abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43570109
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:58 schreef Rekkie het volgende:

In dit plan, is maar weinig hetzelfde. Allemaal individuele wensen en individuele woningen.
Geen 1 hetzelfde.
geen enkele woning is hetzelfde nee, maar het zijn wel veel cataloguswoningen, en dat vind ik niet mooi.

Ik zou het liefst allemaal woningen zien die getekend zijn door een architect / bouwkundig tekenbureau in een straat met vrije kavels, want ik vind ik een cataloguswoning wel mooi, maar niet als er al 8 cataloguswoningen (welliswaar niet dezelfde, maar toch zie dat het een cataloguswoning is) in dezelfde straat.
pi_43570176
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef Gurb het volgende:

[..]

geen enkele woning is hetzelfde nee, maar het zijn wel veel cataloguswoningen, en dat vind ik niet mooi.

Ik zou het liefst allemaal woningen zien die getekend zijn door een architect / bouwkundig tekenbureau in een straat met vrije kavels, want ik vind ik een cataloguswoning wel mooi, maar niet als er al 8 cataloguswoningen (welliswaar niet dezelfde, maar toch zie dat het een cataloguswoning is) in dezelfde straat.
Goed, dat is vrij persoonlijk. Ik heb er geen moeite mee.
Komt bij dat een vrij ontwerp schier ontbetaalbaar is
pi_43570263
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:09 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Goed, dat is vrij persoonlijk. Ik heb er geen moeite mee.
Komt bij dat een vrij ontwerp schier ontbetaalbaar is
das wel gedeeltelijk waar idd, het is ook een persoonlijke mening, en ik denk dat iemand die niet (steden)bouwkundig onderlegd is, ook niet eens zal zien of iets een cataloguswoning is of niet.
  woensdag 15 november 2006 @ 10:27:23 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43570566
Gaaf hoor!
En diep in Drenthe valt ook nog wel mee. Leuke omgeving.

Ik vind de type huizen niet zo mooi, maar voor daar is het wrsch wel een slimme keuze.
pi_43572123
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf hoor!
En diep in Drenthe valt ook nog wel mee. Leuke omgeving.

Ik vind de type huizen niet zo mooi, maar voor daar is het wrsch wel een slimme keuze.
het is iig ver verwijderd van enige beschaving.
pi_43572707
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

het is iig ver verwijderd van enige beschaving.
Leuk, maar die discussie voer je maar in een ander topic.

Erica ligt wel naast de nieuwste snelweg die er naar Duitsland voert
  woensdag 15 november 2006 @ 11:59:21 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43572850
En het is er gewoon leuk! Ik heb 2 jaar in Nieuw-Amsterdam gewoond en tranen met tuiten gejankt omdat we weer terug gingen. Als ik daar werk kon vinden dan wist ik het wel hoor!
Denk alleen dat manlief niet zo staat te trappelen.

Maar goed, dat is idd een hele andere discussie.
pi_43634332

Ook deze woning vinden we beiden zeer aantrekkelijk
pi_43635203
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:11 schreef Rekkie het volgende:
[afbeelding]

Ook deze woning vinden we beiden zeer aantrekkelijk
Sorry hoor, maar koop dan gewoon een echt oud pand in plaats van deze meuk met plastic roeden op de ramen.
Ook vind ik het huis veel te groot voor het kavel (of het kavel te klein voor het huis).

Maar dat is mijn mening natuurlijk.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_43635295
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar koop dan gewoon een echt oud pand in plaats van deze meuk met plastic roeden op de ramen.
Ook vind ik het huis veel te groot voor het kavel (of het kavel te klein voor het huis).
Dit is een voorbeeld? Onze kavel is veel groter
quote:
Precies
pi_43635448
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:41 schreef Rekkie het volgende:
Dit is een voorbeeld? Onze kavel is veel groter
Dat kan ik natuurlijk niet afleiden uit het plaatje. .
pi_43635650
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat kan ik natuurlijk niet afleiden uit het plaatje. .
Maar goed het moet nog beginnen, dus je kon er vanuit gaan dat dit niet onze kavel is (ongeachte de grootte)
pi_43635671
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jouw mening over 'standaard' nieuwbouw woningen is nu wel bekend...
Hoe kom je toch zo gefrustreerd?
pi_43636132
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:53 schreef Rekkie het volgende:
Maar goed het moet nog beginnen, dus je kon er vanuit gaan dat dit niet onze kavel is (ongeachte de grootte)
Dat is waar, maar zoals het op het plaatje staat wordt het doorgaans wel gebouwd (tenminste in de gevallen die ik heb gezien).
pi_43636212
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:53 schreef Erik het volgende:
Jouw mening over 'standaard' nieuwbouw woningen is nu wel bekend...
Hoe kom je toch zo gefrustreerd?
Omdat op deze manier hele wijken worden volgeplempt met standaard eenheidsworsten.
Dan hebben wij een wereldwijd befaamde naam op het gebied van vernieuwende woningbouw, en dan kiezen veel mensen toch voor hetzelfde standaardhuis uit een boekje.
Mijns inziens getuigt dat van een gebrek aan smaak of onbekendheid met hetgeen ook mogelijk is.
Dit soort huizen wordt in heel Nederland gebouwd, zodat je uiteindelijk in een eenheidsworst woont, niet in een huis wat helemaal op de koper is toegesneden.
pi_43636350
Mensen, mensen ik begrijp jullie "andere" visie op nieuwbouw volkomen.

Maar willen jullie alsjeblieft niet mijn mooie topic verneuken met dit soort geneuzel? Wellicht een interessante discussie in een apart topic.

Maar ik wil gewoon pimpen met mijn project

pi_43636696
Leuk project!
Mijn ouders hebben ook 3 maal een eigen woning gebouwd, ook vanuit een cataloguswoning maar uitgebouwd naar hun eigen wensen, ideaal!
Over een paar jaar willen wij ook hier in de buurt een nieuwbouwwoning (ook zelfde omgeving als jij), maar nu eerst in dit huis maar een paar jaar wonen (net een maandje verhuisd).
Vind zelf woning 4 de mooiste, ook degene met de meeste ruimte lijkt het of niet?
pi_43636952
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:36 schreef mrien het volgende:
Leuk project!
Mijn ouders hebben ook 3 maal een eigen woning gebouwd, ook vanuit een cataloguswoning maar uitgebouwd naar hun eigen wensen, ideaal!
Over een paar jaar willen wij ook hier in de buurt een nieuwbouwwoning (ook zelfde omgeving als jij), maar nu eerst in dit huis maar een paar jaar wonen (net een maandje verhuisd).
Vind zelf woning 4 de mooiste, ook degene met de meeste ruimte lijkt het of niet?
Ja!

Dat huis wat ik even hier boven heb neergezet is ook erg ruim....
Ach we moeten van het weekend maar even zien... we willen namelijk graag uiterlijk maandag een offerte bij bouwbedrijven opvragen
pi_43637072
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:18 schreef Rekkie het volgende:
Mensen, mensen ik begrijp jullie "andere" visie op nieuwbouw volkomen.

Maar willen jullie alsjeblieft niet mijn mooie topic verneuken met dit soort geneuzel? Wellicht een interessante discussie in een apart topic.

Maar ik wil gewoon pimpen met mijn project

Ik heb geen andere visie, vind de huizen die je liet zien prachtig

Ergerde me alleen even aan JohnnyKnoxville. Gelukkig kan hij oko minder kort door de bocht zijn mening geven, bedankt voor je uitleg JohnnyKnoxville

Veel succes met je het uitkiezen van je nieuwe huis Rekkie!
pi_43642363
Mooi ruim huis hoor!

Ik vind die stijl ook wel mooi. Die andere twee-onder-één kap woningen van tegenwoordig vind ik maar niks.
pi_43643999
Leuk dat je de kans hebt zelf een huis te (laten) bouwen. Jammer dat het zo te zien een standaard huis wordt. Standaard plattegrond, alles netjes in hokjes verdeeld. Er gebeurd niets spannends met de ruimte, of met licht.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_43646881
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:47 schreef SuperRembo het volgende:
Leuk dat je de kans hebt zelf een huis te (laten) bouwen. Jammer dat het zo te zien een standaard huis wordt. Standaard plattegrond, alles netjes in hokjes verdeeld. Er gebeurd niets spannends met de ruimte, of met licht.
Daar is niks jammers aan hoor....

Volgens mij vergeten heel veel mensen dat een 'niet standaard' huis bouwen nogal wat meer kost.
We hebben hoe dan ook te maken met een budget.

En kom op zeg ik ga van een rijtjes woning met 3 slaapkamers naar een vrijstaande, zelf uitgezochte dus naar onze wensen, woning.....
pi_43647164
Rekkie,

laat ze maar lullen hoor! Tuurlijk je kan onder architectuur mooieere woningen maken/ontwerpen maar wat is hier nou mis mee?

Lief huis, ziet er nu al knus uit(en het tuintje is pas ingezaaid nog wel). Lijkt me als je een veul groter kavel krijgt, dat het huis prima"schaalbaar"is (maar das meestal geen probleem bij cataloguswoningen) nog ff een garage erbij( los van het huis, of iets van een smalle verbinding naar het huis ofzo, aanbouwen maakt het huis minder imho)

Hoe het ook went of keert voor dat geld heb je hier op Texel 125m2 zonder garage en nagenoeg geen tuin erbij. prijs je gelukkig dus

Succes met bouwen, been there done that verhaal(met uitzondering van de cataloguswoningen natuurlijk)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_43651291
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:54 schreef Cybersijp het volgende:
Rekkie,

laat ze maar lullen hoor! Tuurlijk je kan onder architectuur mooieere woningen maken/ontwerpen maar wat is hier nou mis mee?
Ik zeg niet dat er heel veel mis mee is, maar naar mijn idee staat heel nederland al vol met dit soort huizen. Wat is dan de meerwaarde van zo'n huis zelf bouwen ten opzichte van een bestaand huis kopen?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_43652844
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:39 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er heel veel mis mee is, maar naar mijn idee staat heel nederland al vol met dit soort huizen. Wat is dan de meerwaarde van zo'n huis zelf bouwen ten opzichte van een bestaand huis kopen?
Dat de kosten lager zijn? Dat het nieuw is?

Dat er niet al een keuken in zit, een badkamer.
Dat de kozijnen dan niet van hout zijn maar kunststof.
De buitenmuren worden dan exact zo al ik het wil en de dakgoot ook.

Moet ik nog doorgaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')