abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34126540
Al mijn hele leven word ik er door gekweld. Ik wil het niet, ik kan het kapot redeneren, maar het gifgroene monster steekt telkens weer de kop op. Als een hardnekkig stuk ongedierte dat onmogelijk met gezond verstand valt te bestrijden. Het bezorgt me maagkrampen, hoofdpijnen, nekklachten, slapeloze nachten en lost uiteindelijk helemaal niks op. Sterker nog, het maakt de feitelijke situatie alleen maar erger. In veelvoud welteverstaan.

Als er een emotie is die ik kan missen als zeurende kiespijn, dan is het wel jaloezie. Welke wonderdokter kan me genezen van deze allesoverheersende kwelling?

groet

nozem
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 16 januari 2006 @ 17:10:14 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34126582
In welke situatie(s) ben je jaloers?
Puur op liefdesgebied of ook op andere vlakken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34126644
Herkenbaar Alleen dan wel in de liefde, op andere vlakken eigenlijk niet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_34126697
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:10 schreef Copycat het volgende:
In welke situatie(s) ben je jaloers?
Puur op liefdesgebied of ook op andere vlakken?
Op liefdesgebied. Met name.

Het is een emotie die onmogelijk uit te bannen is. Verdriet kan ik negeren. Ik kan mijn vrolijkheid temperen. Ik kan mezelf weer rustig krijgen als ik opgefokt ben.

Tegen jaloezie kan ik helemaal niks beginnen. Het is sterker dan ik.
pi_34126742
ik voel mezelf gelukkig dat ik het niet in zulke maten heb.... jezus. zeker omdat je er idd weinig aan doet
  maandag 16 januari 2006 @ 17:16:10 #6
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_34126775
Jaloezie wordt meestal veroorzaakt door onzekerheid over jezelf. Dus om het maar even boomknuffelig te brengen: Je moet eerst van jezelf leren houden voordat je van een ander kan houden.

Tenminste, dat zeggen ze dan altijd hé....
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_34126804
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:16 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Jaloezie wordt meestal veroorzaakt door onzekerheid over jezelf. Dus om het maar even boomknuffelig te brengen: Je moet eerst van jezelf leren houden voordat je van een ander kan houden.

Tenminste, dat zeggen ze dan altijd hé....
Ik hou van mezelf. Ondanks het feit dat ik mezelf af en toe een onuitstaanbare klootzak vind.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:19:42 #8
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_34126897
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:17 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik hou van mezelf. Ondanks het feit dat ik mezelf af en toe een onuitstaanbare klootzak vind.
Kijk, daar heb je het al...
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:19:48 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34126902
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:13 schreef nozem het volgende:

Tegen jaloezie kan ik helemaal niks beginnen. Het is sterker dan ik.
Ik herken het ook wel.

Als ik echt head over heels ben, dan steekt dat groene monster maar wat graag zijn lelijke kop op. Ratio is dan ver te zoeken en emotie wordt geleid door die allesverzengende jaloezie.

Vraag me af of er een wondermiddeltje tegen is. Alhoewel ik het betwijfel hoop ik dat iemand hier de ingrediënten openbaart...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34126932
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:19 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je het al...
Nee. Daar heb je het niet. Jezelf af en toe een onuitstaanbare klootzak vinden is gezond.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:23:22 #11
91306 GF
Kingwood
pi_34127020
Ik herken het ook wel. Vervelende is dat je dan vaak dingen gaat doen of zeggen die je niet zou moeten doen of zeggen tegen ook nog eens de verkeerde mensen wat het allemaal nog erger maakt Het is niet eens een gebrek aan vertrouwen. Meer wat onzekerheid misschien van jezelf.
Unspoken words were understood
  maandag 16 januari 2006 @ 17:25:12 #12
126859 plopje
als ik plop,dan flof jij.
pi_34127090
in wat voor situatie in jou relatie kan jij dan al jaloers worden ?

jaloers gedrag deel ik altijd in 2 categorie`n

categorie 1 - gezonde jaloezie, b.v. als je in een kroeg staat en je vriendin komt een wild vreemde kerel tegen,en die krijgt veel meer aandacht op dat moment dan jou.

categorie 2 - gevaarlijke jaloezie, b.v. als je al jaloers word als je vriendin een goede vriend een kus geefd als hij jarig is.
ploperdeplop
pi_34127618
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:25 schreef plopje het volgende:
in wat voor situatie in jou relatie kan jij dan al jaloers worden ?

jaloers gedrag deel ik altijd in 2 categorie`n

categorie 1 - gezonde jaloezie, b.v. als je in een kroeg staat en je vriendin komt een wild vreemde kerel tegen,en die krijgt veel meer aandacht op dat moment dan jou.

categorie 2 - gevaarlijke jaloezie, b.v. als je al jaloers word als je vriendin een goede vriend een kus geefd als hij jarig is.
Categorie 2 is niet op mij van toepassing. Categorie 1 wel. Het speelt ook bij exen. Als ik een ex tegenkom met haar nieuwe vriend, of ik weet dat een ex zichzelf in een nieuwe relatie heeft gestort, dan ben ik daar een hele tijd goed ziek van.

De persoon om te gaan stalken, lullige opmerkingen te gaan maken en 'bedreigingen' te gaan uiten aan het adres van haar kersverse minnaar ben ik geenszins. Zal ik nooit doen. Ik weet namelijk maar al te goed dat die jaloezie een lacune in mijn karakter is en ik er andere mensen niet mee lastig moet vallen. (vooruit, jullie FOK!ers val ik er voor de gelegenheid eens mee lastig)

Overigens heb ik ook aan die gezonde jaloezie die jij net schetste een broertje dood. Compleet overbodig als je het mij vraagt.
pi_34128209
Nozem, je bent niet de enige. Join the club
Ik ben ook van categorie 1. Laat ik nou net elke keer weer de vriendinnen uitkiezen die elke keer weer veel mannelijke 'vrienden' hebben. Word er soms gek van.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:00:10 #15
126859 plopje
pi_34128234
rare vraag mischien maar ik stel hem toch aan je,

kan jij er goed tegen als mensen aan jou bezittingen komen?
b.v. je auto,fiets,pc,tv ik noem maar iets.

ik krijg bijna het idee (zoals je zelf typte over je exen) dat je een partner/expartner als jou eigen bezitting ziet.
ik neem toch aan als je zelf een relatie hebt en je ziet een ex lopen met een nieuwe vriend dat je denkt .. ach wat leuk ze heeft een nieuwe vriend..of ..wat heeft ze nu weer aan de haak geslagen? :S
ploperdeplop
  maandag 16 januari 2006 @ 18:01:46 #16
126859 plopje
pi_34128286
b.t.w. categorie 1 val ik ook in hoor
ploperdeplop
pi_34128422
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:00 schreef plopje het volgende:
rare vraag mischien maar ik stel hem toch aan je,

kan jij er goed tegen als mensen aan jou bezittingen komen?
b.v. je auto,fiets,pc,tv ik noem maar iets.

ik krijg bijna het idee (zoals je zelf typte over je exen) dat je een partner/expartner als jou eigen bezitting ziet.
ik neem toch aan als je zelf een relatie hebt en je ziet een ex lopen met een nieuwe vriend dat je denkt .. ach wat leuk ze heeft een nieuwe vriend..of ..wat heeft ze nu weer aan de haak geslagen? :S
Ik zie partners niet als bezittingen nee. Het heeft ook helemaal niets met mijn gezonde verstand van doen. Het is dat nare klotegevoel dat zich als een apart onderdeel van je persoonlijkheid keer op keer aan je opdringt. Als ik zelf een relatie heb en ik zie een ex met haar nieuwe vriend, dan voel ik ook een kortstondige steek in mijn hart. Het is een zeer ongewenste emotie. Het is als een stijve krijgen in een vol Tiki-bad.
pi_34128579
Ik heb het ook heel erg zowel toepassing 1 als 2 van plopje..

tevens dus tvp.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:14:52 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_34128767
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:41 schreef nozem het volgende:

[..]

Categorie 2 is niet op mij van toepassing. Categorie 1 wel. Het speelt ook bij exen. Als ik een ex tegenkom met haar nieuwe vriend, of ik weet dat een ex zichzelf in een nieuwe relatie heeft gestort, dan ben ik daar een hele tijd goed ziek van.
Pff had het ook ben het afgeleerd. Heeft me teveel relaties gekost

Maar na een relatie mijn ex te zien met nieuwe vriend kost me wel ff paar keer slikken.
Zelfs als ik dan allang een nieuw vriendinnetje heb.

Het is net alsof dat niet mee telt. Maarja ik vind mezelf te sentimenteel eigenlijk.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:16:17 #20
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_34128828
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:16 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Jaloezie wordt meestal veroorzaakt door onzekerheid over jezelf.
Precies. Ik weet niet of dat te verhelpen is. Zelf heb ik het ook ooit gehad een paar jaar geleden, maar heb nu 6 jaar relatie en geen last van jaloezie. Hoewel soms vind ik het wel minder als ze bij volleybal is. Daar loopt een nerd achter haar aan en dat is best irritant. Het is echt een kneus maar ik word best boos als ik hoor dat ze met vriendinnen in een kroeg zit daar en dat hij daar weer binnen komt lopen met zijn maatje.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:19:51 #21
126859 plopje
pi_34128953
begrijp me niet verkeerd ik probeer me alleen in jou situatie teverplaatsen maar,

je gevoel zegt dus van : geloeiende ze heeft een vriend.
maar je verstand zegt van : kerel waar ben je mee bezig dat is verleden tijd en ik heb nu een leuke vriendin,waar maak ik me druk om.
ploperdeplop
pi_34129045
zware categorie 1 hier!

en ik heb er pas geleden geloof ik weer een relatie mee kapot gemaakt
"St-Patrick's Day"
pi_34129123
Ik denk dat iedereen vlagen van jaloezie kent, is volgens mij ook wel gezond. Het doet je beseffen dat je erg blij bent met wat je hebt. Kortom, wees niet te hard voor jezelf.

Wat betreft die ex-en, is dat gevoel minder als je op dat moment zelf ook een nieuwe vlam hebt?

Ik denk trouwens dat je het echt niet helemaal voor je partner verborgen hoeft te houden, zolang je maar niet dingen gaat eisen of 'zuigen' aan een relatie. Openheid en vertrouwelijkheid tussen elkaar kan er ook voor zorgen dat je je geruster voelt. Meestal groeit het vertrouwen met de tijd, ze blijft bij je, laat in haar doen en laten merken dat ze voor jou gaat etc.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_34129211
Jaloezie is vervelend, vooral voor jezelf en juist als je het binnenhoudt (zoals ik dat doe, de momenten die ik onnodig nagelbijtend, buikpijnend, scenario's afdraaiend heb doorgebracht , omg en dan blijven lachen, hè, als hij vraagt waarom je zo stil bent..... niets, beetje moe ) , en ook voor je partner als het echt onnodig is en je hem/haar ermee om de oren slaat en dat met zekere regelmaat.
Maar ik vind het minstens zo irritant als een partner echt totaal niet jaloers is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34129375
Ik heb het juist alleen bij exen. Mijn partner gun ik per definitie het beste, dus ook een langdurig diepgaand gesprek met een bloedmooie meid, vooral aangezien hij mij toch de leukste vindt. Maar op het moment dat hij mijn partner niet meer is, en mij niet meer de leukste vindt, en mij misschien wel helemaal niet meer het beste gunt.....dan gun ik hem nog steeds alle goeds, maar dan wil ik wel graag dat IK het leuker heb he

Ik post dit omdat ik de indruk heb dat het bij jou ook vooral de exen zijn, afgaand op wat je hier voor voorbeelden geeft. Wat je ertegen kunt doen weet ik niet, accepteren dat het er is denk ik. Als een gevoel er van jezelf "mag zijn" wordt het vanzelf al een stuk beter hanteerbaar, zo is mijn ervaring. En dan gewoon effe gaan kankeren met wat vrienden en wat bier, dus het je niet laten opvreten en het binnenhouden omdat je je schaamt voor het gevoel. Het is een volstrekt natuurlijk gevoel, en hoe meer je het accepteert, hoe minder sterk het zich op de voorgrond dringt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')