abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:31:08 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34315423
Zoals jullie weten ben ik al een tijdje me aant orienteren naar een nieuwe auto. Op mijn lijstje staan/stonden:

Fiat Grande punto [120pk diesel]
Mercedes c klasse
Audi A3 Sportsback
Audi A4
Alfa 159
Alfa 147
Alfa GT

--

Mijn voorkeur heeft een diesel, maar ik ben er nog niet 100% vanzeker van, aangezien ik qua kilometers misschien beter een bezine kan kopen (30.000 p/j) Maar ik vind een diesel fijner rijden over het algemeen en het is natuurlijk veel zuiniger. Nu heb ik een fiat panda multijet diesel emotion (wil dus wat groters) .. Mijn baas heeft me aangeboden de BTW te betalen, dus ik moet naar de kale prijzen kijken. Ik krijg voor mn panda (full options) zon 11.000-12.000 terug zo heb ik begrepen.

Goed de mercedes heb ik weggestreept. Arrogantie ten top bij de dealer en bij nader inzien toch teveel een oude lullenbak.

De grande punto vind ik heel leuk, maar heb ik nog niet in het echt gezien en ook geen proefrit in gemaakt. Verder zou ik wel een wat krachtigers willen dan een 120pk diesel, al zal dat bij een proefrit moeten blijken.

Vandaag ben ik bij de alfa dealer geweest om de 147, 159 te bekijken (de GT had ik nog niet op mijn lijstje) Ik vod de 159 erg mooi, maar de opties erg duur en toch wel wat erg groot, de 147 vomnd ik tegenvallen. (kleine kofferbak, niet zon geweldige zitpositie) MAARR ik ben helemaal verliefd geworden op de alfa GT, qua prijs viel die me helemaal niet tegen, standaard zeer veel uitrusting (oa leren bekleding) fantastische zitpositie en veel ruimer dan ik had verwacht! de diesel heeft de 150pk multijet diesel motor aan boord, de benzine 140, 165, of 240 pk (maar de v6 benzine vind ik te duur en te dorstig) Qua prijs kwam de GT veel gunstiger uit dan een vergelijkbaar uigevoerde 159!!! Ik ga binnenkort hier eens een proefrit in maken... wie heeft er nog meer opties??? De audi's vind ik ook mooi, maar eigenlijk wel erg veel mensen rijden hier in en ze zijn een stuk prijziger, dus trekt me wat minder op zich..

Ik heb overigens nog wel even de tijd, ik wil na mijn vakantie deze zomer (5 weken indonesie) pas de knoop doorhakken..

Maar hoe zit het met ervaringen met de alfa GT???

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 21-01-2006 18:39:34 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34315526
tvp
pi_34315634
Ik geloof dat het BTW trucje van je baas niet helemaal gaat werken bij de belastingdienst
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:37:13 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34315671
In Belgie wel schijnt t
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:38:00 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34315694

Nieuwe Seat Leon
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_34315698
Wat kost die Alfa GT, is toch wel een dure bak zeker?
Ik zou voor de kwaliteit van de Audi's gaan, dat zijn toch wel zeer solide wagens. Ik ken een paar mensen met Alfa's (156 en 155) en er is altijd wel wat. Als je meerijdt dan rammelt het ook nogal eens. Maar Alfa's zijn verder wel mooie auto's natuurlijk.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:53:02 #7
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_34316204
Ik zou de Audi A4 2.0 TDI 103kw/140pk 6-bak nemen
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:53:53 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34316237
grappig, tot voor kort liep TS nog te roepen dat een panda goed genoeg was voor iedereen, en dat grotere auto´s verboden moesten worden..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:56:41 #9
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34316325
Ik snap je redenatie niet helemaal. Je zegt dat een benzineauto misschien voordeliger is, MAAR je wil ook een diesel omdat die minder gebruikt.

Lijkt me dat het om het bedrag onder de streep gaat, niet om het absolute verbruik.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:06:52 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34316600
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:38 schreef BushRanger het volgende:
Wat kost die Alfa GT, is toch wel een dure bak zeker?
Ik zou voor de kwaliteit van de Audi's gaan, dat zijn toch wel zeer solide wagens. Ik ken een paar mensen met Alfa's (156 en 155) en er is altijd wel wat. Als je meerijdt dan rammelt het ook nogal eens. Maar Alfa's zijn verder wel mooie auto's natuurlijk.
ik kan een alfa GT met 150pk multijet distinctive kopen voor zon 19.000 euro. (zonder BTW met korting) als ik dan 10.000 terugkrijg voor mijn panda moet ik zon 9.000 bij betalen. @Pietverdriet, En op zich vodoet mijn panda best prima, maar ik heb gewoon wat meer ruimte nodig, vandaar
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34316955
van pinda naar alfa gt?

jij zoekt graag de berm op, ofwat?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:22:33 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34317092
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[afbeelding]

Nieuwe Seat Leon
Seat trekt me niet zo op zich, maar ik zal er eens naar kijken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:24:05 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34317147
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Seat trekt me niet zo op zich, maar ik zal er eens naar kijken.
Technisch gelijk aan Audi, maar een bekkie goedkoper
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_34317351
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
grappig, tot voor kort liep TS nog te roepen dat een panda goed genoeg was voor iedereen, en dat grotere auto´s verboden moesten worden..
Ach gelukkig gaat straks de olie prijs sky high en kan ie geen benzine/diesel/brandstof meer kopen van z'n schamele salarisje.

Wat een bullshit topic weer BHFH..
pi_34317589
Ik heb zelf inmiddels een kilometer of 4000 gereden in een zwarte GT distinctive met de 2.0 liter benzine motor. Prima auto, die erg veel fun biedt voor het geld. (36.000 euro in Nederland) Maar afgezet tegen bijvoorbeeld een VW GTI is de GT een stuk langzamer.

Plus zijn het fijne en voorspelbare rijgedrag, mooie interieur en perfecte bose soundsysteem. Min zijn dan weer het dramatische zicht naar achter, dat hij zijn looks als snelle auto niet waarmaakt en de draaicirkel zo groot is dat het soms lijkt of je met een vrachtwagen op stap bent.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:38:16 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34317629
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:18 schreef -Muse- het volgende:
van pinda naar alfa gt?

jij zoekt graag de berm op, ofwat?
berm maargoed, het is dus gewoon een serieus topic. Ik kan nu eenmaal door een gunstige regeling relatief "goedkoop" een nieuwe auto kopen.. Mijn panda vind ik wat te klein en te lawaaiig op lange afstanden, vandaar dat ik wat groters zoek. NIet zo onlogisch hoor! Ik vraag gewoon of jullie me wat kunnen assisteren met tips en/of ervaringen, OF nog andere suggesties hebben van auto's die ik eens zou moeten bekijken. oja 147 kan ik ook een streep door zetten, die vond ik tegenvallen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34317688
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Technisch gelijk aan Audi, maar een bekkie goedkoper
audi zit kwalitatiever beter in mekaar, veel mooiere/betere materialen worden er gebruikt ten op zichte van seat!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_34317713
eerst zit je onze auto's af te zeiken, en nu verwacht je dat we je aan een vette sportwagen helpen?

dacht het niet
pi_34317727
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik kan een alfa GT met 150pk multijet distinctive kopen voor zon 19.000 euro. (zonder BTW met korting) als ik dan 10.000 terugkrijg voor mijn panda moet ik zon 9.000 bij betalen. @Pietverdriet, En op zich vodoet mijn panda best prima, maar ik heb gewoon wat meer ruimte nodig, vandaar
Denk niet dat je erg veel ruimte hebt in de Alfa GT
pi_34317781
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:41 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Denk niet dat je erg veel ruimte hebt in de Alfa GT
Menig auto valt in het niet als je de kofferbak gaat vergelijken. Dat ding is huge, ja verder is het natuurlijk gewoon een coupé. Alhoewel je nog best wel achterin kan zitten.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:47:23 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34317875
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:37 schreef amokjeeh het volgende:
Ik heb zelf inmiddels een kilometer of 4000 gereden in een zwarte GT distinctive met de 2.0 liter benzine motor. Prima auto, die erg veel fun biedt voor het geld. (36.000 euro in Nederland) Maar afgezet tegen bijvoorbeeld een VW GTI is de GT een stuk langzamer.

Plus zijn het fijne en voorspelbare rijgedrag, mooie interieur en perfecte bose soundsysteem. Min zijn dan weer het dramatische zicht naar achter, dat hij zijn looks als snelle auto niet waarmaakt en de draaicirkel zo groot is dat het soms lijkt of je met een vrachtwagen op stap bent.
de 2.0 jts heeft toch 165 pk? de golf gti heeft 35 pk meer en een bult meer koppel door de turbo , dus dat is wel logisch, voor de meeste mensen is 165 pk genoeg denk ik ? Ik denk dat de diesel sneller voelt als de 2.0 bezine overigens door het veel hogere koppel. je hebt ook nog een 1.8 met 140 pk trouwens, die volgens de tests ook niet ondergemotoriseerd is..?? Ik ga er toch niet mee racen.

Wat me trouwens wel een minpuntje leek is de sluiting van de kofferbak, die wel veel groter is dan ik had verwacht trouwens inderdaad! . Er zit geen hendel aan, dus je moet e handen vies maken om hem open te maken?? zicht naar achter vind ik niet belangrijk en draaicircel ook niet zo. Hoe zit het met rammels en windgeruis?? en heb je al problemen gehad??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34318394
Vond de GT behoorlijk krap vergeleken een Lancia Lybra/Alfa 156, beetje cockpit gevoel
Maar die kuipjes die (standaard geloof ik?) in de GT zitten zijn zo relax! Vergeet niet de optie van heelveel spaaks 18" velgen á 1200 euro (in NL door alle bpm ellende, dus voor jou lekker goedkoop te krijgen).

Ik zou toch ook serieus benzine overwegen, tuurlijk een diesel rijdt heel soepel en relax op die berg aan koppel.... maar het geluid van een Alfa benzine motor is zoveel lekkerder

De 1.9 JTD is redelijk rap en soepel, maar vond de 2.4 JTD 150 pk uit de Lybra hier lekkerder (beter geluid en soepeler door 5 cylinders ipv 4).
pi_34319241
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

de 2.0 jts heeft toch 165 pk? de golf gti heeft 35 pk meer en een bult meer koppel door de turbo , dus dat is wel logisch, voor de meeste mensen is 165 pk genoeg denk ik ? Ik denk dat de diesel sneller voelt als de 2.0 bezine overigens door het veel hogere koppel. je hebt ook nog een 1.8 met 140 pk trouwens, die volgens de tests ook niet ondergemotoriseerd is..?? Ik ga er toch niet mee racen.

Wat me trouwens wel een minpuntje leek is de sluiting van de kofferbak, die wel veel groter is dan ik had verwacht trouwens inderdaad! . Er zit geen hendel aan, dus je moet e handen vies maken om hem open te maken?? zicht naar achter vind ik niet belangrijk en draaicircel ook niet zo. Hoe zit het met rammels en windgeruis?? en heb je al problemen gehad??
Ja maar de GTI is wel vergelijkbaar qua prijs. Laat ik vooropstellen dat het een auto van de zaak is en het niet mijn eigendom is. Ikzelf vind de sluiting van de kofferbak erg mooi en goed gedaan. Zit gewoon een knopje op je ab waardoor die openspringt. Daarna alleen nog even omhoog tillen en nooit vieze handen. Windgeruis en rammels geen last van. Alleen even opletten met hoedenplank of achterbank die moeten goed aangesloten worden. Verder een huge probleem met de regensensor waar ik echt gek van word. Springt netjes aan, maar blijft maar wissen. Zwaar irritant. Al een paar keer teruggeweest naar Kroymans, maar nog niet echt een oplossing vooralsnog.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:26:51 #24
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34319256
GT GT GT die is echt zoooooo mooi.

( ik wou dat ik 'm kon betalen... dan stond die meteen voor mijn deur )
pi_34319463
Pas wel op met aardige waardedaling aangezien de facelift in dit jaar nog gepresenteerd gaat worden/ gaat komen. Ik vermoed dat ie de koplampen styling gaat krijgen zoals de 156/159/Brera gekregen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')