Met 'we' bedoel ik de mensheid door de jaren heen. Oftewel: precies.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
'We' hebben niets opgesteld. Het is zo ontwikkeld door de jaren heen. Goed en slecht zijn lege woorden. Ik ben het er gewoon niet mee eens. Als je zegt dit of dat is slecht dan heeft dat een absolute gevoelswaarde en dat is simpelweg volstrekt onterecht. Er bestaat niet zoiets als een absoluut (of universeel) waarde-oordeel.
ongewenst mag wel als afkeurenswaardig gezien worden neem ik aan he? Volgens de Van Dale kom je dan dus op tzlefde uit.....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Het is een gedragsvorm. Zo reageert zo'n persoon nu eenmaal. De natuur vindt niet iets goed of slecht, maar de zaken gaan zoals ze nu eenmaal gaan. Dat het binnen de context van onze samenleving, die gebaseerd is op wederzijds respect en recht op leven, ongewenst is en om die reden ook bestraft moet worden is een heel ander verhaal. Daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Maar slecht is het niet.
[..]
Ga dan in de feedback topic lopen zeuren om een slotje, eikel.
Jij bent kennelijk zo bezig met de reden waarom ik dit soort topics open, geef jij maar een suggestie. Ik weet het niet. Zoals Diederik_Duck ook al zegt: dit soort topics beloven succes. Ze lokken felle discussies uit en zijn, omdat er vaak veel misverstanden ontstaan en bestaan, ook nog eens educatief voor de mensen met borden voor hun hoofd. Of althans, dat hoop je dan maar. In ieder geval is het zo dat er geen enkele seksuele frustratie aan mijn kant ten grondslag ligt aan mijn topics.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:06 schreef Aarde het volgende:
[..]
tuurlijk maak het maar weer onpersoonlijk - JIJ kiest dit soort onderwerpen en steeds in dezelfde hoek. Waarom waarom waarom... en nee ik koop het niet dat het algemene interesse is of wat ook dat is onwaarschijnlijk gezien je postgeschiedenis.
Pak eens een woordenboek en zoek op: slecht.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:02 schreef FuifDuif het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens. Het is een gedragsvorm. Zo reageert zo'n persoon nu eenmaal. De natuur vindt niet iets goed of slecht, maar de zaken gaan zoals ze nu eenmaal gaan. Dat het binnen de context van onze samenleving, die gebaseerd is op wederzijds respect en recht op leven, ongewenst is en om die reden ook bestraft moet worden is een heel ander verhaal. Daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Maar slecht is het niet.
Allang gebeurd. Maar er komt geen reactie.quote:Ga dan in de feedback topic lopen zeuren om een slotje, eikel.
Dan ben je het met me eens als ik zeg dat goed vs slecht dus niks meer is dan een eenvoudige, maar effectieve tool t.b.v. propaganda?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:39 schreef Aarde het volgende:
[..]
het is verstandig om dingen als goed en slecht te definieren - zodat de boodschap goed gecommuniceerd wordt.
Dit is wel interessant, want dit zie je meer mensen schrijven. Veel mensen zijn hier (misschien geheel onbedoeld) voorstanders van het creëren van taboes en censuur. Als je serieus verwacht dat de opening van een topic, of een bepaalde formulering van een stelling verantwoordelijk is voor alle opvolgende reacties en de inzicht die sommige denkwijzen je kunnen geven, dan sta je gewoon niet open voor nieuwe inzichten.quote:wat denk je van een topic als deze; is het goed of slecht? het is er, dus niet gemod. maar ik vidn het een slecht topic. nog los van het feit dat ik nav de posthistorie van de topic starter van mening bent dat hij een behoorlijk zieke geest heeft, mogen dit soort topics van mij meteen verwijderd worden. mensen kunnen hier ernstig door gekwetst worden. alleen al de quasi laconieke houding dat hij dit soort topics opent als soort van studie
quote:vrijheid van meningsuiting vind ik ok, tot een bepaald punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |