Bij die harde plasice flessen maakt dat denk ik niet zo veel uit.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Bij glazen flessen maakt dat niet zoveel uit geloof ik, maar is het niet zo dat kunststof flessen rond veel steviger zijn?
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:06 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Bij die harde plasice flessen maakt dat denk ik niet zo veel uit.
Ook daar zijn de vierkante blikken weer opvallend vaak olieblikkenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
(mijn opmerking kwam ook vanuit het feit dat er bijna geen vierkante blikken zijn, omdat die niet stevig genoeg zijn.)
Dat van die blikken stond in de Wetenschapsquiz in het AD.(want qua ruimte en vervoer is het gewoon veel handiger en vooral: goedkoper)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:10 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik dacht dat het bij blikken echt met de productie te maken had. als je bij een strookje blik het begin en het eindpunt tegen elkaar houdt, dan worden ze vanzelf rond.
Flessen daarin tegen zijn speciaal op vorm gemaakt
Mja, maar dat is geen massaproduct als een blik erwten, om maar iets te noemen. Je kunt het heel stevig maken, maar dan betaal je er wél voor. Dat gaat niet bij voedsel.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:10 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ook daar zijn de vierkante blikken weer opvallend vaak olieblikken
Daarnaast zijn ronde flessen gewoon makkelijker te hanteren. Schenken met een vierkante fles is een stuk lastiger.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:13 schreef bonke het volgende:
alles wat rond is kan beter tegen druk die opgebouwd word door de zuurkool die er in de fles zit
vierkante flessen kunnen uit elkaar spatten
daarom kan slaolie ook in een vierkante fles omdat er geen zuurkool in zit
ik vind vierkante flessen makkelijker die glijden niet zo snel uit je handenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:17 schreef robh het volgende:
[..]
Daarnaast zijn ronde flessen gewoon makkelijker te hanteren. Schenken met een vierkante fles is een stuk lastiger.
klopt, in een ronde fles wordt de druk gelijkmatig verdeeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:15 schreef bonke het volgende:
gooi de slaolie maar es uit de fles en doe er cola voor in de plaats
ff flink schudden en je zal zien dat de fles bol komt te staan terwijl dat met de normale ronde flessen niet gebeurd
als je in een normale colafles knijpt kan je hem nog makkelijk indrukken
schud je met de colafles dan zal je merken dat je een stuk harder moet drukken
Maar uit marketings oogpunt........quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:27 schreef 14.gif het volgende:
Vierkante flessen hebben hoeken, en zijn derhalve gevaarlijker. Van oudsher kon met glas alleen tot ronde flessen blazen, en is het vanuit historisch oogpunt ook leuker...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |