abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34237893
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:06 schreef moussy het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.

Ik ook hoor, maar op mijn eigen manier. Niet van te voren brullen dat het blergh is, maar eerst een paar happen proeven.
Ik hoor hier nooit blergh, het is gewoon "nee". Nou prima, dan is het nee. Krijg je niks anders tot de volgende ronde. Vlak voor het naar bed gaan is er nog een inhaalkans met boterhammen op verzoek.
Dus er gaat niemand met honger naar bed en niemand wordt gedwongen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:18:46 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34238037
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hier zelfde methode ondergaan, maar ik eet dus alles. Leuks was anders, echter...
Toch ben ik omtrent mijn eigen kinderen hetzelfde als jij hieronder beschrijft.
[..]

Precies: behalve in extreme gevallen komt het allemaal weer goed. Hier is dus de stelregel: geen dwang, wel aanbod. En na bijna 5 jaar zie ik dat de oudste meer en meer begint te eten.
Daar ben ik ook door schade en schande in wijs geworden, want toen hij op zn ergst was met zijn eten heb ik ook wel eens dwang geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet. En sindsdien gaat het beter
Ja het kan twee kanten op he. Ik vond het echt drama om s morgens en tussen de middag weer dat eten aan te treffen, dat is echt een trauma. Zulke dingen doe ik dus echt nooit. Maar gewoon even proeven daar is ook niks mis mee. Overigens als ze niet wil eten om 'het niet willen eten' dan ga ik mijn eigen eten daar ook niet aan verpesten. Koud eten omdat ik voor haar iets anders moet maken of omdat ik d'r moet helpen, geen probleem. Maar koud eten omdat zij zin heeft om te drammen
pi_34238348
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:18 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja het kan twee kanten op he. Ik vond het echt drama om s morgens en tussen de middag weer dat eten aan te treffen, dat is echt een trauma. Zulke dingen doe ik dus echt nooit. Maar gewoon even proeven daar is ook niks mis mee. Overigens als ze niet wil eten om 'het niet willen eten' dan ga ik mijn eigen eten daar ook niet aan verpesten. Koud eten omdat ik voor haar iets anders moet maken of omdat ik d'r moet helpen, geen probleem. Maar koud eten omdat zij zin heeft om te drammen
Oh ja, ik laat me het eten ook niet verpesten. Gooien, gillen en slaan is dus een enkeltje gang. Dat valt gewoon onder "overig vervelend gedrag"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34238427
Paal en perk aan stellen! Kinderen moeten eten wat de pot schaft, geen gezeik verder. Als ze iets echt niet lusten en ervan over gaan geven kun je een uitzondering op deze regel maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 januari 2006 @ 13:29:10 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34238440
Af en toe ben ik het echt heel erg zat en dan verdwijnt ie dus maar naar boven

Wordt later op de avond overigens wel uitgesproken en goedgeknuffeld hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34238483
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:

Hij moet duidelijk zijn plek weten in het gezin. Geen discussie mogelijk op deze leeftijd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 januari 2006 @ 13:34:03 #157
13151 crew  Rewimo
pi_34238643
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:30 schreef Developersrus het volgende:
Hij moet duidelijk zijn plek weten in het gezin. Geen discussie mogelijk op deze leeftijd!
Ja, en?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 13:34:53 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_34238685
quote:

Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch wel Zo geef ik haar de mogelijkheid om toch nog wel even te eten of te proeven. Met Cas gaat dat psies zo. Tot ik helemaal klaar ben met het afruimen van de tafel hebben ze de tijd om hun bord leeg te eten. Doen ze dit niet, maar wordt er gekleird en zitten ze te kleien, jammer dan, de tijd is voorbij.

Het enige jammere is altijd dat ze dan nog even roept dat ik Cas wél leuk vind en haar niet, maar dan leg ik even uit dat ik het leuk vind dat Cas eet en zij niet. Dat ze evengoed ook wel leuk is, ook al staat haar gezicht nu op onweer en storm.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34238782
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:34 schreef moussy het volgende:

[..]

Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch wel Zo geef ik haar de mogelijkheid om toch nog wel even te eten of te proeven. Met Cas gaat dat psies zo. Tot ik helemaal klaar ben met het afruimen van de tafel hebben ze de tijd om hun bord leeg te eten. Doen ze dit niet, maar wordt er gekleird en zitten ze te kleien, jammer dan, de tijd is voorbij.

Het enige jammere is altijd dat ze dan nog even roept dat ik Cas wél leuk vind en haar niet, maar dan leg ik even uit dat ik het leuk vind dat Cas eet en zij niet. Dat ze evengoed ook wel leuk is, ook al staat haar gezicht nu op onweer en storm.
Emotionele chantage-alert
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 januari 2006 @ 13:37:17 #160
13151 crew  Rewimo
pi_34238786
Het gebeurt ook niet vaak (gelukkig) maar af en toe is mama's geduld dus ècht op. Moet zeggen dat zoiets dan ook wel indruk maakt over het algemeen
pi_34238835
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:28 schreef Developersrus het volgende:
Paal en perk aan stellen! Kinderen moeten eten wat de pot schaft, geen gezeik verder. Als ze iets echt niet lusten en ervan over gaan geven kun je een uitzondering op deze regel maken.
Mijn arm kind....
Ik eet regelmatig vindaloo en mme jeanette pepers...

Op uw manier, meneer, dan moet je ook consequent zijn.
Overgeven en het dan niet hoeven te eten? Das kaasie!
Want wat gaan kinderen doen? Bij elk iets wat ze niet bevalt...
En zie jij het verschil maar eens.

Laat zoonlief meestal zelf uitkiezen, en hij mag meehelpen het klaar te maken, zelf opscheppen.
Man, daar groeien ze pas van! Kan mij het schelen dat hij spruiten niet te eten vind....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34238880
quote:

Zo ook hier!
Dat hoort er toch bij?
pi_34239014
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:38 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Mijn arm kind....
Ik eet regelmatig vindaloo en mme jeanette pepers...
En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.

Ik vind het zo'n onzin om er van uit te gaan dat kinderen alleen smakeloze liflafjes lusten!
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_34239236
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef Ripley het volgende:

[..]

En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.

Ik vind het zo'n onzin om er van uit te gaan dat kinderen alleen smakeloze liflafjes lusten!
Hahaha, uit die droom werd ik ook snel geholpen bij onze oudste problematische eter. Geen hap van de taco's willen maar wel het hele bakje hete saus naar binnen slurpen
pi_34239374
Als kind at ik werkelijk geen avondeten (aardappels en groente)
Vond gewoon niets lekker!
Moest wel altijd een heel klein deel op eten, dat lukte nog niet. Doordat ik vervelend en jammerig werd tijdens het eten moest ik maar op de gang verder eten... vaak zonder resultaat...

At als kind heel veel brood, heb ook geen hongergevoel 's nachts gekend.

En nu?
Nog steeds een zeer moeilijke eter... eet nog steeds geen aardappels en bijna geen groente. Eet veel rijst/pasta's en groentes die ik wel lust. Wel vrij beperkt, maar anders eet ik niets! (of brood)

Advies?
kijk wat het kind niet lust en geef dit ook niet, bedenk een alternatief. Hele ladingen appelmoes doen ook wonderen. Geef pasta's of rijst ipv aardappelen, rauwkost ipv groente.
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:54:09 #166
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_34239412
Serissa en Fachelle lusten eigenlijk alles, maar die hebben ook van die dagen dat ze niks hoeven en maar lopen te vervelen onder het eten.
Ik maak daar ook nooit een strijd van , geen zin dan eet je niks.
Maar dat geld dan wel tot de volgende ronde.
Vaak is t bij het horen van oke ,maar dan niks tot ..... voldoende om ze toch te laten eten want ze weten wel dat mama dat echt meent.
pi_34240254
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef Ripley het volgende:

[..]

Alsof we het niet hebben aangeboden....?
Hij vindt pittig eten niet lekker, er maar in rammen dan?
pi_34240258
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Emotionele chantage-alert
idd !!

vergelijkbaar met de zin "nóu maar ik ga dat niet eten. En als ik dan geen toetje krijg word ik niet groot... dan word ik nog kleiner dan een mier en dan ga ik dood... omdat ik helemaal niets mag eten van jou !!"

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 14:22:14 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_34240371
Ja maar jaaaaa maar, de eerste keer raakt het je echt wel hoor tot je het 67878979890x hoort in een week tijd.

Obli, zuurkoolstamper er bij
pi_34240616
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:22 schreef moussy het volgende:

Obli, zuurkoolstamper er bij
Goed idee, mous!
Hij lust geen draadjes van de zuurkool!
Makkelijk joh zo'n schaar...

Oh en ik had vroeger de pest aan draadjes vlees....
Hij nu ook.. ik niet meer.
Ik knip het gewoon helemaal fijn...

Oh mama, je hebt lekker gekookt!

En voor de gene die zich ergeren aan deze post, de mijne zit op een cluster 4, en niet zonder reden...
pi_34253388
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
Wat zit je je hier dan te bemoeien met zaken die je niets aangaan. Ga lekker naar een ander topic (klaagbaak lijkt me wel iets voor jou) en laat ouders met rust! Niemand vraagt toch naar jouw mening, je hebt er helemaal geen ervaring mee. Dit is van ouders voor ouders, snappie?
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 11:02:55 #172
7074 moussy
kuttekop
pi_34271370
Ik weet niet of het al langs gekomen is. Maar René krijgt eten van een groot bord, ipv een klein kinderbordje. Zo lijkt het alsof ze echt een mini-beetje krijgt.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:10:00 #173
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_34271592
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:02 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet of het al langs gekomen is. Maar René krijgt eten van een groot bord, ipv een klein kinderbordje. Zo lijkt het alsof ze echt een mini-beetje krijgt.
Doen wij ook, scheelt enorm!

Daarnaast moet Jessai (de enige die moeilijk doet) één hap proeven en daarna zeuren we niet meer. Ook dat werkt want nu lust hij nagenoeg alles. Het is alleen niet zo'n grote eter.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 11:11:06 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_34271627
René denkt ook dat ze een mega groot stuk vlees krijgt als ik het niet voor haar snij
pi_34274451
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.
Ik ook hoor, maar op mijn eigen manier. Niet van te voren brullen dat het blergh is, maar eerst een paar happen proeven.
Lichte dwang, ok, dat moet wel; ze moet toch weten waar de grenzen zijn etc. En haar 'taak' is het dan ook om die grenzen voorzichtig te betreden en er net overheen te gaan
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:34 schreef moussy het volgende:

[..]

Ook Elise moet blijven zitten totdat we helemaal klaar zijn. En ze weet inmiddels dat ze haar bordje niet mag weggooien als ze denkt klaar te zijn Dus het eten blijft onder handbereik en als ze iets wilt eten, prima. Niet? ook best, maar ze krijgt niets meer of minder dan normaal, dus gewoon een toetje.
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')