abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 17:03:20 #1
43600 bremmie
Live The Dream...
pi_34126403
Je kent ze wel, van die draden die voer de weg lopen.
Meestal vanaf een lantaarnpaal naar de andere kant van de weg.
Het zijn er vaak (zo niet altijd) ook twee.

Waarvoor dienen die?

Weet niet of dit het hier goed staat, anders moed een modje hem maar ff verzetten
The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
pi_34126477
Telt het aantal voertuigen. Volgens mij ook de snelheid, maar dat weet ik niet zeker.

[ Bericht 2% gewijzigd door LostFormat op 16-01-2006 17:08:17 (o/e) ]
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 16 januari 2006 @ 17:06:48 #3
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_34126495
ze lopen voer de weg, en tellen het aantal voortuigen.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_34126516
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:05 schreef LostFormat het volgende:
Volgens mij ook de snelheid, maar dat weet ik neit zeker.
ongetwijfeld..waarom zijn het er andeers altijd 2?
underground forever baby
pi_34126527
precies, ze tellen hoeveel voertuigen er over die weg voorbij komen. Op die manier kunnen ze schatten hoeveel problemen er komen als ze die weg willen afsluiten voor werkzaamheden en zo.
pi_34126551
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:06 schreef Mr_Brownstone het volgende:
ze lopen voer de weg, en tellen het aantal voortuigen.
Vent, zeik niet zo over overduidelijke tikfouten.
pi_34126567
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:07 schreef Laton het volgende:

[..]

ongetwijfeld..waarom zijn het er andeers altijd 2?
Misschien om onderscheid te kunnen maken tussen de twee verschillende richtingen of iets dergelijks...
pi_34126576
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:08 schreef Pulsy het volgende:
precies, ze tellen hoeveel voertuigen er over die weg voorbij komen. Op die manier kunnen ze schatten hoeveel problemen er komen als ze die weg willen afsluiten voor werkzaamheden en zo.
dat dacht ik ind ook
pi_34126596
Heeft dat t er 2 zijn niet te maken met een stilstaand voertuig op 1 van de kabels.. Snelheid meten lijkt me iig een sterk verhaal...
Where facts are few, experts are many.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:11:33 #10
68411 pche
Pepterreur
pi_34126625
Die draden tellen het aantal voertuigen, ik geloof niet dat de snelheid ook gemeten wordt.
Inderdaad zijn het 2 draden om de richtingen te onderscheiden.
Hertz addict 2 the max
pi_34126650
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:10 schreef Atreidez het volgende:
Snelheid meten lijkt me iig een sterk verhaal...
Hoezo? Kwestie van tijdsverschil tussen dat er over de twee draden heen wordt gereden en de afstand tussen die twee. Ik weet niet of het daarvoor is maar het moet met zo'n opstelling mogelijk zijn.
pi_34126660
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:10 schreef Atreidez het volgende:
Heeft dat t er 2 zijn niet te maken met een stilstaand voertuig op 1 van de kabels.. Snelheid meten lijkt me iig een sterk verhaal...
Waarom zou dat een sterk verhaal zijn? Twee draden en de afstand tussen de draden is te meten. Ook meet je de tijd tussen het moment wanneer de auto over de ene draad rijdt en over de andere draad rijdt en daarmee kan je de snelheid berekenen. Het tellen van auto's kan ook met 1 draad, daar zijn er geen twee voor nodig lijkt me.
pi_34126688
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Misschien om onderscheid te kunnen maken tussen de twee verschillende richtingen of iets dergelijks...
Klinkt logisch
pi_34126708
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:12 schreef LostFormat het volgende:
Hoezo? Kwestie van tijdsverschil tussen dat er over de twee draden heen wordt gereden en de afstand tussen die twee. Ik weet niet of het daarvoor is maar het moet met zo'n opstelling mogelijk zijn.
Het principe van snelheid meten had ik wel bedacht ja Maar er zit verder niets optisch bij, dus hij ziet geen verschil tussen het voor en het achterwiel en bijvoorbeeld een auto die er dicht op rijdt. En als er dan een vrachtwagen met 6 wielen komt zou ie alweer in de war kunnen raken..
pi_34126733
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:11 schreef pche het volgende:
Die draden tellen het aantal voertuigen, ik geloof niet dat de snelheid ook gemeten wordt.
Inderdaad zijn het 2 draden om de richtingen te onderscheiden.
Op een 1 richtingsweg liggen er ook 2 (vanmorgen nog overheen gereden)
pi_34126753
door die twee kabels ziet hij het verschil tussen een fiets en een vrachtwagen
pi_34126766
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef LostFormat het volgende:

[..]

ik zag laatst hoe zo;n ding weggehaald werd..had ik het ze toen maar gevraagd !
underground forever baby
pi_34126892
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:15 schreef Alexxxxx het volgende:
door die twee kabels ziet hij het verschil tussen een fiets en een vrachtwagen
Leg eens uit..
pi_34127015
De wielen van een auto kunnen van afstand verschillen. Is het bij de ene auto 1 meter, is het bij de andere auto 2 meter. En aangezien snelheid niets meer is dan afstand delen door tijd... Hij kan de afstand niet meten. Punt. Geen snelheidmeting mogelijk, onder geen beding.
pi_34127068
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:23 schreef Koewam het volgende:
De wielen van een auto kunnen van afstand verschillen. Is het bij de ene auto 1 meter, is het bij de andere auto 2 meter. En aangezien snelheid niets meer is dan afstand delen door tijd... Hij kan de afstand niet meten. Punt. Geen snelheidmeting mogelijk, onder geen beding.
Oh

Wiel raakt draadje 1 ----- tijd verstrijkt ----- wiel raakt draadje 2.
Afstand tussen draadjes delen door de verstreken tijd
Juist: snelheid.

Anyway: http://www.n14-norah.nl/contents_n14/i000002/nieuwsbrief15.pdf

Daarin staat dat het puur om tellen gaat.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_34127129
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:19 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Leg eens uit..
doe maar eens alsof je die kabel bent en laat een fiets en een vrachtwagen over je heen rijden
pi_34127137
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:23 schreef Koewam het volgende:
Volgens mij wel hoor. De afstand tussen de twee draden is vast. Een wiel gaat over een draad heen en daarna over de tweede. De tijdsverschil en die afstand zorgt voor de snelheid. Het heeft voor de rest niks met de lengte van de wielbasis te maken.
pi_34127201
Zo strak liggen die draden ook niet gespannen, om daar een snelheidsmeting mee te doen heb je wel erg grote onzekerheidsmarges.
Atje zeggen is adje doen!
  maandag 16 januari 2006 @ 17:29:02 #24
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_34127208
Dat soort kabels kunnen zowel aantal voertuigen, als snelheid als gewicht berekenen wat passeert op een weg...

Trust me.

Punt.
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
pi_34127228
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:28 schreef At_Fundum het volgende:
Zo strak liggen die draden ook niet gespannen, om daar een snelheidsmeting mee te doen heb je wel erg grote onzekerheidsmarges.
Dat klopt, maar mits daaraan voldaan had het zeker gekund i.t.t. wat Koewam zei.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')