abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34286189
ik lustte vroeger geen spruitjes (welk kind wel?) maar MOEST ze opeten van mijn moeder, tot aan kokhalzen toe ....
ik zal mijn kind nooit zover dwingen als mijn kind echt iets niet lust.

Ik lustte vroeger geen olijven, en ben er nu dol op.
Uiteindelijk ontwikkel je toch je eigen smaak en eet je heus wel.
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_34292691
Spruitjes zijn te vermommen in stamppot als 'groene koolstamppot'. Zulke dingen schijnen ook te verdoezelen te zijn in een stamppot met shoarmavlees.
*Ouwelullenmode* Ik moest vroeger iig alles proeven. Ik ben er IMHO niet slechter van geworden, want ik kan alles eten, op 2 dingen na. Dat vind ik heel acceptabel.
Zeker als een kind wat groter is en iets weigert, is 1 hapje proeven genoeg.
Er staat tegenover dat we ook altijd mochten proeven van olijven, franse kaas, en andere (in die tijd) aparte dingen.
Soms kan het ook helpen om iets op een andere manier klaar te maken. Ik zat te kieskauwen op lof met een maizenasausje. Tot m'n mam lof met ham en kaas maakte........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_34294369
Spruitjes voor kinderen is not done. Kinderen missen in hun spijsvertering een enzym waardoor er een gas vrijkomt dat vergelijkbaar is met mosterdgas.

Groenten over het algemeen vormen de beste bron van voedingstoffen die met name verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van het neurale systeem en de skelet opbouw. Die zijn dus heel belangrijk voor de groei. Een tekort aan deze voedingstoffen zal leiden tot ontwikkelingsstoornissen.

Als verantwoord ouder zul je er dus kosten wat het kost voor moeten zorgen dat een kind groente binnenkrijgt. Maar het begrip verantwoord ouderschap is in deze maatschappij ver te zoeken.
pi_34294485
LOL! Dat klopt vidivici!
Het verantwoord ouderschap twijfelt tussen gedogen en fruit geven en naar binnen proppen met een trechtertje....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 22:59:52 #180
7074 moussy
kuttekop
pi_34295066
maar maar maar, mijn jongste spruit is verzot op koude spruitjes!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34295126
Ik heb hier ook twee hele moeilijke eters zitten... Momenteel heb ik als oplossing en tot nu ( ben een week bezig) werkt het goed....

Ik schep voor de kids op... iets meer dan ze van mij eigenlijk moeten eten en als er dan gezeur en gedrein is dan mogen ze van dat ' teveel" laten staan maar de rest opeten. En niet eten is hier GEEN toetje ook dus.

Mijn jongste van twee liep mij nl ook steeds in de zeik te nemen dor het eten net zolang in zijn mond te houden en net zo lang te proppen tot ie vanzelf over zijn nek ging.
Nu heb ik tegen hem gezegd dat als ie dat weer doet ( en ik blijf het herhalen) dan kan ie zonder eten meteen naar bed .
En dat vind ie vreselijk dus dat werk als een tiet.
pi_34295200
Als ouder weet je redelijk wat gezond voor een kind is om te eten, dwing het maar af. Zorg dat dat ook gegeten wordt. Dat is verantwoord ouderschap , maar tegenwoordig willen ouders alleen maar lieve ouders zijn en dat is fout.

Ga er eens over communiceren met kinderen , ze luisteren echt wel als je een overtuigend verhaal hebt. Als je het goed brengt gaan ze zelfs wel groente eten.
pi_34295324
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:59 schreef moussy het volgende:
maar maar maar, mijn jongste spruit is verzot op koude spruitjes!!
Niet ieder kind heeft dat enzym tekort en sommige kinderen kunnen daardoor er wel tegen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:13:44 #184
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34295534
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:38 schreef vidivici het volgende:
Als verantwoord ouder zul je er dus kosten wat het kost voor moeten zorgen dat een kind groente binnenkrijgt. Maar het begrip verantwoord ouderschap is in deze maatschappij ver te zoeken.
Zelfde werkwijze als voor Foie Gras dan maar?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34295685
Vidivici, tegenwoordig zijn er meer mogelijkheden dan de manier van foie gras idd.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_34295736
Ik ben het met je eens dat sommige dingen qua ouderschap niet deugen. Maar wat mij betreft gaat dat niet over dit topic.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_34296890
Wat een leuk topic en ik heb hartelijk moeten lachen om de betweters die zelf geen kinderen hebben. Geweldig Ik hoop dat ze lieve kinderen krijgen die niets lusten. Sterkte alvast.

En ik leef met de mama's en papa's mee van al die kinderen die al 'lusiknie' gillen voor ze ook maar gekeken hebben wat er op het menu staat. Ik zou ook niet weten hoe je dat moet oplossen, maar ik ben het met Yvonne eens dat een kind vaak meer binnen krijgt op een dag dan je denkt.

Ik lustte ook van alles niet als kind, maar mijn moeder maakte dan gewoon voor mij iets klaar wat ik wel lustte. Ik moest bijvoorbeeld echt geen witlof en dus kreeg ik een bakje sla. Het is allemaal wel goed gekomen. Ik probeer nu heel veel witlof en sla te eten om het teveel aan pondjes vet weer kwijt te raken

Sterkte allemaal en ik vrees dat er geen pasklare oplossing is voor alle kinderen. Ik denk dat er een specifieke pasklare oplossing is die voor elk kind weer verschilt. Succes met de queste om die te vinden.

ps: ik geloof niet dat je kind een breezersletje wordt omdat je het geen trechter in de keel wurmt hoor
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34297242
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:13 schreef coolbabe het volgende:

[..]

Zelfde werkwijze als voor Foie Gras dan maar?
Misschien wel, je moet echt denken wat het beste voor je kind is en dat gewoon afdwingen.Als jij zo communicatief beperkt bent dat dat jou enige machtmiddel is, terwijl je weet dat dat het beste voor je kind is kun je niks anders.

Wij moesten in onze jeugd ook altijd een lepel levertraan eten, niet lekker maar iedereen deed het. Nu heten dat visoliecapsules en kijk eens hoeveel topics er hier op fok over lopen
pi_34300511
Nou, volgens mij is het niet zo'n ramp als je kind niet elke dag groente eet.
Zolang er nog fruit en vitaminen naar binnen gaan, je kind niet ondervoed of te dik is, zal het best goed gaan.

Ik snap trouwens niet dat ouders maar blijven proberen om hun kinderen spruiten te geven.
Het is algemeen bekend dat kinderen dat echt vies vinden, wat maakt het dan uit dat jouw kind dat ook vies vind?
pi_34302452
NOu troeta, dat is niet helemaal waar wat jij zegt want ik at als klein kind wel gewoon spruiten... Die vond ik heerlijk en mijn vriend ook.
MIjn jongste van 2 lustte ook graag spruiten totdat de oudste ineens begon met "lussiknie" toen was het bij hem ookover met de spruiten.
Dat is iets wat ik ook wel gemerkt heb... Als de oudste (5) begint met lust ik niet of begint met klieren aan tafel gaat de jongste per direct mee doen.
pi_34302637
wat mag ik mijn handen dichtknijpen met onze heren, die werkelijk alles eten behalve : spinazie en andijvie....
HIer is wel de stelregel : bord leeg = toetje en dat levert, uitzonderingen daar gelaten gelukkig geen problemen op. Bij nieuwe smaken proeven ze 1 hap, meestal is het dan wel dat ze meer willen.
De jongste wil nog wel eens roepen : dat lust ik niet maar wat overredingskracht is dan wel genoeg. ze groeien ook naar ze eten lijkt wel, de jongste (4) is 117 cm en 21 kg, de oudste (6) 134 cm en 26 kg)

Ik merk wel dat op school (ik geef kookles) veel leerlingen thuis niets hoeven te proeven en dus weinig smaken kennen en dat heeft tot gevolg dat ze bijna niets lusten. Smaken leer je door te proeven, vooral in je jeugd leer je veel eten. Kinderen proeven in hun jeugd vn zoet en bitter... de andere smaken ontwikkelen zich gedurende de jeugd steeds beter.
Op mijn vraag wat ze dan op een dag eten : vn ongezond zoals chips, snacks, mc donalds etc. Fruit eten ze nagenoeg niet, laat staan groente...... Dat is toch echt niet normaal ??
T gekke is dat de heren van de afdeling BOUW dit probleem niet kennen, die eten echt alles wat los en vast zit.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:15:53 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34303095
Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen goed leren eten. Ik heb te veel mensen in mijn omgeving gezien die nauwelijks iets eten (incl. mijn vriend) en ik vind het zo vreselijk storend. Als wij uit eten gaan of bij anderen gaan eten wil hij eerst ongeveer van elk gerecht alle ingredienten weten. Ik schaam me dan kapot. Laatst had hij kerstdiner op zijn werk en dan doet hij alle moeite om vantevoren achter het menu te komen. En als er dan teveel dingen op staan die hij niet lust, gaat hij gewoon niet.
Ik wil dus echt niet dat mijn kinderen zo worden en ik wil ook niet worden als mijn schoonmoeder die elke avond ongeveer 3 complete maaltijden klaarmaakte om te zorgen dat er voor iedereen wel wat bij zat dat ze aten. Mijn kinderen moeten dus altijd een hapje proeven. Meestal eten ze daarna gewoon verder. Als ze het dan toch echt niet lekker vinden houdt het op, maar krijgen ze ook niks anders.
Maar eigenlijk eten ze alles wel, ik kan nu in ieder geval niks verzinnen dat ze echt niet lusten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_34303238
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:03 schreef vidivici het volgende:
Als ouder weet je redelijk wat gezond voor een kind is om te eten, dwing het maar af. Zorg dat dat ook gegeten wordt. Dat is verantwoord ouderschap , maar tegenwoordig willen ouders alleen maar lieve ouders zijn en dat is fout.
Kortetermijnoplossing. Stouwen is niet leren lusten. Consequent aanbieden en het goede voorbeeld geven wel. Dát is verantwoord ouderschap, niet je kinderen in de houdgreep nemen en proppen maar.
quote:
Ga er eens over communiceren met kinderen , ze luisteren echt wel als je een overtuigend verhaal hebt. Als je het goed brengt gaan ze zelfs wel groente eten.

Ik zal vanavond eens een goed gesprek met de beide heren voeren over het nut van sla. En dan kijken of ze het lusten.

Ze weten het hier precies:
- "Isse gezond, word je groot van"
-"Wil je dan wat, lieverd?"
-"Nee"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34304855
Maar weet je wat ik dan altijd zo zielig vind en ik ook bij veel gezinnen zie!! Dan moet zo'n kindje iets proeven en die blijkt het dan niet te lusten en dan krijgen ze nix anders!! Het kan toch gebeuren dat een kind echt iets niet lust!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:39:14 #195
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_34306092
Moussa eet meestal ook slech.
Hij is nu 3 en we maken er geen drama van.
2 of 3 x per week eet hij wel goed dus ik neem aa dat hij daar op teert.

Brood gaat wel erg slecht, iemand nog tips? (pap lust hij beter maar ik kan hem toch niet to zijn 18e pap gaan geven)
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_34306127
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:50 schreef MeNicole het volgende:
Maar weet je wat ik dan altijd zo zielig vind en ik ook bij veel gezinnen zie!! Dan moet zo'n kindje iets proeven en die blijkt het dan niet te lusten en dan krijgen ze nix anders!! Het kan toch gebeuren dat een kind echt iets niet lust!!
Ik kook standaard groenten-aardappelen-vlees. Drie componenten dus, minstens. Lusten ze de groenten niet, dan blijven de dappeltjes en vlees over, toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34307547
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:38 schreef Oblivion het volgende:

Mijn arm kind....
Ik eet regelmatig vindaloo en mme jeanette pepers...

Op uw manier, meneer, dan moet je ook consequent zijn.
Overgeven en het dan niet hoeven te eten? Das kaasie!
Want wat gaan kinderen doen? Bij elk iets wat ze niet bevalt...
En zie jij het verschil maar eens.

Laat zoonlief meestal zelf uitkiezen, en hij mag meehelpen het klaar te maken, zelf opscheppen.
Man, daar groeien ze pas van! Kan mij het schelen dat hij spruiten niet te eten vind....
Zo wil ik het later ook gaan proberen!

En Ripley, nee, het is inderdaad niet zo dat kinderen alleen smakeloze liflafjes lusten, maar bij de wat minder gangbare smaken is de kans wel wat groter dat een kind het niet lust, en als je dan zoiets als Vindaloo eet ga je niet zeggen: 'Als je dit niet eet krijg je ook niks anders!'

Heb een nichtje van 3 die vrijwel alles eet. Gek op zoute haring en op tapenade. Met Kerst hadden we Indische rijsttafel en waar m'n andere twee nichtjes vooral sateh aten en aardappelkroketjes die we erbij hadden gedaan, probeerde zij van alles, ook de pittigere gerechten. Zo leuk vond ik dat.

Ik heb ook een nichtje en die lust vrijwel niks. Maar ook dat trekt wel bij, denk ik, als ze ouder wordt, en ze ziet er bepaald niet ondervoed uit en het is ook geen brutaal ongeleid projectiel zoals sommige mensen hier beweren (over kinderen die niks lusten).
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_34309228
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:07 schreef Stout het volgende:

Op mijn vraag wat ze dan op een dag eten : vn ongezond zoals chips, snacks, mc donalds etc. Fruit eten ze nagenoeg niet, laat staan groente...... Dat is toch echt niet normaal ??
T gekke is dat de heren van de afdeling BOUW dit probleem niet kennen, die eten echt alles wat los en vast zit.
Dat is inderdaad niet normaal en vertaalt zich bijvoorbeeld in een sterke stijging van ouderdomsdiabetes bij jong volwassenen. Slecht voedsel is een belangrijke oorzaak van de toegenomen welvaartsziektes. Denk als ouder zijnde ook aan het lange termijn welzijn van je kind. Ouderdomsdiabetes wens je niemand toe en zeker je kind niet. Dan moet je als ouder zijnde maar eens met je vuist op tafel slaan, dat is altijd beter dan dat je kind vroeger in een verzorgingstehuis zit dan je zelf zit.

Bouwvakkers weten/voelen hoe belangrijk goed eten is en deze jongens komen vermoedelijk uit bouwvakkersgezinnen. Hier hebben ze in ieder geval groenten leren eten zonder de hier eerder , door de communicatief zwakkere medemens, genoemde 'foie gras methode'.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:38:38 #199
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34309908
Ga jij lekker aan een kind van 2,5 uitleggen dat hij groenten moet eten. Eens zien of jij communicatief geweldig bent
Tieft nou toch lekker gauw op. Als een kind niet wil eten, dan wil het niet eten. Ga je hem dan dwingen, wil hij de volgende keer helemaal niet meer ete. Je kunt lullen als brugman maar zo`n kind gaat niet eten door een verhaaltje dat je daar groot en sterk van wordt, daar heeft het namelijk absoluut geen boodschap aan.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34310370
Bizar dat op basis van dit soort situaties altijd meteen conclusies worden getrokken over de algemene kwaliteiten van de betrokken mensen als ouders, en het liefst ook maar meteen over de algehele communicatieve vaardigheden...

Beetje erg aanmatigend.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')