Hoe kan dit nou weer? Je eerste verantwoordelijkheid in het leven is het niet onderschijten van je luier. Iedereen is dan helemaal trots op je als je een week je luier niet hebt volgebaggerd en voor je het weet heb je een hele reut verplichtingen en verantwoordelijkheden waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Wat is er in de tussentijd gebeurd tussen toen en nu?
Je wordt geboren, het enige wat je hoeft te doen om aandacht te krijgen is je bek open trekken en te schreeuwen waarna je krijgt meteen een tepel in je mond gedrukt krijgt, als je tenminste geen moeder met een borstvoedingsfobie hebt. Alles is dan nog koek en ei. Je krijgt een luier om die je gewoon vol kan kakken zonder consequenties.
Na een tijdje word je al op de grond gedonderd en verwachten ze al van je dat je gaat kruipen en beginnen ze al tegen je te lullen met woorden als "zeg maar mama" of "zeg maar papa" Dat is het begin van alle ellende, na het kruipen komt het lopen en na het brabbelen komt het praten. In het begin vinden ze het nog leuk als je loopt en praat maar ergens rond je pubertijd beginnen ze te klagen dat je een te grote mond hebt en mag je het huis niet uit omdat je vorig weekend ook al weg bent geweest. Dit allemaal terwijl het natuurlijk wel gewoon hun eigen schuld is want wie heeft je nou leren praten en lopen?
Dat is natuurlijk nog niet genoeg, ze hebben ook nog het lumineuze idee in hun hoofd gehaald om je 4 jaar de tijd te geven om te wennen aan het luizenleventje van alles is ok en leuk waarna ze je genadeloos in de harde maatschappij van de kleuterklas duwen. En voor je het weet ben je de komende 61 jaar doordeweeks wel ergens mee bezig, of bij de tijd dat ik 65 ben is het onderhand al 83 geworden omdat je volgens de Wia best nog een wc kan schrobben met een stoma en een rollator en de gemiddelde leeftijd omhooggeschroefd is tot 120 door allerlei geweldige ontwikkelingen in de medische wetenschap.
Dat je er 30 jaar volledig broos en invalide van doorbrengt maakt natuurlijk niet uit. Anyway, van je hele leven ben je gemiddeld 11 jaar gevrijwaard van het beest dat de Economie heet en dat zijn meestal jaren dat je slecht ter been doorbrengt.
OK, waar het eigenlijk op neer komt is dat ik verdomme nu op zaterdag moet werken terwijl ik veel liever brabbelend en in mijn luier kakkend aan een tepel had willen zuigen
![]()
.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid