In tegenstelling tot het Mwanatabu-isme, waarbij iedereen belasting afdraagt aan mij, de Schitterende Goeroequote:Op dinsdag 17 januari 2006 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Daarom is mijn godsdienst het Remconisme! Belastingbetalen is ook in strijd met mijn godsdienst...
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:08 schreef rabartels het volgende:
Wie wilt er nu niet eens een keer vers warm brood op zondag eten
Verplicht voelen?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]![]()
Als alternatief zou het aantal uren beperkt kunnen worden maar de tijdstippen vrij gegeven worden. Op die manier voorkom je alsnog dat kleine zelfstandigen zich gedwongen voelen 7 dagen per week in de winkel te staan. Als als iemand op woensdag z'n winkel wil sluiten en op zondag open wil zijn, prima.
Verkocht zeker nog wel varkensvlees?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:04 schreef Drifter__ het volgende:
De 2de al.
De vorige keer ging het om een slager.....
Als je dit toch serieus meent...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:29 schreef DjDev het volgende:
Wat een kut zeikerds hiero
Alsof die regel er is omdat er moslims bestaan
Achterlijke koe![]()
Waarom zou ik dit niet serieus menenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:35 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Als je dit toch serieus meent...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wehehehhe, kanker gristenen ook altijdquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:29 schreef DjDev het volgende:
Wat een kut zeikerds hiero
Alsof die regel er is omdat er moslims bestaan
Achterlijke koe![]()
moet het uitgelegt?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:53 schreef DjDev het volgende:
[..]
Waarom zou ik dit niet serieus menen
Dat zie je wel erg makkelijk. Ik denk dat het over-de-kop-werk-gevaar wel degelijk aanwezig is als er totaal geen regulering zou zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:24 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Verplicht voelen?
Dat is toch hun eigen probleem?
Lijkt me wel mooi kan ik wel op zondag naar de supermarkt maar dan moeten ze woensdag dicht![]()
Ik wil gewoon 24/7 naar de supermarkt kunnen gaan.
En of iemand open wil gaan dat met de winkelier zelf weten.
Nouja, de mogelijkheid moet er in iedergeval zijn idd.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
heel erg goed , In Marokko zijn de winkels elke dag open. in Nederland moet dat ook gebeuren
Dan mot je bij de regering zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:41 schreef Crack_david het volgende:
[..]
moet het uitgelegt?
Deze regel bestaat zodat mensen rust nemen. Van oudsher is de zondag de rustdag, stammende van uit christelijke geloof. De moslims hebben echter de zondag niet als rust dag en vinden dat ze best open mogen op zondag. Nou is dit natuurlijk geen eerlijke zaak als het ook echt wordt toe gepast en nu gaat onze beste meubelmaker moslim worden om zondags ook open te kunnen..
alstu!
Uitstekende nuanceringquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:48 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dan mot je bij de regering zijn
Niet bij de moslims
winkeltijden in de VS zijn inderdaad super, als je op vakantie bent hoef je geen rekening te houden met een zondag ofzo. Maar dat het er altijd druk is, is echt onzin. Ben afgelopen zomer ongeveer elke dag wel in een supermarkt geweest, maar het is er altijd zo rustig als maar zijn kan. Hier in de AH is het altijd een stuk drukker dan in de supermarkten in Amerikaquote:Op donderdag 19 januari 2006 07:09 schreef StefanP het volgende:
Ik woon in de VS en de winkeltijden zijn hier echt fantastisch. De meeste winkels zijn tot een uur of 7 open, grotere winkels tot 10 uur en er zijn er ook genoeg waar je 24 uur per dag terecht kunt. In het weekend is alles beide dagen open tot zeker 8 uur 's avonds. Ideaal! Wanneer ik ook iets nodig heb, ik stap gewoon in de auto, je hoeft nooit na te denken over wat er nou wel en niet open is. En het is altijd druk, hoe laat en op welke dag ik ook ga. Het is gewoon zoveel relaxter dat je altijd naar de winkel kunt wanneer het jou uitkomt. Waarom zou in de stad bv alleen zaterdags open zijn? Je verplicht iedereen dan te gaan, het is veel drukker.
Amerika is veel drukker dan NLquote:Op donderdag 19 januari 2006 07:09 schreef StefanP het volgende:
Die winkeltijdenwet of hoe 'ie ook heet is volkomen krankzinnig. Elk normaal mens wil in het weekend soms de stad in, en dan niet alleen op zaterdag. Tot een paar jaar terug waren de supermarkten om 5 uur of zo doordeweeks al dicht. Probeer dan maar eens boodschappen te doen als werkende alleenstaande! Je was verplicht op za. alles voor de hele week in te kopen.
Ik woon in de VS en de winkeltijden zijn hier echt fantastisch. De meeste winkels zijn tot een uur of 7 open, grotere winkels tot 10 uur en er zijn er ook genoeg waar je 24 uur per dag terecht kunt. In het weekend is alles beide dagen open tot zeker 8 uur 's avonds. Ideaal! Wanneer ik ook iets nodig heb, ik stap gewoon in de auto, je hoeft nooit na te denken over wat er nou wel en niet open is. En het is altijd druk, hoe laat en op welke dag ik ook ga. Het is gewoon zoveel relaxter dat je altijd naar de winkel kunt wanneer het jou uitkomt. Waarom zou in de stad bv alleen zaterdags open zijn? Je verplicht iedereen dan te gaan, het is veel drukker.
Die wet in NL moet dus echt hoognodig op de schop. Er is totaal geen rechtvaardiging voor. Je moet open kunnen zijn wanneer je dat zelf wil. Die christenen, die hebben pech met hun zondagsrust. Ze kunnen zelf naar de kerk maar belast andere mensen niet met je stomme regeltjes. En zelfstandigen, die kunnen er voor kiezen om bv za en zo open te zijn en gewoon bv ma/di te sluiten. Op die dagen gaat er toch geen hond winkelen. De overheid moet zich gewoon buiten dit soort dingen houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |