BRONquote:Nederlanders hebben geen werkvergunning nodig om in dienst te treden bij een werkgever op Curaçao. Nederlanders die op Curaçao willen komen wonen, moeten wel een verzoek indienen om van rechtswege toegelaten te worden. Dat verzoek wordt gericht aan de gezaghebber en ingediend bij het Bureau Plaatselijk Hoofd van de Politie, De Ruyterkade 50. Tel: (5999) 465 6588; Fax (5999) 465 8220. Bij de indiening moeten de volgende documenten worden bijgevoegd.
Een pasfoto
Kopie paspoort
Geboortebewijs
Bewijs van goed gedrag
Arbeidsovereenkomst (in geval van dienstbetrekking) of Uittreksel Kamer van Koophandel) in geval van eigen bedrijf
Bewijs van voldoende middelen van bestaan (bankverklaring/salarisslip)
Mijns inziens...heeft dit betrekking op permanente bewoning.....ik heb 't iig allemaal niet nodig gehad...quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:45 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik bedoel dus deze bureaucratie:
[..]
BRON
Maar ik weet niet of dat ook voor mij geldt of voor mensen met en eigen bedrijf of voor mensen die er permanent willen wonen/werken..
Waar woonde en werkte je?quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:47 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Mijns inziens...heeft dit betrekking op permanente bewoning.....ik heb 't iig allemaal niet nodig gehad...
.....of was ik er nu illegaal.....
Ghehehe.....ik vond 't er heerlijk....kan er de vinger niet op leggen...alles is charmant.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef Steffy het volgende:
[..]
illegaal, op curacao, ik zal de krant tippen, dat kennen ze daar niet volgens mij![]()
![]()
Ik woonde (na 2 korte verblijven elsewhere) in Parke Tropikal...in een omgebouwd kantoor....niet bepaald luxe wonen...maar goed...dat boeide afgezien van de backflush vanuit de plee naar de douche niet zo...quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:51 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Waar woonde en werkte je?
ik heb een huisje/kamer in Dominquito gevondenen ben nog op zoek naar werk
Wat moet ik nou regelen dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:55 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Ghehehe.....ik vond 't er heerlijk....kan er de vinger niet op leggen...alles is charmant.
[..]
Ik woonde (na 2 korte verblijven elsewhere) in Parke Tropikal...in een omgebouwd kantoor....niet bepaald luxe wonen...maar goed...dat boeide afgezien van de backflush vanuit de plee naar de douche niet zo...Daar "werkte/stagede" ik ook...samen met een studiegenoot deden we daar een milieu-audit....
Ben ff kwijt in welke regio 't was...maar iig vlak bij Centrum Supermarket (niet Mahaai)...![]()
Sorry...heb echt geen flauw idee....je krijgt overigens wel in 't vliegtuig (tenminste dat was bij ons toen) een (groen) kaartje, waarop je de aard van je bezoek/verblijf moet invullen en de duur...etc...aan de hand daarvan krijg je een datumstempel in je paspoort...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:03 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Wat moet ik nou regelen dan?
ik ga geen stage lopen btw, misschien maakt dat wat uit.
Het lijkt me niet dat ik zomaar een enkele reis kan maken en dan daar een kamer huren voor een half jaar en dan gaan werken. Welke officiele documenten heb ik nodig?
hehe.. ja als niemand het me kan zeggen hier doe ik dat wel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:05 schreef Make-Yourself het volgende:
...verder eens informeren bij MinBuZa/BiZa...?
Dit is helemaal correct en geldt voor elke NL'er.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:45 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik bedoel dus deze bureaucratie:
[..]
BRON
Maar ik weet niet of dat ook voor mij geldt of voor mensen met en eigen bedrijf of voor mensen die er permanent willen wonen/werken..
Bestel gewoon het boek van Dos Mundos. Iets van 20 euri op een NL bankrekening storten en je hebt het snel in huis. Daar staat alles in.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:07 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
hehe.. ja als niemand het me kan zeggen hier doe ik dat wel.
maar dit scheelt me een hoop rondbellen..
quote:Kluupkluup wil dus:
het topic gaat over: werk (vergunning?!), wonen (registratie bevolkingsregister?) en recht (verblijfsrecht? recht om te mogen werken/wonen?)..
Wat moet ik hebben? paspoort, geboortebewijs?, bewijs van goed gedrag?, arbeidsovereenkomst? Bewijs van voldoende middelen van bestaan (bankverklaring/salarisslip)?
En ik wil het gewoon niet in TRV omdat iedereen dan offtopic gaat lullen over Curacao.. ik heb specifieke vragen bij wie ik moet zijn voor welke documenten. het is geen reisje ofzo..
Dat boek ga ik idd maar eens bestellen..quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:28 schreef error het volgende:
[..]
Bestel gewoon het boek van Dos Mundos. Iets van 20 euri op een NL bankrekening storten en je hebt het snel in huis. Daar staat alles in.
kan dat niet naar m'n NL-rekening gestort worden? (ok dat kost geld, dat storten naar 't buitenland, maar die kosten wil ik dan wel op me nemen)quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:27 schreef error het volgende:
Denk ook aan een bankverklaring anders kan je hier wel eens problemen krijgen met het openen van een bank account. (en die heb je vaak nodig om een salaris te ontvangen, ervanuitgaande dat je gaat werken)
Hmm, een enkeltje zou ik niet kopen. Je moet wel een retour hebben, maar dan moet je een ticket nemen, waarvan de de retourdag nog niet vaststaat (is wel duurder). Ze zijn natuurlijk ook niet achterlijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:14 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Dat boek ga ik idd maar eens bestellen..
maar als ik je verhaal nou goed begrijp is het eigenlijk gewoon mogelijk een enkele ticket te kopen, zwart te werken en een half jaar later terug te komen?
Afhankelijk van de werkgever... Hij kan je ook cash uitbetalen (ivm veiligheid niet verstandig, maar das een ander verhaal)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:15 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
kan dat niet naar m'n NL-rekening gestort worden? (ok dat kost geld, dat storten naar 't buitenland, maar die kosten wil ik dan wel op me nemen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |