abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34120106
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:57 schreef beefcake het volgende:

[..]

Makkelijke zin he
Mja, als ik een keuze uit twee mogelijkheden heb, en het blijkt dat ik voor één van de opties niet kan betalen is de keuze voor mij heel makkelijk.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34120131
Richard, hoe weet je trouwens zo zeker dat het gros van de werkende mensen kinderloos is? Niet dat ik het niet zal geloven hoor, maar heb je daar een bron van?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_34120153
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De opvang van asielzoekers is een menselijk aspect, kinderen krijgen is een keuze. Mensen die steuntrekken moeten ook een inkomensval maken en hebben vaak geen keuze want werken loont. En anders zouden ze wel werken. Ook jij hebt aanspraak op uitkering als jij plots werkeloos of ziek wordt. Ik heb geen recht op kinderopvang als ik geen kind neem maar moet het wel betalen.

Je hebt er recht op. Het geld dat per kind aan kinderopvang door de staat opgehoest wordt, moet, vind ik, ook voor een deel naar kindvrije mensen gaan zodat de lat weer recht is.
Als ik plots werkeloos wordt, heb ik recht op WW dat is een werknemersvoorziening, heeft niet met de staat te maken. De uitkering van de staat heb ik geen recht op, mijn man werkt immer ook nog.

Jij hebt ook recht op kinderopvang als je een kind krijgt, beide een kwestie van als, dan dus.

En over de opvang van asielzoekers, ik heb daar toch niet voor gekozen dat ze hier zitten dus waarom zou ik er dan aan mee moeten betalen? Net zo goed als dat jij niet voor kinderen kiest.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_34120227
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:59 schreef beefcake het volgende:
Richard, hoe weet je trouwens zo zeker dat het gros van de werkende mensen kinderloos is? Niet dat ik het niet zal geloven hoor, maar heb je daar een bron van?
Waar zeg ik dat?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34120323
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, dan moet je geen kind nemen.
Ja, en dan neemt het geboortecijfer weer af
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34120337
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:00 schreef Igraine het volgende:

Als ik plots werkeloos wordt, heb ik recht op WW dat is een werknemersvoorziening, heeft niet met de staat te maken. De uitkering van de staat heb ik geen recht op, mijn man werkt immer ook nog.

Jij hebt ook recht op kinderopvang als je een kind krijgt, beide een kwestie van als, dan dus.
Ja, en als ik een groter huis wil die ik niet kan betalen kan ik ook vragen of de staat met de werkgever dat betaalt. .
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:00 schreef Igraine het volgende:
En over de opvang van asielzoekers, ik heb daar toch niet voor gekozen dat ze hier zitten dus waarom zou ik er dan aan mee moeten betalen? Net zo goed als dat jij niet voor kinderen kiest.
Als je ze zou uitzetten handel je in strijd met je eigen wet, en aangezien ze niet mogen werken is er staatssteun voor nodig om ze menselijk op te vangen. Ik zou geen problemen hebben om ze wel te laten werken overigens, dus misschien hierbij je oplossing.
pi_34120375
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:06 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ja, en dan neemt het geboortecijfer weer af
Heb je nu al een voorbeeld gevonde van een dramatische bevolkingsafname door een terugtrekkende staat? De bevolkingsgroei is eeuwen toegenomen zonder dat de staat ook maar een cent aan fokpremie gaf.

Volgens mij is de geleidelijke bevolkingsafname die dit oplevert alleen maar gezond voor Nederland.
pi_34120407
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Mja, als ik een keuze uit twee mogelijkheden heb, en het blijkt dat ik voor één van de opties niet kan betalen is de keuze voor mij heel makkelijk.
Nu kan ik een verhaal ophangen over levenscycli en voortplantingsdrift, en dat die keuze van jou voor een ander een stuk moeilijker kan zijn, maar dan kom je vast weer met een dooddoener aanzetten, dus ik blijf erbij dat ik vind dat het in Nederland goed geregeld is op het gebied van werk combineren met ouderschap en trek me even terug uit de discussie
pi_34120429
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:06 schreef RichardQuest het volgende:

Ja, en als ik een groter huis wil die ik niet kan betalen kan ik ook vragen of de staat de betaalt. .
Daarvoor hebben we de huurtoeslag.
quote:
Als je ze zou uitzetten handel je in strijd met je eigen wet, en aangezien ze niet mogen werken is er staatssteun voor nodig om ze menselijk op te vangen. Ik zou geen problemen hebben om ze wel te laten werken overigens, dus misschien hierbij je oplossing.
Ik heb er niet zoveel problemen mee hoor om er aan mee te betalen, het gaat mij alleen om de vergelijking dat iedereen meebetaalt aan zaken waar hij/zij niet voor gekozen heeft en/of recht op heeft.
pi_34120456
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:08 schreef beefcake het volgende:

[..]

Nu kan ik een verhaal ophangen over levenscycli en voortplantingsdrift
Prima fenomeen die ook zonder fokpremie voort blijft bestaan. Vertrouw me maar dat er de komende eeuwen geen tekort aan mensen zal zijn op deze aarde, eerder een overschot.
pi_34120472
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:03 schreef RichardQuest het volgende:
Waar zeg ik dat?
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:32 schreef RichardQuest het volgende:
De nettobetalers van kinderopvang zijn mensen die geen kinderen hebben.
pi_34120572
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:09 schreef Igraine het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we de huurtoeslag.
Voor een groter huis? . De huurtoeslag is er om mensen in hun basisvoorziening niet tekort te laten komen: een dak boven hun hoofd. Een kind is géén basisvoorziening en mensen overleven prima zonder.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:09 schreef Igraine het volgende:
Ik heb er niet zoveel problemen mee hoor om er aan mee te betalen, het gaat mij alleen om de vergelijking dat je iedereen meebetaalt aan zaken waar hij/zij niet voor gekozen heeft en/of recht op heeft.
Voor Nederlandse staatsburgers is dat er bijna niet, en fokpremie is daarbij echt een uitzondering. Net als asielzoekers, want dat is toch echt een heel ander fenomeen, die kúnnen dat zelf niet opbrengen.
pi_34120612
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:10 schreef beefcake het volgende:

[..]

[..]
Daarmee zeg ik nog niet dat de meerderheid van werknemers geen kind heeft. Ik zeg alleen dat de kindvrije mensen betalen voor mensen met een kind: ze betalen netto (dmv belasting) terwijl de ouders netto ontvangen in de vorm van de kinderopvangdienst.

Als dat niet zo zou zijn, zouden de ouders de volledige kosten op zich nemen.
pi_34120739
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Daarmee zeg ik nog niet dat de meerderheid van werknemers geen kind heeft. Ik zeg alleen dat de kindvrije mensen betalen voor mensen met een kind: ze betalen netto (dmv belasting) terwijl de ouders netto ontvangen in de vorm van de kinderopvangdienst.

Als dat niet zo zou zijn, zouden de ouders de volledige kosten op zich nemen.
Sorry dan begreep ik je verkeerd. Maar goed, ik betaal ook netto, want wat wij afdragen is (veel) meer dan wat we krijgen.
pi_34120741
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:13 schreef RichardQuest het volgende:

Voor een groter huis? . De huurtoeslag is er om mensen in hun basisvoorziening niet tekort te laten komen: een dak boven hun hoofd. Een kind is géén basisvoorziening en mensen overleven prima zonder.
Nee, maar waarom denk je dat mensen vaak in een huis wonen wat eigenlijk te duur voor ze is?
quote:
Voor Nederlandse staatsburgers is dat er bijna niet, en fokpremie is daarbij echt een uitzondering. Net als asielzoekers, want dat is toch echt een heel ander fenomeen, die kúnnen dat zelf niet opbrengen.
Tuurlijk zijn die er wel, ik betaal toch ook mee aan bijv de zorgtoeslag die studenten krijgen. En zo zijn er legio subsidies die er gegeven worden voor zaken waar ik niet voor gekozen heb of zelfs vierkant tegen ben.
pi_34120787
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:18 schreef beefcake het volgende:

[..]

Sorry dan begreep ik je verkeerd. Maar goed, ik betaal ook netto, want wat wij afdragen is (veel) meer dan wat we krijgen.
Niet aan je kind en daar gaat het hier om. Ik betaal mee aan de keuze die jij hebt genomen om een kind te nemen. Tenminste, als jij kinderopvang en zo zou gebruiken.
pi_34120877
Hoeveel ben je daar maandelijks nu concreet aan kwijt?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34120894
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:18 schreef Igraine het volgende:

[..]

Nee, maar waarom denk je dat mensen vaak in een huis wonen wat eigenlijk te duur voor ze is?
De huizenmarkt is complex en eigenlijk ook niet in balans. Waarom mensen in een te groot huis wonen weet ik niet, maar dat is geen reden om het te subsidiëren.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:18 schreef Igraine het volgende:
Tuurlijk zijn die er wel, ik betaal toch ook mee aan bijv de zorgtoeslag die studenten krijgen. En zo zijn er legio subsidies die er gegeven worden voor zaken waar ik niet voor gekozen heb of zelfs vierkant tegen ben.
Studenten betalen het geld dat ze ontvangen later ruimschoots terug door het hoger inkomen dat ze krijgen en door het progressief belastingstelsel dus nominaal meer afdragen. Kinderopvang is puur een kostenpost voor de staat, als de ouders het niet zelf betalen.
pi_34120926
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:22 schreef jessie het volgende:
Hoeveel ben je daar maandelijks nu concreet aan kwijt?
Te veel. Net zo goed ik meebetaal voor kinderen die zomaar gratis voor ziektekosten verzekerd zijn. Belachelijk. Alsof het geld uit de lucht komt vallen.
pi_34120951
Maar concreet? Ik heb daar dus echt geen flauw idee van?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34120988
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:24 schreef jessie het volgende:
Maar concreet? Ik heb daar dus echt geen flauw idee van?
Ik weet niet of dat ooit berekend is, dus nee. Het is ook zo wollig dat dat moeilijk te berekenen is.
pi_34121053
Dus eigenlijk weet jij ook niet zo waar het over gaat
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34121077
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:27 schreef jessie het volgende:
Dus eigenlijk weet jij ook niet zo waar het over gaat
Over geld. Heb je dat nog niet door?

Of het nou 100 euro of 200 euro per maand kost maakt mij niet uit: het moet 0 zijn. Als mijn voorstellen doorgevoerd zouden worden, scheelt dat kindvrije mensen een hoop geld en moeten ouders voor hun eigen kind zorgen: zoals het hoort.
pi_34121204
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:28 schreef RichardQuest het volgende:
Of het nou 100 euro of 200 euro per maand kost maakt mij niet uit: het moet 0 zijn. Als mijn voorstellen doorgevoerd zouden worden, scheelt dat kindvrije mensen een hoop geld en moeten ouders voor hun eigen kind zorgen: zoals het hoort.
Richt een partij op, probeer stemmen te vergaren en druk je wetsvoorstel door de tweede kamer. Of je pleegt een staatsgreep, kan ook natuurlijk

Voor nu, bedankt en tot ziens
pi_34121236
Ik ga snel mijn ene kind wakker maken, en dan de ander uit school halen. Dan de aardappeltjes schillen zodat als mijn vent thuiskomt we wat kunnen eten
En vandaag ziet mijn dag er dus echt zo uit, en i love it!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')