quote:Op zondag 15 januari 2006 15:03 schreef ikbenerook het volgende:
Anderen moet je uit de auto zagen als je om een boom bent gevouwen......
quote:Op zondag 15 januari 2006 15:01 schreef neo2000 het volgende:
..En ik snap dat het lullig is voor de agent/brandweerman die mijn hersenresten van de achterbank af moet schrapen maar ik heb soms ook rotte dingen die ik moet doen voor mijn werk, ik klaag dan ook niet. En als ik wel hele dagen had zitten klagen, was ik op zoek gegaan naar ander werk.
Mwah. Laat iemand dan voor de kosten van z'n eigen nalatigheid opdraaien ALS hij een ongeluk krijgt.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
Als kasplantje de rest van je leven verder is anders vrij duur.
Dan zadel je de maatschappij dus op met de kosten die jouw keuze hebben veroorzaakt. Daarom gordel om.
helaas is niet iedereen in dit land gezegend met een banksaldo net zo hoog als dat van jouquote:Op zondag 15 januari 2006 15:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mwah. Laat iemand dan voor de kosten van z'n eigen nalatigheid opdraaien ALS hij een ongeluk krijgt.
Hoe wil je iemand laten opdraaien voor de kosten als hij een kasplantje is?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:20 schreef Seneca het volgende:
Mwah. Laat iemand dan voor de kosten van z'n eigen nalatigheid opdraaien ALS hij een ongeluk krijgt.
Zelf laten betalen.. en als hij geen geld meer heeft: stekker eruit!quote:Op zondag 15 januari 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
Als kasplantje de rest van je leven verder is anders vrij duur.
Dan zadel je de maatschappij dus op met de kosten die jouw keuze hebben veroorzaakt. Daarom gordel om.
Dat is mijn punt. Het is het een of het ander. Als je wil dat de regering de boetes voor het rijden zonder gordel afschaft, dan vind ik ook dat ze je mogen laten verrekken als je jezelf daadwerkelijk in de kreukels rijdt.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe wil je iemand laten opdraaien voor de kosten als hij een kasplantje is?
Tsja dat zal een lekker gezicht geven een rottend lijk op de weg. Niemand ruimt het immers op.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Seneca het volgende:
Dat is mijn punt. Het is het een of het ander. Als je wil dat de regering de boetes voor het rijden zonder gordel afschaft, dan vind ik ook dat ze je mogen laten verrekken als je jezelf daadwerkelijk in de kreukels rijdt.
Een lijk opruimen kost niet zo veel. Het is vooral de medische zorg die veel kost ALS je het overleeft. Als je bewust dat risico wilt kunnen nemen dan mag je wat mij betreft ook voor de kosten opdraaien.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tsja dat zal een lekker gezicht geven een rottend lijk op de weg. Niemand ruimt het immers op.
Dat geen gordel om strafbaar is, is niet zo gek. Wat tevens een zeer kleine moeite is. Als mensen zoiets al teveel moeite vinden.
Het daadwerkelijke opruimen kost wellicht niet zoveel maar mensen die er ongewild mee geconfronteerd worden, die schade kan je niet in geld uitdrukken.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:30 schreef Seneca het volgende:
Een lijk opruimen kost niet zo veel. Het is vooral de medische zorg die veel kost ALS je het overleeft. Als je bewust dat risico wilt kunnen nemen dan mag je wat mij betreft ook voor de kosten opdraaien.
Aan de andere kant; met het geld dat ze in al die tijd opgehaald hebben met het controleren van mensen op gordels ("Ga toch boeven vangen!quote:Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. Het is het een of het ander. Als je wil dat de regering de boetes voor het rijden zonder gordel afschaft, dan vind ik ook dat ze je mogen laten verrekken als je jezelf daadwerkelijk in de kreukels rijdt.
Nah. Dat je daarmee geconfronteerd kunt worden is iets wat je weet als je een dergelijk beroep gaat uitoefenen. Bewuste keuze imho.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke opruimen kost wellicht niet zoveel maar mensen die er ongewild mee geconfronteerd worden, die schade kan je niet in geld uitdrukken.
Denk niet dat een verzekeraar veel uitkeert als jij door je eigen nalatigheid in een rolstoel komt.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:36 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Aan de andere kant; met het geld dat ze in al die tijd opgehaald hebben met het controleren van mensen op gordels ("Ga toch boeven vangen!") kunnen ze dan uitgeven aan die zgn kasplantjes die dat zijn geworden ondanks dat zij hun gordels om hadden. Mits de wetgeving per direct afgeschaft wordt natuurlijk.
Ik bedoel meer dat ik een stukje eigen keus/verantwoordelijkheid vind. Werd mij ook gevraagd war de reden was waarom ik mijn gordel niet om had. Simpel. Ik ben al 2 weken aan het verhuizen, van de ene kant van het dorp naar de andere (1km) en daarvoor doe ik mijn gorden niet om, elke keer uitstappen en spullen uitladen. Was tussendoor even boodschappen doe bij een supermarkt een dorp verder, doe ik ook mijn gordel niet om. Gewoon niet bij stilgestaan, omdat ik hem al 2 weken niet om had. Ze vragen het, maar waarom? Wat gebeurt er mee? Het is neit zo dat je er *iets* tegen kan doe, de boete valt alsnog vanzelf op de mat, omdat het de wet is. Ik vraag mij af, behalve voor een stukje zelfbescherming, welk nut deze wet nog meer heeft. Zodat het de gemeenschap geen geld kost? Eerder verzekeraars me dunkt..
Ook hulpverleners zijn gewoon mensen. Daarnaast is er ook de kans dat andere weggebruikers het zien en TS heeft neem ik aan familie/vrienden. Zouden die het ook zo licht opvatten als TS zelf.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:37 schreef Seneca het volgende:
Nah. Dat je daarmee geconfronteerd kunt worden is iets wat je weet als je een dergelijk beroep gaat uitoefenen. Bewuste keuze imho.
Tuurlijk niet, maar mensen maken nu eenmaal achterlijke keuzes. Het is niet aan de overheid om mensen daarvoor te behoeden vind ik.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ook hulpverleners zijn gewoon mensen. Daarnaast is er ook de kans dat andere weggebruikers het zien en TS heeft neem ik aan familie/vrienden. Zouden die het ook zo licht opvatten als TS zelf.
Stom misschien wel. Maar als er wat gebeurt, zou het toch mijn eigen stomme schuld zijn..? Zie niet in wat een overheid daar mee te maken heeft op zo'n moment. Zeker niet zo'n aarschloch van een agent die door zijn gedrag er een extra bekeuring uit probeert te slepen. (belediging agent) Ik vind het echt hondsbrutaal dat zo'n vent ook nog es niet normaal iemand te woord kan staan en, als ik hem netjes mijn papieren overhandig (had mijzelf al bij mijn lot neergelegd) het nodig vind deze terug de auto in te gooien.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Wees toch een vent, man. Geef nou gewoon toe dat je stom bezig was door geen gordel te dragen. Iedere poging om jezelf te rechtvaardigen is toch bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Dat is wellicht wel zo maar er zijn nou eenmaal regels.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:41 schreef Seneca het volgende:
Tuurlijk niet, maar mensen maken nu eenmaal achterlijke keuzes. Het is niet aan de overheid om mensen daarvoor te behoeden vind ik.
Volgens mij ben je gewoon pissig om hoe die agent je heeft behandeld. Dat vind ik een heel andere discussie.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Stom misschien wel. Maar als er wat gebeurt, zou het toch mijn eigen stomme schuld zijn..? Zie niet in wat een overheid daar mee te maken heeft op zo'n moment. Zeker niet zo'n aarschloch van een agent die door zijn gedrag er een extra bekeuring uit probeert te slepen. (belediging agent) Ik vind het echt hondsbrutaal dat zo'n vent ook nog es niet normaal iemand te woord kan staan en, als ik hem netjes mijn papieren overhandig (had mijzelf al bij mijn lot neergelegd) het nodig vind deze terug de auto in te gooien.![]()
Nee, niet mee eens, daar bescadig je namelijk direct een ander mee. Als ik geen gordel om doe, en tegen een boom of andere auto aan stuiter, beschadig ik voornamelijk mijzelf. Wel een groot verschil imho. Daarom vind ik het enigzins vreemd dat het niet tot een keuze gelaten wordt, en de overheid zich ermee moet bemoeien. Ik vraag mij dan gewoon af wat het nut is van die overheidsbemoeienis in deze.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is wellicht wel zo maar er zijn nou eenmaal regels.
Met dezelfde redenatie kan je ook zeggen dat het vreemd is dat het strafbaar is om iemand te vermoorden.
er wordt gevraagd of je een verklaring wilt afleggen. wil je dat niet, dan hoeft het ook niet. is puur voor jezelf, dat je ff je ei kwijt kunt.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:36 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Werd mij ook gevraagd war de reden was waarom ik mijn gordel niet om had. [..] Ze vragen het, maar waarom? Wat gebeurt er mee?
een ongeluk zit in een klein hoekje. als je zuinig bent op jezelf, wees dan wel consequent!quote:Maar goed, schijnbaar zitten hier op Fok! alleen maar moraalridders die zelfs hun gordel om doen als ze hun auto even aan de andere kant van de straat gaan parkeren..?
Ook, maar nog voordat meneer agent mij zo vriendelijk behandelde, liep ik met deze vraag rond.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij ben je gewoon pissig om hoe die agent je heeft behandeld. Dat vind ik een heel andere discussie.
Er is een verschil tussen jezelf in gevaar brengen en je omgeving. Het is wel degelijk de taak van de overheid om anderen te beschermen tegen jou gedrag. Het is niet de taak van de overheid om jezelf te beschermen tegen jezelf.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is wellicht wel zo maar er zijn nou eenmaal regels.
Met dezelfde redenatie kan je ook zeggen dat het vreemd is dat het strafbaar is om iemand te vermoorden.
Op je TT is het anders wel van toepassing.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:46 schreef neo2000 het volgende:
Nee, niet mee eens, daar bescadig je namelijk direct een ander mee. Als ik geen gordel om doe, en tegen een boom of andere auto aan stuiter, beschadig ik voornamelijk mijzelf. Wel een groot verschil imho. Daarom vind ik het enigzins vreemd dat het niet tot een keuze gelaten wordt, en de overheid zich ermee moet bemoeien. Ik vraag mij dan gewoon af wat het nut is van die overheidsbemoeienis in deze.
Dat vroeg ie toch ook maar voor de vorm dan, manier van doen was dusdanig dat het mij beter leek om mijn mond maar in het geheel te houden. Heb normaal nooit een kort lontje, maar als je aan de kant gezet wordt, je wordt niet eens normaal te woord gestaan en men gaat met je papieren smijten..quote:Op zondag 15 januari 2006 15:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
er wordt gevraagd of je een verklaring wilt afleggen. wil je dat niet, dan hoeft het ook niet. is puur voor jezelf, dat je ff je ei kwijt kunt.
Dat iets geen moeite is vind ik een slecht argument om het dan maar te verplichten.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Op je TT is het anders wel van toepassing.
Ik mag niemand vermoorden dus wat nou vrij land.
Wat is de moeite om je gordel aan te doen los van of je het nou onder je eigen verantwoordelijkheid valt?
Bij het niet dragen van een gordel en als je jezelf te pletter rijdt breng je niet zo zeer je omgeving in gevaar maar zijn er wel gevolgen voor je omgeving. Je moet vrij egoïstisch zijn ingesteld als je je daarvoor niet interesseert.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:51 schreef Seneca het volgende:
Er is een verschil tussen jezelf in gevaar brengen en je omgeving. Het is wel degelijk de taak van de overheid om anderen te beschermen tegen jou gedrag. Het is niet de taak van de overheid om jezelf te beschermen tegen jezelf.
Het was dus een mooie leerervaring voor je. Ga vooral niet in discussie met een politieagent. Die is er om de wet te handhaven, niet om met jou een boom op te zetten over de achtergronden van de wet. Daar hebben social skills verder weinig mee van doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:50 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ook, maar nog voordat meneer agent mij zo vriendelijk behandelde, liep ik met deze vraag rond.
Nu had ik eindelijk de perfecte gelegenheid om het aan de kaak te stellen bij iemand die er verstand van hoort te hebben. Kan mij voorstellen dat, als je de hele dag mensen hebt die gaan zitten zeiken over hun bekeuring en er proberen onderuit te komen (wat ik dus niet deed) dat je het misschien wel eens grappig vind een inhoudelijke discussie over je werkzaamheden aan te gaan met iemand.
Maar daar moet je social skills voor hebben, iets wat deze werknemer des overheid helaas ontbeerde.
Op mijn TT is het misschien wel van toepassing ja. Maar het discussiepunt is nou net niet of het een moeite is een gordel om te doen. Kijk, normaal gesproken doe ik hem gewoon om. En dat is bekeurd wordt omdat ik hem eens niet om heb, so be it, het is de wet. Behalve dan het punt van het betalen (mocht er onverhoopt iets gebeuren waardoor ik een kasplantje wordt en mijn verzekering niet betaalt) heb ik nog steeds verder geen reden gehoord voor de overheidsbemoeienis.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Op je TT is het anders wel van toepassing.
Ik mag niemand vermoorden dus wat nou vrij land.
Wat is de moeite om je gordel aan te doen los van of je het nou onder je eigen verantwoordelijkheid valt?
Ben ik met je eens. Maar mensen zijn nu eenmaal egoistisch ingesteld. Deze overheid wil dat mensen hun eigen verantwoording nemen. Dan moet je ze niet tegelijkertijd gaan zitten betuttelen door boetes uit te delen wanneer mensen die niet nemen. Daarmee geef je als overheid imho het signaal af dat je geen vertrouwen hebt in het verantwoordelijkheidsbesef van je burgers. Dan kun je niet tegelijkertijd op andere vlakken gaan eisen dat mensen die verantwoording wel nemen.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bij het niet dragen van een gordel en als je jezelf te pletter rijdt breng je niet zo zeer je omgeving in gevaar maar zijn er wel gevolgen voor je omgeving. Je moet vrij egoïstisch zijn ingesteld als je je daarvoor niet interesseert.
Ik verhelp storingen aan technische apparatuur. Bij ons is het altijd druk, volgens mij veel drukker dan zo'n agent het ooit in zijn leven zal hebben. Dat houdt niet in dat als ik een storing verholpen heb, en een klant heeft een keer een vraag, dat ik hem afwimpel omdat het beantwoorden van vragen niet in mijn taakomschrijving valt. Nu is dat ook ieder voor zichzelf natuurlijk.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was dus een mooie leerervaring voor je. Ga vooral niet in discussie met een politieagent. Die is er om de wet te handhaven, niet om met jou een boom op te zetten over de achtergronden van de wet. Daar hebben social skills verder weinig mee van doen.
Ja, maar voor jou is het dan een kwestie van klantenbinding. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:01 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ik verhelp storingen aan technische apparatuur. Bij ons is het altijd druk, volgens mij veel drukker dan zo'n agent het ooit in zijn leven zal hebben. Dat houdt niet in dat als ik een storing verholpen heb, en een klant heeft een keer een vraag, dat ik hem afwimpel omdat het beantwoorden van vragen niet in mijn taakomschrijving valt. Nu is dat ook ieder voor zichzelf natuurlijk.
De maartschappij beschermen tegen jouw onverantwoordelijke gedrag?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:57 schreef neo2000 het volgende:
Op mijn TT is het misschien wel van toepassing ja. Maar het discussiepunt is nou net niet of het een moeite is een gordel om te doen. Kijk, normaal gesproken doe ik hem gewoon om. En dat is bekeurd wordt omdat ik hem eens niet om heb, so be it, het is de wet. Behalve dan het punt van het betalen (mocht er onverhoopt iets gebeuren waardoor ik een kasplantje wordt en mijn verzekering niet betaalt) heb ik nog steeds verder geen reden gehoord voor de overheidsbemoeienis.
Zij moeten zorgen voor jouw veiligheid. Met gordel rijden is veiliger.. et voila, 1+1=2.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:57 schreef neo2000 het volgende:
.....heb ik nog steeds verder geen reden gehoord voor de overheidsbemoeienis.
De overheid mag opdraaien voor de kosten als jij als kasplantje verder door het leven moet.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:57 schreef neo2000 het volgende:
heb ik nog steeds verder geen reden gehoord voor de overheidsbemoeienis.
Zolang jij de storing verhelpt, zou het mij niet boeien of je wel of niet spraakzaam bent. Ik heb liever een agent die niks zegt, mij de bekeuring geeft zodat ik weer verder kan rijden. Discussies hebben toch geen zin. Helemaal als je, zoals jij, weet dat je fout zit (volgens de wet).quote:Op zondag 15 januari 2006 16:01 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ik verhelp storingen aan technische apparatuur. Bij ons is het altijd druk, volgens mij veel drukker dan zo'n agent het ooit in zijn leven zal hebben. Dat houdt niet in dat als ik een storing verholpen heb, en een klant heeft een keer een vraag, dat ik hem afwimpel omdat het beantwoorden van vragen niet in mijn taakomschrijving valt. Nu is dat ook ieder voor zichzelf natuurlijk.
Dat is dan niet de schuld van de TS imho maar van die idioot die vol op zn rem trapt (of de idioot voor hem die vol op z'n rem trapt natuurlijk).quote:Op zondag 15 januari 2006 16:05 schreef Unity het volgende:
Stel, de auto voor je trapt ineens op z'n rem en jij ramt er tegenop, vliegt door de voorruit en overleeft 't niet. (inclusief het nodige bloed uiteraard) Ik kan me goed voorstellen dat zoiets een traumatische ervaring is voor de inzittenden van de auto voor je. Dat lijkt mij persoonlijk een goede reden om je gordel te dragen.
Nee, eigenlijk niet. Mij maakt het nml geen zak uit of ik een individuele klant 100% tevreden stel. Hij/zij werkt bij een bedrijf welke onze diensten afneemt. Het is voor mij veel belangrijker dat ik zijn storing oplos. Als hij daarna een vraag heeft welke ik niet beantwoord, kan ie daarom boos worden, maar het bedrijf welke onze diensten afneemt gaat daarom niet stoppen met het afnemen van onze diensten. Het is dus aan mij of ik heb antwoord geef op zijn vraag, werkgerelateerd of niet. Misschien zelfs slechter als ik hem wel help, tijd is nml geld, had in de tussentijd misschien wel een andere storing kunnen verhelpen. Waarom doe ik het dan? Stukje fatsoen..?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar voor jou is het dan een kwestie van klantenbinding. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Fatsoen moet je doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:11 schreef neo2000 het volgende:
[..]
(...) Waarom doe ik het dan? Stukje fatsoen..?
Zonder burgers hebben agenten ook niet zoveel nut, toch?
Ik kan me wel verplaatsen in de gedachtengang van TS. Of ik het er mee eensquote:Op zondag 15 januari 2006 16:03 schreef MrX1982 het volgende:
Dan zadel je dus de maatschappij op met jouw onverantwoordelijke gedrag.
Op het roken na zijn dat ongelukken, roken en rijden zonder gordel doe je bewust.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:19 schreef Clairvaux het volgende:
Ik kan me wel verplaatsen in de gedachtengang van TS. Of ik het er mee eens
ben is een ander verhaal.
Jouw quote hierboven ben ik het niet helemaal mee eens.
What about: Rokers;mensen die skien en hun botten breken; debiele amateur
voetballers en hun kwetsuren etc etc.
Deze voorbeelden zijn imo erger dan geen gordel dragen.
Best lastig he, een discussie aangaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:20 schreef BennyNL het volgende:
doe je kutgordel dan gewoon om, retard
ipv gelijk hele topics te openen over "schijnvrijheid"...echt een kneus
Amongst other things. of je leest het topic even..quote:Op zondag 15 januari 2006 16:28 schreef WAT het volgende:
Iemand die klaagt dat Nederlandse agenten een te grote bek hebben.
Wees blij dat er nog zulke agenten zijn.
Lees als: Hij overrompelde me volledig dat ik volledig dichtklapte omdat ik verbaal gezien op dat soort momenten niet zo sterk ben. En eigenlijk was ik best wel een beetje bang en nerveusquote:Op zondag 15 januari 2006 15:01 schreef neo2000 het volgende:
Ik werd laatst aangehouden, omdat ik mijn gordel niet om had. Het is dat oom agent nogal brutaal tegen mij was anders was ik wel een discussie aangegaan met hem.
Nah, ook dat viel wel mee. Ik durf best wel wat te zeggen, maar op dat moment, na het gesmijt met m'n papieren, leek het mij wijzer om m'n mond maar even dicht te houden. Belediging van een agent in functie is volgens mij namelijk nog steeds strafbaar.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:32 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Lees als: Hij overrompelde me volledig dat ik volledig dichtklapte omdat ik verbaal gezien op dat soort momenten niet zo sterk ben. En eigenlijk was ik best wel een beetje bang en nerveus
Een discussie aangaan met een agent wat betreft omgang met elkaar vind ik niet echt een belediging voor een ambtenaar in functie. Je trekt nu je bek wel open als je veilig achter je pc zit...quote:Op zondag 15 januari 2006 16:36 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Nah, ook dat viel wel mee. Ik durf best wel wat te zeggen, maar op dat moment, na het gesmijt met m'n papieren, leek het mij wijzer om m'n mond maar even dicht te houden. Belediging van een agent in functie is volgens mij namelijk nog steeds strafbaar.
Neerhoeken had ook geen zin want ze waren met een man of 10, en m'n kenteken was al genoteerd![]()
Ik was niet van plan een discussie aan te gaan met iemand die er:quote:Op zondag 15 januari 2006 16:38 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Een discussie aangaan met een agent wat betreft omgang met elkaar vind ik niet echt een belediging voor een ambtenaar in functie. Je trekt nu je bek wel open als je veilig achter je pc zit...
Ja, laten we alle agenten die te laf zijn tegenover echte criminelen vervangen door agenten die een grote bek hebben tegen normale burgers.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:28 schreef WAT het volgende:
Iemand die klaagt dat Nederlandse agenten een te grote bek hebben.
Wees blij dat er nog zulke agenten zijn.
No problemquote:Op zondag 15 januari 2006 19:49 schreef Boomrups het volgende:
Seneca, zou je ook zo vriendelijk willen zijn om inhoudelijk op mijn vorige post te reageren?
Dat is de keerzijde. Maar dit gebeurt ook met mensen die hun gordel WEL om hebben. Jouw voorbeeld is wel erg extreem, maar het kan natuurlijk altijd. Feit is wel, dat het dan jouw eigen schuld was, omdat het jouw keuze was die gordel neit om te doen. daar gaat het mij weer om. Nonchalant doen om het ene, maar met z'n allen moeilijk doen over iets wat iemand zelf beslist.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:26 schreef Boomrups het volgende:
En tuurlijk moet je dan dus verzekerd zijn! Stel jij dat jij een aanrijding veroorzaakt. Jouw schuld, en de ander heeft flinke schade aan zijn auto. Maar ja, jij bent niet verzekerd en je bent niet heel erg rijk, dus valt er van jou weinig te plukken. Die kerel kan fluiten naar z'n auto.
[\quote]
Maar dat zeg ik ook niet.. :| Zeg toch ook neit dat je niet verzekerd rond moet rijden. Is strafbaar zelfs!
[quote]
Stel jij rijdt tegen een boom, zonder je gordel om. Je komt in het ziekenhuis waar je na twee dagen al wordt ontslagen. Niet omdat je al genezen bent, maar omdat je geld op is. Je bent niet verzekerd, je hebt je inboedel al verkocht. Daarvan heb je een takelwagen gehuurd en twee dagen ziekenhuis kunnen betalen.
Dat is dus ook wat ik probeerde te zeggen. Bij sommige dingen in dit land heb je het idee dat je helemaal doodgeknuffeld wordt, aan de andere kant als er iets fout gaat heb je niemand om bij aan te kloppen, of, nog veel erger, 1001 instanties welke allemaal niets voor je kunnen betekenen omdat niemand maar iets van verantwoordelijkheid op zich wil nemen. Je rechten worden tegelijkertijd wel beperkt.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:07 schreef Seneca het volgende:
Mijn leven is mijn eigendom, dus wie is de overheid om daar beperkingen aan op te leggen, zo lang ik daar andere levens niet mee in gevaar breng? Als ik mijn gordel omdoe, breng ik daarmee alleen mezelf in gevaar. Ik vind dat mensen die vrijheid moeten hebben om zichzelf in gevaar te brengen. Aan de andere kant vind ik wel dat daar tegenover moet staan dat je zelf verantwoordelijk bent voor de eventuele consequenties van zulke acties.\
* neo2000 eensch is. Maar laat mensen wel zelf die beslissingen nemen.quote:Aan de andere kant vind ik wel dat daar tegenover moet staan dat je zelf verantwoordelijk bent voor de eventuele consequenties van zulke acties.
quote:VoorbeeldMaar nog erger: jij rijdt iemand anders het ziekenhuis in. Jij moet betalen want het is jouw schuld, maar ai... je bent niet verzekerd.... Mevrouw het slachtoffer is wel verzekerd, maar haar verzekering weigert uit te keren aangezien het immers niet haar schuld was.
Maar jij kan het niet betalen, want daar heb je het geld niet voor. De mevrouw ligt daar dus op kosten van de staat in het ziekenhuis. Op kosten van andere mensen dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |