991
Als ik jou was, zou ik zeker een afspraak alvast maken, je hebt tenslotte niks te verliezen.
Plus je moet ook rekening houden, dat je vaak te maken krijgt met wachtlijsten, dus als jij er aan toe bent om hulp te aanvaarden, moet je misschien weer wachten.

Een achterstand van 2 maanden is op zich redelijk te overzien, maar als je nu al aanvoelt dat het moeilijk voor je is, vraag het gewoon alvast aan.

Ik loop al veel meer achter dan 2 maanden en er is voor mijn gevoel helemaal niks meer te overzien in de chaos in mijn papieren en die in mijn hoofd, als je jezelf ertoe kan zetten eens in de 1 of 2 maand de boel uit te zoeken, kun je het vast en zeker ook eens in de 1 of 2 weken
  zondag 12 februari 2006 @ 12:43:19 #245
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34994240
Over administratie op orde houden.. wat is nu een goede taktiek? Het zit hier redelijk in klappers maar vaak sta ik met iets in m'n hand waarvan ik twijfel waar ik het ga stoppen.

Probleem is een beetje dat je twee richtingen uit kunt werken: hoofdklappers van wonen, auto, elektrospul, bank/giro enz. Dat houdt in dat zowel autoreparaties als autoverzekeringen in die klapper komen.. maar "verzekeringen" zijn dan weer verspreid over alle klappers.

Je kunt het ook omdraaien: betaalde rekeningen/garantiebewijzen, verzekeringen, girospul. Maar dan zit je er dus weer mee dat de hoofdgroepen van de vorige alinea weer over al deze klappers verspreid zijn.

Wat is nu eigenlijk het handigste? Ik kan niet echt kiezen en daarom doe ik nu soms maar wat waardoor het eindcijfer een 5.5 is. Ik wil minimaal een 7.5
Vampire Romance O+
  zondag 12 februari 2006 @ 12:46:06 #246
63411 Roeji
pi_34994333
hahaha mouseover, herkenbaar.
Maar... Wat dat betreft heb ik (voor mij dan) het perfecte systeem. Ik zal zo mn klappers er even bij pakken en alles overtypen hoe ik het heb. Ik weet t nl niet precies uit mn hoofd

Het is inmiddels nl alweer een maand of 2 geleden dat ik t voor t laatst heb gezien.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 12 februari 2006 @ 12:54:40 #247
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34994662
Vol verwachting klopt m'n hart..

Het klinkt grappig maar het is niet grappig
Vampire Romance O+
pi_34995337
Die van mij klopt met je mee
Ik hoop er ook iets aan te hebben. zet em op roeijj
  zondag 12 februari 2006 @ 13:17:45 #249
63411 Roeji
pi_34995613
*mompelt iets van: ik moet nu écht eerst even de kattenbak schoonmaken. Beestjes staan zo wat met hun pootjes tegen hun kruis gedrukt*

Dus nog even geduld
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 12 februari 2006 @ 16:00:15 #250
63411 Roeji
pi_35002195
Zo, daar ben ik met mijn oplossing. Overigens een goeie vraag van jullie Ik heb nl meteen mijn hele administratie weer bijgewerkt!! Ik wil dus bij deze voorstellen dat minstens een van jullie me elke 2 weken (1 keer per maand is ook nog acceptabel ) even vraagt of ik uitleg wil geven over mijn manier van administratie bijhouden. *grin*

Geintje uiteraard, alhoewel het niet gek zou zijn als we mekaar misschien ergens aan kunnen herinneren of elkaar ergens mee helpen. We zitten tenslotte op hetzelfde stuurloze en dobberende schip. En we moeten allemaal uitkijken dat we niet verzuipen met schip en al oO<

Hier mijn indeling:

Huis met onderverdelingen:
  • water
  • elektra & gas (zelfde leverancier zodoende een tabblad)
  • telefoon (gsm en vaste lijn)
  • gemeentelijke belastingen
  • verzekeringen (behalve auto)
  • rekeningen vastgoed (alles wat dus vast ah huis zit)
  • rekeningen inboedel (alles wat ik dus los staat/zit )
  • rekeningen pc
  • vereniging eigen huis (lidmaatschap en brieven ervan)

UWV met onderverdeling:
  • betalingsspecificaties
  • brieven van uwv
  • fax bevestigingen van mijn loonstroken
  • aanvullende info uwv en cwi

Auto met onderverdeling:
  • Onderhoud
  • Verzekering
  • schade-gevallen (helaas al een aantal gehad )

Belastingen en werk met onderverdeling:
  • kopieen belastingformulieren
  • jaaropgaven werk, woning, uwv
  • werkbriefjes
  • Loonstroken + contract werkgever
  • pensioen gebeuren
  • aanvullende info

Hypotheek alles dus wat daarmee te maken heeft

VGZ (ziektekosten) nog geen onderverdelingen. Maar ga ik nog wel doen. Zal iets worden in de trant van declaraties en correspondentie (oa polis en voorwaarden) en dan nog relevante info. Dus in totaal denk ik 3 tabbladen.

Diversen : alles wat niet thuis hoort onder bovenstaande. Oa. oude rekeningen die ik toch nog een jaar bewaar. Alles wat leuke post was en ik nog wil bewaren. Zoiets bijv.

Handleidingen : dingen wat ik belangrijk vind en ooit (lees eigenlijk toch nooit) nog eens zou willen lezen of doen.

Naamloos: alles wat ooit bij een gekocht apparaat heeft gezeten aan documentatie/handleidingen/info/etc.

Tja dat was m zo'n beetje. Het is misschien een zooi voor iemand anders, maar bij mij werkt het dus perfect.
    Oja, alles wat onderstreept is, is één klapper.

Ik hoop dat jullie er misschien iets mee kunnen. Kan ook zijn dat ik dingen ben vergeten. Maar daar maak ik, als ik ze ooit tegenkom of post van krijg, dan wel een nieuw tabblad voor in de klapper waar t in thuis hoort.

aanvullingen en tips zijn altijd welkom

groetjes en succes ermee!!
  • Ik ben zo blij, zo blij
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')