ongetwijfeld..waarom zijn het er andeers altijd 2?quote:Op maandag 16 januari 2006 17:05 schreef LostFormat het volgende:
Volgens mij ook de snelheid, maar dat weet ik neit zeker.
Vent, zeik niet zo over overduidelijke tikfouten.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:06 schreef Mr_Brownstone het volgende:
ze lopen voer de weg, en tellen het aantal voortuigen.![]()
Misschien om onderscheid te kunnen maken tussen de twee verschillende richtingen of iets dergelijks...quote:Op maandag 16 januari 2006 17:07 schreef Laton het volgende:
[..]
ongetwijfeld..waarom zijn het er andeers altijd 2?
dat dacht ik ind ookquote:Op maandag 16 januari 2006 17:08 schreef Pulsy het volgende:
precies, ze tellen hoeveel voertuigen er over die weg voorbij komen. Op die manier kunnen ze schatten hoeveel problemen er komen als ze die weg willen afsluiten voor werkzaamheden en zo.
Hoezo? Kwestie van tijdsverschil tussen dat er over de twee draden heen wordt gereden en de afstand tussen die twee. Ik weet niet of het daarvoor is maar het moet met zo'n opstelling mogelijk zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:10 schreef Atreidez het volgende:
Snelheid meten lijkt me iig een sterk verhaal...
Waarom zou dat een sterk verhaal zijn? Twee draden en de afstand tussen de draden is te meten. Ook meet je de tijd tussen het moment wanneer de auto over de ene draad rijdt en over de andere draad rijdt en daarmee kan je de snelheid berekenen. Het tellen van auto's kan ook met 1 draad, daar zijn er geen twee voor nodig lijkt me.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:10 schreef Atreidez het volgende:
Heeft dat t er 2 zijn niet te maken met een stilstaand voertuig op 1 van de kabels.. Snelheid meten lijkt me iig een sterk verhaal...
Klinkt logischquote:Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Misschien om onderscheid te kunnen maken tussen de twee verschillende richtingen of iets dergelijks...
Het principe van snelheid meten had ik wel bedacht jaquote:Op maandag 16 januari 2006 17:12 schreef LostFormat het volgende:
Hoezo? Kwestie van tijdsverschil tussen dat er over de twee draden heen wordt gereden en de afstand tussen die twee. Ik weet niet of het daarvoor is maar het moet met zo'n opstelling mogelijk zijn.
Op een 1 richtingsweg liggen er ook 2 (vanmorgen nog overheen gereden)quote:Op maandag 16 januari 2006 17:11 schreef pche het volgende:
Die draden tellen het aantal voertuigen, ik geloof niet dat de snelheid ook gemeten wordt.
Inderdaad zijn het 2 draden om de richtingen te onderscheiden.
ik zag laatst hoe zo;n ding weggehaald werd..had ik het ze toen maar gevraagd !quote:Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Misschien om onderscheid te kunnen maken tussen de twee verschillende richtingen of iets dergelijks...
Leg eens uit..quote:Op maandag 16 januari 2006 17:15 schreef Alexxxxx het volgende:
door die twee kabels ziet hij het verschil tussen een fiets en een vrachtwagen
Ohquote:Op maandag 16 januari 2006 17:23 schreef Koewam het volgende:
De wielen van een auto kunnen van afstand verschillen. Is het bij de ene auto 1 meter, is het bij de andere auto 2 meter. En aangezien snelheid niets meer is dan afstand delen door tijd... Hij kan de afstand niet meten. Punt. Geen snelheidmeting mogelijk, onder geen beding.
doe maar eens alsof je die kabel bent en laat een fiets en een vrachtwagen over je heen rijdenquote:
Volgens mij wel hoor. De afstand tussen de twee draden is vast. Een wiel gaat over een draad heen en daarna over de tweede. De tijdsverschil en die afstand zorgt voor de snelheid. Het heeft voor de rest niks met de lengte van de wielbasis te maken.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:23 schreef Koewam het volgende:
De wielen van een auto kunnen van afstand verschillen. Is het bij de ene auto 1 meter, is het bij de andere auto 2 meter. En aangezien snelheid niets meer is dan afstand delen door tijd... Hij kan de afstand niet meten. Punt. Geen snelheidmeting mogelijk, onder geen beding.
Dat klopt, maar mits daaraan voldaan had het zeker gekund i.t.t. wat Koewam zei.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:28 schreef At_Fundum het volgende:
Zo strak liggen die draden ook niet gespannen, om daar een snelheidsmeting mee te doen heb je wel erg grote onzekerheidsmarges.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |