Lower economic and administrative education, Middle economic and administrative education, Adult vocational training.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:06 schreef Verbal het volgende:
Olla,
ik ben voor een kennis een cv aan het vertalen in het Engels, maar ik stuit op een paar opleidingen waarvan ik bij God effe niet kan vinden wat de equivalent daarvan in het Engels is. Misschien dat iemand mij kan helpen.
Het gaat om LEAO, MEAO en PBVE (Primair Beroepsgericht Volwassenen Educatie).
Hellup.
V.
School for Business and Administration (secondary level)?quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:06 schreef Verbal het volgende:
Het gaat om LEAO, MEAO en PBVE (Primair Beroepsgericht Volwassenen Educatie).
Dat klinkt toch meer naar een universitaire bedrijfskundige opleiding.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:17 schreef Capa het volgende:
[..]
School for Business and Administration (secondary level)?
(...)
Dat is juist goed!quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Dat klinkt toch meer naar een universitaire bedrijfskundige opleiding.
En is 't dan niet vervelend om door de mand te vallen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:26 schreef Capa het volgende:
[..]
Dat is juist goed!![]()
Er valt toch geen peil te trekken op de waardering van Nederlandse diploma's in het buitenland, dus elke opleiding die in Engelse vertaling chic klinkt (zonder leugenachtig te zijn) is mooi meegenomen.
Ik zei al, je moet niet liegen. Maar je mag de naam wel zo mooi mogelijk vormgeven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:27 schreef Lienekien het volgende:
En is 't dan niet vervelend om door de mand te vallen?
Google voor de grap eens op 'school for business and administration', dan zie je het wel aan de hits.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:44 schreef Capa het volgende:
[..]
Ik zei al, je moet niet liegen. Maar je mag de naam wel zo mooi mogelijk vormgeven.
Overigens zegt mijn vertaling letterlijk: School voor Handel en Administratie (middelbaar niveau)
dus ik denk niet dat betreffende persoon hiermee door de mand valt.
Zoietsquote:Op donderdag 19 januari 2006 09:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lower economic and administrative education, Middle economic and administrative education, Adult vocational training.
Zoiets?
Heb ik gedaan, maar de eerste hit die ik krijg is van het ROC Rijn IJssel?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Google voor de grap eens op 'school for business and administration', dan zie je het wel aan de hits.
Ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:57 schreef Capa het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar de eerste hit die ik krijg is van het ROC Rijn IJssel?
btw: misschien is intermediate in dit geval een betere vertaling dan secondary.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |