abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 15:01:55 #1
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_34084586
Ik werd laatst aangehouden, omdat ik mijn gordel niet om had. Het is dat oom agent nogal brutaal tegen mij was anders was ik wel een discussie aangegaan met hem. ("Ja, je rijbewijs zit in een mapje. Haal die er ff uit!" terwijl hij mijn rijbewijs ri. dashboard smeet. Toen dacht ik: "Als ik het documentje verfrommeld uit mijn portomonee had gehaald, dus als het niet in een mapje gezeten had, had je ook een opmerking gemaakt, lamstraal!"
Hierna volgde hij met: "Je hebt zeker nog niet zo lang je rijbewijs dat je zo zonder gordel rijdt? Waar is je kentekenbewijs?" Heb dus 5 jaar mijn rijbewijs en kentekenbewijs had hij in de andere hand vast, in een mapje bij de rest van mijn auto papieren.. )

Ik zie het zo: wij leven in een vrij land. Yet: Men moet wel van alle kanten verzekerd zijn, anders ben je strafbaar. Dus: zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering zijn volgens mij beide verplicht. (correct me if i'm wrong at any time here..) Toch moet een burger in Nederland, als hij in de auto stapt, verplicht zijn autogordelgordel om doen. Heeft ie die niet om, is ie strafbaar.
Is het niet mijn auto, zijn het niet mijn verzekeringen die ik betaal? Is het dan ook niet mijn keus die gordel wel of niet om te doen? Meneer de "vriendelijke" agent was wel zo vriendelijk mee te delen dat het niet goed voor je is als je met je voorhoofd door/tegen de voorruit klapt. Echt waar? Mij zou het worst wezen als het gebeurt, ik ben toch verzekerd, loopt het verkeerd af was het mijn eigen stomme schuld geweest, had de verzekering het ziekenhuis/de begrafenis geregeld etc, maar het was dan MIJN eigen schuld geweest, want het was mijn keus op dat moment die gordel niet om te hebben. En ik snap dat het lullig is voor de agent/brandweerman die mijn hersenresten van de achterbank af moet schrapen maar ik heb soms ook rotte dingen die ik moet doen voor mijn werk, ik klaag dan ook niet. En als ik wel hele dagen had zitten klagen, was ik op zoek gegaan naar ander werk.
Dus waaom in godsnaam die controle daarop? Een andere reden dan het spekken van de staatskas kan ik mijzelf niet bedenken op het moment. Stukje zelfbescherming voor de burgers? Please!
Met alcohol op achter het stuur snap ik nog wel, daar kan je een ander flink mee beschadigen. Bellen tijdens het rijden ook. Maar een ander heeft er volgens mij niet zoveel last van als jij je gordel voorin niet om hebt. Voor kinderen achterin vind ik het ook vanwelfsprekend dat het verplicht is, deze zijn immers nog niet in staat zelf zulke dingen te beslissen omdat ze geen idee hebben van de eventuele consequenties, mocht er een ongeluk gebeuren. Iemand die mij in deze kan "verlichten"?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_34084661
Anderen moet je uit de auto zagen als je om een boom bent gevouwen......
  zondag 15 januari 2006 @ 15:11:34 #3
48067 neo2000
pi_34084993
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:03 schreef ikbenerook het volgende:
Anderen moet je uit de auto zagen als je om een boom bent gevouwen......
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:01 schreef neo2000 het volgende:
..En ik snap dat het lullig is voor de agent/brandweerman die mijn hersenresten van de achterbank af moet schrapen maar ik heb soms ook rotte dingen die ik moet doen voor mijn werk, ik klaag dan ook niet. En als ik wel hele dagen had zitten klagen, was ik op zoek gegaan naar ander werk.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_34085050
als je het voor jezelf niet doet, doe hem dan in ieder geval om voor je moeder.
pi_34085236
Als kasplantje de rest van je leven verder is anders vrij duur.

Dan zadel je de maatschappij dus op met de kosten die jouw keuze hebben veroorzaakt. Daarom gordel om .
pi_34085345
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:

Dan zadel je de maatschappij dus op met de kosten die jouw keuze hebben veroorzaakt. Daarom gordel om .
Mwah. Laat iemand dan voor de kosten van z'n eigen nalatigheid opdraaien ALS hij een ongeluk krijgt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_34085460
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mwah. Laat iemand dan voor de kosten van z'n eigen nalatigheid opdraaien ALS hij een ongeluk krijgt.
helaas is niet iedereen in dit land gezegend met een banksaldo net zo hoog als dat van jou
pi_34085468
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:20 schreef Seneca het volgende:
Hoe wil je iemand laten opdraaien voor de kosten als hij een kasplantje is?
pi_34085501
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:

Zelf laten betalen.. en als hij geen geld meer heeft: stekker eruit!
Problem solved.
Mensen die gordels niet omhebben
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:25:20 #10
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34085521
Je leeft hier in een paradijs met ontzettend veel vrijheid. En dat weet je best anders was je al lang ge-emigreerd naar Afrika of elders als het daar beter is.
pi_34085549
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe wil je iemand laten opdraaien voor de kosten als hij een kasplantje is?
Dat is mijn punt. Het is het een of het ander. Als je wil dat de regering de boetes voor het rijden zonder gordel afschaft, dan vind ik ook dat ze je mogen laten verrekken als je jezelf daadwerkelijk in de kreukels rijdt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_34085678
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Seneca het volgende:
Dat is mijn punt. Het is het een of het ander. Als je wil dat de regering de boetes voor het rijden zonder gordel afschaft, dan vind ik ook dat ze je mogen laten verrekken als je jezelf daadwerkelijk in de kreukels rijdt.
Tsja dat zal een lekker gezicht geven een rottend lijk op de weg. Niemand ruimt het immers op.

Dat geen gordel om strafbaar is, is niet zo gek. Wat tevens een zeer kleine moeite is. Als mensen zoiets al teveel moeite vinden .
pi_34085712
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsja dat zal een lekker gezicht geven een rottend lijk op de weg. Niemand ruimt het immers op.

Dat geen gordel om strafbaar is, is niet zo gek. Wat tevens een zeer kleine moeite is. Als mensen zoiets al teveel moeite vinden .
Een lijk opruimen kost niet zo veel. Het is vooral de medische zorg die veel kost ALS je het overleeft. Als je bewust dat risico wilt kunnen nemen dan mag je wat mij betreft ook voor de kosten opdraaien.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:31:38 #14
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_34085759
Luister dompik, gewoon de gordel omdoen, niet zeiken anders lever je je rijbewijs maar in.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_34085839
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:30 schreef Seneca het volgende:
Een lijk opruimen kost niet zo veel. Het is vooral de medische zorg die veel kost ALS je het overleeft. Als je bewust dat risico wilt kunnen nemen dan mag je wat mij betreft ook voor de kosten opdraaien.
Het daadwerkelijke opruimen kost wellicht niet zoveel maar mensen die er ongewild mee geconfronteerd worden, die schade kan je niet in geld uitdrukken.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:36:07 #16
48067 neo2000
pi_34085913
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

Aan de andere kant; met het geld dat ze in al die tijd opgehaald hebben met het controleren van mensen op gordels ("Ga toch boeven vangen! ") kunnen ze dan uitgeven aan die zgn kasplantjes die dat zijn geworden ondanks dat zij hun gordels om hadden. Mits de wetgeving per direct afgeschaft wordt natuurlijk.
Ik bedoel meer dat ik een stukje eigen keus/verantwoordelijkheid vind. Werd mij ook gevraagd war de reden was waarom ik mijn gordel niet om had. Simpel. Ik ben al 2 weken aan het verhuizen, van de ene kant van het dorp naar de andere (1km) en daarvoor doe ik mijn gordel niet om, elke keer uitstappen en spullen uitladen. Was tussendoor even boodschappen doe bij een supermarkt een dorp verder, doe ik ook mijn gordel niet om. Gewoon niet bij stilgestaan, omdat ik hem al 2 weken niet om had. Ze vragen het, maar waarom? Wat gebeurt er mee? Het is neit zo dat je er *iets* tegen kan doe, de boete valt alsnog vanzelf op de mat, omdat het de wet is. Ik vraag mij af, behalve voor een stukje zelfbescherming, welk nut deze wet nog meer heeft. Zodat het de gemeenschap geen geld kost? Eerder verzekeraars me dunkt..

Maar goed, schijnbaar zitten hier op Fok! alleen maar moraalridders die zelfs hun gordel om doen als ze hun auto even aan de andere kant van de straat gaan parkeren..?
pi_34085951
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het daadwerkelijke opruimen kost wellicht niet zoveel maar mensen die er ongewild mee geconfronteerd worden, die schade kan je niet in geld uitdrukken.
Nah. Dat je daarmee geconfronteerd kunt worden is iets wat je weet als je een dergelijk beroep gaat uitoefenen. Bewuste keuze imho.
pi_34085987
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:36 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Aan de andere kant; met het geld dat ze in al die tijd opgehaald hebben met het controleren van mensen op gordels ("Ga toch boeven vangen! ") kunnen ze dan uitgeven aan die zgn kasplantjes die dat zijn geworden ondanks dat zij hun gordels om hadden. Mits de wetgeving per direct afgeschaft wordt natuurlijk.
Ik bedoel meer dat ik een stukje eigen keus/verantwoordelijkheid vind. Werd mij ook gevraagd war de reden was waarom ik mijn gordel niet om had. Simpel. Ik ben al 2 weken aan het verhuizen, van de ene kant van het dorp naar de andere (1km) en daarvoor doe ik mijn gorden niet om, elke keer uitstappen en spullen uitladen. Was tussendoor even boodschappen doe bij een supermarkt een dorp verder, doe ik ook mijn gordel niet om. Gewoon niet bij stilgestaan, omdat ik hem al 2 weken niet om had. Ze vragen het, maar waarom? Wat gebeurt er mee? Het is neit zo dat je er *iets* tegen kan doe, de boete valt alsnog vanzelf op de mat, omdat het de wet is. Ik vraag mij af, behalve voor een stukje zelfbescherming, welk nut deze wet nog meer heeft. Zodat het de gemeenschap geen geld kost? Eerder verzekeraars me dunkt..
Denk niet dat een verzekeraar veel uitkeert als jij door je eigen nalatigheid in een rolstoel komt.
pi_34086051
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:37 schreef Seneca het volgende:
Nah. Dat je daarmee geconfronteerd kunt worden is iets wat je weet als je een dergelijk beroep gaat uitoefenen. Bewuste keuze imho.
Ook hulpverleners zijn gewoon mensen. Daarnaast is er ook de kans dat andere weggebruikers het zien en TS heeft neem ik aan familie/vrienden. Zouden die het ook zo licht opvatten als TS zelf.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:40:46 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34086086
Wees toch een vent, man. Geef nou gewoon toe dat je stom bezig was door geen gordel te dragen. Iedere poging om jezelf te rechtvaardigen is toch bij voorbaat gedoemd te mislukken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_34086132
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ook hulpverleners zijn gewoon mensen. Daarnaast is er ook de kans dat andere weggebruikers het zien en TS heeft neem ik aan familie/vrienden. Zouden die het ook zo licht opvatten als TS zelf.
Tuurlijk niet, maar mensen maken nu eenmaal achterlijke keuzes. Het is niet aan de overheid om mensen daarvoor te behoeden vind ik.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:44:29 #22
48067 neo2000
pi_34086248
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Wees toch een vent, man. Geef nou gewoon toe dat je stom bezig was door geen gordel te dragen. Iedere poging om jezelf te rechtvaardigen is toch bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Stom misschien wel. Maar als er wat gebeurt, zou het toch mijn eigen stomme schuld zijn..? Zie niet in wat een overheid daar mee te maken heeft op zo'n moment. Zeker niet zo'n aarschloch van een agent die door zijn gedrag er een extra bekeuring uit probeert te slepen. (belediging agent) Ik vind het echt hondsbrutaal dat zo'n vent ook nog es niet normaal iemand te woord kan staan en, als ik hem netjes mijn papieren overhandig (had mijzelf al bij mijn lot neergelegd) het nodig vind deze terug de auto in te gooien.
pi_34086254
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:41 schreef Seneca het volgende:
Tuurlijk niet, maar mensen maken nu eenmaal achterlijke keuzes. Het is niet aan de overheid om mensen daarvoor te behoeden vind ik.
Dat is wellicht wel zo maar er zijn nou eenmaal regels.

Met dezelfde redenatie kan je ook zeggen dat het vreemd is dat het strafbaar is om iemand te vermoorden.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:46:06 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34086320
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Stom misschien wel. Maar als er wat gebeurt, zou het toch mijn eigen stomme schuld zijn..? Zie niet in wat een overheid daar mee te maken heeft op zo'n moment. Zeker niet zo'n aarschloch van een agent die door zijn gedrag er een extra bekeuring uit probeert te slepen. (belediging agent) Ik vind het echt hondsbrutaal dat zo'n vent ook nog es niet normaal iemand te woord kan staan en, als ik hem netjes mijn papieren overhandig (had mijzelf al bij mijn lot neergelegd) het nodig vind deze terug de auto in te gooien.
Volgens mij ben je gewoon pissig om hoe die agent je heeft behandeld. Dat vind ik een heel andere discussie.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:46:33 #25
48067 neo2000
pi_34086337
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is wellicht wel zo maar er zijn nou eenmaal regels.

Met dezelfde redenatie kan je ook zeggen dat het vreemd is dat het strafbaar is om iemand te vermoorden.
Nee, niet mee eens, daar bescadig je namelijk direct een ander mee. Als ik geen gordel om doe, en tegen een boom of andere auto aan stuiter, beschadig ik voornamelijk mijzelf. Wel een groot verschil imho. Daarom vind ik het enigzins vreemd dat het niet tot een keuze gelaten wordt, en de overheid zich ermee moet bemoeien. Ik vraag mij dan gewoon af wat het nut is van die overheidsbemoeienis in deze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')