abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34236967
Tijdschriften komen en gaan - dat nu het Idols Magazine verdwijnt is niet bijzonder, want er zijn vele bladen die relatef kort na het verschijnen alweer uit de schappen verdwijnen. Verder moeten tijdschriften met minder mensen méér werk verzetten.
Van veel bladen daalt de oplage, adverteerders worden belangrijker voor de inkomsten, waardoor het kan zijn dat (een deel van) de inhoud verandert. Of de toonzetting van het tijdschrift wordt anders.

Bij kranten is dat niet anders. Bij De Telegraaf is onlangs nog een tweede ontslaggolf aangekondigd, de fusie die het AD is aangegaan kostte meer dan 300 banen en verder is bijvoorbeeld ook Wegener enorm aan het bezuinigen.

Dus ik vroeg mij zo eens af, eigenlijk n.a.v. dat bericht op de FP dat dat Idols Magazine dus verdwijnt, of jij, user, lezer(es), als mens zijnde, nog wel eens bewúst een krant of een tijdschrift leest? Ik merk bij mijzelf dat Internet veel belangrijker is geworden, maar af en toe koop ik wel een tijdschrift om te lezen.

Wat zou de toekomst zijn van papieren kranten en papieren tijdschriften? Zullen ze op termijn praktisch allemaal verdwijnen? Of is dat een overdreven doem-scenario?
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 12:56:39 #2
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34237249
Ik lees nog steeds veel(wetenschappelijke) tijdschriften.
In bed vooral,aangezien ik de computer niet kan meenemen en ik nog steeds geen laptop heb.
Vroeger kocht ik elke dag een losse telegraaf maar sinds ik internet heb doe ik dat niet meer.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34248470
Nee koop bijna geen tijdschriften meer. Maar sommige tijdschriften zijn gewoon niet te vervangen door het internet. Zoals comics. Of tijdschriften die diep ingaan op 1 onderwerp. Vaak zijn de stukjes op internet net iets te algemeen en gaan ze daar in de tijdschriften veel dieper op in.
pi_34276822
Ja idd Xman daar zat ik dus ook aan te denken... Internet wordt dan wel steeds belangrijker, het blijft alleen enorm aan de oppervlakte. Je bent dan wel globaal op de hoogte van een bepaald iets, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik vind het een vreemde, en op persoonlijk professioneel vlak zorgwekkende ontwikkeling. Niet alleen op het gebied van werkplekken, maar ook de hele... toonzetting, of hoe zeg je dat. Toonzetting is niet het goede woord. Maar de manier waarop de maatschappij gevormd wordt, staat me zo niet aan. Neem alleen al dat Cupio TV en die belspelletjes, dat zegt eigenlijk al een heleboel. Nu kan ik al als een oude lul over vroeger gaan lullen, maar ik vind het gewoon verschrikkelijk hoe de consument nu via de media wordt bereikt.

Zo gaat dat met kranten en tijdschriften net zo. Nieuwe Revu is natuurlijk geen wetenschappelijk tijdschrift, maar het was een paar jaar geleden nog héél interessant - nu zijn ze ook veel meer afhankelijk van adverteerdersinkomsten, dat druipt er aan alle kanten vanaf. Nu hoop ik, nu de oude hoofdredacteur weer terug is, dat de inhoud zal verbeteren.

Autoweek, van hetzelfde laken een pak. Nog amper kritisch, een andere manier van schrijven en duidelijk veel sneller in elkaar gezet (of met minder mensen - ik denk zelfs beide), waardoor het gewoon zoooo oppervlakkig blijft.

En de plaatselijke huis-aan-huisbladen, die soms bepaalde nieuwsfeiten niet uitgebreid kunnen "aanpakken" om de relaties met de klanten (middenstand, gemeente e.d.) te kunnen behouden. Als je een échte overtuigde journalist bent, dan lijkt me dat iig op langere termijn niet echt houdbaar, om zo te moeten werken.

Door de ontzuiling willen mensen zich vervolgens nog amper binden aan een krant, en het leven dat duurder is geworden weerhoudt veel mensen van een abo op een krant of een tijdschrift.

Maarja, ik lul geloof ik weer tegen een lege ruimte
pi_34289968
*inadem*

Dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')