Ik heb dezelfde plannen, al hele lange tijd. Maar het komt er maar niet van.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef Twisted_Logic het volgende:
Zijn er nog Fok!ers die zelf low budget, amateur films maken? En dan bedoel ik dus echt films met een verhaal erin. Wij willen namelijk met de scouting een film maken, we hebben eigenlijk nog helemaal niks, geen verhaal, geen genre etc. Het enigste wat we hebben is een video camera en een mooie omgeving.
Tot zo ver is het allemaal nog wel te realiseren alleen in de eind montage komt denk ik veel tijd te zitten, en hoever ik weet heeft bijna niemand ervaring met video bewerking, maar ik wil het wel leren dus dat is dan een plus punt.
Mischien is het leuk als hier wat ervaningen worden uitgewisseld.
Eens! Ik heb ook zoiets in mijn hoofd zitten. met een meiden groep, groep 7 basisschool. Hoeft geen echte film te worden. Meer een verhaal dat we opnemen met de camera. Maar de basisdingen zijn uiteraard hetzelfde.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:20 schreef Twisted_Logic het volgende:
Zijn er nog Fok!ers die zelf low budget, amateur films maken? En dan bedoel ik dus echt films met een verhaal erin. Wij willen namelijk met de scouting een film maken, we hebben eigenlijk nog helemaal niks, geen verhaal, geen genre etc. Het enigste wat we hebben is een video camera en een mooie omgeving.
Tot zo ver is het allemaal nog wel te realiseren alleen in de eind montage komt denk ik veel tijd te zitten, en hoever ik weet heeft bijna niemand ervaring met video bewerking, maar ik wil het wel leren dus dat is dan een plus punt.
Mischien is het leuk als hier wat ervaningen worden uitgewisseld.
Ben het met je punten meer dan eens. Ik heb zelf een uitstekend gevoel voor muziek (heb ook een grote stapel soundtracks liggen en kan daarvan zowat alles uit mijn hoofd (dat is echt een groot voordeel)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:50 schreef CryARiver het volgende:
Paar algemene tips
Ulead Video Editor 7.0 is een prachtig programma voor een professioneel resultaat dat vrij simpel te bedienen is.
Verder is muziek heel belangrijk bij de montage, en niet slordig afwerken (wat de neiging van veel mensen wel is). Een leuk verhaaltje schrijven, en je daar aan vast houden. Dan kan het wel wat worden.
En als je er 1 hebt, met een statief opnemen. Geeft een professioneler resultaat. En natuurlijk in 16:9.
Oke bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:50 schreef CryARiver het volgende:
Paar algemene tips
Ulead Video Editor 7.0 is een prachtig programma voor een professioneel resultaat dat vrij simpel te bedienen is.
Klopt ja, maar ik wil wel het monteren van films lerenquote:Verder is muziek heel belangrijk bij de montage, en niet slordig afwerken (wat de neiging van veel mensen wel is). Een leuk verhaaltje schrijven, en je daar aan vast houden. Dan kan het wel wat worden.
Dat moet te regelen zijnquote:En als je er 1 hebt, met een statief opnemen. Geeft een professioneler resultaat. En natuurlijk in 16:9.
Oke, bedankt voor de tipsquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:12 schreef CryARiver het volgende:
Ik heb zelf een externe microfoon gekocht. Niet al te duur, maar niet elke camera (maar wel veel) hebben zo'n toepassing.
Zo'n externe microfoon heeft zelf vaak een wind filter (niet zo'n foute software-matige), en richt zich beter op wat je filmt. Minder achtergrond geluid dus en dergelijke.
Als je het te duur vind, of geen externe microfoon kan aansluiten (of kunt vinden, bij sommige types vrij zeldzaam), dan moet je er goed op letten bij het opnemen. Dat het niet te veel waait, dat je niet te veel dicht bij de camera herrie maakt, en bij het monteren dat je bij dialogen het geluid iets harder zet..
Haha, nee er is niks van gekomen (helaas).quote:Op donderdag 21 september 2006 19:17 schreef SunChaser het volgende:
En? Is er al een film?
Valt wel mee. Je zet de single op de tijdbalk en dan zet je beeld en geluid van je opnames erover heen, beetje schuiven tot t gelijkloopt en dan geluid van de beelden uitzetten of weggooien.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:59 schreef a-child-in-chains het volgende:
Eind-montage gaat heel veel tijd in zitten.
Ik wilde nog een videoclip schieten voor een rapbandje hier in purmerend.
Is nog niet veel van gekomen.
Ik weet niet hoe ik de timing van de beelden (lipsync) gelijk kan laten lopen met muziek
Terwijl ik de beelden opneem met rappers die op de maat van een boombox rappen.
Lijkt me knap lastig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |