ik dacht regendansquote:Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Stormlooptopic.
ik heb ook een mooie jas, maar als de zon schijnt hoort het warm te zijnquote:Op zondag 15 januari 2006 23:23 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb het niet koud, ik heb immers een vette jas
Als ik het koud heb gooi ik gewoon wat frituursel over me heenquote:Op zondag 15 januari 2006 23:23 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb het niet koud, ik heb immers een vette jas
Ga eens naar Siberie, of nah, wat meer naar het westen mag op het moment ook. Strakblauwe luchten en temperaturen rond de -40.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb ook een mooie jas, maar als de zon schijnt hoort het warm te zijn
klopt ook wel hoor, als de zon schijnt, hoeft de verwarming niet aan in huis. Tenminste, bij mij nietquote:Op zondag 15 januari 2006 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
..om even een paar crappy low-budget 'reis'bureaus aan te geven...quote:Op maandag 16 januari 2006 00:01 schreef Marruk het volgende:
www.peterlanghout.nl
www.d-reizen.nl
En dan tiefen naar een warm land, met liefst veel zand en een verblijfsvergunning aanvragen.
Fout. In NL schijnt de zon meestal bij wind uit het Oosten. In de winter is dit koude wind. Dus zon betekent koud.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook het ontbreken van bewolking helpt.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
Fout. In NL schijnt de zon meestal bij wind uit het Oosten. In de winter is dit koude wind. Dus zon betekent koud.![]()
Beide zijn het gevolg van het feit dat de lucht om ons heen (vooral) wordt opgewarmd door de aarde. Door de aarde wordt de zonnestraling omgezet in warmte (infrarood).quote:Op maandag 16 januari 2006 00:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Ook het ontbreken van bewolking helpt.
Heldere nacht = koud, ook in de zomer.
en wat denk je dat zonnestraling is? Geen infrarood?quote:Op maandag 16 januari 2006 00:13 schreef ErikT het volgende:
[..]
Beide zijn het gevolg van het feit dat de lucht om ons heen (vooral) wordt opgewarmd door de aarde. Door de aarde wordt de zonnestraling omgezet in warmte (infrarood).![]()
Alles is relatief: vanaf het aardoppervlak slechts enige kilometers richting te zon wordt het toch flink koud hoor. Pas als je de zon weer op x km's bent genaderd, neemt de temperatuur weer toe.quote:De Grieken dachten wel dat het dichter bij de zon warmer was. Daarom smolten de vleugels van Icarus ook.
Idd niet al het zonlicht is infrarood. Anders zagen we niksquote:Op maandag 16 januari 2006 00:16 schreef MREn het volgende:
en wat denk je dat zonnestraling is? Geen infrarood? IR is namelijk gewoon licht met een kleinere golflengte dan rood, en daardoor voor de mens onzichtbaar.
Ja maar binnen de atmosfeer niet. En Icarus kon niet zo hoog, want hij wilde nog wel ademen.quote:Alles is relatief: vanaf het aardoppervlak slechts enige kilometers richting te zon wordt het toch flink koud hoor. Pas als je de zon weer op x km's bent genaderd, neemt de temperatuur weer toe.
Maar het verhaal was dat de was van zijn vleugels smolten doordat hij te hoog kwam, en dat is natuurlijk net zo'n waarheid als dat verhaal van die nozem uit Nazereth met zn broden en vissen.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:20 schreef ErikT het volgende:
Ja maar binnen de atmosfeer niet. En Icarus kon niet zo hoog, want hij wilde nog wel ademen.
Ja. Dat zeg ik toch?quote:Op maandag 16 januari 2006 00:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar het verhaal was dat de was van zijn vleugels smolten doordat hij te hoog kwam, en dat is natuurlijk net zo'n waarheid als dat verhaal van die nozem uit Nazereth met zn broden en vissen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |