abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34705963
de hele dag gisteren niemand gezien dus ik denk dat het goed is gegaan dinsdag aan de telefoon

kom later terug met een update van de werkzaamheden tot nu toe
pi_34724968
Feli knorretje Zit al twee topics mee te lezen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34740024
Ook hier wordt er nog steeds een beetje geklust, niet zo snel als bij sommige anderen als ik dat her en der lees, maar ach we komen er vanzelf.

Het muurtje in de woonkamer is er inmiddels uit, en ben tot de conclusie gekomen da we een fout hebben gemaakt, de bestelde keuken gaat niet passen. Die moeten we dus verkleine met minimaal 2 kasten minder. Jammer van de bergruimte, maar niets aan te doen.

De andere muur die we er uit hadden willen hebben voor wat leefcomfort kan er helaas niet uit, dat ministukje van 80 cm blijkt een draagmuur te zijn. Dus de woonkamer kan toch niet groter gemaakt worden dan dat ie nu is. Dus moeten maar eventjes zien hoe we dat gaan oplossen kwa meubelen en ruimte enzo.

Vandaag zijn we in alicia d'r kamertje aan het schuren en plamuren en aan het schuren geweest, een gedeelte van het oude stucwerk liet geheel los dus dat nog ffies beetje gerepareerd en de plint en kozijn staan in de grondverf.

Op naar morgen
pi_34741386
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef knorretje het volgende:
Ook hier wordt er nog steeds een beetje geklust, niet zo snel als bij sommige anderen als ik dat her en der lees, maar ach we komen er vanzelf.

Het muurtje in de woonkamer is er inmiddels uit, en ben tot de conclusie gekomen da we een fout hebben gemaakt, de bestelde keuken gaat niet passen. Die moeten we dus verkleine met minimaal 2 kasten minder. Jammer van de bergruimte, maar niets aan te doen.

De andere muur die we er uit hadden willen hebben voor wat leefcomfort kan er helaas niet uit, dat ministukje van 80 cm blijkt een draagmuur te zijn. Dus de woonkamer kan toch niet groter gemaakt worden dan dat ie nu is. Dus moeten maar eventjes zien hoe we dat gaan oplossen kwa meubelen en ruimte enzo.

Vandaag zijn we in alicia d\'r kamertje aan het schuren en plamuren en aan het schuren geweest, een gedeelte van het oude stucwerk liet geheel los dus dat nog ffies beetje gerepareerd en de plint en kozijn staan in de grondverf.

Op naar morgen
Succes
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 21:41:32 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34741744
Welk muurje van 80cm dan voorin?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34752529
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef knorretje het volgende:

Op naar morgen
Is het geen optie om een stalen draagbalk te plaatsen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:14:13 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34753000
Ow, da's wel balen dan Knor van dat draagmuurtje.
Heb je niet nog een paar foto's ter illustratie?
  zondag 5 februari 2006 @ 11:22:15 #133
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34753124
Volgens mij wonen jullie daar zo op 100 meter van één van mn beste vrienden. Gezellig.
For great justice!
pi_34770240
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:36 schreef Joene het volgende:

[..]

Is het geen optie om een stalen draagbalk te plaatsen ?
vast wel, maar zou niet weten hoe dat moet, dus tja dan maar niet

ik breng de oudste zo naar bed en heb foto's van de afgelopen dagen van de camera gehaald en dan zal ik ffies wat laten zien van de vorderingen. We hebben vandaag twee muurtjes behangen van alicia d'r kamer en het knapt er zienderogen van op, lekker fris

De komende dagen zal daar niet veel meer gebeuren, links heb ik weer een slijmbeursontsteking in mijn schouder/rugflank en rechts een opgezette spier in de onderarm Maar goed, dan gaan we gewoon weer rustig verder met inpakken ofzo in r'dam.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:40:20 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34770502
Sterkte Knor en veel succes met klussen! Lekker dat je al zo'n dankbaar klusje als het behangen hebt gedaan. Dat houdt je op de been: af en toe iets constructiefs doen waar je resultaat van ziet, tussen het slopen of schuren ed. door!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34770569
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Sterkte Knor en veel succes met klussen! Lekker dat je al zo\'n dankbaar klusje als het behangen hebt gedaan. Dat houdt je op de been: af en toe iets constructiefs doen waar je resultaat van ziet, tussen het slopen of schuren ed. door!
jullie ook veel succes met het klussen

hier wordt overigens alles behangen gaat sneller
pi_34777753
Dag 1 (1 feb)

In de woonkamer was een extra slaapkamertje gebouwd voor hogere opbrengsten uit de kamer verhuur,
Het is de bedoeling dat daar onze keuken komt, dus slopen.

De lichtopbrengst is flink verhoogd nu de hele muur eruit is
Helaas bleek de bestelde keuken niet geheel naar wens uit te vallen, (veeeeeel te groot) dus we gaan er 2 a 3 kastjes weglaten.

Achter wat hardboardplaatjes kwam deze deur tevoorschijn
Aan deze zijde nog goed, aan de andere kant geheel onherstelbaar beschadigd door er stukken uit te zagen.
Dus met de tijd moet daar een nieuwe voor gekocht worden.

Dag 2 (vandaag behang, verf etc gekocht en grof vuil in gepakt, de hele zolder stond daar mee vol )

Dag 3 (3 feb)

Schuren, plamuren, schuren, plamuren/kitten en gronden. We zijn begonnen in alicia d'r kamertje,
waar heeeeeeeeeel veel gaatjes zaten in het stucwerk, en helaas ook flink vee stucwerk losliet
resultaat een mooi geel wit gestippelde kamer

dit alles onder toeziend oog van de toekomstige bewoonster

De buizen vanuit de meterkast

dag 4 (4 feb)

Nog meer schuurwerk, Alicia maakt hier de plintjes 'stofvrij'

Ze zijn ook in de grond gezet, net als de afdeklatjes aan het plafond en de deurkozijnen.

dag 5 (vandaag)

Na vandaag en zeker na morgen, begint het kamertje echt op te knappen, plafond is gewit en al twee muurtjes behangen

de lijm aanmaken,

in de tussentijd het plafon gewit

laatste restje vloerbedekking uit de kamer

De eerste muur biggetjes roze

Jong geleerd is oud gedaan

En de andere kant is wit geworden

pi_34778120
Wat een werk Knorretje Maar 't gaat wel mooi worden zo te zien!
pi_34778148
Netjes allemaal
  zondag 5 februari 2006 @ 22:58:40 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_34778161
Ziet er goed uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 februari 2006 @ 22:59:12 #141
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34778184
Mooi Knor!
Wat zal ze blij zijn met haar kamertje!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 6 februari 2006 @ 09:59:29 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34786654
Jee wat een verschil in dat kamertje zeg!
Oh wat lekker is dat toch altijd als het zo duidelijk verbetering oplevert!
pi_34866911
ziet er mooi uit Knorretje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:51:04 #144
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34951114
ok we hebben nu al een aantal dagen een cv probleem. Hij slaat niet aan
na een truccage van heet water pakken slaat ie aan en als ie de gevraagde temperatuur bereikt hebt slaat ie uit en hij slaat gewoon niet meer van zichzelf aan, tenzij we zelf in de gaten houden en voordat het echt stervenskoud is de heet water kraan aan doen.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:46:15 #146
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34953310
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:56 schreef knorretje het volgende:
ok we hebben nu al een aantal dagen een cv probleem. Hij slaat niet aan
na een truccage van heet water pakken slaat ie aan en als ie de gevraagde temperatuur bereikt hebt slaat ie uit en hij slaat gewoon niet meer van zichzelf aan, tenzij we zelf in de gaten houden en voordat het echt stervenskoud is de heet water kraan aan doen.
Ik denk dat de driewegklep kapot is.....
pi_34960260
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:46 schreef gateway het volgende:

[..]

Ik denk dat de driewegklep kapot is.....
Wat kost zo'n klep ongeveer en is die evt. eenvoudig zelf te vervangen? Zou natuurlijk het proberen waard zijn
pi_34961520
Als je een ander husi betrekt en de history van de cvketel neit kent doe je er (denk ik) verstandig aan om een reparateru te laten komen die hem helemaal nakijkt, repareert en afstelt. Je bent er dan bijna zeker van dat je de hele winter en zomer weer doorkomt.

Het onderhoud moet toch, en pleisters plakken is met een cv ketel geen echte oplossing. Het is namelijk je comfort in je huis.
pi_34961537
ja maar over een week of 6 komt er een nieuwe ketel, dus hem laten nakijken en repareren vind ik zo'n zonde geld De ketel die er nu hangt moet ons alleen maar door de verbouwing heen helpen tot we aangekomen zijn bij de plek waar hij hangt.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:41:27 #150
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34961755
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 08:58 schreef knorretje het volgende:
ja maar over een week of 6 komt er een nieuwe ketel, dus hem laten nakijken en repareren vind ik zo'n zonde geld De ketel die er nu hangt moet ons alleen maar door de verbouwing heen helpen tot we aangekomen zijn bij de plek waar hij hangt.
dan zou ik er idd ook niks aan laten doen. je kan proberen of je de driewegklep kunt zien zitten, en er iets tegenaantikken met de steel van de hamer, of foorzichtig met de hamer.

Kan zijn dat er rotzooi of dat ie zwaar loop/klemt van het lange niet gebruiken.....

(hier doet ie zowat dagelijks zijn werk, en soms doettie moeilijk....)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')