huhu zei:
quote:
nee...
dit was sarcasme:
quote:
op zaterdag 11 maart 2006 18:05 schreef huhu het volgende:als je *iets wilt doen met kunst*, dan moet je naar de kunstacademie! daar kan je je talent perfectioneren, zodat je om kunt gaan met perspectief en lichtinval
![]()
maargoed, ik vind dat als je wilt gaan ontwerpen of tekenen je beter een nuttige studie kan gaan doen. denk bijvoorbeeld aan industieel ontwerpen (is maar een voorbeeld). daar leer je óók tekenen, perspectief, lichtinval en dergelijke. maar je combineert het met iets nuttigs, namelijk dingen ontwerpen. daarnaast heb je dan ook nog de studie zelf, de technische kant enzo.
dat lijkt mij nu een nuttige besteding van je talent. slechts naar de kunstacademie gaan om je talent te perfectioneren en er vervolgens niets mee kunnen lijkt mij zonde. als je het dan combineert met een nuttige studie, dan kom je ergens.
daarnaast, yvana, als je meteen met dingen als 'aardse zaken' gaat lopen gooien, dan bevestig je alleen maar het stereotype wat er rust op de kunstacademie. dat er van die zweverige, verdwaalde, kansloze mensen zitten zonder toekomstvisie.
besef wel dat je zonder die 'aardse zaken' als een diploma en geld nergens komt in nederland. je hebt het nodig, ook al wil je gaan ontwerpen.
maar maak dan duidelijk wát je wilt gaan doen, in plaats van zeggen: "ik wil naar de kunstacademie, want ik hou niet van 'aardse zaken'."