geen enkele woning is hetzelfde nee, maar het zijn wel veel cataloguswoningen, en dat vind ik niet mooi.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:58 schreef Rekkie het volgende:
In dit plan, is maar weinig hetzelfde. Allemaal individuele wensen en individuele woningen.
Geen 1 hetzelfde.
Goed, dat is vrij persoonlijk. Ik heb er geen moeite mee.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef Gurb het volgende:
[..]
geen enkele woning is hetzelfde nee, maar het zijn wel veel cataloguswoningen, en dat vind ik niet mooi.
Ik zou het liefst allemaal woningen zien die getekend zijn door een architect / bouwkundig tekenbureau in een straat met vrije kavels, want ik vind ik een cataloguswoning wel mooi, maar niet als er al 8 cataloguswoningen (welliswaar niet dezelfde, maar toch zie dat het een cataloguswoning is) in dezelfde straat.
das wel gedeeltelijk waar idd, het is ook een persoonlijke mening, en ik denk dat iemand die niet (steden)bouwkundig onderlegd is, ook niet eens zal zien of iets een cataloguswoning is of niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:09 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Goed, dat is vrij persoonlijk. Ik heb er geen moeite mee.
Komt bij dat een vrij ontwerp schier ontbetaalbaar is
het is iig ver verwijderd van enige beschaving.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf hoor!
En diep in Drenthe valt ook nog wel mee. Leuke omgeving.
Ik vind de type huizen niet zo mooi, maar voor daar is het wrsch wel een slimme keuze.
Leuk, maar die discussie voer je maar in een ander topic.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
het is iig ver verwijderd van enige beschaving.
Sorry hoor, maar koop dan gewoon een echt oud pand in plaats van deze meuk met plastic roeden op de ramen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:11 schreef Rekkie het volgende:
[afbeelding]
Ook deze woning vinden we beiden zeer aantrekkelijk
Dit is een voorbeeld? Onze kavel is veel groterquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar koop dan gewoon een echt oud pand in plaats van deze meuk met plastic roeden op de ramen.
Ook vind ik het huis veel te groot voor het kavel (of het kavel te klein voor het huis).
Preciesquote:Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Dat kan ik natuurlijk niet afleiden uit het plaatje.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:41 schreef Rekkie het volgende:
Dit is een voorbeeld? Onze kavel is veel groter
Maar goed het moet nog beginnen, dus je kon er vanuit gaan dat dit niet onze kavel is (ongeachte de grootte)quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kan ik natuurlijk niet afleiden uit het plaatje..
Jouw mening over 'standaard' nieuwbouw woningen is nu wel bekend...quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar koop dan gewoon een echt oud pand in plaats van deze meuk met plastic roeden op de ramen.
Ook vind ik het huis veel te groot voor het kavel (of het kavel te klein voor het huis).
Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Dat is waar, maar zoals het op het plaatje staat wordt het doorgaans wel gebouwd (tenminste in de gevallen die ik heb gezien).quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:53 schreef Rekkie het volgende:
Maar goed het moet nog beginnen, dus je kon er vanuit gaan dat dit niet onze kavel is (ongeachte de grootte)
Omdat op deze manier hele wijken worden volgeplempt met standaard eenheidsworsten.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:53 schreef Erik het volgende:
Jouw mening over 'standaard' nieuwbouw woningen is nu wel bekend...
Hoe kom je toch zo gefrustreerd?
Ja!quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:36 schreef mrien het volgende:
Leuk project!
Mijn ouders hebben ook 3 maal een eigen woning gebouwd, ook vanuit een cataloguswoning maar uitgebouwd naar hun eigen wensen, ideaal!
Over een paar jaar willen wij ook hier in de buurt een nieuwbouwwoning (ook zelfde omgeving als jij), maar nu eerst in dit huis maar een paar jaar wonen (net een maandje verhuisd).
Vind zelf woning 4 de mooiste, ook degene met de meeste ruimte lijkt het of niet?
Ik heb geen andere visie, vind de huizen die je liet zien prachtigquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:18 schreef Rekkie het volgende:
Mensen, mensen ik begrijp jullie "andere" visie op nieuwbouw volkomen.
Maar willen jullie alsjeblieft niet mijn mooie topic verneuken met dit soort geneuzel? Wellicht een interessante discussie in een apart topic.
Maar ik wil gewoon pimpen met mijn project
Daar is niks jammers aan hoor....quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:47 schreef SuperRembo het volgende:
Leuk dat je de kans hebt zelf een huis te (laten) bouwen. Jammer dat het zo te zien een standaard huis wordt. Standaard plattegrond, alles netjes in hokjes verdeeld. Er gebeurd niets spannends met de ruimte, of met licht.
Ik zeg niet dat er heel veel mis mee is, maar naar mijn idee staat heel nederland al vol met dit soort huizen. Wat is dan de meerwaarde van zo'n huis zelf bouwen ten opzichte van een bestaand huis kopen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:54 schreef Cybersijp het volgende:
Rekkie,
laat ze maar lullen hoor! Tuurlijk je kan onder architectuur mooieere woningen maken/ontwerpen maar wat is hier nou mis mee?
Dat de kosten lager zijn? Dat het nieuw is?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:39 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er heel veel mis mee is, maar naar mijn idee staat heel nederland al vol met dit soort huizen. Wat is dan de meerwaarde van zo'n huis zelf bouwen ten opzichte van een bestaand huis kopen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |