quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:08 schreef Johan_de_With het volgende:[..]
Als het niet te veel moeite is, graag. Ik hoef het ook niet bepaald stante pede te hebben.
Ik heb het alweer gevonden:
Marteling der Armeniërs in Turkijenaar berichten van ooggetuigen
Gedrukt bij de erven Loosjes, Haarlem, 1918
Het Nederlansche comité:
Mr. ANT. VAN GIJN, Voorzitter, te ’s-Gravenhage. Oud-Minister van Financiën.
Jhr. Mr. A. F. DE SAVORNIN LOHMAN, ” Minister van Staat, lid van de 2e Kamer der Staten-Generaal.
Mr. R. J. H. PATIJN, ” Lid van de 2e Kamer der Staten-Generaal.
Mejuffrouw E. J. VAN DER Hoop, ” Secretaresse- Penningmeesteresse.
Mejuffrouw L. C. A. VAN EEGHEN, te Amsterdam.
S. P. V AN EEGHEN, ” President van de Kamer van Koophandel.
E. SILLEM, ” Lid van de firma Hope & Co.
Dr. J. C. J. BIERENS DE HAAN, te Rotterdam. Arts . Mr. W. C. MEES, Secretaris Ned. Handels-Hoogeschool. Professor J. DE ZWAAN, te Groningen.
Jhr. Mr. D. R. DE MAREES VAN SWINDEREN, " Rechter in de Arr. Rechtbank.
Mr. J. A. STOOP, te Leeuwarden. Advocaat, lid van de Provinciale Staten.
Mr. G. W. BARON VAN DER FELTZ, te Assen. Lid van de Ie Kamer der Staten-Generaal
Mr. W. BARON DE VOS VAN STEENWIJK, te Wijhe. Lid van de I e Kamer der Staten-Generaal,
Mevrouw van KRETSCHMAR VAN VEEN-VAN DE POLL, te Utrecht.
Mr. C. J. BARON VAN TUYLL VAN SEROOSKERKEN, te Arnhem. Rentmeester van het Kroondomein. Mr. A. F. BARON VAN LYNDEN, te Baarn. Oud-Burgemeester van Utrecht.
Jhr. MI. P. J.J.S. M. VAN DER DOES DE WILLEBOIS, te 's-Hertogenbosch. Lid van de Ie Kamer der Staten-Generaal.
JhI. Mr. CH. RUIJS DE BEERENBROUCK, te Maastricht. Lid van de 2e Kamer der Staten-Generaal.
A. BIERENS DE HAAN, te Haarlem.
Professor Dr. J. PH. VOGEL, te Leiden.
Ds. H. KOFFIJBERG, te Muiderberg. Predikant, Generaal-Agent voor Nederland.
Ik vond het zo'mooie lijst namen, even knippen en plakken. Waar zijn deze namen gebleven?quote:
[..]
[..]
Ik weet niet in hoeverre alle revisionisten het nu menen, en voor hoevelen het gewoon een poging tot politiek gewin is.
Wat ik trouwens ook irritant vind aan zulke discussies; stel, iemand beroept zich op het ''onderzoek'' van Leuchter. Dat is een Canadese koddebeier die zich voor chemicus uitgaf en in dier voege beweerde dat er in Auschwitz nooit iemand vergast was.
Ik heb een documentaire, ik meen 'dagboek van een neonazi' geheten gezien. Dat toonde voor mij wel aardig aan dat te strikte verboden (niet speciaal wettelijk, meer
algemeen geaccepteerd verbod) averechts kan werken. Wat in Auschwitz getoond werd aan mensen als oude gaskamer was nooit gaskamer geweest. Wanneer iemand dit kan aantonen (en dat kon, het kreng wás immers nooit gebruikt) dan voedt de terechte beschuldinging van vervalsing de hele claim van geschiedvervalsing.
Die film gaf nog rellen, wij kregen antifa op bezoek die vertoning wilden verhinderen, omdat iedere vorm van tijd voor neonazi's die nazi's ten goede zou komen. Ik vraag me dan altijd af wat die antifa's in godesnaam voor beeld van mij erop nahouden, als luisteren naar een nazi mij nazi zou maken
![]()
.
De neonazi in kwestie was ook lekker de lul, die werd in de documentaire opgevoerd als overtuigd nazi, terwijl zich juist ervoor had geleend omdat hij uiteindelijk (lang niet dom) had ingezien dat de claims van de revisionisten veel stelselmatiger de waarheid geweld aandeden dan de gewone historici.