Om mijn Orange SPV M3000 via WiFi werkend te krijgen op ons netwerk, moest ik e.e.a. aanpassen wat instellingen betreft. Daarvoor is de firmware geflashed, wat al meerdere keren is uitgevoerd. Dit resulteerde tot een uiterst instabiel netwerk wat om de 15 minuten een soort van reset beleefde. Wederom nieuwe firmware geprobeerd te flashen, maar hij accepteert dit niet. Gisterenavond even een nieuwe router gekocht dus. De Linksys WRT54G, maar dan met V4.0 hardware als ik me niet vergis. Zoals jullie zien functioneert dit allemaal prima.
![]()
Na even gezocht te hebben op Google kwam ik diverse forums tegen met betrekking tot de 'WRT54G Revival'. Op de voorbeeldfoto's is zichtbaar hoe men het Intel Flash geheugen van de V1.1 reset door middel van kortsluiting op 2 pootjes. Nu komt de print van de V1.0 niet overeen met het voorbeeld. Dat vormt niet zo'n probleem in principe, maar dat hele Intel Flash geheugen is niet aanwezig. Er is geen eprom aanwezig om uit een slot te trekken, en te verwisselen. Al met al een speurtocht waarbij wat feedback niet zou misstaan. Stuk is hij al, dus als het mislukt is het jammer. Mocht het werken is het toch grappig.
![]()
Dit is de layout van onze router, de V1.0:
![]()
De layout van de V1.1, waarbij de Intel Flash duidelijk zichtbaar voor reset.
![]()
Nu is mijn vraag aan jullie duidelijk denk ik. Zien jullie welk onderdeel hardwarematig overeen komt met het Intel Flash onderdeel, en hoe valt deze te resetten? Ik beschik over een bescheiden hoeveelheid elektronische kennis, maar hier kom ik toch echt niet uit... Bij voorbaat dank!
![]()
Het hele verhaal is
hier te vinden.