Ja idd Xman
![]()
daar zat ik dus ook aan te denken... Internet wordt dan wel steeds belangrijker, het blijft alleen enorm aan de oppervlakte. Je bent dan wel globaal op de hoogte van een bepaald iets, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik vind het een vreemde, en op persoonlijk professioneel vlak zorgwekkende
![]()
ontwikkeling. Niet alleen op het gebied van werkplekken, maar ook de hele... toonzetting, of hoe zeg je dat. Toonzetting is niet het goede woord. Maar de manier waarop de maatschappij gevormd wordt, staat me zo niet aan. Neem alleen al dat Cupio TV en die belspelletjes, dat zegt eigenlijk al een heleboel. Nu kan ik al als een oude lul over vroeger gaan lullen, maar ik vind het gewoon verschrikkelijk hoe de consument nu via de media wordt bereikt.
Zo gaat dat met kranten en tijdschriften net zo. Nieuwe Revu is natuurlijk geen wetenschappelijk tijdschrift, maar het was een paar jaar geleden nog héél interessant - nu zijn ze ook veel meer afhankelijk van adverteerdersinkomsten, dat druipt er aan alle kanten vanaf. Nu hoop ik, nu de oude hoofdredacteur weer terug is, dat de inhoud zal verbeteren.
Autoweek, van hetzelfde laken een pak. Nog amper kritisch, een andere manier van schrijven en duidelijk veel sneller in elkaar gezet (of met minder mensen - ik denk zelfs beide), waardoor het gewoon zoooo oppervlakkig blijft.
En de plaatselijke huis-aan-huisbladen, die soms bepaalde nieuwsfeiten niet uitgebreid kunnen "aanpakken" om de relaties met de klanten (middenstand, gemeente e.d.) te kunnen behouden. Als je een échte overtuigde journalist bent, dan lijkt me dat iig op langere termijn niet echt houdbaar, om zo te moeten werken.
Door de ontzuiling willen mensen zich vervolgens nog amper binden aan een krant, en het leven dat duurder is geworden weerhoudt veel mensen van een abo op een krant of een tijdschrift.
Maarja, ik lul geloof ik weer tegen een lege ruimte