abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34314654
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:39 schreef Aarde het volgende:

[..]

het is verstandig om dingen als goed en slecht te definieren - zodat de boodschap goed gecommuniceerd wordt.
Dan ben je het met me eens als ik zeg dat goed vs slecht dus niks meer is dan een eenvoudige, maar effectieve tool t.b.v. propaganda?
quote:
wat denk je van een topic als deze; is het goed of slecht? het is er, dus niet gemod. maar ik vidn het een slecht topic. nog los van het feit dat ik nav de posthistorie van de topic starter van mening bent dat hij een behoorlijk zieke geest heeft, mogen dit soort topics van mij meteen verwijderd worden. mensen kunnen hier ernstig door gekwetst worden. alleen al de quasi laconieke houding dat hij dit soort topics opent als soort van studie
Dit is wel interessant, want dit zie je meer mensen schrijven. Veel mensen zijn hier (misschien geheel onbedoeld) voorstanders van het creëren van taboes en censuur. Als je serieus verwacht dat de opening van een topic, of een bepaalde formulering van een stelling verantwoordelijk is voor alle opvolgende reacties en de inzicht die sommige denkwijzen je kunnen geven, dan sta je gewoon niet open voor nieuwe inzichten.

En nog veel erger: als je serieus denkt dat het bespreken van dit soort kwesties anderen aansporen tot de daden die beschreven worden, en daarom gecensureerd moet worden, dan zegt dat dus echt heel erg veel over jezelf. Het zegt dat je niet durft te accepteren dat dingen soms gewoon zijn zoals ze zijn, ongeacht je beoordeling ervan. Dat je zelf liever oogkleppen ophebt en dat je die anderen ook wilt opdringen.

Overigens zie ik het topic niet als coherent geheel, maar als verzameling van individuele kostbaarheden. Eén briljante reactie temidden van 100 dramatisch slechte reacties kan mij doen besluiten het als waardevol topic te bestempelen.
quote:
vrijheid van meningsuiting vind ik ok, tot een bepaald punt.

Wie een kuil graaft voor een ander...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')