Dat is inderdaad nog m'n grootste bezwaar. Niet het wakker zijn en kort slapen, maar dat verrot zijn als je wakker wordtquote:Op maandag 16 januari 2006 03:09 schreef rockstah het volgende:
Ja hier ook
Eerst maakt het me niks uit, na drieën begint het vervelend te worden en na 5'en is het niet leuk meer. Ik heb gvd geen zin om kut wakker te worden morgen.
Als je echt klaar wakker bent kun je dat ook vergeten. Heb ik ook al vaker geprobeerd om op die manier geforceerd uit mijn nachtritme te komen. Resultaat: je wordt goed knetter, zet een muziekje op...en anderhalf uur later lig je alsnog te staren naar t plafond. Beste resultaat boek je door een boek te lezen o.i.d. te doen waardoor je ogen moe worden...quote:Op maandag 16 januari 2006 03:10 schreef PDOA het volgende:
Ik ga maar eens een dikke joint draaien, kijken of dat helpt.
Idem, maar daarom werk ik ook met name snacht's...Heb nu vrij en je ziet t tijdstip wel weer, heb zelfs net pas gegeten! Ik kom er niet meer uit, hoe ik ook probeer.....quote:Op maandag 16 januari 2006 03:26 schreef MOD het volgende:
*meldt
Hier het zelfde probleem voor zo'n 4 maanden lang al.
Slapen waneer het niet moet, wakker zijn wanneer het niet moet.
De dicipline is in mij helemaal weggevaagd
Ik blijf zitten tot ik niet meer kan, ik slaap door tot momenten waarin een normale burger terugkeert van zijn werk.
Gelukkig hoef ik morgen niet naar school
Dan heb jij nog het geluk dat je werkt dus het niet echt uit maakt.quote:Op maandag 16 januari 2006 03:28 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Idem, maar daarom werk ik ook met name snacht's...Heb nu vrij en je ziet t tijdstip wel weer, heb zelfs net pas gegeten! Ik kom er niet meer uit, hoe ik ook probeer.....
Dat schijnt enorm slecht te zijn voor lichaam en geest.quote:Op maandag 16 januari 2006 03:30 schreef Willaaam het volgende:
Pfrt, ik ga gewoon niet slapen als ik niet kan slapen!
Je gaat toch niet tegen je lichaam in, ik slaap wel wanneer die zegt "k ben moe" (morgenmiddag)
Het is wel tactischer om er een eenmalig geintje van te maken door even door te trekken en dan in je voormalige ritme terugvallen. Maar in tentamenperioden wil ik dit ritme aanhouden. S'nachts kan ik goed leren en alle tentamens zijn s'ochtends. Na het tentamen zoek ik me nest op en dan leren we weer voor de volgende ochtendquote:Op maandag 16 januari 2006 03:33 schreef MOD het volgende:
[..]
Dat schijnt enorm slecht te zijn voor lichaam en geest.
Mits je een goed ritme heb (en goed betekent niet 7 uur er uit, 23 uur er in)
Doe het vaak genoeg, laat me nest uit, 's nachts niet kunnen slapen, dan maar een nachtje doorhalen, na 30 uur wakker te zijn geweest eindelijk men bed opzoeken.
Inderdaad, zo heb ik ook veel tentamens kunnen halen, zonder dat ik ooit in de les verscheenquote:Op maandag 16 januari 2006 03:39 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Het is wel tactischer om er een eenmalig geintje van te maken door even door te trekken en dan in je voormalige ritme terugvallen. Maar in tentamenperioden wil ik dit ritme aanhouden. S'nachts kan ik goed leren en alle tentamens zijn s'ochtends. Na het tentamen zoek ik me nest op en dan leren we weer voor de volgende ochtend
Ik heb m'n havo eindexamen met dit ritme volgeknald met 7'ens 8'ens en 9'ens gemiddeld.quote:Op maandag 16 januari 2006 03:51 schreef Steijn het volgende:
Voor tentamens heb ik gewoon veel slaap nodig. Maar het voordeel is dat ik redelijk goed kan plannen. Ik ben meestal wel 1 dag van te voren klaar met leren en dan neem ik op de laatste avond alles nog even vluchtig door, vroeg naar bed, en dan ben je in topconditie voor je tentamen. Alles vloeit vloeiend uit de pen, heerlijk.Slaap is belangrijk voor je hersenen om datgene dat je hebt geleerd op te slaan in je geuheugen.
Volgens mij was het dat als je een uurtje of wat slaapt je dan weer het meerendeel vergeten bent.quote:Op maandag 16 januari 2006 03:54 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ik heb m'n havo eindexamen met dit ritme volgeknald met 7'ens 8'ens en 9'ens gemiddeld.
Voor mij werkt het echt geweldig. Het is wel verstandig anderhalf uur te slapen voor je tentamen en dan een uur wakker zijn en DAN je tentamen ingaan. Dan ben je helemaal geniaal.
Ja zo ging mijn VWO-eindexamen ook. Probleem is dat ik heel gemotiveerd moet zijn om dat ritme vast te kunnen houden. Ik ben nogal arrogant en een vak dat ik niet leuk vind daar besteed ik gewoon geen tijd aan, ik gok altijd op de goede vakken.quote:Op maandag 16 januari 2006 03:54 schreef Willaaam het volgende:
Ik heb m'n havo eindexamen met dit ritme volgeknald met 7'ens 8'ens en 9'ens gemiddeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |