abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:42:18 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34194139
Van de meeste criminelen worden de namen / foto's niet openbaar gemaakt.
Maar bij de ene zaak doen ze het wel dan staat er gewoon doodleuk een foto van de crimineel in de krant + naam. Zie bv dit nieuwsbericht van de Zwarte Cobra

Maar ik weet nog wel dat Volkert van Der G werd opgepakt en zijn foto / naam mocht niet openbaar gemaakt worden. Wat natuurlijk wel uitlekte op het internet. Net zoals de moordernaar van Theo van Gogh en een Samir A.

Waarom zetten ze van dit soort klanten niet de complete achternaam erbij? Of een foto zonder balkje?

Nu vraag ik mij dus af waarom worden gewoon niet van alle criminelen de foto's en naam prijsgegeven? Heb er geen medelijden mee als ze iets geflikt hebben.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:43:28 #2
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34194179
Als dit meer iets voor recht is mag hij daar ook wel heen
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_34194200
misschien omdat ie in amerika zit ofzo dat zou kunnen

en hij is helemaal geen boef allemaal onterecht hij had nie eens drugs gesmokkelt naar amerika en nog word ie veroordeeld!
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2006 @ 11:44:23 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_34194218
quote:
Maar ik weet nog wel dat Volkert van Der G werd opgepakt en zijn foto / naam mocht niet openbaar gemaakt worden. Wat natuurlijk wel uitlekte op het internet.
werd de naam van Volkert van der Graaf niet pas 'geheim' toen hij officieel verdacht werd van de moord op Pim Fortuyn? eerst werd zijn naam volgens mij wel voluit gebruikt, later niet meer.

Maar je hebt gelijk ik vroeg me dit ook al af naar aanleiding van de 'Zwarte Cobra' op de FP
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:45:10 #5
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34194243
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:43 schreef 2609 het volgende:

en hij is helemaal geen boef allemaal onterecht hij had nie eens drugs gesmokkelt naar amerika en nog word ie veroordeeld!
Heb het er niet over dat hij een boef is of schuldig. Nam hem gewoon als voorbeeld.
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:20 #6
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_34194312
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:43 schreef 2609 het volgende:

en daarom heeft hij ook in de dodencel in Marokko gezeten of waarever het ook was

stumper
With four other people
And aliens
pi_34194361
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:47 schreef Etcetera het volgende:

[..]

en daarom heeft hij ook in de dodencel in Mexico gezeten of waarever het ook was

stumper
marroko was het stumper
pi_34194406
Ik dacht dat de regel was dat als iemand verdachte is, je de naam niet volledig vermeld. Is iemand veroordeeld mag ie weer met volledige naam in de krant.
Lurf is the message and the message is Lurf
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2006 @ 11:50:07 #9
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_34194410
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:48 schreef 2609 het volgende:

[..]

marroko was het stumper
ga eens gauw terug naar school en leer spellen
With four other people
And aliens
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:51:20 #10
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34194456
Wat ook gek is vind ik vaak. Slachtoffers worden meestal wel met complete naam genoemd in de kranten.
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:53:24 #11
112443 nokill
where my PIE! go?
pi_34194527
omdat iedereen deze man al kende
PIE! :P
pi_34194580
Ze zijn er niet echt consequent in volgens mij.
pi_34194880
Omdat het een proces was in the USA.

In USA maken ze de namen en toenamen met foto vaker bekend. In Nederland geldt een ander beleid.

Als je op CNN zou zoeken, zou je de volledige namen van Volkert van der G(raaf) en Samir A.(?) kunnen vinden.

woensdag 18 januari 2006 @ 12:12:38 #14
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34195220
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:02 schreef Devlinsect het volgende:

In USA maken ze de namen en toenamen met foto vaker bekend. In Nederland geldt een ander beleid.

Als je op CNN zou zoeken, zou je de volledige namen van Volkert van der G(raaf) en Samir A.(?) kunnen vinden.

Samir Azzouz
pi_34195528
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:49 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik dacht dat de regel was dat als iemand verdachte is, je de naam niet volledig vermeld. Is iemand veroordeeld mag ie weer met volledige naam in de krant.
Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in. Teminste, zoiets kan ik me ook herinneren.
Ik haat signatures!
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:27:02 #16
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_34197840
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:02 schreef Devlinsect het volgende:

Net zoals het ten tijde van Volkerd v/d G en Mohammed B gewoon op de Britse, Belgische en Duitse televisie wel te horen was (en vast wel alle buitenlandse zenders die er bericht over deden)
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_34200567
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:49 schreef lurf_doctor het volgende:
Dat is onzin, nog steeds worden namen zoals Samir Azzouz en Mohammed Bouyeri nog steeds niet vermeld, evenals Volkert van der Graaff.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:36:05 #18
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_34200623
het word niet vermeld maar iedereen weet het toch wel.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:22:05 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_34202567
Volledige foto's en namen mogen alleen gepubliceerd worden als het voor opsporingsdoeleienden is. Officieel is het zo dat als iemand gevonden is de volledige foto's en namen niet meer gepubliceerd mogen worden. Maar ja, wat heb je daar nu aan, zeker in het internettijdperk Meestal wordt er niet opgetreden tegen de media die namen en foto's publiceren die toch al publiekelijk bekend zijn. Gek genoeg begonnen ze daar laatst moeilijk over te doen. Toen de ontsnapte TBS'er Wilhelm Schippers gepakt was, werd er bezwaar gemaakt tegen het feit dat zijn foto en volledige naam nog gepubliceerd werden Gelijk hebben ze, maar wees dan consequent. Sommige criminelen blijven behoorlijk anonniem, totdat een journalist een 'foutje' maakt door de achternaam niet weg te halen, en zo werd Wik Haalmeijer de moordenaar van Nienke toch iets bekender Dit is achteraf wel hersteld, maar Google cache onthoudt alles. Bovendien was het persbericht al gekopieerd door bepaalde weblogs die zich van kwaad bewust waren dat de achternaam eigenlijk niet gepubliceerd mocht worden.

Internet, i love it
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_34202809
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:35 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Dat is onzin, nog steeds worden namen zoals Samir Azzouz en Mohammed Bouyeri nog steeds niet vermeld, evenals Volkert van der Graaff.
De types die jij noemt zijn zo bekend onder hun A. B. vdG. dat ze een begrip zijn geworden. Ik kan me voorstellen dat een krant dat dan ook na veroodeling gewoon volhoud. En zoals ook al ergens hier gepost, er wordt niet consequent mee omgegaan.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_34230233
Privacy bestaat alleen voor criminelen in NL. Slachtoffers worden met volledige naam, foto en adres in de krant geplaatst. Echt te belachelijk voor woorden.

En weet je wat het ergste is? Het is een afspraak van de media. Volgens mij is het niet eens wettelijk geregeld, maar het journalistieke clubje wil de -in hun ogen- slachtoffers (criminelen dus) natuurlijk niet discrimineren (of het nou autochtonen of allochtonen zijn). Belachelijk eigenlijk. Slachtoffers verdienen het onbekend te blijven tenzij ze dat niet willen, en criminelen moeten aan de schandpaal genageld worden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')