abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:54:45 #1
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34198876
Beetje interesse over en weer. Voorbeeld zodat je weet waar ik het over heb.

Ik : Hoi, alles goed?
Hij/Zij : Ja, gaat wel goed.
Ik : He, hallo, leuke dag gehad?
Hij/Zij : Ja hoor.

En dan heb ik geleerd of iig iets in mijn opvoeding meegekregen om ook interesse te tonen in de ander.. en daarmee de vraag verwacht "En jij?" In hoeverre ik die vraag moet verwachten weet ik niet.

Misschien is het tegenwoordig zo dat je alleen maar aan jezelf hoeft te denken en je om een ander niet meer hoeft te bekommeren. Een beetje enthousiasme en interesse naar een ander toe lijkt mij niet echt teveel gevraagd. Of wel?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:56:00 #2
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_34198931
Ik stel de wedervraag op m'n werk regelmatig ook niet omdat het me inderdaad geen moer interesseert. Rot op met je prietpraat en vertel me waar je voor komt. Wel zo makkelijk en een stuk sneller!
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:00:50 #3
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34199130
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:56 schreef Maerycke het volgende:
Ik stel de wedervraag op m'n werk regelmatig ook niet omdat het me inderdaad geen moer interesseert. Rot op met je prietpraat en vertel me waar je voor komt. Wel zo makkelijk en een stuk sneller!
In collega's interesseer ik mij ook niet zo. Maar bij mij is het een soort automatisme dat ik dan ook vraag hoe het met ze gaat. Als ze interesse tonen in mij, dan toon ik dat in hen. Zal wel te maken hebben met opvoeding? Of ben ik gewoon zo sociaal.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_34199168
Misschien hebben ze gewoon geen zin in een gesprek !
pi_34199191
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:00 schreef GSi het volgende:

[..]
Of ben ik gewoon zo sociaal.
En niet zo interessant?
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:04:49 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34199286
Interesse tonen is bij veel mensen iets anders dan interesse hebben...
Die andere mensen zijn tenminste eerlijk
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34199318
quote:
Wat zij zegt.
JJ72 - Heat
pi_34199356
Ah, dus jij vraagt aan een ander hoe het met hem/haar gaat, zodat jij zelf daarna je verhaal kwijt kunt?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_34199434
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, dus jij vraagt aan een ander hoe het met hem/haar gaat, zodat jij zelf daarna je verhaal kwijt kunt?
Die figuren hebben we bij ons op kantoor ook, nietwaar JK? Ben je even een E-3tje uit de automaat aan het halen komen zulke figuren 'even langs' met hun totaal oninteressante verhaal.
JJ72 - Heat
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:10:52 #10
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34199515
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:05 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Wat zij zegt.
Je collega's zijn je vrienden niet. Dus wat daar mee aan de hand is interesseert mij ook weinig.

Ik doel meer op, een goede vriendin komt thuis van vakantie en ze komt bij jou op de koffie. En jij vraagt "Hej, hoe was je vakantie" Zij heel verhaal ophangen. En terwijl zij weet dat jij ook op vakantie bent geweest of iets gedaan heeft, vraagt zij vervolgens helemaal niks.

En ik ga dan heus niet zonder dat zij het vraagt vertellen hoe mijn vakantie was en heb ik zoiets van, nah, drink je koffie maar op en ga maar weer weg dan.
pi_34199543
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:09 schreef KoudeVrouw het volgende:
Die figuren hebben we bij ons op kantoor ook, nietwaar JK? Ben je even een E-3tje uit de automaat aan het halen komen zulke figuren 'even langs' met hun totaal oninteressante verhaal.
Inderdaad, net doen alsof ze geïnteresseerd in je zijn, maar ondertussen wel snel hun eigen verhaal aan je opdringen als je ze maar half de kans geeft.

Wat kan het mij schelen dat je kat aan de diarree is? .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_34199589
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:10 schreef GSi het volgende:

[..]

En ik ga dan heus niet zonder dat zij het vraagt vertellen hoe mijn vakantie was en heb ik zoiets van, nah, drink je koffie maar op en ga maar weer weg dan.
Ja, je vertelt natuurlijk alleen iets als er na gevraagd wordt. Leuke gesprekken zal jij voeren.
JJ72 - Heat
pi_34199604
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Inderdaad, net doen alsof ze geïnteresseerd in je zijn, maar ondertussen wel snel hun eigen verhaal aan je opdringen als je ze maar half de kans geeft.

Wat kan het mij schelen dat je kat aan de diarree is? .
En om koffie bietsen!
JJ72 - Heat
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:13:23 #14
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34199613
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nee, als ik aan iemand vraag hoe het met hem gaat.. en vervolgens geen wedervraag terugkrijg dan zeg ik niks en diegene vraag ik de volgende keer gewoon niks meer
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:13:24 #15
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_34199615
quote:
Duidelijkheid... Heerlijk
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_34199632
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:54 schreef GSi het volgende:
Beetje interesse over en weer. Voorbeeld zodat je weet waar ik het over heb.

hoi
Ik merk precies hetzelfde bij bepaalde personen. Kom ik bijvoorbeeld bij een vriend thuis, zit die vader beneden. Ik loop naar binnen vraag hoe het gaat etc. Zegt hij: "Goed".

Ik loop naar boven en leg het voorval uit aan die vriend van me, zegt hij: "Ja, misschien heeft hij wel gewoon geen intresse in jou leven". Waar slaat dat op. Het is gewoon asociaal en niet netjes.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:14:19 #17
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_34199652
Huilie TS! Als je geen wedervraag krijgt heeft de desbetreffende persoon geen zin in jouw geneuzel.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_34199667
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:13 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik loop naar boven en leg het voorval uit aan die vriend van me, zegt hij: "Ja, misschien heeft hij wel gewoon geen intresse in jou leven".
Moet kunnen. Duidelijkheid voor alles.
JJ72 - Heat
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:14:59 #19
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34199682
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:12 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Ja, je vertelt natuurlijk alleen iets als er na gevraagd wordt. Leuke gesprekken zal jij voeren.
Ja, ik hou er niet van anderen mijn verhaal op te dringen als er geen interesse voor is. Zoals ik al zei, het moet van 2 kanten komen. Anders kan je met je verhaal bij ook lekker oprotten.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:15:05 #20
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34199689
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:00 schreef GSi het volgende:
In collega's interesseer ik mij ook niet zo. Maar bij mij is het een soort automatisme dat ik dan ook vraag hoe het met ze gaat.
Dat vind ik veel vervelender, mensen die doen alsof ze geinteresseerd zijn maar dat alleen maar doen uit beleefdheid.

Ik vraag zoiets alleen maar als ik echt geinteresseerd ben in het antwoord. Andersom ga ik er dan ook van uit dat als je iets vraagt je ook daadwerkelijk het antwoord wilt weten.

Helemaal irritant is het "oh, wel goed" antwoord, al zit iemand midden in een zware depressie, het gaat altijd "wel goed". Zonde van de tijd dat soort gesprekken.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34199693
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef TC03 het volgende:
Huilie TS! Als je geen wedervraag krijgt heeft de desbetreffende persoon geen zin in jouw geneuzel.
Misschien dat het nu langzaam tot hem doordringt.
JJ72 - Heat
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:16:21 #22
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_34199728
Heb ik ook vaak, maar dan is het voor mij gewoon afgedaan met: de interesse is niet wederzijds, en dan houd het gewoonweg op...
pi_34199737
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef GSi het volgende:

[..]

Ja, ik hou er niet van anderen mijn verhaal op te dringen als er geen interesse voor is. Zoals ik al zei, het moet van 2 kanten komen. Anders kan je met je verhaal bij ook lekker oprotten.
Als iemand er niet na vraagt en jij vertelt het, wat heeft dat in godsnaam met opdringen te maken?
Ga eens met een psycholoog praten, debiel.
JJ72 - Heat
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:17:18 #24
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34199771
Ik vind het ook altijd zo cliché om de werdervraag te stellen, meestal; probeer ik het wel iets origineler anders wordt het zo'n sleur
[KNE]-Mod
pi_34199783
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Moet kunnen. Duidelijkheid voor alles.
Het is asociaal en neit netjes. Wat nou als ik daar gewoon naar binnen loop en niets zeg etc. Dan wordt die gast helemaal kwaad oid. Nee sorry, hoe je het ook bekijkt het isgewoon asociaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')