Dus. Stoppen nu, ok?quote:Begin december is de website www.doemaardieipod.nl <http://www.doemaardieipod.nl> gestart met het weggeven van iPods aan klanten die via de website aankopen doen. Het principe is het werven van potentiële klanten door het weggeven van een kado. In ruil hiervoor moeten ze gebruik maken van één van de aanbiedingen. Zo is er een aanbod variërend van
telefoonabonnementen, cursussen, vitaminepillen tot hypotheken en verzekeringen. Tevens zullen ze anderen moeten doorverwijzen naar de site die op hun beurt ook
één van de aanbiedingen moeten doen.
jaquote:Op maandag 16 januari 2006 19:19 schreef Thrilled het volgende:
Dus je koopt een goedkoop product, paast die link door naar wat maten van je en je krijgt een Ipod?
Zo te zien moeten je maten dan vervolgens ook weer iets kopen, en de link doorspelen naar hun maten om zelf weer in aanmerking te komen voor de ipod, etc. Als dat geen oplicht-poging is dan weet ik 't ook niet meerquote:Op maandag 16 januari 2006 19:19 schreef Thrilled het volgende:
Dus je koopt een goedkoop product, paast die link door naar wat maten van je en je krijgt een Ipod?
Dat is ook een leukequote:Op maandag 16 januari 2006 20:00 schreef mcDavid het volgende:
staat er ook in "zolang de voorraad strekt" ??
en dan 1 ipod weggeven natuurlijk
Ik heb de mail twee keer in een uur ontvangen. Believe me, they will...quote:Op maandag 16 januari 2006 19:56 schreef Thrilled het volgende:
oplichting is het niet... slimme verkoop truuk wel. De vraag is of mensen erin trappen though
Een van de mensen die het me doorstuurde mailde:quote:Website verdient geld door iPods weg te geven
'S GRAVENHAGE, 20051228 -- Begin december is de website www.doemaardieipod.nl gestart met het weggeven van iPods aan klanten die via de website aankopen doen. Het principe is het werven van potentiële klanten door het weggeven van een kado. In ruil hiervoor moeten ze gebruik maken van één van de aanbiedingen. Zo is er een aanbod variërend van telefoonabonnementen, cursussen, vitaminepillen tot hypotheken en verzekeringen. Tevens zullen ze anderen moeten doorverwijzen naar de site die op hun beurt ook één van de aanbiedingen moeten doen.
De website is gebaseerd op een Amerikaans marketingconcept wat nu al 5 jaar een grote rage is in de Verenigde Staten. Het concept werkt als volgt: Klanten kopen via de site bij één van de adverteerders. Voor het doorverwijzen van deze klanten ontvangt de site commissies. Met deze commissies worden dan vervolgens de kado's van de deelnemende klanten betaald. Het verschil met de traditionele manier van reclame maken, zit in het feit dat de potentiële klant aandacht besteed aan de produkten of diensten omdat ze er iets extra voor krijgen. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht zoals dat wel is met bijvoorbeeld mobiele telefoon abonnementen. Bij de meeste telefoonwinkels wordt er een kado bij een abonnement gegeven waarvoor wel hogere abonnementskosten betaald moeten worden. Ook wordt er bij dit systeem door de adverteerder alleen betaald op no-cure-no-pay basis. Er wordt dus alleen commissie betaald wanneer daadwerkelijk een produkt is aangeschaft. Dit in tegenstelling tot reclame-uitingen op tv en radio waarbij niets is gegarandeerd. Aangezien de verkoop via het internet de steeds meer toeneemt, biedt deze manier van marketing mogelijkheden.
Hmz...quote:Dit is pas echt bedrog.
Die info die jij net stuurde staat nu op de website, maar ik weet zeker dat wat er nu allemaal staat net niet op de website stond. De site zit nu constant dicht omdat deze zo druk bezocht wordt, alsof ze halverwege het 1 en ander hebben aangepast. We hebben het met z'n tweeen doorgelezne, dit is nieuwe informatie.
neequote:Op maandag 16 januari 2006 22:36 schreef B_BOY het volgende:
is dit geen piramide spel?
en is een piramide spel in nederland niet verbode?
sterker nog, die gaan bij mij vol automatischquote:Op maandag 16 januari 2006 19:58 schreef Natalie het volgende:
Waarom open je dat soort shit in hemelsnaam? Mail waarvan de titel spam suggereert, open ik al niet eens. Dan gaat gewoon de prullenbak in. Weg ermee.
Maar wil je dat erin steken voor een iPod?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
In amerika hadden ze ook zo iets, en daarvan kreeg je wél echt een ipod, en je hoefde intotaal maar 5 dollar en een hoop moeite te besteden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |