abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34231359
Naar aanleiding van dit:

'Met hyperspacemotor in 3 uur naar Mars'

nieuwsbericht vroeg ik me af of je niet sneller kan communiceren.
Wat is de snelheid van zwaartekracht? Er is een golftheorie, maar zit daar ook een snelheid in? Of zou je door variatie van de massa van een voorwerp kunnen communiceren
pi_34231718
De snelheid van een kracht? Nu heb ik al een tijd geen natuurkunde meer gehad, maar wat in hemelsnaam bedoel je daarmee? Een kracht is instantaan. Op het moment dat iets meer massa krijgt zal de zwaartekrachtveld van het object instantaan veranderen.

De enige snelheid die ik kan ontdekken is de snelheid waarmee de massa van iets verandert of de snelheid waarmee een meetinstrument de snelheid van die massaverandering kan waarnemen. Bedoel je dat soms?
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:44:16 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34231760
Interessante discussie over:

Snelheid van de zwaartekracht
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34232042
De berichten naar en van Mars komen pas 11 minuten later aan inderdaad. Ik denk dat je daar weinig aan kan doen, of je moet de subruimte gebruiken als medium (als die uberhaupt bestaat)
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_34235203
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:44 schreef Flurry het volgende:
Interessante discussie over:

Zeer interessant, ik wist niet eens dat er wetenschappers waren die denken dat zwaartekracht (en dan hoogstwaarschijnlijk zeker ook andere krachten) een golf zijn en daardoor een snelheid hebben.
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:23:04 #6
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_34236212

Daar verder, dat topic is bijna nog helemaal vers
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')