Ook achteraf gezeur, NOOIT de wasmachine laten draaien als je niet thuis bent, ook een waterslot kan kapot gaan (been there done that)
Ik zou iig nooit laminaat leggen op een nog vochtige ondergrond, dat gaat zeer zeker problemen geven. Door de waterdichte toplaag van laminaat kan dat vocht er nooit meer uit, en gaat dus zeer zeker in je laminaat trekken met alle (kromme) gevolgen van dien.
Ik zou bij beton vloer (en zeker in de winter periode) de vloeren volledig leegmaken, en kijken of je het met flink stoken droog kan krijgen, of anders een bouwkachel (of hoe heten die dingen) huren om je beton goed droog te krijgen.
Zowiezo als het een beneden woning betreft altijd eerst plastic neerleggen onder de egalisatie platen en het laminaat, om te voorkomen dat vocht vanuit de kruipruimte door het beton je vloer in trekt.
Ik zou even naar een hele goede laminaat zaak gaan, en je daar verder laten informeren (bv Santana op de Binkhorstlaan in Den Haag, echt een ontzettend goede zaak met zeer veel kennis van zaken)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?