abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35617027
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:34 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Toen hij fit was zat hij mooi op de bank.
Hoe kwam hij dan aan 35 appearances bij Newcastle?
pi_35617145
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:34 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

jij ook bedankt voor je inhoudelijke bijdrage...
onder laatste clubs versta ik Newcastle United en Valencia; zoek jij even voor me op wanneer hij daar fit was, wanneer hij gespeelt heeft en hoe hij het toen deed (assist, doelpunten, waardering van de trainer, publiek, etc. nee, ik hoef niet alles te weten, maar enige onderbouwing is welkom...), dan praten we dan verder!!
Cijfertjes hebben niks te zeggen.

Je hebt het zelf toch gezien !?
Als je er niks van gezien hebt dan kun je niet meepraten.

Hij was fit bij Newcastle.. hij mocht paar keer invallen.
Hij was fit bij Valencia.. hij mocht een paar keer invallen.

De blessure's zorgden ervoor dat hij op de tribune kwam, maar toen hij weer fit was brak hij toch ook geen potten.

Maar jij hebt vast cijfers die niets zeggen.
Ga hem anders eens bekijken per tv of live.
pi_35617153
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:35 schreef Radegast het volgende:

[..]

Hoe kwam hij dan aan 35 appearances bij Newcastle?
invalbeurtjes.

Iets dat je doet als je op de bank zit.
pi_35617253
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:38 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

invalbeurtjes.

Wow, allemaal invalbeurtjes. Dan is Kluivert best een goede pinchhitter!
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:41:41 #155
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_35617317
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:38 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

invalbeurtjes.

Date Opponent Result Minutes Goals
14 Aug Middlesbrough (A) 2-2 2
21 Aug Tottenham (H) 0-1 13
28 Aug Aston Villa (A) 4-2 77* 1
16 Sep Hapoel Sakhnin (H) 2-0 90* 2
19 Sep Southampton (A) 1-2 67*
25 Sep West Bromwich (H) 3-1 77* 1
30 Sep Hapoel Sakhnin (A) 1-5 62* 2
3 Oct Birmingham (A) 2-2 45*
31 Oct Bolton (A) 2-1 66*
4 Nov Dinamo Tbilisi (H) 2-0 90*
7 Nov Fulham (H) 1-4 90*
14 Nov Manchester United (H) 1-3 62*
20 Nov Crystal Palace (A) 0-2 90* 1
28 Nov Everton (H) 1-1 90*
4 Dec Chelsea (A) 4-0 90*
19 Dec Liverpool (A) 3-1 58* 1
26 Dec Blackburn (A) 2-2 45*
15 Jan Southampton (H) 2-1 27
29 Jan Coventry (H) 3-0 90*
2 Feb Manchester City (A) 1-1 24
5 Feb Charlton Athletic (H) 1-1 20
17 Feb SC Heerenveen (A) 1-2 90*
20 Feb Chelsea (H) 1-0 90* 1
5 Mar Liverpool (H) 1-0 22
10 Mar Olympiakos (A) 1-3 90* 1
13 Mar Tottenham (H) 1-0 68* 1
19 Mar Porthsmouth (A) 1-1 2
14 Apr Sporting (A) 4-1 29
17 Apr Manchester United (A) 4-1 26
20 Apr Norwich (A) 2-1 13 1
24 Apr Manchester United (A) 2-1 23
30 Apr Crystal Palace (H) 0-0 20
4 May Fulham (A) 1-3 90* 1
7 May Everton (A) 2-0 90*
15 May Chelsea (H) 1-1 76*

ik tel 23 basisplaatsen in 35 wedstrijden... (* is basis)
nee, ik maak hier niet een mooi tabelletje van
en ja, ik heb Patrick Kluivert echt wel zien voetballen. zelfs in levende lijve, in het Abe Lenstra-stadion zorgde hij met z'n sterke spel er voor dat SC Heerenveen met een 1-2 thuisnederlaag aan de return begon
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_35617342
Ok dan, maar maakte hij het waar ?
Neen
pi_35617369
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Daarom dat hij weg mocht.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:44:21 #158
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_35617435
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:42 schreef the_legend_killer het volgende:
Ok dan, maar maakte hij het waar ?
Neen
laat ik de vraag omkeren, maakte hij het niet waar? en waarom niet?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_35617541
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:44 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

laat ik de vraag omkeren, maakte hij het niet waar? en waarom niet?
Hij maakte het niet waar.
Dit kwam omdat hij de laatste jaren niet meer zijn oude niveau haalt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:52:08 #160
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_35617785
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:46 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Hij maakte het niet waar.
Dit kwam omdat hij de laatste jaren niet meer zijn oude niveau haalt.
en dat baseer jij op?
kijk, ik ben het met je eens dat Patrick Kluivert de afgelopen 2-3 jaar niet alles heeft kunnen laten zien wat hij in huis heeft. maar iedereen die even iets verder wil kijken dan z'n neus lang is, die kan zien waar dat aan heeft gelegen.

ik wordt gewoon nogal moe van al die figuren die roepen dat Patrick Kluivert niks gepresteeerd, dat 'ie is afgedankt, en dat 'ie niet kan voetballen en dat soort domme, loze kreten.

dat hij de afgelopen jaren niet z'n beste spel heeft laten zien en geen serie van 20 basisplaatsen achter elkaar met daarin 15 doelpunten heeft gemaakt, daar kunnen we het over eens zijn. maar geef hem alsjeblieft wel de credits die hij verdient, want een fantastische spits, dat is Patrick Kluivert, ondanks alle pech de laatste jaren nog zeker wel.

[ Bericht 50% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 01-03-2006 19:57:25 ]
pi_35617983
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:52 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

en dat baseer jij op?
Het is gewoon aan hem te zien dat Kluivert de oude Kluivert niet meer is.

Laat mij de vraag omdraaien.
Waar baseer jij dit niet op ?
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:59:58 #162
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_35618141
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:56 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Het is gewoon aan hem te zien dat Kluivert de oude Kluivert niet meer is.

Laat mij de vraag omdraaien.
Waar baseer jij dit niet op ?
ik hem m'n reactie boven even aangepast... verklaart een hoop denk ik...
en waar ik het 'niet op baseer'? ik vind dat Patrick Kluivert bij Newcastle in de wedstrijden die ik heb gezien en wat ik over hem heb gelezen en gehoord zeker wel goed heeft gespeeld. en over Valencia kunnen we kort en bondig zijn, daar heeft 'ie nog maar weinig wedstrijden kunnen spelen én daar staat David Villa in de spits..
pi_35618279
Kluivert was vroeger de beste spits van en voor Nederland.

Ik vind hem alleen de laatste 3 a 4 jaar minder
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:10:18 #164
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_35618569
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:03 schreef the_legend_killer het volgende:
Kluivert was vroeger de beste spits van en voor Nederland.

Ik vind hem alleen de laatste 3 a 4 jaar minder
correct me if i'm wrong, maar d'r zijn andere en betere manieren om dat uit te drukken dan de wijze waarop jij (en vele anderen) dat eerder in dit topic (maar ook op andere plaatsen) hebben gedaan. geef Patrick Kluivert, nu hij een mindere periode kent (en eerlijk gezegd zal het me aan m'n r**t roesten waarom dat zo is.. het zou namelijk niet uit moeten maken), ook de credits die hij als (voormalig) beste spits van en voor Nederland verdient!

en dat je een andere Nederlandse spits beter vindt, dat is je goed recht. 't probleem is echter dat velen dat niet op fatsoenlijke wijze kunnen brengen.

Patrick Kluivert, Ondanks alles nog steeds een held!!! dat hij maar snel fit mag worden en op miraculeuze wijze het WK 2006 moge halen en dan in de finale tegen Verweggistan de winnende treffer maakt
pi_35626503
Ik denk dat Kluivert als hij fit is er op dit moment ook niet tussen komt bij Valencia als basisspeler aangezien er een goede spits voor hem staat net als bij Newcastle met Shearer het geval was. Dus ik bedoel dat het beter zou zijn als hij naar een club gaat waar hij wedstrijd op wedstrijd 70-90 min speelt.
pi_35632549
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dan hadden ze hem wel gehouden....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_38223869
quote:
Kluivert: Bedrog kostte me zes ton

Investering in wonderpillen in rook op

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, vrijdag
Patrick Kluivert (29) zegt slachtoffer te zijn geworden van oplichting door oud-zaakwaarnemer Kim Loudrup. De Amsterdamse voetballer onthult in zijn maandag te verschijnen autobiografie dat hij voor bijna 600.000 euro het schip is ingegaan.

De zaak vertoont opmerkelijke overeenkomsten met de oplichting waarmee destijds Johan Cruyff werd geconfronteerd. „Ik kan me wel voor m’n kop slaan. Ik ben er met open ogen ingetuind”, aldus Kluivert.

Hij investeerde enkele jaren geleden vijf ton in het bedrijf Microzymes waarin Loudrup een groot aandeel had. Volgens de Deen had een Engelsman, mede-eigenaar Jeff Roope, plantaardige pillen uitgevonden die een geneeskrachtige werking hadden.

„Marketing en distributie zouden in Europa door het bedrijf worden gedaan”, aldus Kluivert. „De Spaanse markt moest worden bestormd. Er werd alleen niet bij verteld dat er overheidstoestemming voor nodig was. Die was en kwam er ook nooit. Het is nog maar de vraag of die ooit is aangevraagd.”

Bijna gelijktijdig verspeelde Kluivert nog eens een ton. „Loudrup zou ervoor zorgen dat ik de hoofdrol kreeg in tv-commercials en in advertenties. In ruil voor aandelen Icon Equity wilde hij een kwart van mijn sponsorinkomsten. Ik trapte daarin. Uiteindelijk heb ik het nog net kunnen afkopen”, aldus Kluivert.

Kim Loudrup weigert in te gaan op het verhaal van de voetballer.

Morgen de exclusieve voorpublicatie van Kluiverts autobiografie. (De Telegraaf.)
pi_38259755
quote:
BOEK ALS THERAPIE

„Ik wilde dat ik bepaalde momenten in het leven over mocht doen”

VALENCIA, zaterdag
Als Patrick Kluivert (29) overmorgen zijn boek presenteert, staat hij volop in de schijnwerpers. Met gemengde gevoelens, dat wel. Want niet Krasnapolsky in Amsterdam, maar het Olympia-stadion in Berlijn is de plaats waar de Amsterdammer dit jaar – op 9 juli – had willen schitteren. Over minder dan twee weken begint het WK in Duitsland en Oranjes topscorer aller tijden is er niet bij. In Kluiverts autobiografie maakt hij zelf op kwetsbare en berouwvolle wijze duidelijk waarom deze talentvolle voetballer niet het maximale uit zijn carrière heeft gehaald.

Om maar gelijk een vooroordeel op te pakken: alleen de omslag zal wellicht al verdeeldheid zaaien. Het moest vooral een voetbalboek zijn, vond Kluivert. Maar de karakteristieke voetbalfoto ontbreekt op de cover. Ontbloot en bezweet bovenlijf, zonnebril, trendy vissershoedje en dan pas de bal, geklemd onder de gekromde vingers van zijn rechterhand.

Voor iemand die wil afrekenen met een negatief imago een twijfelachtig begin. Aan de andere kant is het een mooi portret en lijkt Kluivert met de ietwat rebelse pose te willen zeggen: dit ben ik en dit is mijn verhaal.

Voetbal moest, nogmaals, de boventoon voeren. Voor de statistici is dan ook een hoofdstuk toegevoegd met alle wedstrijden, data en doelpunten. Zelf vertelt Kluivert over zijn sportieve hoogtepunten, maar hij zal ook beseffen dat de aandacht van lezers en critici vooral zal uitgaan naar de schaduwzijde van zijn bestaan.

Hij is een binnenvetter, maar begreep dat een biografie niet gemaakt kon worden zonder zijn eigen lezing over de twaalf ambachten en dertien ongelukken. Bewust wisselde hij tijdens de praatsessies een zwaar onderwerp af met een vrolijke noot.

Eigenlijk heeft Kluivert nooit de weg der geleidelijkheid kunnen kiezen. Het winnende doelpunt in Wenen, waarmee de invaller Ajax in 1995 de Champions League bezorgde, noemt hij ,,het mooiste lelijke doelpunt” in zijn loopbaan. Maar hij was achttien en een zorgeloze jeugd was ook meteen voltooid verleden tijd.

Het begon al met de mysterieuze man in een gifgroen pak, die het speelveld had weten te bereiken, Kluivert een kruis gaf en de treffer voorspelde. „Ik had hem nooit eerder gezien. Hij kwam echt uit de lucht vallen”, zegt Kluivert over de voodoo-expert.

Iedereen wilde wat van de tiener met die pretoogjes. „Als je als jonge jongen veel geld verdient, komen er gelukszoekers op je af. Vraag advies, leg zaken goed vast en vertrouw niet iedereen met een mooi verhaal”, leerde de soms naïeve Amsterdammer wijze levenslessen. ,,Ik ging veel te vaak uit van het goede in de mens.” Het is een zin, die in het boek met tal van voorbeelden wordt onderbouwd.

Ondertussen ging Kluivert ook de maanden na de beroemde finale in Wenen door met scoren en winnen. Kluivert schoot Oranje in de play-off tegen Ierland op Anfield Road met twee treffers naar het EK in Engeland. En daarna volgden de gewonnen wereldbekerfinale in Tokio, nog een Champions Leaguefinale (na strafschoppen verloren van Juventus), het Europees kampioenschap, waarop hij belangrijk was, en een transfer naar Milaan, die Ajax indirect 28 miljoen gulden zou kosten.

Zijn privé-leven stond op dat moment al op zijn kop. Op zaterdag 9 september 1995 veroorzaakte hij op de Werengouw in Amsterdam een dodelijk ongeluk. „Ik kende de weg als mijn broekzak. In het jaar dat ik mijn rijbewijs haalde, reed ik er honderden keren. Nu ging het fout. Ik reed de heer Marten Putman dood”, blikt hij terug op zijn grootste jeugdzonde: te hard rijden. „Nu denk ik nog dagelijks aan de pijn en het verdriet van de betrokkenen. Ik ging die dagen door een hel. Maar ik wil niet het slachtoffer uithangen, want – laat dat heel duidelijk zijn – dat zijn de nabestaanden van Marten Putman.”

Een tweede klap kreeg hij in mei 1997 te verwerken toen hij door Mariëlle Boon, zoals later zou blijken, ten onrechte werd beschuldigd van verkrachting. Nooit eerder liet Kluivert iets over los over de seksuele uitspatting, maar in zijn boek wordt de avond bijna van minuut tot minuut beschreven, inclusief de gebeurtenissen in zijn huis en de gevolgen. „Ik had een onvergeeflijke fout gemaakt en moest daarvoor boeten. (…) Ik had nog voordat we waren getrouwd een bom onder mijn huwelijk gelegd.”

Zijn voetbal leed zichtbaar onder de scheiding van Angela van Hulten, de moeder van zijn zoons Quincy, Justin en Ruben. „Als je mijn prestaties van de laatste drie seizoenen afzet tegen de eerste jaren van mijn carrière, waren die niet om over naar huis te schrijven”, beseft ook Kluivert dat hij bij Newcastle United en Valencia eigenlijk nooit het niveau haalde uit zijn Ajax- en Barça-tijd.

Hij heeft er daarom ook begrip voor dat hij op dit moment international af is. „Aan de andere kant had ik toch wel op een uitnodiging van Marco van Basten gehoopt.

Toen hij Romano Denneboom, Kevin Bobson en Dave van den Bergh opriep, had hij mij toch ook kunnen uitnodigen voor een stage? Ik ben nog steeds de topscorer aller tijden van het Nederlands elftal en vond dat ik wel wat meer krediet verdiende. (…) Ik heb een diepe bewondering voor de voetballer Van Basten en zou dolgraag onder hem spelen. Ik denk namelijk dat ik in het 4-3-3-systeem nog steeds de beste spits voor het Nederlands elftal ben.”

Iets wat hij in 2004 niet kon bewijzen. „Dick Advocaat was degene die me in 1995 had laten debuteren in het Nederlands elftal en tijdens de aanloop naar het EK in Portugal voortdurend zei dat ik nog steeds zijn eerste spits was. (…) Het bleek een loze belofte en het maakte mij duidelijk dat in de voetballerij eigenlijk helemaal niemand te vertrouwen is. Ik had altijd een heel goede band met Advocaat, maar hij stelde me dit keer diep teleur.”

Zoals Kluivert zichzelf ook zo vaak teleurstelde. „Ik wou dat ik bepaalde momenten in het leven mocht overdoen.”
Maandag zit hij overigens ook bij Holland Sport, om 20.20 op Nederland 3.
pi_38259796
Ik hoop toch dat ie nog weer is in topvorm komt, hij heeft nog steeds meer talent dan welke Nederlandse spits op dit moment ook.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 09:53:04 #170
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38259859
Een jaar geleden had ik nog wel gedacht dat hij bij Valencia zijn topvorm terug had kunnen vinden. Maar Kluivert moet gewoon stoppen met voetballen. Doodzonde wanneer je jezelf zo hebt laten leven. Bij Valencia is geen toekomst meer, door de komst van Morientes. Het enige waar 'ie nog terecht zou kunnen is de reservebank bij Ajax indien Charisteas verkocht zou worden.

Jammer, Patrick, maar ik denk dat het er gewoon op zit voor je...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 mei 2006 @ 10:00:57 #171
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_38259942
Ik zou het wel mooi vinden als Patrick naar Ajax zou komen als reserve spits. Maar of dat ooit gebeurt ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_38259952
Hij moet er voor zorgen dat hij een keer fit wordt. Niet om de 3 weken 6 weken in de ziekenboeg liggen. Hij zou kunnen kiezen voor ajax lekker vertrouwd en rustig . Een plek die hij kent en een plek die zijn aanwezigheid waardeert. Zonder te spelen is hij al van toegevoegde waarde voor de jongere ajacieden.
pi_38260036
Ik snap ook niet dat Van Basten hem gewoon heeft laten zitten. Je kan als oud spits en als bondscoach toch proberen om die jongen op de rails te krijgen want een kluivert in ( 60% ) vorm daar schijt iedere tegenstander voor. Met kluivert tegen de spitsen aan kan je gewoon domineren en op de helft van de tegenstander spelen.
pi_38262502
Ik las op de FP van de week nog dat hij een triootje had gehad met Valerie Zwikker en een make-up doos.... Best voor je reputatie.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38262535
Kluivert lijkt me een prima voorbeeld voor de jonge Ajacieden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')