Bedanktquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:00 schreef nevaeh87 het volgende:
[..]
geweldig he, een spirografieverslag maken!! ben je ook al helemaal gek ervan?!?! haha, ik ben blij dat ik het vroeg in moest leveren want dan kan ik me storten op de bloktoets!!!
Succes nog!!
Gewoon je best doen meer kun je niet doen toch?!?! heb je de andere 2 toetsen gehaald of niet?!?! zo te zien aan je kidneyrace verhaal niet.....of vat ik dat dan weer negatief op?!?! Spoedplan omvat dat ook samenvattingen van anderen!?!? heb je die al?!!?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:24 schreef DR878 het volgende:
[..]
Bedankt,
Kmaak me trouwens wel een beetje zorgen om die bloktoets. Ik hou me wel voortdurend bezig met alles wat met de bloktoets te maken heeft, maar kmoet nog zoveel leren ( uit voorzorgsmaatregelen). hmmm, tijd voor een spoedplan![]()
Je totale longcapaciteit kan ook zijn toegenomen bij emfyseem... en dan rekken je spieren niet meer uit maar dan is je longvolume gewoon toegenomen (diffusie-oppervlak is afgenomen omdat de wandjes van de alveoli kapot zijn en bv. 1000 alveoli opeens één grote zak worden..)quote:Op maandag 23 januari 2006 23:42 schreef Kirai het volgende:
[..]
Ik denk dat de hogere TLC juist bijdraagt aan de verhoogde PEFR. Een verhoogde TLC zorgt er dacht ik voor dat je spieren zegmaar meer uitrekken en dus grotere contractiekracht kunnen leveren (dit is in ieder geval van toepassing op het hart). En keb nog even zitten puzzelen over de invloed van de temperatuur op de PEFR, maar ik kom er nu even niet uit. Morgen misschien weer.
Dit is allemaal verder puur beredenatie en tis 23:42 dus het kan aan mij liggen dat dit logisch klinkt
Heb/had je trouwens iets aan die delen van het verslag en die samenvatting die ik toen gestuurd had ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:00 schreef nevaeh87 het volgende:
[..]
geweldig he, een spirografieverslag maken!! ben je ook al helemaal gek ervan?!?! haha, ik ben blij dat ik het vroeg in moest leveren want dan kan ik me storten op de bloktoets!!!
Succes nog!!
Ja absoluut wel! Het was meer om te checken of wij het inderdaad goed deden.....en als we het vergeleken met jullie deden we het goed, haha!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:18 schreef The_DopeMan het volgende:
[..]
Heb/had je trouwens iets aan die delen van het verslag en die samenvatting die ik toen gestuurd had ?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:43 schreef nevaeh87 het volgende:
[..]
Gewoon je best doen meer kun je niet doen toch?!?! heb je de andere 2 toetsen gehaald of niet?!?! zo te zien aan je kidneyrace verhaal niet.....of vat ik dat dan weer negatief op?!?! Spoedplan omvat dat ook samenvattingen van anderen!?!? heb je die al?!!?
Misschien hadden ze copyright-issues gekregen als ze Gray's hadden gebruikt?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:29 schreef nevaeh87 het volgende:
waarom heet het eigenlijk grey's anatomy?!?! en niet gray's!?!? of bedenk ik me nu iets verkeerds?!
Volgens mij heet de auteur toch echt Henri Gray.........quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:57 schreef m021 het volgende:
[..]
Misschien hadden ze copyright-issues gekregen als ze Gray's hadden gebruikt?
BTW, wie is Gray eigenlijk? Een beroemde anatoom ofzo? Het is iig niet de auteur van het boek "Gray's anatomy".
Zover waren we al.quote:Op woensdag 25 januari 2006 02:56 schreef Kang-He het volgende:
Het is een woordgrap, dat meisje heet Grey van haar achternaam.
ik denk dat je het nu te ver zoektquote:Op woensdag 25 januari 2006 09:23 schreef m021 het volgende:
[..]
Zover waren we al.Het ging er even om waarom ze Grey heet en niet Gray.
Natuurlijk is het een woordgrapje, maar we (of beter gezegd nevaeh87) vroegen ons af waarom ze haar dan niet gewoon Gray hadden genoemd. Maar daar zal verder wel niks achter steken, want "Gray's anatomy" is niet een gecopyright concept.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:00 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ik denk dat je het nu te ver zoekthet is gewoon een woordgrapje, waarbij elke jan lul wel kan bedenken dat het op het studieboek is gebasseerd
![]()
Net als Sobottaquote:Op woensdag 25 januari 2006 09:23 schreef m021 het volgende:
[..]
Zover waren we al.Het ging er even om waarom ze Grey heet en niet Gray.
edit: ik heb al gevonden waar "Gray's anatomy" op slaat in studieboeken. Henry Gray publiceerde in 1858 een omvangrijk werk over de menselijke anatomie. De anatomie zoals hij die beschreef werd daarna "Gray's anatomy" genoemd.
De titel "Gray's anatomy for students" betekent dus niet dat Gray het boek heeft geschreven, maar dat het op Gray's ideëen is geënt.
Rijke student ben je danquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:09 schreef mol_air het volgende:
Ik vind Netter ook wel erg mooi. Al is Sobotta wel praktischer. Heb ze allebei en ook nog een Martini, omdat we die zonodig van de UL moesten aanschaffen. Het is een hartstikke mooi boek, mooie kaft enzo, maar verder is Sobotta vele malen beter.
Hoe is Gray's?
Duidelijk? Als "Gray's anatomy for students" duidelijk is, wil ik niet weten hoe andere anatomieboeken eruit zien.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:15 schreef Bhai het volgende:
Gray is geen anatomieatlas, maar meer een leerboek van de anatomie. Erg mooi en duidelijk boek.
Martiniquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:09 schreef mol_air het volgende:
Ik vind Netter ook wel erg mooi. Al is Sobotta wel praktischer. Heb ze allebei en ook nog een Martini, omdat we die zonodig van de UL moesten aanschaffen. Het is een hartstikke mooi boek, mooie kaft enzo, maar verder is Sobotta vele malen beter.
lolquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:23 schreef m021 het volgende:
[..]
Duidelijk? Als "Gray's anatomy for students" duidelijk is, wil ik niet weten hoe andere anatomieboeken eruit zien.
Er wordt een hoop 'omheen gekletst' in Gray's. Nergens staat zomaar 'spier X dient voor Y'. De beschrijvingen zijn meer in de trant van 'in de A en B tussen de C ligt een spier X welke verbonden is met de D en E, gebruik makend van F en G met een interligamentaire verbinding H, soms ook I'. En dan ergens onderaan de bladzijde 'functie Y kan hij uitvoeren'.![]()
Dit is het andere anatomieboek waar ik ff in gebladerd had en ik vond deze VEEL en VEEL duidelijker dan Gray. Het heeft me ook echt geholpen om het blok morf. van de mens beter te begrijpen. Het is voor zover ik weet ook het best verkochte anatomieboek.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:57 schreef nevaeh87 het volgende:
iemand ook nog bekend met Moore?!?! clinically oriented anatomy!? schijnt dat wij die moeten gebruiken maar ik vind het een vervelend boek.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |