abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:10:34 #1
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_34163128
Hoe zit het met de stages bij een LOI studie? Hebben alle opleidingen een verplichte stage. Of moet je op je werk de opdrachten kunnen uitvoeren.

Bijvoorbeeld, ik werk op een ict helpdesk, en wil graag de opleiding Onroerend goed en makelaardij gaan volgen, is dat mogelijk i.v.m. de praktijkopdrachten.

Weet iemand hier meer over.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:19:12 #2
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_34163470
'k denk echt niet dat de LOI een stage adres voor je gaat regelen
je zal de stage wel op je werk kunnen doen als het aansluit bij je opleiding en de werkgever akkoord is.
Krijgt de werkgever ook nog subsidie voor je
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:45:49 #3
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_34294621
NIMA A Communicatie hoef je geen stage bij te doen in ieder geval. Maar weet je wel zeker dat je via de LOI zo'n studie wilt doen? Ik doe het zelf ook, maar ik heb echt spijt dat ik niet gekozen heb voor een variant waarbij je één avond per week naar school gaat, en met 'echte mensen' samen je over cases kunt buigen, en ervaringen uitwisselen. Volgens mij is dat stukken leuker en motiveert het veel meer om ook echt te gaan zitten studeren.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_34296239
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:45 schreef Meiske78 het volgende:
NIMA A Communicatie hoef je geen stage bij te doen in ieder geval. Maar weet je wel zeker dat je via de LOI zo'n studie wilt doen? Ik doe het zelf ook, maar ik heb echt spijt dat ik niet gekozen heb voor een variant waarbij je één avond per week naar school gaat, en met 'echte mensen' samen je over cases kunt buigen, en ervaringen uitwisselen. Volgens mij is dat stukken leuker en motiveert het veel meer om ook echt te gaan zitten studeren.
LOI moet je ook alleen doen als je vanuit jezelf heel erg gemotiveerd bent en genoeg discipline en vaardigheden hebt om zelfstandig te leren en dus geen colleges of andere mede-studenten nodig hebt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:36:43 #5
74737 NeoGenic1982
pi_34296337
Mijn mogelijkheden zijn beperkt, dat is het probleem. Ik heb MBO gedaan, het niveau was me gewoon te laag, en ik wil hogerop. Maar mijn financiele positie laat mij niet toe om een dagstudie te volgen, ik moet werken. En dan is mijn optie alleen een avondopleiding of LOI studie. Maar ik zit dan met stage, als ik op mijn eigen woon en ik moet na 3 jaar studie een half jaar stage lopen, daar zat ik financieel al aan vooruit te denken.
pi_34299615
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:36 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Mijn mogelijkheden zijn beperkt, dat is het probleem. Ik heb MBO gedaan, het niveau was me gewoon te laag, en ik wil hogerop. Maar mijn financiele positie laat mij niet toe om een dagstudie te volgen, ik moet werken. En dan is mijn optie alleen een avondopleiding of LOI studie. Maar ik zit dan met stage, als ik op mijn eigen woon en ik moet na 3 jaar studie een half jaar stage lopen, daar zat ik financieel al aan vooruit te denken.
is een studiebeurs / lenen geen optie? kan je alsnog vol/deeltijd HBO volgen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:52:18 #7
74737 NeoGenic1982
pi_34302873
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:22 schreef ARKON het volgende:

[..]

is een studiebeurs / lenen geen optie? kan je alsnog vol/deeltijd HBO volgen.
Het zou een optie kunnen zijn, maar ik ben bang dat de lening niet hoog genoeg is zodat ik mijn onkosten (huur enz) en studie kan betalen met alleen nog een bijbaan erbij.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:14:26 #8
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_34305422
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:34 schreef Shreyas het volgende:
LOI moet je ook alleen doen als je vanuit jezelf heel erg gemotiveerd bent en genoeg discipline en vaardigheden hebt om zelfstandig te leren en dus geen colleges of andere mede-studenten nodig hebt.
Ik heb een universitaire studie gedaan, waar ik een hafjaar lang in mijn eentje een afstudeeronderzoek gedaan heb. Ik heb die vaardigheden dus echt wel. Het gaat erom dat je ook een hoop opsteekt van de ideeën en visies van je medestudenten, en het gewoon leuker is. De mens is nu eenmaal een sociaal dier.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:57:47 #9
74737 NeoGenic1982
pi_34306606
En een NTI studie is die ook erkend, op de website staat van wel. Maar ik heb daar mijn twijfels over. De stageuren zijn daar minder, je moet daar zo'n 400 stageuren lopen, dat is nog wel te redden dan.
pi_34306750
Ik doe een HBO studie via het NTI. Je stageplaats moet jezelf regelen, ik ga dat hopelijk op mijn werkplek gedaan krijgen. Zoniet kan ik een andere baan gaan zoeken waar dat wel gaat lukken.

En over de keus LOI of echt naar school. Doe mij maar thuisstudie, meot er niet aan denken ook nog eens een avond verplicht naar zo'n gebouw te moeten
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:08:37 #11
74737 NeoGenic1982
pi_34306976
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik doe een HBO studie via het NTI. Je stageplaats moet jezelf regelen, ik ga dat hopelijk op mijn werkplek gedaan krijgen. Zoniet kan ik een andere baan gaan zoeken waar dat wel gaat lukken.

En over de keus LOI of echt naar school. Doe mij maar thuisstudie, meot er niet aan denken ook nog eens een avond verplicht naar zo'n gebouw te moeten
Maar ben je tevreden over de studie via de NTI? En hoe zit dat met stage, hoeveel uur moet je? Is NTI erkend?
pi_34307138
Ja, ben er redelijk tevreden over. het kan altijd beter natuurlijk.

Als ik het goed gelezen heb moet ik 400 uur stage lopen. Ze gaan er wel een beetje vanuit dat je zo'n studie gaat doen vanuit je huidige baan om hogerop te komen in hetzelfde. Het is zelfs mogelijk de stage niet te doen en een vervangende opdracht te maken als je werkervaring al zodanig is dat de stage niet echt veel nieuws zou toevoegen.

Ze zeggen dat ze erkend zijn. Nu zal dat zeker deels moeten kloppen anders waren de klachten van het ministerie van onderwijs wel heel duidelijk geweest. Alleen hoe en wat die erkenning dan inhoud ben ik maar niet naar gaan zoeken.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')