lijkt me idd geweldig werkquote:Op maandag 23 januari 2006 00:05 schreef DR878 het volgende:
officier-arts ?? Ga je dan in het leger als je dat bent???
anyways, had laatst een college over Kidney Races ofzo. 1e jaar studenten kunnen dan als "postbodeman" nieren gaan vervoeren. Dus jij komt eerst OK binnen, chirurg werpt je een kidney toe, jij sluit het aan op een zelfgemaakte machine. Een taxi brengt jou naar een ander ziekenhuis en daar drop je je kidney weer. Kwilde meedoen maar je moest 2 blokken halen en daar hoor ik niet bij. Zou wel leuk staan op CV...
Stambomen zijn net als van die verhaaltjessommenquote:Op maandag 23 januari 2006 18:06 schreef intoxicated het volgende:
Toevallig ook jaargenoot van één van ons?![]()
Oh en Repeat, ik was er natuurlijk wel, 'k was degene die er als eerste zat![]()
En wat minder offtopic: Wat is het maken van genetische stambomen op basis van onnodig complex gemaakte verhaaltjes waarin ze zovaak mogelijk 'de zwager van de broer van de ...' gebruiken, een hersendodend onzinnig werkje zeg. Dacht dat ik daar na G1MM wel van verlost was, maar het komt nu gewoon weer terug![]()
dat met die stambomen en berekenen van kansen ed vind ik ook kut als je nog moet meenemen hoe vaak het voorkomt bij "de gezonde mensen'" etc...quote:Op maandag 23 januari 2006 18:06 schreef intoxicated het volgende:
Toevallig ook jaargenoot van één van ons?![]()
Oh en Repeat, ik was er natuurlijk wel, 'k was degene die er als eerste zat![]()
En wat minder offtopic: Wat is het maken van genetische stambomen op basis van onnodig complex gemaakte verhaaltjes waarin ze zovaak mogelijk 'de zwager van de broer van de ...' gebruiken, een hersendodend onzinnig werkje zeg. Dacht dat ik daar na G1MM wel van verlost was, maar het komt nu gewoon weer terug![]()
Geen patientcontact willen en ook nog eensquote:Op maandag 23 januari 2006 18:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
wist ik, je zat uiterst links toch?
Ik begin maandag met mnzorgstage
Jahaquote:Op maandag 23 januari 2006 18:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
wist ik, je zat uiterst links toch?
ik moet de eerste nog tegenkomen die een zorgstage leuk vindt hoorquote:Op maandag 23 januari 2006 18:43 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Geen patientcontact willen en ook nog eensop je zorgstage
jij komt er wel![]()
!!!
![]()
Mag ik meedoen?quote:
zorg-/verpleegstage zelf is ook geen fuck aan; de kunst is om gedurende die tijd zo min mogelijk verpleegkundige dingen te doen of althans te werken (ik keek onder de noemer 'BIG' alleen toe of verving af en toe een laken en was voornamelijk sociaal en organisatorisch/management-wise een aanspreekpunt voor patiënten op mijn eerste afdeling [chirurgie/traumatologie/orthopedie] en op de 2de afdeling [Kort Verblijf whehe] (waar ik uit rancune door die MBO-v'ers daar heen verplaatst werdquote:Op maandag 23 januari 2006 18:43 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Geen patientcontact willen en ook nog eensop je zorgstage
jij komt er wel![]()
!!!
![]()
gebrek aan inzicht zullen we het dan maar op houden; het wordt pas echt leuk als je dat duffe stage opkleurt met veel OK bezoekjes en veel onderzoeken meemakenquote:Op maandag 23 januari 2006 19:11 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Mag ik meedoen?.
Bij ons vond echt bijna iedereen die ik sprak de verpleegstage juist heel leuk, eens wat anders dan dat suffe uit het boek leren etc.
zie mijn commentaar; het is maar wat je er zelf van maakt.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat met die stambomen en berekenen van kansen ed vind ik ook kut als je nog moet meenemen hoe vaak het voorkomt bij "de gezonde mensen'" etc...
Ik begin maandag met mnzorgstage
MBO-V mag geen infusen leggen? Ik zou het niet weten eigenlijk..quote:Op maandag 23 januari 2006 20:25 schreef Singa het volgende:
Wat is nou het verschil tussen HBO-V en MBO-V qua werk, behalve dat de HBOers iets meer op een leidinggevend niveau zitten.
Wij kregen een aftekenlijst met 5 dingen ofzo (bed verschonen, helpen met voeden, helpen met dagelijkse verzorging, helpen met toiletgang) die je er dan in de eerste 3 dagen doorheen ramde en daarna keek je mee met leuke dingen die langskwamen.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:15 schreef dr.dunno het volgende:
En ja, ik moest vanuit de opleiding minimaal de helft van de dag (8 uur) bezig zijn met iets gerelateerd aan verpleegkunde, dus ik vond het prima om eerst beetje met lakens te gaan wapperen en vervolgens nog 3 uur te gaan ouwehoeren, voor ik naar m'n afspraak in de OK ging elke dag (6)
MBO mag ook medicijnen delen, dat mogen verzorgenden al (niveau 3 "verpleegkundigen").quote:Op maandag 23 januari 2006 20:28 schreef intoxicated het volgende:
MBO is volgens mij meer voor de praktische klusjes en HBO-V mag ook medicijnen delen ofzo.
mbo-v'ers mogen globaal niks behalve schoonmaken en eten aanvoeren en stront/urine afvoeren, soms medicijnen geven [mits voorgesorteerd door gekwalificeerd personeel of anderszins bepaald vooraf]; meeste hbo-v'ers (of alle, tegenwoordig meer verschil in) mogen ook zaken als wonden schoonmaken en infusen / injecties zetten.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:25 schreef Singa het volgende:
Wat is nou het verschil tussen HBO-V en MBO-V qua werk, behalve dat de HBOers iets meer op een leidinggevend niveau zitten.
Msn-smilies werken niet op Fok!......quote:
Moet je dan niet onderscheid maken tussen de 3 verschillende niveaus MBO-V. MBO-V niveau 2 mag niks meer dan wassen en nieuwe lakens neerleggen (verpleeghulp), maar een verzorgende in een verzorgingshuis (niveau 3 dacht ik) mag zeker wel medicatie uitdelen. Dat deze vooraf bepaald is door een gekwalificeerd iemand (arts) lijkt me logisch, HBO-ers mogen ook niet zelf met medicatie prutsen (wellicht met pijnstillers, maar volgens mij moet zelfs dat eerst worden aangegeven door/overlegd worden met een arts).quote:Op maandag 23 januari 2006 20:33 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
mbo-v'ers mogen globaal niks behalve schoonmaken en eten aanvoeren en stront/urine afvoeren, soms medicijnen geven [mits voorgesorteerd door gekwalificeerd personeel of anderszins bepaald vooraf]; meeste hbo-v'ers (of alle, tegenwoordig meer verschil in) mogen ook zaken als wonden schoonmaken en infusen / injecties zetten.
strikt genomen dan.
in de praktijk ligt die scheiding niet zo nauw, mede wegens onvoldoende personeel en toezicht/naleving.
ik was ze al aan het veranderen; probleem is dat ik diequote:Op maandag 23 januari 2006 20:37 schreef m021 het volgende:
[..]
Msn-smilies werken niet op Fok!......
Verder interessant verhaal!
nee, ik maak geen onderscheid; er zijn ook hbo-v'ers die meer mogen dan normale hbo-v'ers (ook medische handelingen verrichten die normaal voorbehouden zijn aan artsen), dat vind ik relevanter dan of een mbo-v'er nou wel of niet iemand mag voeren in een verpleegtehuis, ze blijven 'slechts' verzorgers met zeer beperkte bevoegdheden.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:41 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Moet je dan niet onderscheid maken tussen de 3 verschillende niveaus MBO-V. MBO-V niveau 2 mag niks meer dan wassen en nieuwe lakens neerleggen (verpleeghulp), maar een verzorgende in een verzorgingshuis (niveau 3 dacht ik) mag zeker wel medicatie uitdelen. Dat deze vooraf bepaald is door een gekwalificeerd iemand (arts) lijkt me logisch, HBO-ers mogen ook niet zelf met medicatie prutsen (wellicht met pijnstillers, maar volgens mij moet zelfs dat eerst worden aangegeven door/overlegd worden met een arts).
nog iemand??quote:Op maandag 23 januari 2006 00:11 schreef DR878 het volgende:
Hey ik heb een vraagje aan de GNK experts hier:
Ik moet onderzoeken waarom je PEFR in een koude omgeving daalt, en wat de oorzaak is dat lange personen een hogere PEFR hebben dan korte. Inmiddels weet ik het al wel van mannen en vrouwen en leeftijd kwa invloed op de PEFR , maar de lichaamslengte is nogal raar. Verder kan ik het verband niet vinden tussen een lagere PEFR die gemeten is als je zit of ligt.
En speelt de hogere TLC bij mannen ook een rol bij de hogere waarden van de PEFR in plaats van alleen de sterkere respiratoire spieren?
Ik denk dat de hogere TLC juist bijdraagt aan de verhoogde PEFR. Een verhoogde TLC zorgt er dacht ik voor dat je spieren zegmaar meer uitrekken en dus grotere contractiekracht kunnen leveren (dit is in ieder geval van toepassing op het hart). En keb nog even zitten puzzelen over de invloed van de temperatuur op de PEFR, maar ik kom er nu even niet uit. Morgen misschien weer.quote:
hahaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef mol_air het volgende:
leuk stukje trouwens op de frontpage vanochtend
Houthakker gaat strijken en breien
Hij kan natuurlijk ook gewoon dankbaar zijn dat hij nog leeft... In ieder geval valt hij (nog) niet op mannen dus ik vind dat hij niet zo moet zeurenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef mol_air het volgende:
leuk stukje trouwens op de frontpage vanochtend
Houthakker gaat strijken en breien
geweldig he, een spirografieverslag maken!! ben je ook al helemaal gek ervan?!?! haha, ik ben blij dat ik het vroeg in moest leveren want dan kan ik me storten op de bloktoets!!!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:55 schreef DR878 het volgende:
bedankt voor de reacties , heb tot woensdag om er wat over te schrijven.
Dan ga ik nu verder werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |