Ik hoor hier nooit blergh, het is gewoon "nee". Nou prima, dan is het nee. Krijg je niks anders tot de volgende ronde. Vlak voor het naar bed gaan is er nog een inhaalkans met boterhammen op verzoek.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.
Ik ook hoor, maar op mijn eigen manier. Niet van te voren brullen dat het blerghis, maar eerst een paar happen proeven.
Ja het kan twee kanten op he. Ik vond het echt drama om s morgens en tussen de middag weer dat eten aan te treffen, dat is echt een trauma. Zulke dingen doe ik dus echt nooit. Maar gewoon even proeven daar is ook niks mis mee. Overigens als ze niet wil eten om 'het niet willen eten' dan ga ik mijn eigen eten daar ook niet aan verpesten. Koud eten omdat ik voor haar iets anders moet maken of omdat ik d'r moet helpen, geen probleem. Maar koud eten omdat zij zin heeft om te drammenquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier zelfde methode ondergaan, maar ik eet dus alles. Leuks was anders, echter...
Toch ben ik omtrent mijn eigen kinderen hetzelfde als jij hieronder beschrijft.
[..]
Precies: behalve in extreme gevallen komt het allemaal weer goed. Hier is dus de stelregel: geen dwang, wel aanbod. En na bijna 5 jaar zie ik dat de oudste meer en meer begint te eten.
Daar ben ik ook door schade en schande in wijs geworden, want toen hij op zn ergst was met zijn eten heb ik ook wel eens dwang geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet. En sindsdien gaat het beter
Oh ja, ik laat me het eten ook niet verpesten. Gooien, gillen en slaan is dus een enkeltje gang. Dat valt gewoon onder "overig vervelend gedrag"quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:18 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja het kan twee kanten op he. Ik vond het echt drama om s morgens en tussen de middag weer dat eten aan te treffen, dat is echt een trauma. Zulke dingen doe ik dus echt nooit. Maar gewoon even proeven daar is ook niks mis mee. Overigens als ze niet wil eten om 'het niet willen eten' dan ga ik mijn eigen eten daar ook niet aan verpesten. Koud eten omdat ik voor haar iets anders moet maken of omdat ik d'r moet helpen, geen probleem. Maar koud eten omdat zij zin heeft om te drammen![]()
![]()
Hij moet duidelijk zijn plek weten in het gezin. Geen discussie mogelijk op deze leeftijd!quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:
Af en toe ben ik het echt heel erg zat en dan verdwijnt ie dus maar naar boven![]()
Wordt later op de avond overigens wel uitgesproken en goedgeknuffeld hoor
Ja, en?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:30 schreef Developersrus het volgende:
Hij moet duidelijk zijn plek weten in het gezin. Geen discussie mogelijk op deze leeftijd!
Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch welquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:
Af en toe ben ik het echt heel erg zat en dan verdwijnt ie dus maar naar boven![]()
Emotionele chantage-alertquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch welZo geef ik haar de mogelijkheid om toch nog wel even te eten of te proeven. Met Cas gaat dat psies zo. Tot ik helemaal klaar ben met het afruimen van de tafel hebben ze de tijd om hun bord leeg te eten. Doen ze dit niet, maar wordt er gekleird en zitten ze te kleien, jammer dan, de tijd is voorbij.
Het enige jammere is altijd dat ze dan nog even roept dat ik Cas wél leuk vind en haar niet, maar dan leg ik even uit dat ik het leuk vind dat Cas eet en zij niet. Dat ze evengoed ook wel leuk is, ook al staat haar gezicht nu op onweer en storm.
Mijn arm kind....quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:28 schreef Developersrus het volgende:
Paal en perk aan stellen! Kinderen moeten eten wat de pot schaft, geen gezeik verder. Als ze iets echt niet lusten en ervan over gaan geven kun je een uitzondering op deze regel maken.
Zo ook hier!quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:
En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Mijn arm kind....
Ik eet regelmatig vindaloo en mme jeanette pepers...![]()
Hahaha, uit die droom werd ik ook snel geholpen bij onze oudste problematische eter. Geen hap van de taco's willen maar wel het hele bakje hete saus naar binnen slurpenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.
Ik vind het zo'n onzin om er van uit te gaan dat kinderen alleen smakeloze liflafjes lusten!
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.
Ik vind het zo'n onzin om er van uit te gaan dat kinderen alleen smakeloze liflafjes lusten!
quote:
Goed idee, mous!quote:
Wat zit je je hier dan te bemoeien met zaken die je niets aangaan. Ga lekker naar een ander topic (klaagbaak lijkt me wel iets voor jou) en laat ouders met rust! Niemand vraagt toch naar jouw mening, je hebt er helemaal geen ervaring mee. Dit is van ouders voor ouders, snappie?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
Doen wij ook, scheelt enorm!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:02 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet of het al langs gekomen is. Maar René krijgt eten van een groot bord, ipv een klein kinderbordje. Zo lijkt het alsof ze echt een mini-beetje krijgt.
Lichte dwang, ok, dat moet wel; ze moet toch weten waar de grenzen zijn etc. En haar 'taak' is het dan ook om die grenzen voorzichtig te betreden en er net overheen te gaanquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.
Ik ook hoor, maar op mijn eigen manier. Niet van te voren brullen dat het blerghis, maar eerst een paar happen proeven.
Ook Elise moet blijven zitten totdat we helemaal klaar zijn. En ze weet inmiddels dat ze haar bordje niet mag weggooien als ze denkt klaar te zijnquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch welZo geef ik haar de mogelijkheid om toch nog wel even te eten of te proeven. Met Cas gaat dat psies zo. Tot ik helemaal klaar ben met het afruimen van de tafel hebben ze de tijd om hun bord leeg te eten. Doen ze dit niet, maar wordt er gekleird en zitten ze te kleien, jammer dan, de tijd is voorbij.
quote:Het enige jammere is altijd dat ze dan nog even roept dat ik Cas wél leuk vind en haar niet, maar dan leg ik even uit dat ik het leuk vind dat Cas eet en zij niet. Dat ze evengoed ook wel leuk is, ook al staat haar gezicht nu op onweer en storm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |