quote:
Beste,
Dat is nu waarom wij het wetelijk willen hebben,met een flinke stok achter de deur voor de ouder die zich er niet aan houd!
Wat is co-ouderschap wettelijk gezien
Beste Medestrijders(ters) ,
Co-ouderschap bestaat wettelijk nog steeds niet
Tenminste nog niet volgens het Burgerlijk Wetboek.
De term Co-ouder vind je ook niet terug in het wetboek, en heb je dus ondanks dat er vaak wel over word gesproken en je het ook wel kan aangeven bij de Rechter,die dan ook vaak wel mee gaat in het gevraagde,geen poot om op te staan!
Het is dan ook nog geen officiele juridische term!
Er is vaak sprake van een misverstand tussen het gezamenlijk gezag en de feitelijke verzorging van de kinderen.
Bij scheiding behouden beide ouders het gezamenlijk gezag; zij blijven ieder de volledige verantwoordelijk dragen over hun kinderen. Dus in alle belangrijke beslissingen die hun kinderen aangaan, dienen zij gezamenlijk te beslissen. (wat in de praktijk overigens niet altijd even soepel verloopt of zelfs onmogelijk blijkt)
Dat is de rede dat wij dus eisen dat het er wettelijk moet komen,want nu hoeft immers niemand zich aan de gemaakte uitspraak Co-ouderschap te houden! Omdat het wettelijk niet eens bestaat,en je dus vaak van de koude kermis thuis komt als je denkt Co-ouderschap te hebben!
Dit moet veranderen ,het moet wettelijk (verplicht ) worden,met een flinke stok achter de deur! Zo als bv- Paradoxale toewijzing,een flinke boete,of in uiterste geval een alternatieve,of gevangenis straf! Deze moeten dan uiteraard ook wel worden uitgevoerd,en niet zo als nu al decennia gebeurd geen sancties/straffen uitvoeren terwijl die er wettelijk wel degelijk zijn! Want het is toch niet te bevatten dat Rechterlijke uitspraken niet worden nagekomen en men er niet voor word gestraft met de wettelijk vastgelegde sanctie’s als Gijzeling / Boete.s!
Een voorbeeld: ik heb al zeven Rechterlijke uitspraken dat er omgang moet komen,zij houden zich er niet aan,ik heb acht jaar lopen procederen ,kreeg steeds gelijk van de Rechtbank,zelfs toen ik voor gijzeling ging bij het niet na komen van de omgang met mijn kind werd ik wel in het gelijk gesteld,MAAR HET WAS NIET IN HET BELANG VAN HET KIND,DAT MOEDER IN GIJZELING WERD GENOMEN! Tot zover heb ik daar nog begrip voor,maar volgens de wet zou het wel moeten! Natuurlijk zit ik er ook niet op te wachten dat Moeder het gevang in zou moeten,maar rest mij dan nog een andere keus?
Moeder in gijzeling is niet in het belang,maar Kind zonder Vader maakt blijkbaar nog steeds niets uit! En dat moet veranderen,daarom ook onze actie om het met heel veel handtekeningen het Co-ouderschap wettelijk te gaan eisen inclusief het uitvoeren van de sancties bij niet na komen!
Je kunt nog steeds tekenen zie daarvoor :
http://zorro.web-log.nl/log/1660755