abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34285902
Hallo,
ik ben Dennis en samen met mijn vrouw Natascha heb ik pas een ander huis gekocht.
In dat huis ligt een eiken vloer op zich niets mis mee maar wij vinden het niet mooi en hebben dus een tegelvloer besteld die ze komen leggen met vloer verwarming.
Dus moet die houten vloer eruit.
Die vloer ligt vast gelijmd op de bestaande dekvloer op zgn. broodjes.
Nou is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee om die houten vloer eruit te krijgen zonder dat de ondervloer(dekvloer) beschadigd.
En dat alle lijmresten weg zijn want ik heb van de tegelzetter te horen gekregen dat alle lijmresten weg moeten anders hecht de lijm of mortel niet.

Dennis
pi_34288797
huur een tapijtstripper bij boels of een huurcenter.

koop een koevoet en trek al je hout eruit, hierna met de tapijtstripper stukje voor stukje de lijm eraf steken.

of je doet het met een kango, en smeert er een nieuwe deklaag op
pi_34288935
die houten vloer eruit halen is inderdaad het probleem niet met een koevoet lom je een heel eind!
Maar die lijmresten is het probleem!!
pi_34289509
Buitenste plank met b.v. een circelzaag (blad kort instellen) door midden zgen in delengte richting. Daarna kun je met een plamuurmes of een anders stuk staal de overige planken los halen van de ondergrond door de lijm door te snijden. Daarna de planken verkopen. Hoe oder hoe duurder begint bijn zo'n 30 euro per m2
pi_34289577
Kun je die spaanplaat er niet ook uit slopen en een nieuwe ondervloer leggen? Kost je denk ik heel wat minder tijd en gevloek dan te proberen alle lijmresten te verwijderen.
pi_34289915
Lijmresten mijns inziens gewoon weg halen met een grote vloerenschuurmachine welke je bij boels, hss, gamma kan huren. Zorg wel ff voor een flink grof schuurpapier op de machine
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34290083
Je hebt trouwens ook wateroplosbare lijm, na dat de planken weg zijn een stukje nat maken met heet water en na 5min even kijken of het los laat als je er over gat met een plamuurmes
pi_34290494
nou ik weet al wel dat de lijm die gebruikt is SUPER lijm is.
En dat je eerder de beton kapot trekt danhet hout.

Dennis
pi_34290574
ik heb wel es gehoord dat je op je knieen met in elke hand een baksteen een boel lijmresten weg kan krijgen
de wax on, wax of methode, maar dan met bakstenen
pies on joe toe
pi_34293591
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef d-mail het volgende:

Dennis
gaat niet lukken hoor! believe me, lijm verliest het van beton bigtime

Soort van lijmschraper kan je btw ook huren evt. heb ik wel gezien bij HSShireshop.nl
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34294142
Als ze toch de vloerverwarming komen infrezen, en dat moet weer worden opgevuld... Kun je misschien net zo goed een egalizatielaag eroverheen doen. Ik weet niet of dat kan, maar misschien het navragen waard? Wordt de vloer iets meer dan de dikte van de lijm hoger.
pi_34303867
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef d-mail het volgende:

Dennis
Datn is gewoon je dekvloer behoorlijk gescheurd door krimp en ligt ie los. Kun je beter ook ivm de vloerverwarming de dekvloer vervangen als dat zi is.
pi_34877210
Nou het is gelukt hoor!
Maar ik kan hetniemand aanraden!
Als je een houten vloer hebt die verlijmd is op spaanplaat broodjes laten liggen!!!!!!
Echt klote werk
pi_34878028
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:35 schreef d-mail het volgende:
Nou het is gelukt hoor!
Maar ik kan hetniemand aanraden!
Als je een houten vloer hebt die verlijmd is op spaanplaat broodjes laten liggen!!!!!!
Echt klote werk
Vertel eens hoe je het nu hebt gedaan, dan hebben we er in de toekomst ook wat aan
pi_34880562
Eiken vloerdelen kwamen er zo vanaf. Beitel eronder klauwhamer eronder kwamen er redelijk goed af, maar dat kwam ook omdat er geen mes en groef aan zat, waren gelijmd en gespijkerd op de broodjes(plankjes spaanplaat van +/- 10 bij 25cm). Dat was het probleem die broodjes waren ook weer verlijmd op de dekvloer. Hebben we met hamer en beitel met z'n tweeen 4 dagen van 's ochtends vroeg tot 9 uur 's avonds eraf aan het bikken geweest. Spaanplaat sla je helemaal kapot en blijft in de lijm op de vloer vast zitten.
OK dat was dus na vier dagen gelukt. maar toen moest de lijmlaag er nog vanaf omdat die schijnbaar een chemische reaktie kan geven met tegellijm. Ik naar BO-rent paar dagen ervoor al, zeggen ze geen probleem hebben we wel een schuurapparaat voor daar schuur je zo mee af.
NIET DUS!!! Grofste schuurschijf geprobeerd, staalborstel erop geprobeerd allemaal niet gelukt. Maak de lijm alleen maar warm.
Dus zat er maar 1 ding op Bikken. 3 makita's klopboormachine's gehuurd een paar flinke beitels erop en bikken maar!!!
2 dagen lang!
Dus alles bij elkaar 6 dagen mee bezig geweest.
Vanochtend zouden ze de vloerverwarming erin komen frezen. Ging niet! Vloer te hard.
moesten ze zagen, ging ook niet goed want vloer was niet vlak meer door dat gehak.
En wat denk je zagen die sukkels ook nog een waterleiding door!!!!!grrrrrrr
Morgen komt de tegelzetter en die kan hem niet meer met alleen maar tegel lijm lijmen omdat die vloer niet meer vlak is en egaliseren haal ik niet meer dus moet ie in de mortel gelegd worden, maar komt er weer een kostenplaatje bij natuurlijk.

Dus conclusie; Heb je een vloer die verlijmd is op broodjes; LEKKER LATEN LIGGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dennis
pi_34881036
Ik zou die tegelboer ff opschuiven en dan toch egaliseren
pi_34881170
want denk je dat dat kost dan 50m2 egaliseren???
pi_34881423
Gaat trouwens toch niet tegelzetter kan dan de 20e pas weer. En dat is te laat!!!!
Dennis
pi_34891097
aardige tegenvaller.
Maar wat betreft die tegelvloer in de cement: ik zou niet anders willen, dat is veel sterker dan in de lijm
pi_35151039
Nou , de vloer ligt hoor!!!!!!
En hoe?
Super, die mannen hebben hem echt zo strak als een spiegel gelegd, complimenten hoor!
In de mortel.

Dennis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')