Op liefdesgebied. Met name.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:10 schreef Copycat het volgende:
In welke situatie(s) ben je jaloers?
Puur op liefdesgebied of ook op andere vlakken?
Ik hou van mezelf. Ondanks het feit dat ik mezelf af en toe een onuitstaanbare klootzak vind.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:16 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Jaloezie wordt meestal veroorzaakt door onzekerheid over jezelf. Dus om het maar even boomknuffelig te brengen: Je moet eerst van jezelf leren houden voordat je van een ander kan houden.![]()
![]()
Tenminste, dat zeggen ze dan altijd hé....
Kijk, daar heb je het al...quote:Op maandag 16 januari 2006 17:17 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik hou van mezelf. Ondanks het feit dat ik mezelf af en toe een onuitstaanbare klootzak vind.
Ik herken het ook wel.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:13 schreef nozem het volgende:
Tegen jaloezie kan ik helemaal niks beginnen. Het is sterker dan ik.
Nee. Daar heb je het niet. Jezelf af en toe een onuitstaanbare klootzak vinden is gezond.quote:
Categorie 2 is niet op mij van toepassing. Categorie 1 wel. Het speelt ook bij exen. Als ik een ex tegenkom met haar nieuwe vriend, of ik weet dat een ex zichzelf in een nieuwe relatie heeft gestort, dan ben ik daar een hele tijd goed ziek van.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:25 schreef plopje het volgende:
in wat voor situatie in jou relatie kan jij dan al jaloers worden ?
jaloers gedrag deel ik altijd in 2 categorie`n
categorie 1 - gezonde jaloezie, b.v. als je in een kroeg staat en je vriendin komt een wild vreemde kerel tegen,en die krijgt veel meer aandacht op dat moment dan jou.
categorie 2 - gevaarlijke jaloezie, b.v. als je al jaloers word als je vriendin een goede vriend een kus geefd als hij jarig is.
Ik zie partners niet als bezittingen nee. Het heeft ook helemaal niets met mijn gezonde verstand van doen. Het is dat nare klotegevoel dat zich als een apart onderdeel van je persoonlijkheid keer op keer aan je opdringt. Als ik zelf een relatie heb en ik zie een ex met haar nieuwe vriend, dan voel ik ook een kortstondige steek in mijn hart. Het is een zeer ongewenste emotie. Het is als een stijve krijgen in een vol Tiki-bad.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:00 schreef plopje het volgende:
rare vraag mischien maar ik stel hem toch aan je,
kan jij er goed tegen als mensen aan jou bezittingen komen?
b.v. je auto,fiets,pc,tv ik noem maar iets.
ik krijg bijna het idee (zoals je zelf typte over je exen) dat je een partner/expartner als jou eigen bezitting ziet.
ik neem toch aan als je zelf een relatie hebt en je ziet een ex lopen met een nieuwe vriend dat je denkt .. ach wat leuk ze heeft een nieuwe vriend..of ..wat heeft ze nu weer aan de haak geslagen? :S
Pff had het ook ben het afgeleerd. Heeft me teveel relaties gekostquote:Op maandag 16 januari 2006 17:41 schreef nozem het volgende:
[..]
Categorie 2 is niet op mij van toepassing. Categorie 1 wel. Het speelt ook bij exen. Als ik een ex tegenkom met haar nieuwe vriend, of ik weet dat een ex zichzelf in een nieuwe relatie heeft gestort, dan ben ik daar een hele tijd goed ziek van.
Precies. Ik weet niet of dat te verhelpen is. Zelf heb ik het ook ooit gehad een paar jaar geleden, maar heb nu 6 jaar relatie en geen last van jaloezie. Hoewel soms vind ik het wel minder als ze bij volleybal is. Daar loopt een nerd achter haar aan en dat is best irritant. Het is echt een kneus maar ik word best boos als ik hoor dat ze met vriendinnen in een kroeg zit daar en dat hij daar weer binnen komt lopen met zijn maatje.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:16 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Jaloezie wordt meestal veroorzaakt door onzekerheid over jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |