abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34096467
Gisteren kwam ik thuis. en ja hoor, de wasmachine was defect en had de hele middag water in mijn huis staan pompen. In de woonkamer, en de hal heb ik laminaat. In de slaapkamer en werkkkamer vloerbedekking. Ik verwacht dus dat de laminaat wel vervangen moet worden (bij de naden begint het al uit te zetten - op te zwellen). De vloerbedekking begint nu (na een nacht en een dag raam open en goed stoken) droog te worden. De vloerbedeeking stinkt wel erg (muffe geur). Ik he de verzekering al gebeld. Volgende week komt er iemand. Wat is nu het beste? De ondergrond (beton) is namelijk ook erg nat. Vanmiddag heb ik er met een aantal mensen over geproken. Iedereen weet wel iets, maar soms is het tegenstrijdig. Wanneer kan ik weer laminaat gaan leggen. Een kennis zei: maakt niet uit als het een beetje vochtig is, je moet zo snel mogelijk vervangen anders raak je die stank (muffe geur) niet kwijt. De ander zei: je moet een paar maand wachten om de boel goed te laten drogen. Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk de boel weer in orde hebben. Aan de andere kant moet ik ook niet te snel gaan omdat anders de nieuwe laminaat vloer er mischien ook aan gaat. En die vloerbedekking: weet iemand hoe lang dat ding blijft meuren?
  zondag 15 januari 2006 @ 20:15:14 #2
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34096614
Heb je nú niks meer aan, maar een waterslot er tussen zetten voorkomt dit soort ellende.
Als je dat ding tenminste goed afstelt

linkje

Wat je iig moet doen is ff je verzekeraar bellen.... vaak is dit soort schade verzekerd.
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_34096765
Dank, je die tip heb ik vandaag al meer gehoord. Die komt er ook zeker op. Maar idd daar heb ik nu niks aan. Ik zit nu met meurende vloerbedekking en opzwellend laminaat.
pi_34097204
Ook achteraf gezeur, NOOIT de wasmachine laten draaien als je niet thuis bent, ook een waterslot kan kapot gaan (been there done that)

Ik zou iig nooit laminaat leggen op een nog vochtige ondergrond, dat gaat zeer zeker problemen geven. Door de waterdichte toplaag van laminaat kan dat vocht er nooit meer uit, en gaat dus zeer zeker in je laminaat trekken met alle (kromme) gevolgen van dien.
Ik zou bij beton vloer (en zeker in de winter periode) de vloeren volledig leegmaken, en kijken of je het met flink stoken droog kan krijgen, of anders een bouwkachel (of hoe heten die dingen) huren om je beton goed droog te krijgen.
Zowiezo als het een beneden woning betreft altijd eerst plastic neerleggen onder de egalisatie platen en het laminaat, om te voorkomen dat vocht vanuit de kruipruimte door het beton je vloer in trekt.

Ik zou even naar een hele goede laminaat zaak gaan, en je daar verder laten informeren (bv Santana op de Binkhorstlaan in Den Haag, echt een ontzettend goede zaak met zeer veel kennis van zaken)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 15 januari 2006 @ 20:36:32 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34097649
En voor je de boel gaat afbreken moet je natuurlijk in ieder geval wachten tot de verzekerings-expert is langsgeweest!
censuur :O
  zondag 15 januari 2006 @ 20:38:12 #6
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34097751
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar wat ik zou doen is eerst de vloerbedekking er uit gooien, dat blijft IMHO stinken. Ook het laminaat er helemaal uit gooien. Vervolgens 2 weken de boel gewoon warm houden. Als het onderliggende beton een beetje kwaliteit heeft, neemt het weinig vocht op, dus dat is er al snel uit. Nadat het gedroogd is, alles opnieuw (laten) leggen.
pi_34098075
Tja, kan me wel (heb ik vandaag in gedachten wel 20 keer gedaan) voor mijn kop slaan. Zoals ik nu lees is het het beste om eerst een paar week op kale betonnen vloeren te wonen. Goed als het resulaat maar goed is. Een ding weet ik wel. Ik ga nooit meer van huis als de wasmachine of de vaatwasser aan staat. pfffffffff
pi_34098242
wat je kan doen als je vloerbedekking een beetje droog is een tapijtreiniger regelen/huren en daar speciaal schoonmaakmiddel en/of wasverzachter in doen.. grote kans dat de geur er dan weer uit gaat.
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_34101212
Ik zou ergens een warmte kanon huren en die op je betonnen vloer richten en droog laten worden.

En dat lukt niet in een uurtje.
Succes ermee.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 15 januari 2006 @ 21:55:11 #10
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34101366
Vergeet niet om ff je verzekering te informeren.... waarschijnlijk dekken die alle kosten

zoals ik al eerder zei
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  zondag 15 januari 2006 @ 22:16:00 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34102359
Ik zou weinig doen tot dat de verzekering geweest is maar daarna zou ik met van die bouwkachels je huis zo snel mogelijk droog proberen te stoken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34107536
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:27 schreef Sakura het volgende:
Ook achteraf gezeur, NOOIT de wasmachine laten draaien als je niet thuis bent, ook een waterslot kan kapot gaan (been there done that)
maakt hier geen reet uit, wasmachine in de bijkeuken (Verlaagde vloer) op een verhoginkie ( vloer loopt nl af ) putje dr voor op t riool.. laat maar lekken hooguit dat t matje bij de deur wat water mee krijgt,

vaatwasser heeft niet maar goed die draait ook niet en die heeft een speciaal waterslot etc ( sensoren in de pootjes en die zooi nogal meer )
pi_34112687
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:27 schreef Sakura het volgende:

Ik zou iig nooit laminaat leggen op een nog vochtige ondergrond, dat gaat zeer zeker problemen geven. Door de waterdichte toplaag van laminaat kan dat vocht er nooit meer uit, en gaat dus zeer zeker in je laminaat trekken met alle (kromme) gevolgen van dien.
Ik zou bij beton vloer (en zeker in de winter periode) de vloeren volledig leegmaken, en kijken of je het met flink stoken droog kan krijgen, of anders een bouwkachel (of hoe heten die dingen) huren om je beton goed droog te krijgen.
Zowiezo als het een beneden woning betreft altijd eerst plastic neerleggen onder de egalisatie platen en het laminaat, om te voorkomen dat vocht vanuit de kruipruimte door het beton je vloer in trekt.
inderdaad goed laten drogen eerst. Warmtekanon er een tijdje op zetten totdat het beton goed droog is. En verder altijd plastic neerleggen. Doe ik trouwens ook als het geen beneden-etage betreft.... liever een keer teveel dan een keer te weinig. Gewoon dun plastic bij de HEMA vandaan volstaat meestal prima; t spul bij de bouwmarkt is een stuk dikker. Op een beneden-etage zou ik wel bouwmarkt-plastic nemen, elke andere etage is t dunste plastic goed genoeg. T hoeft alleen een klein beetje waterdamp tegen te houden en dan si dat dunne plastic goed genoeg (voor een euro of 2 per 10m2 oid)
pi_34113059
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:47 schreef testbeeld het volgende:
wat je kan doen als je vloerbedekking een beetje droog is een tapijtreiniger regelen/huren en daar speciaal schoonmaakmiddel en/of wasverzachter in doen.. grote kans dat de geur er dan weer uit gaat.
Als je dat doet, kan je de vloerbedekking een maand later weggooien. Wasverzachter is vet en als je dat niet goed kan wegspoelen trekt het alleen maar vuil aan.
Ook omdat de ondergrond doordrenkt is geweest, is de kans heel groot dat de ondergrond doortrekt in de vezel. Dat zie je ook niet meteen, maar na een paar weken zal je zien dat de vloerbedekking smerig wordt.

Vergeet geen foto's te maken van de situatie, dit kan je later altijd nog nodig hebben. Een expert kan van alles zeggen, maar jij moet het aan kunnen tonen.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:00:31 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34113301
Ik snap niet waarom je praat over 'drogen van de vloerbedekking'.
Volgens mij kan je ook gewoon nieuwe claimen van de verzekering.

Dus wachten tot de expert er is, afwachten wat ze zeggen en dan de hele boel eruit slopen. Laten drogen (evt. met bouwdroger/vochtvreder) en nieuwe zooi erin.
pi_34158207
Ze vergoeden de schade. kom er niet eens slecht vanaf (ik verdien er ook niet op maar ja). Ik begin dus zo direct alvast een deel van het laminaat er uit te slopen. Kan de ondergrond goed drogen.

Bedankt voor alle tips.
pi_34170249
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:57 schreef mjb44 het volgende:
Ze vergoeden de schade. kom er niet eens slecht vanaf (ik verdien er ook niet op maar ja). Ik begin dus zo direct alvast een deel van het laminaat er uit te slopen. Kan de ondergrond goed drogen.

Bedankt voor alle tips.
Wat voor de verzekering zeker zal helpen (indien je bepaalde zaken al weghaald) is fotos maken. Van alles en nog wat.

Kan je die later altijd gebruiken om dingen aan te tonen.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 21 juli 2006 @ 17:41:52 #18
22592 crew  Ole
pi_40053448
Heb min of meer hetzelfde nu. Alleen de oorzaak was een gescheurde kraan (van 600 euro )
Ik moet ook wachten tot dinsdag voor er een expert komt. (het is vorig weekend gebeurd)

Ik heb toch maar het laminaat weggehaald, het is zo verschrikkelijk vochtig, en het heeft al helemaal water opgezogen. Het zit zelfs in de muren tot een cm of 15. Droogt wel lekker snel met deze warmte . IZeker met een paar ventilatoren.

Ik hoop maar dat ik i9n elk geval mijn kosten terugkrijg. Dat beloven ze ovgs wel, maar ja, verzekeringen he
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')