abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34316272
Om mijn Orange SPV M3000 via WiFi werkend te krijgen op ons netwerk, moest ik e.e.a. aanpassen wat instellingen betreft. Daarvoor is de firmware geflashed, wat al meerdere keren is uitgevoerd. Dit resulteerde tot een uiterst instabiel netwerk wat om de 15 minuten een soort van reset beleefde. Wederom nieuwe firmware geprobeerd te flashen, maar hij accepteert dit niet. Gisterenavond even een nieuwe router gekocht dus. De Linksys WRT54G, maar dan met V4.0 hardware als ik me niet vergis. Zoals jullie zien functioneert dit allemaal prima.

Na even gezocht te hebben op Google kwam ik diverse forums tegen met betrekking tot de 'WRT54G Revival'. Op de voorbeeldfoto's is zichtbaar hoe men het Intel Flash geheugen van de V1.1 reset door middel van kortsluiting op 2 pootjes. Nu komt de print van de V1.0 niet overeen met het voorbeeld. Dat vormt niet zo'n probleem in principe, maar dat hele Intel Flash geheugen is niet aanwezig. Er is geen eprom aanwezig om uit een slot te trekken, en te verwisselen. Al met al een speurtocht waarbij wat feedback niet zou misstaan. Stuk is hij al, dus als het mislukt is het jammer. Mocht het werken is het toch grappig.

Dit is de layout van onze router, de V1.0:

De layout van de V1.1, waarbij de Intel Flash duidelijk zichtbaar voor reset.

Nu is mijn vraag aan jullie duidelijk denk ik. Zien jullie welk onderdeel hardwarematig overeen komt met het Intel Flash onderdeel, en hoe valt deze te resetten? Ik beschik over een bescheiden hoeveelheid elektronische kennis, maar hier kom ik toch echt niet uit... Bij voorbaat dank!

Het hele verhaal is hier te vinden.
pi_34316548
Hou er rekening mee dat je drie jaar garantie hebt op de linksys. Als je hem uit elkaar gaat schroeven dat ben je de lul. Gewoon even aanmelden en je krijgt een nieuwe die het wel goed doet.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_34318724
Nee, hij is al een jaar of 4 oud. Garantie zit er dus al niet meer op, en hij ligt al uit elkaar.

Nu nog iemand die weet welk onderdeel ik moet hebben...
pi_34318909
Misschien kun je 'm ook 10 minuutjes in de vriezer leggen? Dat hielp vroeger met 386 bordjes
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34321914
Gokje, al eens aan de onderkant van de print gekeken?
pi_34336211
Volgens mij kan je een WRT54G op twee manieren "factory defaulten". Door kort op het reset knopje te drukken (6 seconden) of iets van 30 seconden. Bij de laatste reset hij meer.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 22 januari 2006 @ 09:37:55 #7
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_34336238
wat Mistermaniac zegt, check de onderkant van de PCB.
Je ziet wel vaker tussen revisies dat chips van de boven- naar de anderkant van een print huizen
Shaven..... not furred
pi_34391916
Het is gerepareerd hoor, en doet het weer probleemloos.

We hadden het juiste chipje gevonden. Door het verbinden van het 16e pootje vanaf links (geëtst pijltje op print) met het aardevlakje kon je hem resetten. Gewoon de voeding aansluiten en wachten totdat het rode lampje van de router gaat knipperen. Dus we hebben nu een spare Linksys router

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')