Niet ieder kind heeft dat enzym tekort en sommige kinderen kunnen daardoor er wel tegen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:59 schreef moussy het volgende:
maar maar maar, mijn jongste spruitis verzot op koude spruitjes!!
Zelfde werkwijze als voor Foie Gras dan maar?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:38 schreef vidivici het volgende:
Als verantwoord ouder zul je er dus kosten wat het kost voor moeten zorgen dat een kind groente binnenkrijgt. Maar het begrip verantwoord ouderschap is in deze maatschappij ver te zoeken.
Misschien wel, je moet echt denken wat het beste voor je kind is en dat gewoon afdwingen.Als jij zo communicatief beperkt bent dat dat jou enige machtmiddel is, terwijl je weet dat dat het beste voor je kind is kun je niks anders.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:13 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Zelfde werkwijze als voor Foie Gras dan maar?
Kortetermijnoplossing. Stouwen is niet leren lusten. Consequent aanbieden en het goede voorbeeld geven wel. Dát is verantwoord ouderschap, niet je kinderen in de houdgreep nemen en proppen maar.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:03 schreef vidivici het volgende:
Als ouder weet je redelijk wat gezond voor een kind is om te eten, dwing het maar af. Zorg dat dat ook gegeten wordt. Dat is verantwoord ouderschap , maar tegenwoordig willen ouders alleen maar lieve ouders zijn en dat is fout.
quote:Ga er eens over communiceren met kinderen , ze luisteren echt wel als je een overtuigend verhaal hebt. Als je het goed brengt gaan ze zelfs wel groente eten.
Ik kook standaard groenten-aardappelen-vlees. Drie componenten dus, minstens. Lusten ze de groenten niet, dan blijven de dappeltjes en vlees over, toch?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:50 schreef MeNicole het volgende:
Maar weet je wat ik dan altijd zo zielig vind en ik ook bij veel gezinnen zie!! Dan moet zo'n kindje iets proeven en die blijkt het dan niet te lusten en dan krijgen ze nix anders!! Het kan toch gebeuren dat een kind echt iets niet lust!!
Zo wil ik het later ook gaan proberen!quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:38 schreef Oblivion het volgende:
Mijn arm kind....
Ik eet regelmatig vindaloo en mme jeanette pepers...![]()
Op uw manier, meneer, dan moet je ook consequent zijn.
Overgeven en het dan niet hoeven te eten? Das kaasie!
Want wat gaan kinderen doen? Bij elk iets wat ze niet bevalt...![]()
En zie jij het verschil maar eens.
Laat zoonlief meestal zelf uitkiezen, en hij mag meehelpen het klaar te maken, zelf opscheppen.
Man, daar groeien ze pas van! Kan mij het schelen dat hij spruiten niet te eten vind....
Dat is inderdaad niet normaal en vertaalt zich bijvoorbeeld in een sterke stijging van ouderdomsdiabetes bij jong volwassenen. Slecht voedsel is een belangrijke oorzaak van de toegenomen welvaartsziektes. Denk als ouder zijnde ook aan het lange termijn welzijn van je kind. Ouderdomsdiabetes wens je niemand toe en zeker je kind niet. Dan moet je als ouder zijnde maar eens met je vuist op tafel slaan, dat is altijd beter dan dat je kind vroeger in een verzorgingstehuis zit dan je zelf zit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:07 schreef Stout het volgende:
Op mijn vraag wat ze dan op een dag eten : vn ongezond zoals chips, snacks, mc donalds etc. Fruit eten ze nagenoeg niet, laat staan groente...... Dat is toch echt niet normaal ??
T gekke is dat de heren van de afdeling BOUW dit probleem niet kennen, die eten echt alles wat los en vast zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |