quote:Say what??? Een Fries spreekt vaker beter nederlands dan een hollander.
Op donderdag 22 november 2001 11:58 schreef links234 het volgende:
Ja ja, en maar subsidies trekken voor hun eigen taal. Bah. Laat ze eerst eens fatsoenlijk integreren.* links234 pleit voor een Nederlanderschaps examen voor ze.
quote:Je ziet het meteen bij jou aan je eerste twee woorden.
Op vrijdag 23 november 2001 12:34 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Say what??? Een Fries spreekt vaker beter nederlands dan een hollander.
quote:hek erom, afsteken, naar de noordzee latn drijven en verzuipen dus
Op vrijdag 23 november 2001 12:30 schreef BenKetting het volgende:
Het was natuurlijk lang zo dat Friezen en andere noorderlingen een beetje meewarig werden bekeken, zeg maar als het debiele broertje, het hoort bij de familie maar wordt niet serieus genomen. Telt in landelijk opzicht nauwelijks mee, en als je kijkt naar bijvoorbeeld het gemiddelde inkomen, dan is dat in de noordelijke provincies veel en veel lager dan in de rest van NederlandEchter: BigBrother Willem heeft de ogen geopend: Friezen zijn niet aardig en gemoedelijk maar akelige berekende opportunisten! En nu dan dat huiselijk geweld, seriemoordenaars en pedofielen ! Ze zijn helemaal niet zielig, het is eerder een soort Afghanistan.
Misschien is dat ook wel de reden dat ze zo arm zijn..
quote:multi culti he.
Op vrijdag 23 november 2001 12:34 schreef Mike het volgende:[..]
Je ziet het meteen bij jou aan je eerste twee woorden.
quote:Met andere woorden geen elfstedentocht meer. ( best bekeken programma op de ned. tv.
Op vrijdag 23 november 2001 12:35 schreef crackmonkey het volgende:[..]
hek erom, afsteken, naar de noordzee latn drijven en verzuipen dus
IS er nog een leven zonder Fryslan?
quote:Hmmmmm, is het je weleens opgevallen dat als je daar in zo'n achterstandsdorpje rondloopt, iedereen op elkaar lijkt?
Op vrijdag 23 november 2001 12:30 schreef BenKetting het volgende:
Het was natuurlijk lang zo dat Friezen en andere noorderlingen een beetje meewarig werden bekeken, zeg maar als het debiele broertje,
Kan 2 dingen betekenen, Of het is een mislukt kloonexperiment van de overheid Of vanwege de incestieuze praktijken is gewoon iedereen heel dichtbij familie van elkaar..
quote:klopt. Je had het nu over urk toch?
Op vrijdag 23 november 2001 12:40 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hmmmmm, is het je weleens opgevallen dat als je daar in zo'n achterstandsdorpje rondloopt, iedereen op elkaar lijkt?
Kan 2 dingen betekenen, Of het is een mislukt kloonexperiment van de overheid Of vanwege de incestieuze praktijken is gewoon iedereen heel dichtbij familie van elkaar..
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 12:34 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Say what??? Een Fries spreekt vaker beter nederlands dan een hollander.
*meuh*
quote:nog meer argumenten om ze te verzuipen. Ik wordt kotsmisselijk als ik ze weer als manische schapen in een kudde over een dijk zie klunen. Ik hoop altijd dat ze in een wak donderen en niet meer boeven komen. helaas.
Op vrijdag 23 november 2001 12:38 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Met andere woorden geen elfstedentocht meer. ( best bekeken programma op de ned. tv.
Geen SC Heerenveen meer de club die iedereen respecteert.IS er nog een leven zonder Fryslan?
quote:Midden in de winter het best bekeken, 1 keer in de tien jaar. Nee, dan al die Friezen die naar Amsterdam trekken om Koninginnedag te vieren. Moeten laat op de avond allemaal de trein terug weer halen, en als die niet snel genoeg komt, lopen ze over de rails terug. We hebben allemaal de beelden gezien.
Op vrijdag 23 november 2001 12:38 schreef GizartFRL het volgende:
Met andere woorden geen elfstedentocht meer. ( best bekeken programma op de ned. tv.
quote:die inteelt bende is later en in een ander topic aan de beurt, we hebben het nu over de friese inteeltbende.
Op vrijdag 23 november 2001 12:41 schreef GizartFRL het volgende:[..]
klopt. Je had het nu over urk toch?
quote:Elke provincie heeft zijn eigen accent/ dialect. Het Fries daarintegen is een taal.
Op vrijdag 23 november 2001 12:41 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hou toch op joh, zet honderd Nederlanders op een rijtje en je kan aan het accent precies horen wie er Fries is van origine*meuh*
quote:Nee sorry, ik ben écht bloedserieus, ik liep eens door Kootstertille en dacht werkelijk dat ik in een open inrichtng voor idioten tercht was gekomen. Al die mensen daar leken op elkaar en maakte het geluid van *meuh* als ze praten..
Op vrijdag 23 november 2001 12:41 schreef GizartFRL het volgende:[..]
klopt. Je had het nu over urk toch?
quote:net zo levendig als latijn ook
Op vrijdag 23 november 2001 12:45 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Elke provincie heeft zijn eigen accent/ dialect. Het Fries daarintegen is een taal.
quote:Ja de Jostiband trekt ook kijkers
Op vrijdag 23 november 2001 12:38 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Geen SC Heerenveen meer de club die iedereen respecteert.IS er nog een leven zonder Fryslan?
quote:er is maar 1 inteeltbende in Ned. en die is op Urk.
Op vrijdag 23 november 2001 12:43 schreef crackmonkey het volgende:[..]
die inteelt bende is later en in een ander topic aan de beurt, we hebben het nu over de friese inteeltbende.
leuk woord voor scrabble trouwens : inteeltbende
quote:we hebben het onderwerp inteelt en friezen al gehad.
Op vrijdag 23 november 2001 12:47 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ja de Jostiband trekt ook kijkers
en trekken levert geen inteelt op, alleen plakkerige friezen
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 12:43 schreef dwerg het volgende:[..]
Midden in de winter het best bekeken, 1 keer in de tien jaar. Nee, dan al die Friezen die naar Amsterdam trekken om Koninginnedag te vieren. Moeten laat op de avond allemaal de trein terug weer halen, en als die niet snel genoeg komt, lopen ze over de rails terug. We hebben allemaal de beelden gezien.
quote:je hebt helemaal gelijk, in friesland noemen we het inteeltmassa cq volk
Op vrijdag 23 november 2001 12:48 schreef GizartFRL het volgende:[..]
er is maar 1 inteeltbende in Ned. en die is op Urk.
leuk woord voor scrabble trouwens : inteeltbende
quote:Miljoenen mensen hebben die taal ook gekend/kennen die taal.
Op vrijdag 23 november 2001 12:47 schreef crackmonkey het volgende:[..]
net zo levendig als latijn ook
quote:spreek je uit ervaring?
Op vrijdag 23 november 2001 12:49 schreef crackmonkey het volgende:[..]
we hebben het onderwerp inteelt en friezen al gehad.
en trekken levert geen inteelt op, alleen plakkerige friezen
quote:taal??
Op vrijdag 23 november 2001 12:51 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Miljoenen mensen hebben die taal ook gekend/kennen die taal.
quote:dat zou dus betekenen dat al die friese ellende niet door inteelt is veroorzaakt...! Kijk, met inteelt hebben ze nog een excuus, maar als dat dan niet zo zou zijn en er wel degelijk voldoende genetische variatie, dan is het echt tijd om ons zorgen te maken. Als we niet oppassen krijgen wij het ook....Hek eromheen derhalve.
Op vrijdag 23 november 2001 12:48 schreef GizartFRL het volgende:[..]
er is maar 1 inteeltbende in Ned. en die is op Urk.
quote:Maar goed dat ik daar niet woon. Wel eens gehoord van adreswisseling??? of woon jij je hele leven in het zelfde plaggehutje op de drentse heide??
Op vrijdag 23 november 2001 12:46 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nee sorry, ik ben écht bloedserieus, ik liep eens door Kootstertille en dacht werkelijk dat ik in een open inrichtng voor idioten tercht was gekomen. Al die mensen daar leken op elkaar en maakte het geluid van *meuh* als ze praten..
quote:Latijn en Fries zijn talen net als het Nederlands btw.
Op vrijdag 23 november 2001 12:53 schreef crackmonkey het volgende:[..]
taal??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |