abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34511338
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:17 schreef Mauro het volgende:

[..]

Ik heb nu een schoudertas waar ik de body van mijn D70s met daarop de 18-70 lens kwijt kan. Vervolgens nog een 70-300 en de 50mm óf de 28-80. Ook past er dan nog een compacte digicam in (ter grootten van een sigarettenpakje) en de verpakkingen van de filters. Dan houd het wel op. De flitser kan er niet eens meer bij (of ik moet nog een lens thuislaten).

Maar ik heb slechts een paar tassen geprobeerd. Rugtassen iig nog niet. Ik hoor daar zeer tegenstrijdige verhalen over. Of heel onhandig, of juist heel handig. Ik heb er iig geen ervaring mee.
Ik heb nu een Crumpler Rugtas die ik vol heb zitten met kastjes en glas. Er zou volgens de specs nog een laptop bij in kunnen, maar daar zit nu mij opgevouwen refelctie scherm in..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_34938229
Weet iemand of de Crumpler winkel in Rotterdam al geopend is ?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:03:18 #28
92792 Laaaars
www.larsscheve.nl
pi_34939278
Ik heb zojuist de LowePro Magnum AW gekocht en dat is echt een goede tas. Als je niet wete wat je wilt, moet je echt eens bij Kamera Express gaan kijken, ben er zelf vandaag voor het eerst geweest, maar die hebben echt dat je zegt... vééééél tassen. je kunt ook op internet bij ze bestellen. Én ze zijn nog goedkoop ook!

http://www.kamera-express.nl
pi_34940103
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:03 schreef Laaaars het volgende:
Ik heb zojuist de LowePro Magnum AW gekocht en dat is echt een goede tas. Als je niet wete wat je wilt, moet je echt eens bij Kamera Express gaan kijken, ben er zelf vandaag voor het eerst geweest, maar die hebben echt dat je zegt... vééééél tassen. je kunt ook op internet bij ze bestellen. Én ze zijn nog goedkoop ook!

http://www.kamera-express.nl
Kun je er makkelijk komen met het openbaar vervoer
Ga er over een tijdje ook heen... niet voor een tas, maar voor glas
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:51:46 #30
92792 Laaaars
www.larsscheve.nl
pi_34946679
Ben met de auto gegaan omdat ik inderdaad ook glas en een tas heb gekocht en geen zin had dat in de trein mee te sjouwen. Het gebouw is best afgelegen van het centrum dus denk eerlijk gezegd dat het wat moeilijker te bereiken is met de trein, misschien stopt er een bus in de buurt? Moet je even op 9292ov.nl kijken Wel een mooie winkel trouwens... Echt groooot zegmaar
pi_34946912
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:44 schreef MrCrowley het volgende:
Ik ben nu erg tevreden met mijn Crumplertas. Gekocht bij Calumet (dure toko overigens...)
Gewoon zeggen als je ze duur vindt. Kan er vaak nog wel wat van de prijs af (sorry is wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar het schiet me nu pas weer te binnen)
pi_34946957
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:51 schreef Laaaars het volgende:
Ben met de auto gegaan omdat ik inderdaad ook glas en een tas heb gekocht en geen zin had dat in de trein mee te sjouwen. Het gebouw is best afgelegen van het centrum dus denk eerlijk gezegd dat het wat moeilijker te bereiken is met de trein, misschien stopt er een bus in de buurt? Moet je even op 9292ov.nl kijken Wel een mooie winkel trouwens... Echt groooot zegmaar
Het ligt vrij dicht bij Alexandrium. Openbaar vervoer is dus redelijk in de buurt. Ik denk dat er over de Hoofdweg best een bus rijd.
pi_34965636
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:36 schreef thomas26 het volgende:
Weet iemand of de Crumpler winkel in Rotterdam al geopend is ?
Ik heb net een mailtje van Crumpler ontvangen. De winkel in Rotterdam opent op 11 maart !
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_35056022
Heeft er iemand ook ervaring met de Billingham L2 tas?

vond het namelijk wel een hele mooie tas

pi_35066264
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:52 schreef Seabert het volgende:
Heeft er iemand ook ervaring met de Billingham L2 tas?

vond het namelijk wel een hele mooie tas

[afbeelding]
Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nmen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 in De L2 ziet er ongeveer even groot uit.

Ik gebruik de tas bewust iedere dag omdat ol hem een gebruikt uiterlijk wil geven om wat minder op te vallen. Na bijna een jaar dagelijks gebruik ziet de tas er echter nog even mooi uit als toen ik hem kocht. Als je het geld ervoor over hebt is het wat mij betreft een echte aanrader.
pi_35066268
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:40 schreef deom het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nemen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 in

Ik gebruik de tas bewust iedere dag omdat ol hem een gebruikt uiterlijk wil geven om wat minder op te vallen. Na bijna een jaar dagelijks gebruik ziet de tas er echter nog even mooi uit als toen ik hem kocht. Als je het geld ervoor over hebt is het wat mij betreft een echte aanrader.
Edit: dubbel
  zondag 19 februari 2006 @ 15:13:58 #37
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_35255100
Ik heb nu een tijdje me d70 en ik ben druk op zoek naar een tas. Het gaat mij erom dat ik de tas op meerdere vlakken kan inzetten. Ik hoef alleen een d70 met kit lens, daarbij nog een 50mm en batt + kaartjes mee te nemen.
Ik ben het meeste opzoek naar een compact systeem dat ik los in een schouder tas of rugzak kan doen, afhankelijk van wat ik ga doen. Fietsen, lopen etc...zodat ik naast me camera nog een fles water, trui, boek kan meenemen.

De lowepro offtrail ziet er erg handig uit voor tijdens tochtjes. Nu weet ik niet of ik het hoofdcompartiment los kan maken om die los in een andere tas te doen zodat ik geen last heb van die straps voor als ik bijvoorbeeld in de stad loop?

De stealthreporters van lowepro hebben ook mijn aandacht getrokken omdat ze zo te zien niet te stug zijn en ook genoeg kunnen hebben. Vooral op vakantie ofzo heb ik een tas nodig die ook een trui, fles water, boek kan hebben.

Een Domke F6

http://www.fotokonijnenbe(...)vergroting/16024.jpg

Ziet er ook erg fijn uit qua vormgeving. Het zelfde geldt voor Crumplers, Hoewel ik daarbij soms twijfel over hoe de tas in te delen omdat de grotere tassen daar voor een soort van onder vak krijgen om lensen in te stoppen, terwijl ik heel weinig lensen ga verslepen.

Iemand die een van deze tassen kent/heeft??
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_35323870
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:40 schreef deom het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nmen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 in De L2 ziet er ongeveer even groot uit.

Heb hem ondertussen besteld, zodra ik hem binnen heb volgen er foto's
pi_35890837
Zijn er losse "interieur onderdelen" te bestellen zodat je je Lowepro geheel naar eigen keuze in kan delen?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:24:11 #40
128964 furore
scharlaken-groen
pi_35900146
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:33 schreef Icicle het volgende:
Ik heb een tas van Crumpler. Ben er zeer tevreden over! Erg robuust materiaal, mooi en handig design en wat ik ook erg belangrijk vond is dat het er niet direct uit ziet als een fototas (ivm diefstel).
www.crumpler.nl

Wat een grappige site is dat, zeg! En inderdaad: mooi spul. En: verstandig om je cameratas niet op een cameratas te laten lijken!
pi_35902084
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:24 schreef furore het volgende:

[..]

Wat een grappige site is dat, zeg! En inderdaad: mooi spul. En: verstandig om je cameratas niet op een cameratas te laten lijken!
Ik vrees dat door de hype rondom Crumpler tassen inmiddels iedereen wel weet dat er of een laptop of een camera in een Crumpler zit.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:31:51 #42
128964 furore
scharlaken-groen
pi_35911118
Oh, nou die hype is langs mij heengegaan
pi_35911430
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:31 schreef furore het volgende:
Oh, nou die hype is langs mij heengegaan
In ieder topic dat ik lees over fototassen, hier en op GOT, word zoveel opgegeven over het feit hoe pretting het wel niet is dat een Crumpler niet op een fototas lijkt.

Een Domke F1 lijkt ook niet op een fototas, maar degene die erop gespitst is jat hem toch wel omdat je als je een beetje slim bent eerst gaat uitzoeken wat je wilt stelen (werkveldverkenning). Degene die niet specifiek een fototas wil jatten, jat alles in de hoop dat er iets waardevols in zit.

Helaas.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:12:12 #44
15524 PS
pi_35934878
Misschien ben ik wel zo wereldvreemd dat ik iedereen zn vrees van camera jatten niet begrijp. Maar of je dat ding nou om je nek hangt, of je hem nou in je handen houd of in je tas. Op het moment dat jij op toeristenplek nr. 101 een foto wil maken van dat beeld, van die mooie plant etc. Dan trek jij een zwarte dikke body uit je lowepro, je crumpler, je domke, je eastpack. Je schroeft er een lange compensatie lens op en dan weten ze het ook wel hoor...
Denk je dat een dief let op tas merk etc...ja natuurlijk lowepro valt op, maar als die jou met een dikke lens ziet weet ie het ook wel zelfs als die lens in een dameshandtas gaat! Daarnaast heeft elke toerist een camera bij zich. Dus een toerist met dikke tas = kassa.

Wat deom zegt: veldverkennig voor de echte dief, en de kruimeldief die ziet een mooi speeltje verdwijnen in een tas en jat de tas.

Ik zou een tas kiezen op draagcomfort en wat je er in kwijt moet, bescherming van je spullen. Als ze willen jatten dan vinden ze echt wel een weg. Tegenwoordig loopt iedereen met ipods, digicams, dure mobieltjes moet je die ook allemaal in je onderbroek duwen??
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:25:16 #45
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35935148
PS, als je op het vliegveld staat dan zijn daar ook dieven die je tas zien en denken, hee, da's een mooie tas, daar zitten vast mooiere spullen in-en ik denk niet dat de meeste mensen op een vliegveld foto's maken bij aankomst, zeker niet in griekenland of de VS bijvoorbeeld. En ook als je ergens anders loopt waar je niet wil fotograferen helpt het om een niet zo opvallende tas te hebben. Vandaar dat ik zelf het merkje eraf haal en mijn tassen misbruik, zodat ze er niet uit zien, en waardoor de potentiele dieven hopelijk voor een ander gaan, en niet voor mijn goedkoop uitziende zwerverstas.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35936364
Ik heb een tamrac velocity 7.
Er kunnen enkele lenzen in en is niet zo opvallend.
Je kan het ook als rugzak en als schoudertas gebruiken
pi_35939769
Ik heb de tas niet gekocht omdat ik 'op straat' foto's wil maken, ik heb 'm gekocht om mijn spullen in te vervoeren. Mij zul je daarom niet zo snel de camera uit de tas zien halen op straat.
  zondag 12 maart 2006 @ 21:00:09 #48
15524 PS
pi_35971865
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:25 schreef Shark.Bait het volgende:
PS, als je op het vliegveld staat dan zijn daar ook dieven die je tas zien en denken, hee, da's een mooie tas, daar zitten vast mooiere spullen in-en ik denk niet dat de meeste mensen op een vliegveld foto's maken bij aankomst, zeker niet in griekenland of de VS bijvoorbeeld. En ook als je ergens anders loopt waar je niet wil fotograferen helpt het om een niet zo opvallende tas te hebben. Vandaar dat ik zelf het merkje eraf haal en mijn tassen misbruik, zodat ze er niet uit zien, en waardoor de potentiele dieven hopelijk voor een ander gaan, en niet voor mijn goedkoop uitziende zwerverstas.
Ik snap het effect van een niet herken bare tas Shark. Zo loop ik liever ook door de metro, loopt veel prettiger. Maar ik wou duidelijk maken dat je het niet tot het allerverste hoeft door te voeren, omdat zodra je je camera eruit haalt mensen het zien dat het een camera tas is.
Ik heb vaker gehoord van merk vernieling ja. Domke's die gestript worden en door de modder getrokken en daarna gewassen enzo. Oude sloebertassen worden niet geript nee. Ik heb me lowepro ook vaak in een andere tas zitten zodat het niet opvalt in de metro.

Weer een beetje ontopic:

Mijn zoektocht is nogal over. Ik heb een nova 1 gevonden waar me d70s in past. Je kan je zonnekap, geheugen, extra accu er ook in kwijt. Misschien ook wel een 50 mm (geen idee hoe groot die zijn). Voor mensen die een minimale tas zoeken, dus misschien een optie.
pi_35981224
Het is maar net de vraag waar TS met de tas heen wil. Een willekeurige stomme tas met rits en flap over de bovenkant is ideaal voor stads gebruikt. Plaats er een vierkante make-up tas in of ander flexibel bak achtige etui waar de camera in past. Eventueel stukje campingmatras op de bodem tegen op de grond smijten van tas.. Zo'n constructie geeft voldoende bescherming aan camera.

Als je een beter georganiseerde tas wilt hebben dan is de echte camera tas een aanrader. Dan is er de keus tussen rugtas, slingshot, of shoudertas.

Bijna elke camera rugtas is een voorlader. Snel de camera eruit pakken gaat niet. In sommige gevallen moet de tas neergezet worden om camera te pakken...Plus is het draag comfort. Min is dat je de tijd moet hebben of heel gericht tijdens wandeling kiest voor camera in tas of camera om nek.

Slingshot lijkt een ideaal alternatief, een kruising tussen rugtas en het gemak van schoudertas. Als je wat tenger of klein van postuur bent eerst in de winkel passen (eigenlijk geld dat voor iedereen en elke tas). De Slingshot die ik pastte had het effect dat ik als een hamster het ritsvakje boven mijn borst open moest maken om zo de camera tussen tas en neus eruit te vissen, erg onhandig.

Op het gebied van schoudertassen is er heel veel keus in modelllen. Ook daar is weer een sub keus, wil je mooi, praktisch, of... Ben je van plan grote notitieblokken, schriften mee te dragen? Neem er een met A4 vak. Gaat het juist om een degelijke reis camera tas. Ja op het vliegveld zijn dieven, maar je camera tas neem je als handbagage mee, of het moet wel een oerdegelijke koffer zijn die tegen het geweld van de transport stapels kan. (en buiten in de plensregen staat om ingeladen te worden). Dus de cameratas als handbagae moet ook weer een zekere compactheid hebben. Niet te dik zodat de tas eventueel aan de voeten neer gezet kan worden om vanuit de lucht een meesterfoto te maken.

pi_36052906
Ik ben opzoek naar een tas waarin ik zowel mijn camera (D50) als een extra lens als mijn laptop en het liefst ook nog wat andere kleine spulletjes kan meenemen.

Weet iemand of die dingen bestaan?

edit:
Ik zie er nu wel wat op de site van crumpler staan. Zijn er nog andere merken die zoiets aanbieden?

[ Bericht 22% gewijzigd door Quinazoline op 15-03-2006 13:33:36 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')